Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2011 MİLANO ULUSLAR ARASI MOBİLYA FUAR RAPORU 2011 Salone Internazionale del Mobile.
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
Güney Afrika Cumhuriyeti
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ULUSLARASI FİNANSAL PİYASALAR VE ARAÇLAR
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan.
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Müşteri-Sektör-Rekabet
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE’NİN İLK, EN BÜYÜK VE EN YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ;
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Çin’de temsilcilik ofisi açma
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 28 Şubat 2008, İzmir. 2 Denizli Avrupa Bilgi Merkezi (ABM-EIC) Denizli Ticaret Odası bünyesinde Aralık 2003 yılından beri faaliyet göstermektedir.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Gümrük Birliği’nin Güncellenmesi Süreci
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
1 of 31 PART VII The World Economy © 2012 Pearson Education Dış Ticaret Teorisi ve Dış Ticaret Politikası: Mutlak ve Mukayeseli Üstünlük teorileri.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
TATA MOTORS.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
Hazırlayan: Hasan ACAR
FUAR ORGANİZASYONU.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı CIAPE Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı 24-26 Eylül 2009 Pekin www.iapechina.com www.tucem.com.tr

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) 1 Neden Çin? 2 Çin Hükümeti neden CIAPE’yi düzenliyor? 3 Neden CIAPE’ye katılmalısınız? 4 4 CIAPE 2008’e bakış 5 5 CIAPE 2009

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) 一个开放的市场 Çin Otomobil ve Otomotiv Yan Sanayi Pazarının Özellikleri Serbest bir pazardır. Çok hızlı büyüyen bir pazardır. Kazan-kazan türü bir pazardır. Hızla gelişmekte olan bir pazardır. Potansiyeli çok büyük bir pazardır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) 一个开放的市场 Çin Otomobil ve Otomotiv Yan Sanayi Pazarının Özellikleri Serbest bir pazar 1970’lerin sonlarında reform ve dışa açılma politikaları sayesinde, özellikle de Çin’in 2001’de DTÖ’ne girişiyle, Çin Hükümeti taahhütlerini ve ilgili gereklilikleri yerine getirerek tüm diğer sektörleri olduğu gibi otomobil ve oto parçalar sektörünü de serbest bir pazara kavuşturdu.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Serbest bir pazar Otomobil vergileri hızla azaltıldı 1 Haziran 2006’dan beri Çin Hükümeti, tüm taşıtlara uygulanan ithalat vergilerini %25 azalttı. Oto yedek parçalarında ise, ithalat vergileri %10 aşağıya çekildi. Otomobile uygulanan ithalat kotası kaldırıldı 1 Ocak 2005’te, Çin Hükümeti, 20 yıl önce uygulamaya konulmuş olan otomobil ithal kotası sistemini yürürlükten kaldırdı. Tüm firmalar ithal lisansı başvurusu yapabilmeye başladı. Bu da çokuluslu şirketlerin Çin pazarına girmesine olanak tanıdı.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Serbest bir pazar Dünya Ticaret Örgütü’nün Politikaları ile uyuşmayan uygulamalara son verildi. Çin Hükümeti, politikalarını TRIM’ın (Ticaret Bağlantılı Yatırım Önlemleri Anlaşması) gereklilikleri ile uyumlu hale getirdi. Çin hizmet sanayini de yabancı sermayeli firmalara açtı Çin’de yabancı şirketlerin dış ticaret yapabilmelerine 2005 yılından beri hak tanınmakta. Otomotiv satış ve dağıtım sektörü de yavaş yavaş dışa açıldı ve büyüdü. Çin Hükümeti, yabancı sermayeli; banka haricindeki finansal kuruluşların otomotiv sanayinin hizmet kısmında çalışmasına artık izin vermektedir. Ayrıca yabancı sermayeli sigorta şirketleri de otomotiv ticari nakli, taşınması,tamiri gibi alanlarda çalışabilmektedirler.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Serbest bir pazar Yerli marka otomobil satışına ilişkin yönetmelikler yürürlüğe girdi. Çin Hükümeti,1 Nisan 2005’te yerli marka otomobil satış ve satış sonrası hizmetler ile ilgili yönetmelikleri uygulamaya koymuştur. Bu doğrultuda, bu tarihten itibaren, yerli marka otomobillerin satış ve satış sonrası hizmetlerini sadece otomobil üreticileri ya da onların distribütörleri tarafından lisans alan firmalar yapabileceklerdir. Yabancı şirketler de Çin’li şirketlerle aynı avantajlara sahiptirler. 2006 yılında Ticaret Bakanlığı ve Milli Gelişme ve Reform Komisyonu tarafından yayımlanan, otomotiv ve otomotiv yedek parça ihracatı yapan en büyük 160 ihracatçı firma listesinde, 61 yabancı sermayeli şirket bulunmaktaydı. Bu rakam %39’a karşılık gelmektedir. Bu 61 şirketin 5 tanesi ise %100 yabancı sermayeli şirketti.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Dünyanın tanınan bir çok otomotiv üreticisi Çin’de ortaklıklar kurdular ve büyük başarılara imza attılar. Honda Fiat Toyota Ford General Motors Nissan Çin Pazarı Mercedes-Benz Volkswagen PSA Peugeot Citroën Hyundai Daimler-Chrysler Renault BMW Mitsubishi

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) 一个开放的市场 Çin Otomobil ve Otomotiv Yan Sanayi Pazarının Özellikleri Hızla büyüyen bir pazar Çin Halk Cumhuriyet’inin kurulduğu 1949 yılından başlayarak bu güne değin; nispeten olgun bir otomotiv üretim ağı oluşturuldu. Otomobil üretim ve satış hacmi yıllık % 26’lik büyüme oranıyla 2008’de 934 milyon parçayı aştı. Çin, artık dünyadaki 3. en büyük otomobil üretim merkezi, 2. en büyük otomotiv tüketim merkezi ve en büyük otomotiv pazarıdır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Hızla büyüyen bir pazar Çin, dünyanın en büyük 3. ekonomisi ve en büyük 2. ticaret hacmine sahip ülkesidir. Çin , 2003’ten 2008’ya kadar yıllık % 10.7 GYH büyüme oranını sabit olarak sürdürebilmiştir. 2008’de ise GYH %9’lük bir artış göstermiştir. Bu rakamın dünya ortalaması % 4.2’dir. Çin, şu anda dünyadaki en hızlı büyüyen ekonomilerden biridir. 10.9 4.2 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% China Dünya Ortalaması

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Hızla büyüyen bir pazar 2008’de Çin’in GYH’sı 5.7 trilyon dolara ulaşmıştır. Bu rakam, dünya ticaret hacminin %11’una denktir. Çin’in toplam ticaret hacmi 2002 yılında, 620.7 milyon Amerikan Doları iken, 2008 yılında 2.34 trilyon Amerikan Dolarına yükselmiştir Bu yıllık ortalama %30.6’lik bir artış oranını yansıtmaktadır. Dış ticaret hacminin artış hızı açısından Çin, dünyadaki en güçlü beş ülke içinde 3.sıradadır. Çin’e yapılan direk yabancı yatırım (FDI) miktarı 2008 yılında, USD 82.7 milyar amerikan dolarıdır. Bu rakam, bir önceki yıla göre artışın % 8.8 olduğunu göstermektedir. Çin, son on yıl içinde yabancı sermaye girişi açısından dünyadaki birinci ülkedir. No.3 rank No.5 2002 2008 $2.17trillion İthalat ve İhracat Hacmi $620.7billion

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Hızla büyüyen bir pazar 2008’de Çin otomobil endüstrisinin katma değeri , yıllık %35’lük büyüme ile 49.6 milyar Amerikan Doları’na ulaşmıştır. Bu, ülkenin toplam milli sanayi katma değerinin %4.3’sine karşılık gelmektedir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin Otomobil ve Otomotiv Yan Sanayi Pazarının Özellikler Kazan-Kazan türü bir pazar Çin’in hızla gelişen otomobil ve oto parçaları pazarı, hem Çin’li hem de yabancı otomobil üreticisi firmalar için çok ciddi bir rekabet platformudur ve çok önemli olanaklar ve kazançlar sunabilir. Otomotiv endüstrisi, yabancı yatırımcılara açılan Çin’deki ilk endüstrilerin biridir. Yabancı firmalarla ortaklıklar kurulması, yabancı sermayeden yararlanılması ve işbirliği yapılması, ihracatın ciddi şekilde artması ile Çin’in yerli otomotiv ürünlerinin yapısı, otomotiv sanayinin üretim becerileri ve yönetim seviyesi uluslararası standartlara getirilmiştir. Aynı zamanda çokuluslu şirketlerin kendileri de hızlı gelişmeyi yakalamışlar ve takip eden slaytlarda belirtilen şekilde büyük kazançlar elde edilmiştir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Kazan-Kazan türü bir pazar * Çin Otomotiv Pazarı Yabancı Firmalar Çin otomotiv pazarında yabancı şirket ve yabancı markaların payı %68’i geçti ve bu yabancı markalar Çin’de çok ilgi görmekte. 68%

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Kazan-Kazan türü bir pazar * Çin Oto Yedek Parça Pazarı Yabancı Firmalar 62% Çin’de Oto yedek parça sektöründe yabancıların payı %62’ı geçmiş durumdadır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin’in oto yedek parça ihracat hacmi 2008 yılında 13.25 milyar dolara ulaştı. Bu geçen yıla göre %30’luk bir artışı işaret etmektedir. İhracatın %60’ı Çin’de üretim yapan yabancı firmaların mallarıdır. 2008’de Dünya otomobil devleri 50 milyar dolarlık oto yedek parçası aldı. Bu miktarın %68’ini Çin malları oluşturuyor. Önümüzdeki 10 yıl içinde, Çin otomobil ve otomobil yedek parça ihracat hacminin, dünyada bu sektörde yapılacak ihracat hacminin %10’una denk düşeceği tahmin ediliyor. Çin otomotiv sanayi gelişmekte olan diğer tüm ülkelerin otomotiv sanayisini geride bırakmıştır. Çin’deki bu otomobil endüstrisinin bu tamamlayıcı özelliğinin dünyada bir örneği daha yoktur.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Kazan-Kazan Türü Pazar Sonuç olarak, Çin sanayi ile işbirliği yaparak büyümeyi hedefleyen ve uygulamaya koyan yabancı firmalar için durum kazan ve kazan şeklindedir. Uluslararası şirketler güç kazanırken, Çin’li şirketler de gelişimlerini ilerletmektedirler. Dolayısı ile her iki tarafında kazandığı bir ilişki söz konusudur. Bu sebeple Çin her zaman yabancı yatırımcıyı davet etmektedir, yabancı yatırımı desteklemektedir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin Otomobil ve Otomotiv Yan Sanayi Pazarının Özellikleri Gelişmekte olan bir pazar Çin otomotiv sanayinin toplam hacmi açısından durum değerlendirildiğinde; Çin’in gelişmiş ülkeler ile aynı düzeyde olduğunu söyleyebiliriz. Ancak sanayinin yapısı gibi diğer unsurlar da değerlendirmeye sokulduğunda Çin otomotiv sanayinin halen gelişmekte olan bir sanayi olduğunu görmek mümkündür. Çin otomotiv pazarı ise, aslında farklı özellikte (yeni gelişen, gelişmekte olan ve gelişmiş) olan üç pazar türünün kombinasyonudur. Bu denli büyük ve farklı özellikleri olan bir pazar çok uluslu firmalara inanılmaz olanaklar sağlayabilmektedir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Gelişmekte Olan Bir Pazar Gelişmekte olan tüm pazarlarda, uzun vadede otomotiv satışları artar. Bu Çin için de geçerlidir. Çin otomotiv sanayi açısından serbest bir pazardır, gümrük vergileri çok düşüktür. Çin’de kaliteli ve ucuz işgücü olanağı mevcuttur. Çin, özellikle teknik personel açısından büyük bir şanstır. Dünya otomotiv pazarında rekabet edebilmenin en önemli unsurlarından biri düşük üretim maliyetidir. İşte büyük uluslararası firmaların Çin’i seçmesinin en büyük nedenlerinden biri de budur. Gelişmekte olan Çin pazarı, doymuş ve karlılığı giderek azalan Kuzey Amerika ve Avrupa pazarları ile karşılaştırıldığında; tüm otomotiv sektörü üreticilerine büyük olanaklar sağlayabileceği görülecektir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin Otomobil ve Otomotiv Yan Sanayi Pazarının Özellikleri Potansiyeli büyük bir pazar Uluslararası rekabet teorileri göz önüne alındığında, Çin’deki otomotiv firmalarının sürdürülebilir bir büyüme için her türlü imkana sahip oldukları görülür. Büyüme için gereklilikler talep, üretim elemanları, bağlantılı sanayilerin var olması, rekabet koşullarının var olması ve devlet desteğidir ki; bu şartların hepsi Çin’de mevcuttur.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Büyük potansiyel pazar Çin’de otomobile talep hızla artıyor Çin ekonomisinin hızlı büyümesi ile, kentleşme ve yaşam standartları artarken, otomobile olan talep de günbegün artmaktadır. 2008 yılının sonu itibari ile, Çin’de 160 milyon adet araç vardır. Dünyadaki araç sayısı ise 850 milyon adettir. Dünyadaki tüm araçların %80’i otomobil iken, Çin’de sadece %40’ı otomobildir. Çin’deki ailelerin sadece %3’ünün otomobili vardır. 2010 sonunda Çin’de özel otomobil sayısının 80 milyona çıkacağı belirtilmektedir. Böyle olsa dahi Çin’de 100 kişiye düşen otomobil sayısı, Amerika’da 1925 yılında 100 kişiye, İngiltere’de ise 1950 yılında 100 kişiye düşen araba sayısına eşittir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Potansiyeli büyük pazar Çin’de otomotiv sanayinin bu gün geldiği nokta;bu sanayideki bağımsız keşiflere bir temel oluşturmaktadır. Çin’in bağımsız araştırma geliştirme çalışmaları yapabilme, teknolojik buluşlar yapabilme kapasitesi her geçen gün artmaktadır. Çin’de üretilen mekanik ve elektronik ürünler uluslararası ileri teknoloji standartlarına çok yakındır. Çin aynı zamanda üretim sürecinde enerji tasarrufu, çevre korunması ve gerekli güvenlik koşullarının sağlanması konularında da büyük ilerleme kaydetmiştir. Yeni enerji kaynakları ile çalışan taşıtlar üretme konusunda da Çin’de kayda değer gelişmeler olmuştur. Günümüzde dünya uluslar arası ticaret hacminin %10’unu otomotiv sektöründeki uluslararası ticaret oluşturmaktadır. Buna karşın, bu %10’luk oran içinde Çin’in payı sadece %1.5’dir. 2010 yılında, Çin otomotiv sanayisinin satış hacmi 800milyar RMB’dir ve bu rakamın da 50milyar doları ihracata aittir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin Hükümeti neden CIAPE’yi düzenliyor? 2 Çin Dünya Ticaret Örgütü’ne dahil olduğu tarihten itibaren (9 yıl önce) otomotiv sanayinde ciddi gelişme kaydetti.Özellikle otomotiv yedek parça sanayinde Çin’in dünyada çok önemli bir rolü vardır. Çin Hükümeti bu gelişmiş sanayideki Çinli ve uluslararası firmaları biraraya getirecek bir platformun gerekliliğinin farkına vardı ve CIAPE’yi düzenlemeye karar verdi. Yılda bir kere düzenlenmekte olan CIAPE, hem Çin’li hem de yabancı yedek parça firmalarının, kendilerini gösterebilecekleri, ticaret yapabilecekleri, teknoloji ve bilgi paylaşımı gerçekleştirebilecekleri bir platformdur. CIAPE çok uluslu firmalar arasındaki iletişimi kuvvetlendirecektir, Çin’in ticaret dengesini düzenleyecektir ve fikri mülkiyet haklarının korunmasını destekleyecektir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Neden CIAPE’ye katılmalısınız? 