Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Strateji Tasarımı İlker acar.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Diferansiyel Denklemler
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN STRATEJİK KÜRESEL PAZARLAMA Prof. Dr. Necdet TİMUR Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN Eflatun Yayınevi - 2009 04.04.2017 Necdet Timur-Alparslan Özmen

KÜRESELLEŞME VE PAZARLAMA KARARLARI KISIM 4 KÜRESELLEŞME VE PAZARLAMA KARARLARI 04.04.2017 Necdet Timur-Alparslan Özmen

KÜRESEL PAZARLARDA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ bölüm 00 KÜRESEL PAZARLARDA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ 04.04.2017 Necdet Timur-Alparslan Özmen

Amaçlar Tutundurma Karması Elemanları Küresel Pazarlarda Reklamcılık Küresel Pazarlarda Kişisel Satış Küresel Pazarlarda İnternet ve Online Reklamcılık Küresel Pazarlarda Doğrudan Pazarlama Küresel Pazarlarda Halkla İlişkiler Küresel Pazarlarda Satış Teşvikleri Küresel Pazarlarda Duyurum 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

TUTUNDURMA STRATEJİLERİ Reklam: Fikirlerin ve ürünlerin bir ücret karşılığında kitle iletişim araçlarında, kişisel olmayan çeşitli biçimlerde sunulmasıdır. Kişisel Satış: Satış yapmak amacıyla ürünlerin ve hizmetlerin olası alıcılara satıcılar aracılığıyla sunulmasıdır. Doğrudan Pazarlama: Ürünlerin, bilginin ve tutundurma amaçlı sağlanan faydaların, hedef kitleye, interaktif işletişim kanallarının kullanılarak dağıtılmasıdır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

İnternet ve Online Pazarlama: Ürünlerin, bilginin ve tutundurma faydalarının, tüketicilere ve işletmelere elektronik medya kanalı kullanılarak dağıtımıdır. Satış Teşvikleri: Satışları kısa dönemde artırmak amaçlı, tüketici ve aracılara sağlanan teşviklerdir. Halkla İlişkiler: Toplumda işletme ile ilgili “iyi niyet” oluşturmak için yapılan iletişim faaliyetleri bütünüdür. Duyurum: Ürün veya işletme hakkındaki bilgilerin, ücretsiz olarak basında yer almasını sağlayan her türlü iletişim bütünleridir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Uygun Tutundurma Karmasının Seçilmesi Pazarlama Yönetiminin temel kararlarından birisi, ürünlerin satılması ve markaların tanıtılması amacıyla hedef kitle ile iletişime geçmek için uygun tutundurma karmasının seçilmesidir. Uluslararası pazarlarda uygun karmanın seçilmesi için dikkate alınması gereken beş temel faktör bulunmaktadır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Bunlar; Kaynakların yeterliliği ve tutundurma araçlarının maliyeti Pazarın büyüklüğü ve yoğunlaşması Müşterinin bilgi ihtiyacı Ürünün özellikleri İtme ve çekme stratejilerinin kullanımı 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Kaynakların yeterliliği ve tutundurma araçlarının maliyeti: Pazarlama faaliyetlerinin yürütüldüğü ülkede veya bölgede kullanılacak tutundurma elemanını belirleyen en önemli unsur, işletmenin tutundurma için harcayabileceği bütçe miktarıdır. Örneğin; yeni bir ülke pazarında satış ağının kurulması ve satıcıların işe alınması, ülkedeki istihdam piyasasına ve kanunlara göre oldukça maliyetli olabilir. Aynı şekilde, ülkede reklam ortamlarının az, pahalı veya yetersiz olması da reklamın kullanılmasını etkileyebilir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Pazarın büyüklüğü ve yoğunlaşması: Girilen pazardaki satış potansiyelinin büyüklüğü, tutundurma kararlarını da etkileyecektir. Karşılığı alınabileceği sürece satış, reklam veya diğer tutundurma yatırımları yapılabilir. Örneğin, ülkedeki müşterilerin bir bölgede yoğunlaşması, satış örgütünün kurulması sürecini kolaylaştıracak ve maliyetleri düşürecektir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Müşterinin bilgi ihtiyacı: Farklı kültürlerin iletişim biçimleri ve içerikleri de farklıdır. Yeni pazarlardaki müşterilerin, ürünler hakkında ihtiyaç duydukları bilgi düzeyi, tutundurma elemanlarının seçimini etkiler. Örneğin, teknolojik ve endüstriyel ürünlerde, müşteriler daha çok satışçının danışmanlığına ihtiyaç duyarlar. Bu durumda, birden çok ülkede müşterileri olan satıcının dil, kültürel uyum, yabancı pazarlarda sorun çözme gibi becerilerinin çok gelişmiş olması beklenir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Ürünün Özellikleri: Hızlı tüketilen dayanıksız tüketim malları için özellikle ürünlerin tanınmadığı yeni pazarlarda, yüksek reklam yatırımları yapılması gerekir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

İtme ve Çekme Stratejilerinin Kullanımı: İtme Stratejisi; üretici işletmelerin satış elemanları, toptancı ve perakendecileri belirli aralıklarla ziyaret ederek mal vermeye çalışırlar. Aracılar ise tüketicileri satın almaya özendirirler. Çekme Stratejisi; ürün, başta reklam olmak üzere çeşitli tutundurma araçları ile önce tüketicilere benimsetilir. Tüketici beğendiği malı pazarda araştırmaya başlayınca, bu durum toptancıların ve perakendecilerin üretici firmadan mal talep etmelerine neden olur. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

İşletmenin benimsediği genel strateji ne ise, tutundurma elemanları da buna göre şekillenmelidir. İtme stratejisinde; kişisel satış ve halkla ilişkiler daha etkili iken, Çekme stratejisinde; yüksek miktarda reklam yatırımı yapılması beklenir. 04.04.2017 Necdet Timur-Alparslan Özmen

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İşletmelerin uygun pazarlama karması seçimini şekillendirecek bir diğer önemli kavram Bütünleşik Pazarlama İletişimidir. Yüksek maliyetler ve alt yapı gereksinimi oluşturduğu için, firmaların ve markaların, pazardaki müşterilerle ve diğer paydaşlarla olan tüm iletişimlerinin, bütünleşik olarak tek bir kaynaktan tasarlanması gerekmektedir. 04.04.2017 Necdet Timur-Alparslan Özmen

Uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerde, tutundurma faaliyetleri genellikle farklı bölümler tarafından yapılmaktadır. Örneğin; reklamlar ve satış geliştirme yerel veya uluslar arası reklam ajanslarınca yapılır. Satışçıların yönetimi, fuar hazırlığı ve katılımı ihracat ve satış birimleri tarafından yürütülür. Duyurum, sponsorluk projeleri halkla ilişkiler bölümünün sorumluluğundadır. İnternet uygulamaları bilgi işlem bölümü tarafından düzenlenir. 04.04.2017 Necdet Timur-Alparslan Özmen

İşletmeden çıkan mesajların çok farklı bölümler tarafından tasarlanması ve yayılması, özellikle uluslararası pazarlarda iletişimi karmaşıklaştırmaktadır. İşletmelerin bu karmaşayı önlemelerinin etkin bir yöntemi Bütünleşik Pazarlama İletişimi kullanmaktır. Bütünleşik Pazarlama İletişimi; işletmenin daha net, uyumlu, güvenilir ve rekabetçi bir ortak mesaj yayınlaması için, tüm pazarlama iletişiminin bütünleşik bir yapılanma ile tek bir kaynaktan yönetilmesidir. 04.04.2017 Necdet Timur-Alparslan Özmen

