Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)"— Sunum transkripti:

1 حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)
Geçen haftanın ödevi حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6) حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، (R5) عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، (R4) عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، (R3) عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: (R2) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: Senedin Sonu (R1) Metin: «مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْرًا أَوْ لِيَصْمُتْ، وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلاَ يُؤْذِ جَارَهُ، وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ» (*) Rivayetlerin Yapısal Analizi (RYA) sistemine göre. Bkz. Ali Kuzudişli, Rivayetlerde Sarmal Özellik, Tibyan Yay. İzmir 2012.

2 Hadis Usûlü 4. Ders (4. hafta)
RİVAYETİN KEYFİYETİ A. HADİS ÖĞRENİMİ ve ÖĞRETİM METOTLARI Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ

3 I. Sema‘ ve Kırâat (السماع والقراءة )
Sema‘: Şeyhin, hadislerini okuması ve talebelerin de bizzat işiterek ondan hadisleri alması demektir. Şeyh, hadisi ezberinden veya kitabından okumuş olabileceği gibi, talebe de yalnızca dinlemiş veya hem dinlemiş hem yazmış olabilir. Kırâat: Talebenin hadisleri şeyhine okuması veya talebenin biri şeyhe hadis okurken diğer talebelerin dinlemesidir.

4 I. Sema‘ ve Kırâat -devam
Sema‘ ve Kırâatın Amaçları: Yazı hatalarını düzeltmek: Muhaddisler bu metotları öncelikle istinsah edilmiş metinlerdeki hataları düzeltmek amacıyla geliştirip kullanmışlardır. Hadisin yorumunu öğrenmek Hadisin rivayet edene aidiyetini öğrenmek Hadisin sıhhatini öğrenmek

5 2. İcâzet, Münâvele ve Mükâtebe (الإجازة والمناولة والمكاتبة )
İcâzet: Sema‘ ve kırâat yoluyla olmaksızın, şeyhin belirli şartlar dahilinde bütün veya bir kısım rivayetlerini talebesinin rivayet etmesine izin vermesidir. Münâvele: Şeyhin, bir kitabını talebesine verip, ondan hadis rivayet edebileceği konusunda izin vermesidir. Mükâtebe: Şeyhin bazı hadislerini yazıp birine göndermesidir.

6 3. İ‘lâm, Vasiyyet ve Vicâde (الإعلام والوصية والوجادة )
İ‘lâm: Şeyhin kendi kitabını talebesine göndererek, ondaki ravayetleri sema‘ yoluyla aldığını bildirmesi, fakat hadislerin rivayeti için herhangi bir şey söylememesidir. Vasiyyet: Şeyhin, rivayet ettiği bir kitabı, ölmeden önce veya seyahate çıkarken, rivayet etmek üzere birine vasiyet etmesidir. Vicâde: Bir hadis ravisinin, bir şeyhe ait hadisleri, yazılı olarak bulmasıdır.

7 4. Hafta dersinin sonu Diyanet İslam Ansiklopedisinden (DİA) rivayet maddesini inceleyerek özetleyiniz. Aşağıdaki hadisi ezberleyiniz ve “Concordance”tan kaynağını bulunuz. «مَا نَهَيْتُكُمْ عَنْهُ، فَاجْتَنِبُوهُ وَمَا أَمَرْتُكُمْ بِهِ فَافْعَلُوا مِنْهُ مَا اسْتَطَعْتُمْ، فَإِنَّمَا أَهْلَكَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ كَثْرَةُ مَسَائِلِهِمْ، وَاخْتِلَافُهُمْ عَلَى أَنْبِيَائِهِمْ»

8 Bu hadisin senedini RYA’ya göre numaralandırınız.
4. Hafta dersinin sonu Bu hadisin senedini RYA’ya göre numaralandırınız. Bu hadisin senedi için hangi hadis terimlerini kullanabiliriz?


"حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları