Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
Örnek Web Sitesi Tasarım Dökümanı
MANİFESTO.
Resimlerin Kullanımı.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Etkili İletişim.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖRNEK SUNUM HAZIRLAMA ŞABLONU
بسم الله الرحمن الرحيم Yaz Kur’an Kursları Yol Haritası.
Etkili İletişim.
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
Etkili İletişim. Muhatabımız 1) Gündemle demlenmeyenler 2) Lafızperest olmayanlar 3) Kişi bekçisi değil fikir işçisi olanlar “söz meclisten içeri”
عَنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ  قَالَ أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ  بِمَنْكِبِي فَقَالَ كُنْ فِي الدُّنْيَا كَأَنَّكَ غَرِيبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِيلٍ وَكَانَ ابْنُ
Merfû hadise örnek: Muvatta, Vukutu’s-salât, 5.
Ahlâkın İletişimi & İletişimin Ahlâkı-
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)
İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً
Vaaz ve İ leti ş im. İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي.
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Hadis Usûlü 2. Ders (2. hafta)
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
YAZILIM DEĞERLENDİRME
İNTERNET ADRESLERİ.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
İNTERNET ADRESLERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
بسم الله الرحمن الرحيم Etkili İletişim.
Sunum transkripti:

Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ بسم الله الرحمن الرحيم Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ

İyi Bir Ön Hazırlık “Pişir, demlendir ve getir” Dersin bütün sürecini planlamak Materyalleri hazırlamak Ders kitaplarının işlevi nedir?

Derse etkin giriş “Niyet ettim uyutmamaya” İlgi uyandırmak,İhtiyaç hissettirmek “Ne işe yarar” sorusuna cevap vermek Hedefleri, ilkeleri bildirmek

Dikkat çek ama hapsetme! “Dikkat istenmez çekilir” Ayrıntıya girmemek Bağlantıları kurmak Tekrara düşmemek Hikâyeleri etkin kullanmak [Hikayeler basit, beklenmedik, somut, güvenilir ve duygusal veriler içermeli]

Kısaca söylemek gerekirse bir sunu böyle olmamalıdır. Bilgisayar, ppt , tahta vb. materyalleri etkin ve verimli kullan. İş olsun diye değil işe yarasın diye bu materyallere başvur. Anlattıklarını destekleyecek resim, grafik , tablo içeren sunulardan faydalan. Kullanacağın sunuya her anlatacağını yazma ve başkasından aldığın sunuyu kendine mal et. Sunu hazırlamanın temel ilkesi bu sunuyu senden başkası senin gibi sunamamalıdır. Sunuda anlatacaklarını hatırlatıcı mıknatıs cümlelerin bulunması yeterlidir. Sununun yazı boyutu,satır sayısı ve rengi kolay algılanabilir olmalı ve öğrenciyi, dinleyiciyi yormamalıdır. Bir word sayfasını yansıtarak ders yapmak çok anlamlı olmayacaktır. Bir oran vermek gerekirse öğrencinin 45 dakikalık bir derste görsel materyallere yoğunlaştığı süre ortalama 15 dakikayı geçmemeli kalan en az 30 dakika hoca öğrenci iletişim halinde olmalıdır. Özellikle Kur’an dersinde bilgisayar ve projeksiyonun süre kullanımına çok katkısı olur. Kısaca söylemek gerekirse bir sunu böyle olmamalıdır.

Nitelikli Bilgi Kullanmak “İlim, kaynak ve kavramla yapılır” Kavramları ve İlkeleri etkin kullanmak (Fetha- Haram) İkinci el bilgiye ihtiyatlı yaklaşmak

Bilgiyi Nitelikli Kullanmak “Âyet okuyup cinayete yol açmamak; Hadis okuyup hâdise çıkarmamak” Bilgiyi yüklemek değil anlamlandırmak (Mecazı mesajıyla anlatmak – gusül ve iğne ucu) İtikadda işlevselliği, ibadette uygulamayı, siyerde örnekliği ön plana çıkarmak

Konu -önem dengesini gözetmek Konuların önem dengesini gözetmek الغيبة أشد من الزنى قيل وكيف قال الرجل يزني ثم يتوب فيتوب الله عليه وإن صاحب الغيبة لا يغفرله حتى يغفر له صاحبه -Taberâni, M. Evsât-

وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ Din Dilini Dikkatli Kullanmak Tehdit değil tespit Fıtri bir dili ön plana çıkarmak “Kişiye … şer olarak yeter” “On şey fıtrattandır..” وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ Nahl, 116

Sorun değil Çözüm Üretmek “Öğüt, vereni de alanı da rahatlatmalı” Somut ve uygulanabilir örnekler ve çözüm önerileri sunmak Sadece “kötü sonlu örnekler” getirmemek Bir sorunu çözerken bir sürü soruna yol açmamak

Nebevi Örnekler عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- أَخَذَ بِيَدِهِ وَقَالَ « يَا مُعَاذُ وَاللَّهِ إِنِّى لأُحِبُّكَ وَاللَّهِ إِنِّى لأُحِبُّكَ ». فَقَالَ « أُوصِيكَ يَا مُعَاذُ لاَ تَدَعَنَّ فِى دُبُرِ كُلِّ صَلاَةٍ تَقُولُ اللَّهُمَّ أَعِنِّى عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ » (Ebu Davud) 4444 !!!

عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ الْحَكَمِ السُّلَمِىِّ قَالَ بَيْنَا أَنَا أُصَلِّى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- إِذْ عَطَسَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ فَقُلْتُ يَرْحَمُكَ اللَّهُ. فَرَمَانِى الْقَوْمُ بِأَبْصَارِهِمْ فَقُلْتُ وَاثُكْلَ أُمِّيَاهْ مَا شَأْنُكُمْ تَنْظُرُونَ إِلَىَّ. فَجَعَلُوا يَضْرِبُونَ بِأَيْدِيهِمْ عَلَى أَفْخَاذِهِمْ فَلَمَّا رَأَيْتُهُمْ يُصَمِّتُونَنِى لَكِنِّى سَكَتُّ فَلَمَّا صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَبِأَبِى هُوَ وَأُمِّى مَا رَأَيْتُ مُعَلِّمًا قَبْلَهُ وَلاَ بَعْدَهُ أَحْسَنَ تَعْلِيمًا مِنْهُ فَوَاللَّهِ مَا كَهَرَنِى وَلاَ ضَرَبَنِى وَلاَ شَتَمَنِى قَالَ « إِنَّ هَذِهِ الصَّلاَةَ لاَ يَصْلُحُ فِيهَا شَىْءٌ مِنْ كَلاَمِ النَّاسِ إِنَّمَا هُوَ التَّسْبِيحُ وَالتَّكْبِيرُ وَقِرَاءَةُ الْقُرْآنِ ». أَوْ كَمَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّى حَدِيثُ عَهْدٍ بِجَاهِلِيَّةٍ (Müslim)

Sev, Severek yap ve Sevdir “işini zillet değil zînet bil” HEDEFİMİZ Sev, Severek yap ve Sevdir “işini zillet değil zînet bil”

Dini becerileri kazandıralım ÖZET YERİNE Öğrencilerimize Temel dini kavramları, Değerleri, Dini becerileri kazandıralım

« اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنْ عِلْمٍ لاَ يَنْفَعُ وَعَمَلٍ لاَ يُرْفَعُ وَقَلْبٍ لاَ يَخْشَعُ وَقَوْلٍ لاَ يُسْمَعُ » Ahmed b. Hanbel, Müsned, 3 / 255

Ama ileride okumayın! İLERİ OKUMALAR İÇİN Süleyman AKYÜREK >> Din Öğretimi, Nobel Yay. & Kavram Öğretimi Yılmaz ÖZAKPINAR >> Öğrenme – Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları TİDEF >> Etkili Din Öğretimi M. Şevki Aydın, Açık Toplumda Din Eğitimi Kemal Sayar, Koruyucu Psikoloj Ama ileride okumayın!

Mustafa Önder, YKK’da Dini Öğretmek Tuğba G. Bozkaya, Din ve Ahlak Öğretiminde Drama Örnekleri Bahar Sevim Kuzu, Din ve Ahlak Öğretiminde Oyun Örnekleri Kerim Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi N. Büşra Bahçeci, Okul Öncesi Değerler Eğitimi ve Faaliyet Örnekleri Faruk Kanger, Peygamber Ahlakını Referans Alan Karakter Eğitimi

Manisa Eğitim Merkezi Web Sitesi Meyletmek İçin horesin@hotmail.com Manisa Eğitim Merkezi Web Sitesi www.dibmem.gov.tr