3 Milli ve Uluslararası Katılım Platformu Tek sektöre odaklı emsalsiz fuar Kapsamlı Şovlar Çok farklı ölçeklerde firma katılımları Katılan Çin’li firmaların bir takım standartlara sahip olma zorunluluğu var Organizasyon komitesinde Çin Merkezi yönetiminden, Çin Yerel Yönetimlerinden ve tüm dünyadaki Çin Büyükelçilikleri ve Konsolosluklarından temsilciler bulunmaktadır. Çin’de üretilen ve Çin markaları taşıyan ürünler de görücüye çıkacaktır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Yerel ve Uluslararası Platform CIAPE Çin Hükümeti (Çin Ticaret Bakanlığı) tarafından düzenlenmektedir. Yerel hükümetler de organizasyon komitesine dahil edilmektedir. Çin otomotiv sanayisinin dünya sanayisi ile entegrasyonunu tanıtmak isteyen hem merkezi hem de yerel Çin yönetimleri, fuar boyunca katılımcılara ve ziyaretçilere her imkanı sağlamaktadırlar. Her türlü iş toplantıları ve fabrika ziyaretleri kolaylıkla organize edilebilmektedir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Uluslararası Katılım CIAPE uluslararası katılımın yoğun olduğu bir etkinliktir. Dünyanın birçok ülkesinden otomotiv sanayi ile ilgili dernekler bu etkinliği desteklemekteler ve çoğu bizzat planlama aşamasından itibaren aktif olarak dahil olmaktadırlar. Seçkin bir topluluk Dünyanın en önde gelen oto yan sanayi firmaları ve dünyanın en önemli 9 otomotiv üreticisi firması CIAPE’nin co-organizatörleri arasındadır ve CIAPE’de düzenlenen etkinliklere bizzat dahil olmuşlardır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Uluslararası Katılım Geniş Uluslararası Etki Dünyanın birçok ülkesindeki 150 Çin Büyükelçiliği ve Konsolosluları, Çin’de bulunan 100’ün üzerinde büyükelçilik ve konsolosluk CIAPE’nin tanıtımına destek verdiler. 113’ün üzerinde ülke ve bölgeden katılım CIAPE 2009’u 115 ülkeden 60.000’in üzerinde ziyaretçinin takip edeceği tahmin ediliyor.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Emsalsiz İhtisas Fuarı CIAPE sadece otomotiv yedek parça sektörüne yönelik profosyonel bir platformdur. Auto China fuarı ile karıştırılmamalıdır. Çünkü bu fuar, sadece araçlara,genelde de otomobillere odaklanmıştır. Oysa CIAPE’de yedek parça üreticileri, otomobil üreticileri yanında destekleyici bir rol üstlenmemektedirler. Tam tersine, CIAPE’nin asıl yıldızları yedek parça üreticileridir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Emsalsiz İhtisas Fuarı CIAPE küresel otomotiv sanayinin en son yönelişlerini gözler önüne serer, ileri düzey üretim elemanlarını ve teknolojilerini, yeni araştırma- geliştirme tekniklerini, çevre koruma, üretirken zarar vermeme formüllerini tanıtır. Bunun yanında otomotiv üretiminde en son yönetimsel stratejileri de sergiler: Küresel satınalma ve modülarize tedarik metodu. İleri düzey üretim teknikleri: Yalın üretim ve sıfır stok gibi.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Fuarın Özellikleri CIAPE’de hem Çin’li hem de yabancı otomotiv yedek parça sanayicileri ve araba üreticileri en son ürünlerini sergilerler. CIAPE otomotiv yedek parça sektöründeki ticareti, ithalatı ve ihracatı, yeni pazarların gelişimini ve bu sektörde Çin’de ve Çin dışında yapılacak yatırımları destekler. Fuara katılan tüm yedek parça üreticileri gerekli tanıtımı yapabilmek için tüm ürün gamları ile fuara katılırlar. CIAPE 2009 çerçevesinde forumlar, seminerler yapılmaktadır. TUCEM, katılımcılar için birebir iş görüşme toplantıları düzenleyecektir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Fuarın Özellikleri Geniş Katılımcı Yelpazesi Fuar ziyaretçileri dünyanın en önemli yedek parça üreticileri ile doğrudan temas kurabilir ve tedarik kaynaklarını genişletebilirler. Tayvan dahil olmak üzere otomotiv yan sanayi üretimi yapılan Çin’in tüm bölgelerindeki firmaların ürünlerini bulmak mümkündür. CIAPE, Çin’in ve dünyanın otomotiv sanayindeki tüm gelişmelerini yansıtmaktadır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Fuarın Özellikleri