MANİFESTO.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً Andolsun ki sizin.
AİLE İRŞAD VE REHBERLİK BÜROSU
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Çeşitleri ve Zararları
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
T.C DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Müftülüğü
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
Etkili İletişim.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
1. 2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü
بسم الله الرحمن الرحيم Yaz Kur’an Kursları Yol Haritası.
Etkili İletişim.
İRŞAD YÖNTEMİ OLARAK VAAZ VE HİTABETİN ANLAM VE ÖNEMİ
Selman ALBAY Din Kül. ve Ahl. Bil.
YENİÇAĞA İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
ÖĞRETİM DÖNEMİ PLANLAMALAR VE HAZIRLIKLAR.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Et ve Balık Kurumu Camii Imam Hatibi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
عَنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ  قَالَ أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ  بِمَنْكِبِي فَقَالَ كُنْ فِي الدُّنْيَا كَأَنَّكَ غَرِيبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِيلٍ وَكَانَ ابْنُ
Din Kardeşliği ve Önemi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Merfû hadise örnek: Muvatta, Vukutu’s-salât, 5.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ.
Ahlâkın İletişimi & İletişimin Ahlâkı-
ARALARINDA ASAL SAYILAR
VAAZ HAZIRLAMA VE SUNMA İLE İLGİLİ TEMEL İLKE VE YÖNTEMLER
(İLAHİ MERKEZİN TAMİZLİĞİ)
12. Hafta: 20 Aralık 2014 Cumartesi Ders : Açıklamalı Sûre Meâlleri Sûre : Tâhâ Âyetler : Hazırlayan: Yrd.Doç.Dr. Fatih Çollak.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ “ YÜRÜTÜLEN VE PLANLANAN PROJELER : 1485.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
CAMİYİ TANIYALIM.
Erdemli Bir Toplum için Müslüman Sıfatlarına Sahip Olabilmek
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)
İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً
Vaaz ve İ leti ş im. İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي.
HZ. LOKMAN’IN OĞLUNA NASİHATİ
Caminin Önemi Ve Cemaat Adabı
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
KABİR HAYATI VE ŞEHİTLİK
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 3. Ünite Sunusu
NAMAZ Görmedin mi? göklerde ve yerde bulunan herşey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah´a hakikaten secde ediyorlar.
Hadis Usûlü 2. Ders (2. hafta)
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
BAYRAKLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BAYRAKLI OKUL EĞİTİM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI PROJESİ mevcut durum analİzİ.
Cemaatle Namaz ..
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
CAMİYİ TANIYALIM.
CAMİ VE BÖLÜMLERİ NEVİN ÖZBEY DKAB Öğretmeni
MÜFTÜLÜK HİZMETLERİ SUNUMU
Diyanet İşleri Başkanlığının
Bugün neler öğreneceğiz?
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Sunum transkripti:

MANİFESTO

İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي وَاجْعَلْ لِي وَزِيرًا مِنْ أَهْلِي (Tâhâ, 24-29)

NİYET TASHİHİ VE PLANLAMA فَتَبَسَّمَ ضَاحِكًا مِنْ قَوْلِهَا وَقَالَ رَبِّ اَوْزِعْنٖى اَنْ اَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتٖى اَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَعَلٰى وَالِدَیَّ وَاَنْ اَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضٰیهُ وَاَدْخِلْنٖى بِرَحْمَتِكَ فٖى عِبَادِكَ الصَّالِحٖينَ 27/19 BUGÜNDE ALLAH RAZI OLSUN ALDIK (İyi niyet – iyiye niyet) إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ ، وَإِنَّمَا لِكُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَى (Buhâri)

TARİHİN VE TAKDİRİN YAZGISI وَاِذِ ابْتَلٰى اِبْرٰهٖيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَاَتَمَّهُنَّ قَالَ اِنّٖى جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ اِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتٖى قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِى الظَّالِمٖينَ 1/124 Türkmenistan da deve çobanı İmamın dediğini yap gittiği yoldan gitme ne demek Elhamdülillah hem gidiyoruz hem yiyoruz Nebevi hatta Rabbani bir meslek Ahiret sermayesini dünya metaı edinmek Ateşten cübbe

Kardeşler topluluğu اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ اِخْوَةٌ فَاَصْلِحُوا بَيْنَ اَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 49/10 اَلنَّبِىُّ اَوْلٰى بِالْمُؤْمِنٖينَ مِنْ اَنْفُسِهِمْ وَاَزْوَاجُهُ اُمَّهَاتُهُمْ 33/6

Yönetim değil yönetişim اَهُمْ يَقْسِمُونَ رَحْمَةَ رَبِّكَ نَحْنُ قَسَمْنَا بَيْنَهُمْ مَعٖيشَتَهُمْ فِى الْحَيٰوةِ الدُّنْيَا وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا سُخْرِیًّا وَرَحْمَتُ رَبِّكَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ 43/32 HEPİMİZ İMAMIZ TAKIM KURMAK CEMAAT OLMAK Meşveret akıl aşılaması. Ortak akıl

Standart geliştirmemiz gerekiyor وَقَالَ الَّذِى اشْتَرٰیهُ مِنْ مِصْرَ لاِمْرَاَتِهٖ اَكْرِمٖى مَثْوٰیهُ عَسٰى اَنْ يَنْفَعَنَا اَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذٰلِكَ مَكَّنَّا لِيُوسُفَ فِى الْاَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِنْ تَاْوٖيلِ الْاَحَادٖيثِ وَاللّٰهُ غَالِبٌ عَلٰى اَمْرِهٖ وَلٰكِنَّ اَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ 12/21 İNŞAATTA İRŞATTA

Maneviyat orduları وَمَنْ اَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا اِلَى اللّٰهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ اِنَّنٖى مِنَ الْمُسْلِمٖينَ 41/33 اُدْعُ اِلٰى سَبٖيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتٖى هِىَ اَحْسَنُ اِنَّ رَبَّكَ هُوَ اَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبٖيلِهٖ وَهُوَ اَعْلَمُ بِالْمُهْتَدٖينَ 76/125 Memur değil mimarı adem Damardan girmek DİN HEYECAN VE AŞKTIR

Etkin ve verimli istihdam اِنَّ اللّٰهَ يَاْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْاِحْسَانِ وَاٖيتَاٸِ ذِى الْقُرْبٰى وَيَنْهٰى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْیِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ 16/90 وَاَحْسِنُوا اِنَّ اللّٰهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنٖينَ2/195

Adalet ve liyakat اِنَّ اللّٰهَ يَاْمُرُكُمْ اَنْ تُؤَدُّوا الْاَمَانَاتِ اِلٰى اَهْلِهَا وَاِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ اَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ اِنَّ اللّٰهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهٖ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ سَمٖيعًا بَصٖيرًا 4/58

Zaman ve kaynak israfının önüne geçmek اِنَّ الْمُبَذِّرٖينَ كَانُوا اِخْوَانَ الشَّيَاطٖينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهٖ كَفُورًا 17/27 يَا بَنٖى اٰدَمَ خُذُوا زٖينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا اِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفٖينَ 7/31

Atanmışlık değil adanmışlık اِنَّ اللّٰهَ اشْتَرٰى مِنَ الْمُؤْمِنٖينَ اَنْفُسَهُمْ وَاَمْوَالَهُمْ بِاَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فٖى سَبٖيلِ اللّٰهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِى التَّوْرٰيةِ وَالْاِنْجٖيلِ وَالْقُرْاٰنِ وَمَنْ اَوْفٰى بِعَهْدِهٖ مِنَ اللّٰهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذٖى بَايَعْتُمْ بِهٖ وَذٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظٖيمُ 9/111 Elçilerin yolu/hesabi değil hasbi olan

