ÖĞRENME ÇIKTISI YAZMA SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
MERHABA.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
Program Geliştirmede Hedef
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Teknoloji ve tasarım dersi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Duyuşsal Alan.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Resimle İlgili Meslekler
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Program Geliştirme Çalışmaları
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ÇIKTISI YAZMA SÜRECİ Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖĞRENME ÇIKTISI ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ SONUNDA ÖĞRENCİDE GÖRÜLMESİ BEKLENEN BİLGİ BECERİ TUTUM KİŞİLİK GÜDÜLENMİŞLİK GİBİ EĞİTİM YOLUYLA PLANLANMIŞ OLAN DEĞERLER VE YAŞANTILARIN BÜTÜNÜDÜR. Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖĞRENME ÇIKTILARININ ÖZELLİKLERİ Genellik Sınırlılık Açık-anlaşılır olma İçerik ile ilişkililik Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖĞRENME ÇIKTILARINI YAZARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ Öğretmenin değil öğrencilerin neler yapması gerektiği ifade edilmelidir. Konu başlıkları (içerik) öğrenme çıktısı olarak kabul edilmemelidir. İçerikle tutarlı olmalıdır. Belirlenen içerikle öğrenciye neyin kazandırılmak istendiğine karar verilmelidir. Tamamlayıcı olmalıdır. Yani verilen içeriğe uygun olarak ve aşamalı olmasına dikkat edilmelidir. Hem süreci hem de öğrenme ürününü (öğretim süreci sonucunu) yansıtmalıdır. Kendi içinde mantıksal bakımdan tutarlı olmalıdır. Yazıldığı alanın niteliklerine uygun olmalıdır. Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alana uygun ifadelerle yazılmalıdır. Gözlenebilir, ölçülebilir ve istenilir olmalıdır. Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL TAKSONOMİ Bilişsel Alan Bilişsel Alan Bilgi (hatırlama,tanıma) Kavrama (tahmin etme,açıklama) Uygulama(yapma,kullanma,pro blem çözme) Analiz (karşılaştırma, öğelere ayırma,ilişkileri belirleme Sentez (birleştirme, özetleme, yeniden düzenleme) Değerlendirme (yargıda bulunma,açıklama, karar verme) Hatırlama Anlama Uygulama Çözümleme Değerlendirme Yaratma Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL DUYUŞSAL ALAN Alma (farkındalık, almaya isteklilik, kontrollü ya da seçici dikkatlilik) Tepkide bulunma (karşılık verme, isteği gösterme, onaylama, öneride bulunma, tartışma) Değer verme (bir değeri kabullenmişlik, destekleme, inkar etme) Örgütleme (değerleriyle uyumlu hale getirme, değer sistemine katma) Kişilik Haline Getirme (karakterlenme, gözden geçirme, davranış ölçütü haline getirme) Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL DEVİNİŞSEL ALAN Algılama (motorun bozulduğunun farkına varma, yemeğe lezzet vermek için yiyeceğin tadını kontrol etme, müziği belirli bir dans adımı ile ilişkilendirme) Kurulma (tahtayı verniklemedeki basamaklama sırasını listeleme, topa vurmak için uygun vücut duruşunu gösterme, verimli daktilo yazmak için istek gösterme) Kılavuzla Yapma (golf vuruşunu gösterildiği gibi yapma, ilk yardım bandajlamasını gösterildiği gibi uygulama, yemek hazırlamak için en iyi sıralamayı belirleme) Mekanikleşme (düzgün ve okunaklı yazama, laboratuar malzemelerini hazırlama, basit bir dans adımını gösterme) Beceri Haline Getirme (elektrikli testereyi beceriyle kullanma, yüzmede doğru formu gösterme, viyolin becerili performans sergileme, elektronik bir aracı hızlı ve doğru olarak onarma) Uyum (tenis oyununu rakibin stiline göre uyarlama, başka türlü yapma) Yaratma (bir dans adımını yaratma, yeni elbise stili tasarlama) Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

