ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ 14.04.2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
ECTS/AKTS Değerlendirme
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AB FONLARI VE PROJE YAZIMI SEMİNERİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Mustafa Kemal Üniversitesi
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
YÖK Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Birimi
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
ANKARA ÜN İ VERS İ TES İ BOLOGNA SÜREC İ KOORD İ NATÖRLÜ Ğ Ü L İ SANSÜSTÜ PROGRAMLAR İ Ç İ N PROGRAM B İ LG İ YÖNET İ M İ PANEL İ E Ğİ T İ M İ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Bologna Sürecine Uyum Çalışmaları SIHHİYE YERLEŞKESİ KÜLTÜR MERKEZİ YEŞİL SALON 26 HAZİRAN 2013.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
BOLOGNA SORUMLULARININ KONTROL ETMESİ VE TAMAMLAMASI GEREKEN HUSUSLAR
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ 14.04.2014

ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ Amaç: Ankara Üniversitesi’nde; eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını karşılayan, ulusal ve uluslararası normlara uygun, kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir öğretim sistemi oluşturulabilmesidir.

Bu doğrultuda YOK tarafından tüm üniversitelerde Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) oluşturulması istenmiştir. Üniversitemizde de Bologna Çalışmaları BEK’in kurulması ile birlikte başlatılmıştır.

Ankara Üniversitesi BEK Eğitimden sorumlu Rektör Yrd. ADEK Başkanı Rektör Yrd. Öğrenci İşlerinden Sorumlu Rektör Yrd Bologna Süreci Koordinatörü AB Eğitim Programları Kurumsal Koordinatörü Yabancı Öğrenci Koordinatörü Öğrenci ve Bilişim Hizmetleri Koordinatörü Dış İlişkiler ve Uluslararasılaşma Koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Fakülte/Enstitü/Yüksekokulların/Konservatuarın Öğrenci İşlerinden Sorumlu Dekan Yardımcıları/Müdür Yardımcıları

Tarihlerinde olmak üzere toplam 7 adet BEK toplantısı yapılmıştır. 09.02.2009 16.10.2009 29.03.2010 26.06.2010 10.03.2011 23.12.2011 05.12.2012 Tarihlerinde olmak üzere toplam 7 adet BEK toplantısı yapılmıştır.

Ankara Üniversitesi Bologna Süreci Koordinatörlüğü Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Önlisans ve lisans düzeyinde tüm programlarda; bölüm başkanları da dâhil olmak üzere 3’er kişilik bir Bologna Çalışma Grubu oluşturulmuştur, grubun sürekli iletişimi için bir mail grubu kurulmuş ve aktif olarak kullanılmaktadır. Lisansüstü programlar?

Üniversite bünyesindeki programların AKTS bilgilerini içeren “Bologna Bilgi Sistemi” web sitesi Türkçe ve İngilizce olarak http://bbs.ankara.edu.tr/ adresinden yayına açılmıştır. Şu anda IP gerektirmeksizin siteye erişim sağlanmaktadır. “Bologna Bilgi Sistemi”nin erişim sayfası olan http://bbs.ankara.edu.tr web adresinde sürekli güncelleme yapılmaktadır.

BBS ve OBS üzerinden entegre çalışmalar ile Ankara Üniversitesi bünyesindeki tüm “ön lisans ve lisans” programlarının Diploma Eki (DE) verebilmesi yönündeki eksikler giderilmiştir. BBS’de, DE Etiketi başvurusunda bulunabilmek için gerekli olan; “Ankara Üniversitesi hakkında kurumsal bilgiler” ve “Öğrenciler için faydalı olabilecek bilgiler”in yer aldığı menüler Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanmıştır.

Tüm programların Program Yeterlilikleri; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve YÖK Alan Yeterlilikleri ile ilişkileri ile uyumu açısından kontrol edilmiş, YÖK tarafından istenen ilişkilendirmeler koordinatörlüğümüz tarafından yapılmıştır.

Tüm Üniversitede ortak verilen derslerin Güzel Sanatlar, Bilgisayar, Türk Dili, Yabancı Dil, Uyum Programı içerikleri ilgili birimlerden temin edilmiştir. Bu içerikler Türkçe ve İngilizce olarak Bologna Bilgi Sistemine koordinatörlüğümüz tarafından girilmiştir.   