Alım yapmak isteyen firmalar dünyanın önemli tedarikçilerine ulaşabileceklerdir. Taiwan’ın da dahil olduğu Çin’in 30 farklı eyaletinden oto yedek parça sektöründe faaliyet gösteren firmalar katılacaktır. Kapsamlı Bir Vitrin CIAPE, Çin oto yedek parça sanayisini ve bu sanayinin gelişme eğilimlerini detaylı olarak yansıtır, tüm ürünlerin kalitesi ve fiatları ve detaylı özellikleri tanıtılır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Katılımcı Firmalar İçin Gerekli Olan Standartlar CIAPE çok üst düzey bir uluslararası platformdur.Çin Ticaret Bakanlığı, 6 Nisan 2007 tarihinde bir sirküler yayınlayarak CIAPE’ye katılabilecek Çinli firmaların sahip olması gereken standartları belirledi: Her katılan kurumun mutlaka yasal bir temsilcisi fuar da bulunmalıdır. Yıllık ülke içi satış hacmi en az 10 milyon RMB yada yıllık ihracat hacmi en az 1 milyon dolar olan firmalar CIAPE’ye katılabilmektedir. Ticari dolandırıcılık, mülkiyet haklarının ihlali gibi suç geçmişi olan firmalar fuara katılamamaktadır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin Oto Yedek Parça Sanayisi Rehberi CIAPE 2008 organizasyonu ile bağlantılı olarak, bir de Çin Oto Yedekparça firmaları rehberi yayınlanacaktır. Bu fura katılan Çin’in tüm eyaletlerinin belediye ticaret birimleri, kendi eyaletlerindeki oto yedek parça firmalarını bir süzgeçten geçirerek hangi firmaların bu rehbere girmeye hak kazanacağına, ciddi bir seçim süreci sonunda karar vermişlerdir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin’in yerel yönetimleri de fuarda temsil ediliyor CIAPE 2008 dahilinde, Çin’in otomotiv yan sanayi üretiminde gelişmiş bölgelerinin yerel yönetimleri stantlar kuracaklar, kendi bölgelerindeki otomotiv sanayini tanıtıp, kendi bölgelerinin ekonomik özelliklerini, yatırım olanaklarını,sanayi altyapısını sergileyeceklerdir. Bu sayede CIAPE’yi ziyaret eden firmalar, Çin gibi çok büyük bir ülkenin otomotiv yedek parça sanayini, seyahat etme gerekliliği olmadan, bölge bölge öğrenebileceklerdir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Çin Markalı Otomobiller Sergilenecek Özellikle uluslararası ziyaretçilerin ve katılımcıların yoğun talebi üzerine, CIAPE 2009’de otomotiv yedek parçaların yanı sıra Çin markalı otomobiller de sergilenecektir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) 4 CIAPE 2008’e bakış CIAPE 2008’ye 1.100 fuar katılımcısı, 2,405 stant ve toplam 70,000 metre kare alanda katıldı. Fuarı, 113 farklı ülkeden 50,100 kişi ziyaret etmiştir. CIAPE 2008’de 400 kişinin katıldığı bir zirve düzenlenirken, 200 kişinin katıldığı “Uluslararası Teknoloji Gelişimi Forumu”, 500 kişinin katıldığı “Uluslararası Küresel Ticaret Forumu” ve otomotiv yedek parça sanayine ilişkin 9 farklı seminer ve eşleştirme çalışmaları düzenlenmiştir.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) 4 CIAPE 2008’e bakış CIAPE 2008 hem Çin medyasının hem de uluslararası medyanın büyük önem vererek takip ettiği bir etkinlik olmuştur. Katılımcıların çoğu etkinliğin benzersiz olduğunu ve dünya çapındaki tedarikçilerle ve ithalatçılarla temasa geçebilmek için çok önemli bir düzlem oluşturduğunu belirtmişlerdir. CIAPE 2008 Çin Hükümeti tarafından organize edilen bir uluslararası ihtisas platformu olarak kabul görmüş ve büyük başarı kazanmıştır.

Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı (CIAPE) Fuar Tarihleri: 24-26 Eylül 2009 Yer: Yeni Çin Uluslararası Fuar Merkezi, Pekin, Ç.H.C Toplam Alan: 70,000 metre kare Katılımcı Sayısı: 2,500 Ziyaretçi Sayısı: 120 ülkeden 60,000 kişi

CIAPE Teşekkür Ederiz! www.iapechina.com www.tucem.com.tr