Geçim ehli ülfet eden ve edilen incitmeyen ve incinmeyen وَلَا تُخْزِنٖى يَوْمَ يُبْعَثُونَ يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ اِلَّا مَنْ اَتَى اللّٰهَ بِقَلْبٍ سَلٖيمٍ 26/87-89 3Z

Rol model لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فٖى رَسُولِ اللّٰهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُوا اللّٰهَ وَالْيَوْمَ الْاٰخِرَ وَذَكَرَ اللّٰهَ كَثٖيرًا 33/21

Bilgileri güncelleme ve pratiğe dönüştürme وَاِذَا حُيّٖيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِاَحْسَنَ مِنْهَا اَوْ رُدُّوهَا اِنَّ اللّٰهَ كَانَ عَلٰى كُلِّ شَیْءٍ حَسٖيبًا 4/86 عن تميم الداري أن النبي صلى الله عليه وسلم قال: الدين النصيحة . قلنا لمن؟ قال: لله ولكتابه ولرسوله ولأئمة المسلمين وعامتهم.  Müslüm, İman 95 (Hadis No:55) Bilgi ve birikim sürekli talebe Bilgi kaynaklarımızı gözden geçirmek

-tebessüm- مَا رَأَيْتُ أَحَدًا أَكْثَرَ تَبَسُّمًا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- (Tirmizi) « الْمُؤْمِنُ مَأْلَفَةٌ وَلاَ خَيْرَ فِيمَنْ لاَ يَأْلَفُ وَلاَ يُؤْلَفُ » (Müsned)

Hayırla yad edilmek وَاجْعَلْ لٖى لِسَانَ صِدْقٍ فِى الْاٰخِرٖينَ 26/84-85 وَاجْعَلْنٖى مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعٖيمِ

Anlama &güzeli görme- لاَ يُؤْمِنُ أحَدُكُمْ حَتَّى يُحِبَّ لأخِيهِ مَا يُحِبُّ لِنَفْسِهِ Buhârî, Îmân, 7 Empati becerisi kazanmak Muâviye b. Hakem: مَا رَأَيْتُ مُعَلِّمًا قَبْلَهُ وَلَا بَعْدَهُ أَحْسَنَ تَعْلِيمًا مِنْهُ فَوَاللَّهِ مَا كَهَرَنِي وَلَا ضَرَبَنِي وَلَا شَتَمَنِي قَالَ إِنَّ هَذِهِ الصَّلَاةَ لَا يَصْلُحُ فِيهَا شَيْءٌ مِنْ كَلَامِ النَّاسِ إِنَّمَا هُوَ التَّسْبِيحُ وَالتَّكْبِيرُ وَقِرَاءَةُ الْقُرْآنِ (Müslim

DURUM TESBİTİ Bölgelere göre dini hayatta ortaya çıkan farklılıklar

« لاَ يَتَحَدَّثُ النَّاسُ أَنَّهُ كَانَ يَقْتُلُ أَصْحَابَهُ » Usulsuz vusul olmaz MERHAMET ANLATILIRKEN MERHAMETSİZLİK İZHAR EDİLMEZ rehberlik yapmalıyız Algıyı, İlgiyi ve Duyguyu yönetmek « لاَ يَتَحَدَّثُ النَّاسُ أَنَّهُ كَانَ يَقْتُلُ أَصْحَابَهُ » (Buhari)

Çalışan/Vatandaş memnuniyeti ANKETLER GERİ DÖNÜŞLER

وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ İşi Kolay Kılma وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ (Hac, 78) يَسِّرُوا وَلاَ تُعَسِّرُوا ، وَبَشِّرُوا(وَسَكِّنُوا) وَلاَ تُنَفِّرُوا (Buhari) عَلِّمُوا وَيَسِّرُوا وَلاَ تُعَسِّرُوا وَإِذَا غَضِبَ أَحَدُكُمْ فَلْيَسْكُتْ (Müsned) “gelin tanış olalım işi kolay kılalım”