BBS’de bulunan ve tüm programlar için ortak girilmesi gereken bazı bilgiler olan Kazanılan derece, Kayıt kabul şartları, Mezuniyet koşulları Kazanılan derecenin düzeyi Kazanılan derece gereklilikleri ve kurallar Önceki öğrenmenin tanınması Sınavlar, değerlendirme ve notlandırma Eğitim türü Bir üst dereceye giriş Türkçe ve İngilizce olarak sisteme koordinatörlüğümüz tarafından girilmiştir.

Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Alt Komisyonu. Bologna Süreci Koordinatörlüğü bünyesinde iki alt komisyon oluşturulmuştur: Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Alt Komisyonu. Bologna ders bilgi paketlerinin değerlendirilmesi, içeriklerinin iyileştirilmesi ve birimlere geri bildirim verilmesi amacıyla çalışılmıştır. Kalite Güvencesi Alt Komisyonu. Öğrenci ve öğretim üyesi değerlendirme anketlerinin oluşturulması çalışmaları yapılmış, anketler yoluyla dersler ile ilgili öğrenci geribildirimleri alınmıştır.

Yükseköğretim Kurulu veri tabanı içerisinde yer alan YÖKSİS de; üniversitenin veri tabanının düzenlenebilmesi, iyileştirilmesi, eksiklerin giderilmesi için Rektörlük Personel Dairesi Başkanlığı ile birlikte çalışılmıştır.

Tüm önlisans ve lisans programlarına Programa ait her başlık için Programdaki her ders için doldurulması gereken bilgilerin eksik olup olmadığı hakkında ayrıntılı geribildirim verilmiş ve eksiklerin tamamlanması istenmiştir. İlgili bilgi girişlerini yapabilmeleri için destek isteyen birimlere koordinatörlüğümüz tarafından bilgilendirme yapılmıştır (Diş Hekimliği Fakültesi, Nükleer Bilimler Enstitüsü vd.)

BBS’de tanımlı tüm derslerin ders isimlerinin İngilizcelerinde bulunan eksikler koordinatörlüğümüz tarafından tamamlanmıştır. OBS ve BBS’de programların kadrosunda görev yapan akademik personelin tanımlaması için “Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve birimlerde personel işlerinden sorumlu memurlar” ile birlikte çalışılmıştır.

BBS’de lisansüstü programlar için çalışma süreci başlatılmış, programların isimleri sistemde tanımlanmaya başlanmıştır.

Fen Bilimleri Enstitüsü AKTS Çalışmaları Zorunlu dersler, öğrencinin kayıtlı olduğu programdan (Tezsiz YL, Tezli YL ve Doktora) alınmalıdır. Anabilim dallarında zorunlu ders sayısı, Tezsiz YL, Tezli YL ve Doktora programları için 3’den az olamaz. Anabilim dalları, her bir program için tanımladığı zorunlu derslerin tamamını ya da her bir program için oluşturulacak olan zorunlu ders havuzundan belirli sayıdaki dersi aldırmakta özgürdür. Tezsiz YL öğrencisi, seçmeli dersleri kendi programındaki seçmeli derslerden ya da Tezli YL programındaki seçmeli derslerden* alabilir.

Fen Bilimleri Enstitüsü AKTS Çalışmaları 3. Tezli YL öğrencisi, seçmeli dersleri kendi programındaki seçmeli derslerden, Tezsiz YL ya da Doktora programlarındaki seçmeli derslerden* alabilir. 4. Doktora öğrencisi, seçmeli dersleri kendi programındaki seçmeli derslerden ya da Tezli YL programındaki seçmeli derslerden* alabilir. 5. Bütünleşik Doktora programı için ayrıca zorunlu ve seçmeli ders belirlemek gerekmez. Bütünleşik Doktora öğrencisi, alacağı toplam 14 dersin 6 zorunlu dersini, Tezli YL ve Doktora programlarından alabilir. * Program dışı alınan seçmeli derslerde, seçmeli derslerin % 25’i aşılmamalıdır.