1.KÜRESEL REKLAMCILIK Reklamın özellikleri; Geniş alana hızla yayıldığı için hızlı farkındalık yaratır Mesajın tekrarı etki yaratır Yeni pazarda, markanın duyulmasını sağlayarak satıcıları destekler Kişisel değildir, esnek değildir Satışı kapatamaz, anında sipariş alınmasını sağlayamaz 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Uluslararası pazarlardaki yoğun rekabet ve tüketicilerin gittikçe daha bilgili olması, pek çok ülke pazarında faaliyet gösteren işletmelerin, daha karmaşık reklam stratejileri geliştirmelerine neden olmaktadır. Dünya çapında bir marka veya ürün olma isteği, yüksek tutundurma maliyetleri, birden çok ülkede reklam yapmanın getirdiği zorluklar, işletmeleri reklam kararlarında daha çok kontrol ve etkinlik arayışına itmektedir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Gayrisafi dünya hasılası, 2005 yılında 65 trilyon dolar olmuştur. Dünya ülkeleri arasında yılda 12,5 trilyon dolarlık ihracat yapılmıştır. Aynı yıl ürünlerin satışı, markaların yaratılması, tüketici tutumlarının yönlendirilebilmesi için, dünya ölçeğinde 570 milyar dolarlık da reklam harcaması gerçekleşmiştir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Örneğin, Coca Cola 200 ülkeye ürün sattığını belirtmektedir. Reklam serbest piyasa ekonomisinin etkin çalışmasını sağlayan temel yapıtaşlarından birisidir. Amerika ve Avrupa pazarlarında gelişen reklam uygulamaları, 1980’li yıllar ve sonrasında küreselleşme doğrulturunda tüm dünya ülkelerini etkisi altına almaya başlamıştır. Örneğin, Coca Cola 200 ülkeye ürün sattığını belirtmektedir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Uyumlaştırma Stratejisi Standartlaştırma Stratejisi Uluslararası reklamcılık sektöründe strateji ve uygulamalarda iki temel yaklaşım bulunmaktadır. Bunlar; Uyumlaştırma Stratejisi Standartlaştırma Stratejisi 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Aynı ürün her yerde aynı satılamaz. Uyumlaştırma Stratejisi: Dünya üstündeki ülkeler kültürel ve yapısal olarak birbirinden farklıdır. Reklamların bu farklılıklara göre uyarlanması gerekmektedir. Aynı ürün her yerde aynı satılamaz. Örneğin, Amerikan hamburger markalarının standart menülerine Japonya’da teriyaki sosu, Meksika’da acı biber, Türkiye’de ramazan pidesi, Portekiz’de bira eklenebilir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Standartlaştırma Stratejisi: Tüketicilerin benzer ihtiyaç ve isteklerinin olduğunu ve dolayısıyla tüm dünyanın tek bir Pazar olduğunu kabul eder ve etkinliğin sağlanması için reklam kampanyalarında standartlaşmayı önerir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

KÜRESEL PAZARLARDA BÖLÜMLENDİRME İşletmeler girdikleri yabancı pazarlarda iletişim modellerini belirlerken uyumlaştırma veya standardizasyon kararlarını vermeden önce bölümlendirme kararları vermelidirler. Küresel Pazar bölümleri farklı kültürlerden olan farklı coğrafyalarda yaşayan ancak benzer değerlere, yaşam biçimlerine ve ihtiyaç tanımlarına sahip tüketicilerden oluşabilir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

KÜRESEL PAZARLARDA YARATICILIK Uluslararası reklamcılar, yoğun uluslar arası rekabet ve ve farklı ülkelerde pazarlama yapmanın zorlukları nedeniyle, küresel pazarlarda en yüksek düzeyde yaratıcılık kullanmak zorundadırlar. Ancak, uluslararası pazarlarda reklamcıların yaratıcılığının önünde çeşitli engeller vardır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Yasalar, dil, kültür, medya, üretim ve maliyet konularıdır. Bunlar; Yasalar, dil, kültür, medya, üretim ve maliyet konularıdır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