-değer & saygı- لَمَّا نَظَرَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى الْكَعْبَةِ، قَالَ: " مَرْحَبًا بِكِ مِنْ بَيْتٍ مَا أَعْظَمَكِ وَأَعْظَمَ حُرْمَتَكِ، وَلَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةَ عِنْدَ اللهِ مِنْكِ (Beyhaki, Ş. İman)

Tiyatro metaforu Senarist rolleri verir Kendisine verilen rolü en iyi şekilde oynamak Rölünü güzel oynayanı insanlar da Allah da sever Açılır bahtımız birgün Kapandıkça kapanmazya Hüda rezzakı alemdir Rızıksız kul yaratmazya

Mahallenin imamı YÜZYÜZE VAAZ HUTBE Ev ziyaretleri Zerafet ve nezahet mekânları İhtiyaç odaklı Kuran KURSLARI Web Sitesi Cami ve kitap kadın kulları Allah’ın mescitlerinden alıkoyma

Projesi olan görevlileri çalıştaylara yönlendirmek Hutbe yazma,ezan ve kuran okuma yarışmaları Hadis dersleri Sabah namazları Camilerde kadınlara ait mekanlar Aile ve dini rehberlik Sosyal yapıyı oluşturan vatandaşlar Camilerin burs vermesi Hatimle sabah namazları

SİTELERİN FAALİYET RAPORU ÖZELLİĞİ SİTELERDE FAALİYETLERE PERSONELİN TÜMÜNÜ KATMA YÜZ YÜZE VAAZ KURSLARI(GELİŞTİRİLMİŞ İÇERİK) TOPLANTILARDA HAZIRLIKLI BİR KONUNUN ÖZET SUNUMU HAFTA SONU SABAH NAMAZI SONRASI DERSLER CUMA SABAH NAMAZI SONRASI DERSLER HER HAFTA BİR PAZARLI BÖLGEDE SOHBET

EV ZİYARETLERİ FAKİRLE ZENGİNİ KUCAKLAŞTIRMAK(ZEKAT BULUŞTURMALARI YETİM YOKSUL) SOSYAL YARDIMLAŞMA ORGANİZASYONLARI(KERMES,EŞYA,ELBİSE,İLAÇ) YAZ KURSLARINI YARIŞMALARLA ŞEVKLENDİRME YARIŞMALAR(KKURSLARI,YAZKURSLARI,CAMİ DERSLERİ,SPORTİF YARIŞLAR) PERSONELLE KARDEŞLİK PROJESİ(DÜĞÜN,SÜNNET,CENAZE,BAYRAM VB.) ÖZEL HAFTALAR İÇİN TANITIM AMAÇLI YAZI RESİM YARIŞMALARI

EŞLERİDE HİZMETE KATMAK SOSYALLEŞME VE REHABİLİTASYON(SOHBET,GÜN,PİKNİK,KERMES) ŞAHİTLİKLER ALMAK, ÖZ ELEŞTİRİ, BEYİN FİRTINASI,SERBEST KÜRSÜ AYDA BİR BİR İLÇEDE MESLEKİ KONFERANSLAR(İMAMLIK)  FARKLI HUTBE ÇALIŞMALARI CEMAATE KATILMAK İMAMETİ UYGULAYICI OLARAK İFA ETMEK

MİHRABİYYE DE AMELİ SALİH OLAN UYGULAMA CAMİLERE KÜTÜPHANE SEHERDEN İŞRÂKA BÖLGESEL MÜZAKERE VE DEĞERLENDİRME kitap okutturma kampanyaları sahabe efendilerimiz adına fidan dikimi

KARDEŞ CAMİER ANA OKULLARI HAFTA SONU KURSLAR CEMAATE DEVAMI PUANLANDIRMA EV SOHBETLERİ

من يصلح ما بينه وبين الله يكفه الله ما بينه وبين الناس (Efendimiz’in (sav) ilk Cuma Hutbesinden)