Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zorluk – BIRB’in cevapları : A.Giriş: Öngörülen raporlar B.Teknik araçlar – IRIS(Entegre Geri Ödeme ve Müdahale Sistemi) ve AXI veri bankaları C.Kuruluş.
Advertisements

KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO RİSKLER HEDEFLER KONTROLLER Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
Türmob Yönetim Kurulu Üyesi Antalya YMM Denetim Ve Tasdik Sempozyumu
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
KESİN HESAP.
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
EXPO 2015 İZMİR için Yol Haritası
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
İhracat kredisi sigortasının kontrol edilmesi Rogier Tesson Thijs Leijen.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
1 Ziraat Sigorta A.Ş.. 2 Ziraat Sigorta A.Ş. TIBBİ KÖTÜ UYGULAMAYA İLİŞKİN ZORUNLU MALİ MESULİYET SİGORTASI (HSS)
Hakkımızda 2000’li Yılların sonunda Şirketlere Muhasebesel, Finansal ve Ticari konularda hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış bir grubuz. İlk sağladığımız.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
İGMD. Dünyada YYS Uygulamaları ve Diğer Gelişmeler.
Risk Değerlendirmesi.
MALİ DENETİME GİRİŞ.
İnceleme Dairesi Başkanlığı
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü Devlet Denetleme Bürosu 22-12-2010 Welcome Introduction speakers

Denetim Süreç kontrol

Denetim?? Mali ya da İç Denetim Denetim neden yapılır? Güvence İyi bir süreç belirlemeye yardım eder Süreci geliştirmede yönetime yardım eder

Denetçi Mevzuat Muhasebe Kanunu Hollanda Muhasebeciler Meslek Birliği üyesi (NBA, eski ) NBA, IFAC (Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu) üyesidir Etik kurallar Tarafsız Bağımsız Denetim Standartları (COS) Muhasebe ilkeleri

Denetim yöntemi Çeşitli muhtemel yöntemler (Mali) Duruma özgü Sisteme özgü Risk odaklı Bizim tercihimiz: Risk odaklı yöntem Neden Risk odaklı yöntem?

Denetim çalışmasının boyutu yıllık beyandaki hata ve eksiklikler ile ilgili risklerin sonucu olarak kabul edilir Denetim çalışmasını sınırlandırmak için gerekçeli yöntem

Denetim Planı Mali Denetim Standartlar (sıkı denetim) Kanun İç kontrol (idari örgütlenme ve iç kontrol) Görevler ayrılığı Faaliyet Denetimi/İç Denetim Anket (öz denetim) Masa başı araştırma ve görüşmeler

Mali Denetim – Faaliyet Denetimi Ortam analizi Süreç analizi Risk analizi Yapısal riskler İç kontrol riskleri Tespit(bulgu) riski => bakiye risk Denetim planı Bir denetim uygulaması Rapor Faaliyet Denetimi Talep üzerine (kullanıcı) Standart çerçevesi Bir denetim uygulaması (görüşmeler ve masa başı araştırma)

Denetim dosyası: ihracat kredi sigortası İç kontrol kullanımı Örneğin COSO Uyum Faaliyet Raporlama Faaliyet 2 Faaliyet 1 İzleme Bölüm 2 Birim 1 Bilgi ve İletişim Kontrol Faaliyetleri Risk Değerlendirmesi Kontrol Ortamı

İhracat Kredi Sigortası (ECI) için Denetim Araç kutusu Ulusal/genel bütçe 27 fasıldan oluşmaktadır. Maliye Bakanlığı is 9. fasıldır. ECI is 9. faslın 5. maddesidir. İhracat Kredi Sigortası Departmanı (yaklaşık 12 çalışan) Başlıca kontroller Dış İlişkiler Atradius DSB (özel sigorta şirketi) Ekonomi Bakanlığı Hollanda merkez bankası Paris Kulübü Kredi Komitesi

External relations Dış kaynak kullanımı yönetmeliği EKV/RHI Departman EKI Atradius DSB/DNB Dış kaynak kullanımı yönetmeliği EKV/RHI Teftiş ve hesap verilebilirlik ile ilgili bilgilendirme Dört süreç: Kabul Zararlar Tahsilat Bilgilendirme

Atradius DSB Önemli meslektaş Teftiş için düzenleme Sözleşme Bilgi edinme Yıllık rapor (koşulsuz denetim raporu dahil)

Sözleşme Koşullar Örneğin: kararlarda kısıtlama Kişinin ne kadar miktarda sigorta anlaşması yapabileceği Kişinin ne kadar miktarda zarar ödeyeceği Yöntemler üzerinde anlaşma Sigorta poliçesi için risk yönetimi üzerinde anlaşma Bilgi edinme sıklığı üzerinde anlaşma Ödemeler ve kazançlar üzerinde anlaşma Yönetim ücreti üzerinde anlaşma

Bilgilendirme Sigorta poliçesi ile ilgili genel taslakta değişiklik Ödemeler (zararlar ile ilgili) Kazançlar Sigorta primi Ülkeler Toplam sigorta miktarı Yönetim ücreti (tahakkuk edilmiş)

Koşulsuz denetim raporu Yıllık rapordaki tüm mali bilginin güvenilir ve kanuna uygun olduğunu belirtir Dış denetçiye talimat veririz Çalışmamız için dış denetçi raporunun %95’ini kullanırız Bizim denetçi departmanımız dış denetçi ile ilgili bir inceleme uygulama hakkına sahiptir (Genel Muhasebe Kanunu) Bunu üç yılda bir kez yaparız

Denetimin yürütülmesi Yöntemlerin test edilmesi (iç kontrol) En önemlisi ödenmiş zararlardır => bu doğru mudur, yetkiyi kim vermiştir vs. Mali ve kontrol ve malzeme kontrolü (Genel muhasebe kanunu) Dış denetçinin raporunu kullanma En önemlisi Atradius DSB tarafından yürütülen kanuni uygulama hakkındaki beyanıdır Dış denetçi uygulamasının bizim izahatlarımıza uygun olup olmadığını kontrol ederiz Giderlerin (zararlar) ve gelirlerin EKI’nin mali raporuna uygun olup olmadığını kontrol ederiz Atradius DSB Maliye Bakanlığı ile bir cari hesaba sahiptir => biz borç ve kredi miktarlarını kontrol ederiz. Bu, dış denetçinin raporuna uygun olmalıdır Yönetim ücretinin (ödenmiş) sözleşmeye uygun olup olmadığını kontrol ederiz (gerekli)

Rapor Genel Muhasebe Kanunu, 15 Mart’ta bakanlık denetçisinin bir rapor (vasıfsız) vermesi gerektiğini belirtir. Bu İhracat Kredi Sigortasını (ECI) da kapsamaktadır (madde 5) Ayrıca idareye bir mektup yazarız Mali kontrol ve malzeme kontrolü ile ilgili görüş bildirmemiz halinde Mektubun konusu Mali İşler Müdürü ile bir görüşmedir (DG) Mali İşler Müdürü bizim raporumuzu parlamentoya sunacağı denetim bildiriminde kullanır 9. fasılda çalışmamızdan faydalanma konusunda görüş bildirdiğinden 15 Mart’tan sonra Sayıştay çalışmamızı inceler Sayıştay doğrudan meclis (Anayasa) için çalışır, ve biz doğrudan Bakan için çalışırız Sayıştay 15 Nisan’da rapor hazırlar ve Mayıs ayının üçüncü Çarşamba günü meclise gönderir

Sorular Konuşmacı: Ismael el Barzouhi i.barzouhi@rad.nl i.barzouhi@minfin.nl