2.KÜRESEL PAZARLARDA KİŞİSEL SATIŞ Kişisel satış, reklam uygulamalarında yasal kısıtlamaların olduğu ve reklamcılık alt yapısı gelişmemiş pazarlarda, medyanın yeterli olmadığı ülkelerde, özellikle endüstriyel ürünler için uygun bir tutundurma yöntemidir. Bununla birlikte yoğun reklamın yapıldığı pazarlarda da belli oranlarda kişisel satış kullanılmalıdır. Zorlu yabancı ülke pazarlarında reklam ve kişisel satış birbirini tamamlamalıdır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Yurt dışı satış büroları Yurt dışı satış firmaları Gezici satıcılar Yurt dışı pazarlarda kişisel satış örgütlenmesi genellikle şu şekillerde olmaktadır: Yurt dışı satış büroları Yurt dışı satış firmaları Gezici satıcılar 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Şartlar: Davranışsal Faktörler; Müşterilerin hizmet beklentileri artmıştır Müşteriler sıkıcı alıcı-satıcı iletişimine girmek istememektedir Büyük alıcıların gücü artmıştır Pazarlar gittikçe küreselleşmektedir Pazarlar gittikçe parçalanmıştır 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Teknolojik Faktörler; Satış gücü otomasyonu geniş kullanım imkanı bulmuştur Ulaştırma ve iletişim araçlarındaki hız ve etkinlik artmıştır Sanal satış ofisleri ortaya çıkmıştır Elektronik satış kanalları, internet, televizyondan alışveriş 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Yönetimsel Faktörler; Doğrudan pazarlama, doğrudan postalama, Telepazarlama Satış ve pazarlama iç içe geçmiştir, pazarlama iletişimi bütünleşiktir İntranetler Satışçıların ve satış yöneticilerinin becerileri yükselmektedir 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Yabancı pazarlarda çalışan satış gücünü yönetmek çok zordur. Satış yöneticilerin çözmesi gereken sorun, satış teknik ve stratejilerinin başka ülkelerde uygulanabilirliliği ve uyumlaştırma sorunudur. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Uygulanabilirliği etkileyen bazı etkenler şunlardır: Coğrafi ve Fiziksel Sınırlar Pazarın gelişmişlik düzeyi Değişen yasal çerçeve İnsan ilişkilerindeki farklılık 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Küresel Pazarlarda Kişisel Satış Becerileri Pazarlık Becerileri Kültürel Uyum Becerisi Dil Becerileri Bilişim Teknolojilerini Kullanma Becerileri Öğrenme İstihbarat Becerileri Satış Teknikleri Becerileri Yeni Pazar Yaratma Becerileri Hukuk Kullanma Becerileri Satış Destek Becerileri 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

3.KÜRESEL PAZARLARDA İNTERNET VE ONLİNE REKLAMCILIK Son yıllarda internetin ve online pazarlamanın pazarlama iletişimi içinde önemi artmıştır. İnternet fiziksel sınırları ve kültürel engelleri ortadan kaldırmıştır. Bireysel etkileşimi en az, maliyetleri göreceli olarak en ucuz ve önemli düzeyde ölçülebilir özelliktedir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

İnternette pazarlama, web sitesinden pazarlama dışında farklı yöntemlerde içerir. Online pazarlamanın rekabetçi avantajları düşük maliyetleri, geliştirilmiş hizmet kalitesi, artan ürün çeşitliliği ve ürünün bireyselleştirilebilmesidir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Inverstitial reklamlar Pop-up reklamlar Transactional reklamlar Online araçların kullanımıyla ortaya çıkan, çeşitli reklam ve tutundurma uygulamaları şunlardır: Forumlar: Web sitesi tasarımı Viral pazarlama Banner reklamları Ticker reklamlar Inverstitial reklamlar Pop-up reklamlar Transactional reklamlar Roadblocks Zengin biçimli medya Advergames Bloglar ve RSS 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

4.KÜRESEL PAZARLARDA DOĞRUDAN PAZARLAMA Doğrudan pazarlama ürünlerin, bilginin ve tutundurma faydalarının, geri dönüşümün ölçülebileceği interaktif iletişim araçlarının kullanılarak dağıtılmasıdır. Doğrudan pazarlama uygulamaları genellikle ulusal sınırlar içerisinde yapılmasına rağmen, Avrupa Birliği oluşumundan sonra Avrupa içi birden çok ülke uygulamaları da görülmektedir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Pazar ve medyadaki bölünme, teknolojilerdeki gelişmeler, postalama listeleri sayısındaki artış, gelişmiş analitik teknikler, koordineli pazarlama sistemleri doğrudan pazarlama uygulamalarının artmasına yol açmıştır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Müşteri ilişkileri yönetimi (MİY), işletmelerin müşterileri ile diyaloglarını yönettikleri her türlü yöntem, teknik ve e-ticaret imkanlarının bir arada kullanılmasıdır. Bu kapsamda Miy yazılımları, işletmelerin doğrudan pazarlama uygulamalarının pek çoğunun entegre olarak yapılabilmesine olanak vermektedir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