Fen Bilimleri Enstitüsü AKTS Çalışmaları 6. Tezsiz YL, Tezli YL ve Doktora programlarında ders kodları ve içerikleri farklı olmalıdır. Dersin ismi aynı ya da farklı olabilir. Ancak benzer isimli derslerin içerikleri kesinlikle farklı olmalıdır. Bu benzerlik Tezsiz YL / Tezli YL ya da Tezli YL / Doktora programlarında olabilir. 7. Anabilim dallarındaki şu an mevcut LÜ dersler, içeriği ve iş yüküne göre Tezsiz YL, Tezli YL ve Doktora programları arasında paylaştırılmalıdır. Ders sayısının gereksiz yere artırılması programlarda uygulama güçlüğü yaratmaktadır. Son 5 yılda hiç açılmayan derslerin yerine yeni ders ya da revize edilerek yeni içerikli ders organize edilebilir. Bu sebeple mevcut sayı mümkün olduğunca fazla artırılmamalıdır. Ders kodları Fen Bilimleri Enstitüsünce verilecektir. 8. Her öğretim üyesi için ayrı bir kodla Seminer Dersi her dönem açılabilir. Öğrenci seminerden başarısız olursa, semineri tekrar sunmakla yükümlüdür; ancak Seminer Dersini tekrar alamaz.

Sosyal Bilimleri Enstitüsü AKTS Çalışmaları 1. Zorunlu dersler, öğrencinin kayıtlı olduğu programdan ve kendi düzeyinden (Tezsiz YL, Tezli YL ya da Doktora) alınmalıdır. 2. Anabilim dallarında zorunlu ders sayısı, her bir Tezsiz YL, Tezli YL ve Doktora programları için en az 2 olmalıdır. Anabilim dalları zorunlu dersleri için isterlerse zorunlu ders havuzu oluşturabilirler. 3. Anabilim dallarında seçmeli ders sayısı, her bir Tezsiz YL, Tezli YL ve Doktora programları için en az %25 oranında olmalıdır. Anabilim dalları seçmeli dersleri için isterlerse seçmeli ders havuzu oluşturabilirler.

Sosyal Bilimleri Enstitüsü AKTS Çalışmaları 4. Tezsiz YL öğrencisi, seçmeli dersleri kendi programındaki dersler yanında, Tezli YL programındaki derslerden de alabilir. 5. Tezli YL öğrencisi, seçmeli dersleri kendi programındaki dersler yanında, Tezsiz YL programlarındaki derslerden de alabilir. 6. Doktora öğrencisi, seçmeli dersleri kendi programındaki dersler yanında, Tezli YL programındaki seçmeli derslerden de alabilir. Ancak AKTS’lerinin farklı olduğunu göz önünde bulundurmaları gerekmektedir.

Sosyal Bilimleri Enstitüsü AKTS Çalışmaları 7. Bütünleştirilmiş Doktora programı için ayrıca zorunlu ve seçmeli ders belirlemek gerekmez. Bütünleşik Doktora öğrencisi, alacağı toplam 14 dersin 4 zorunlu dersini, Tezli YL ve Doktora programlarından alabilir. Ancak AKTS’lerinin farklı olduğunu göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. 8. Bologna süreci ile birlikte yeni OBS programına geçilme süreci başladığından, Tezsiz YL, Tezli YL ve Doktora programlarında verilmekte olan seminer derslerine ders kodları verilmesi gerekmektedir. Seminer dersinin dönemlik olması gerekmektedir. Her öğretim üyesi için ayrı bir kodla Seminer Dersi her dönem açılabilir. Öğrenci seminerden başarısız olursa, semineri tekrar sunmakla yükümlüdür.

Ankara Üniversitesi Bologna Süreci Koordinatörlüğü Tüm süreç Bologna Süreci Koordinatörlük web sayfası olan http://bologna.ankara.edu.tr/ adresinde güncel olarak takip edilebilir.

Bologna Süreci uyum çalışmalarında yapılması beklenenler; Ön lisans ve lisans düzeyinde program ve dersler için; büyük ölçüde tamamlanan fakat halen eksikleri bulunan Türkçe bilgilerin eksik olanlarının tamamlanması özellikle bu bilgilerin İngilizcelerinin tamamlatılması

Bologna Süreci uyum çalışmalarında yapılması beklenenler; Lisansüstü programlarda AKTS çalışmaları ve program geliştirme süreçlerinin aktif olması, bbs’de lisansüstü program tanımlamaları bittiğinde, program ve ders bilgilerinin OBS üzerinden ders sorumlusu hocalar tarafından girilmesi

Bologna Süreci uyum çalışmalarında yapılması beklenenler; BEK üyelerinin; bölüm başkanlarının da dahil olduğu “Bologna Çalışma Grupları”nın kendi programlarında aktif görev almalarını, süreçte Bologna Koordinatörlüğü ile bölümler arasında aracı olmalarını, gerektiği yerde süreç ile ilgili bilgilendirme ve destek vermelerini sağlamalarıdır.