5.KÜRESEL PAZARLARDA HALKLA İLİŞKİLER Halkla ilişkiler, işletmelerin reklam dışındaki günümüzdeki en önemli tutundurma yöntemlerinden birisidir. Günümüzde profesyonel halkla ilişkiler ajansları tarafından yürütülmektedir. Halkla ilişkiler ajansları, temel olarak müşteri yönetimi, medya ilişkileri, raporlama, stratejik danışmanlık, basın bülteni yazımı ve personel işleri yaparlar. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Medyadaki reklam kalabalığından dolayı, alternatif iletişim yollarının aranması halkla ilişkilerin önemini arttırmıştır. Halkla ilişkiler sektöründe gelişen yeni bir eğilim Freelance pazarı’dır. “Freelance hizmet” halkla ilişkiler işinin dışarıda bağımsız çalışan uzmanlarca yapılmasıdır. Gelişmiş pazarlarda birçok firma özgür ve oldukça yetenekli, girişimci ve kendisinin patronu olan halkla ilişkiler uzmanlarından hizmet almaya başlamışlardır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Temel halkla ilişkiler alanları şunlarıdır: Sponsorluk Fuar ve Sergiler 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

6.KÜRESEL PAZARLARDA SATIŞ TEŞVİKLERİ Satış teşvikleri, daha fazla yerel pazarlar için uyumlaştırılmalıdır. Değişik ülkelerde satış teşvikleri araçları için farklı kanunlar vardır. Aynı zamanda bu yöntemler, farklı ülke tüketicileri tarafından değişik oranda kabul görmektedir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

En sık kullanılan satış teşvikleri şunlardır: Mağaza içi (POP) İndirim Kuponları Numuneler İkisi bir fiyatına Hediyeler Yarışmalar Gösteriler Deneme Sürüşleri Lezzet testleri İndirimler Hediye Çekleri Bonus uygulamaları Klüp üyeliği Gazete kuponları Ürün denemeleri 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Yasal ve Politik uygulamalar Satış teşvikleri uygulamaları geliştirilirken çeşitli farklar dikkatle planlanmalıdır. Bunlar; Ekonomik gelişmişlik Pazarın olgunluğu Tüketici algıları Ticaret kültürü Yasal ve Politik uygulamalar 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

7.KÜRESEL PAZARLARDA DUYURUM Duyurum, işletme ve ürünleri hakkında basında haberlerin yayınlanması çalışmalarıdır. Günümüzde özellikle küresel firmalar ve küresel markalar için çok önemli bir tutundurma yöntemi olmuştur. Duyurum, parası ödenerek yapılmış reklamlara göre daha fazla güvenilir bir yöntemdir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Haber kuşakları, izleyiciler tarafından daha çok dikkatle takip edilmektedir. Basın bültenlerinin özenli ve doğru hazırlanması, basınla ilişkilerin kurulması ve geliştirilmesi, medya’nın takip edilerek destekleyici ve düzeltici duyurumların yapılması, oldukça titiz yönetilmesi gereken konulardır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Bu çalışmaların halkla ilişkiler koordinasyonu ile yürütülmesi gerekir Bu çalışmaların halkla ilişkiler koordinasyonu ile yürütülmesi gerekir. Medya’da zaman zaman çıkan olumsuz haberlerin de, doğru yönetimle düzeltilmesi gerekmektedir. Türkiye’de yaşanan sahte Rakı krizinde Mey içki firması, bu krizi haber programlarını doğru kullanarak aşmıştır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Özellikle, internetin, aynı anda tüm haberlerin, görüntülerin ve karşı görüşlerin yayılmasına olanak tanıması, olumlu ve olumsuz duyurum yönetimini de son derece önemli bir uzmanlık alanı yapmıştır. Küresel bir firma, faaliyet gösterdiği küçük bir pazarda karşılaştığı olumsuz bir durumdan dolayı, bir anda tüm dünya’da karşıt grupların, protestocuların, eleştirmenlerin hedefi olabilmektedir. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

Örneğin, Nike’nin Çin’deki üretim tesislerinde çocuk işçileri olumsuz şartlarda çalıştırması, çok uzun bir süre karşıt grupların da desteğiyle medya’nın gündeminde yer almıştır. 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR

TEŞEKKÜRLER 04.04.2017 Yrd.Doç.Dr.Alparslan ÖZMEN-Prof.Dr.Necdet TİMUR