BİLİŞSEL ALAN İFADE ÖRNEKLERİ Analiz Düzeyi ilişkileri belirleyebilir karşılaştırabilir şematik olarak gösterebilir gösterebilir ayırt edebilir ana hatlarını gösterebilir bölümlere ayırabilir Sentez Düzeyi birleştirebilir tasarlayabilir üretebilir özetleyebilir sınıflayabilir geliştirebilir organize edebilir planlayabilir derleyebilir yaratabilir Değerlendirme Düzeyi değerlendirebilir ispat edebilir yargılayabilir sorgulayabilir karar verebilir standardize edebilir Bilgi Düzeyi tanımlayabilir hatırlayabilir Kavrama Düzeyi açıklayabilir tahmin edebilir nedenlerini yazabilir yeniden sıraya koyabilir düzenleyebilir Uygulama Düzeyi uygulayabilir kullanabilir hazırlayabilir problem çözebilir Örenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

İÇERİK OLUŞTURURKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ Dersin dönemlik veya yıllık olmasına Haftalık ders saati süresine Dönemlik ya da yıllık ders saati toplamına Dersin diğer üniversitelerde okutulan içeriğine Ders içeriğinin bilimsel gelişmelere göre güncel olmasına Toplumun beklentilerine (iş piyasası vb.) Sınıf seviyesine (1.sınıf, 2.sınıf vb.) Öğrenci özelliğine (bölüme alınan öğrenci nitelikleri vb.) Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖRNEK-1: GÖRSEL SANATLARDA BİÇİMLENDİRME Nokta ve çizgi etkisini üç boyutlu çalışmalarda kullanabilir. Sanat eserlerindeki denge unsurunu tartışabilir. Renklerin duygu ve ruh hallerini yansıttığını ayırt edebilir. Her rengin bir leke olduğunu fark ederek renklerin açık-orta-koyu değerleri ile kompozisyonlar yapabilir. Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖRNEK-2: GÖRSEL SANAT KÜLTÜRÜ Sanat eserlerini ve endüstri ürünlerini örneklerle açıklayabilir. Sanat eserleri ile endüstri ürünlerini karşılaştırabilir. Ulusal kültür mirasımızdan örnekler verebilir. Ulusların tanınmasında güzel sanatların önemini tartışabilir. Gösterilen sanat eserlerinden edindiği izlenimlerden yola çıkarak görsel tasarımlar yapabilir. Doğadaki güzellik ile sanattaki güzelliği karşılaştırabilir. Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

DETAYLI İÇERİK Hafta Detaylı İçerik 1- Görsel Sanatlarda Biçimlendirme-Nokta ve çizgi etkisi ile ilgili üç boyutlu çalışmalar 2- Görsel Sanatlarda Biçimlendirme-Sanat eserlerinde denge unsurları 3-Görsel Sanatlarda Biçimlendirme-Renklerin denge ve ruh hallerini belirtmesi 4- Görsel Sanat Kültürü-Sanat eserleri ve endüstri ürünleri 5-Görsel Sanat Kültürü-Ulusal kültür mirasımız 6- Görsel Sanat Kültürü-Doğadaki güzellik ve sanattaki güzellik Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

UYGULAMA Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması Makale eleştirisi Kitap eleştirisi Kaynak tarama Rapor hazırlama Desen yapma Kavram haritası yapma Drama Rol yapma Soru-cevap İkili çalışma Grup çalışması Beyin Fırtınası Benzetim Proje sunumu Panel Gezi Gözlem Görüşme Sergi Deney yapma Grafik çizme Renk ve semboller kullanma Ritm tutma Tempo tutma Enstrüman çalma Şarkı söyleme Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL ARAÇ-GEREÇ ve MALZEME Harita Levhalar (anatomi) Projeksiyon Çizim takımı (matematik) CD Video Etkileşimli video Teyp TV Tepegöz Slayt Film Afiş Grafik Fotograf makinesi Duvar Resimleri Internet Laboratuvar malzemesi (neler olduğu yazılabilir) Çizim malzemesi Müzik aleti /Çeşitli çalgılar Nota sehpası Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖRNEK-3: OKUDUĞUNU ANLAMA Metinde verilen ipuçlarından hareketle, karşılaştığı yeni kelimelerin anlamlarını tahmin edebilir. Okuduklarında karşılaştırmalar yapabilir. Okuduklarında sebep-sonuç ilişkileri kurabilir. Okuduklarının konusunu belirleyebilir. Okuduklarından çıkarımlar yapabilir. Metinde ortaya konan sorunları belirleyerek farklı çözümler bulabilir. Okuduklarıyla ilgili kendi yaşantısından ve günlük hayattan örnekler verebilir. Okuduklarını özetleyebilir. Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖRNEK-4: KENDİNİ YAZILI OLARAK İFADE ETME Yazısına uygun başlık belirleyebilir. Mantıksal bütünlük içinde yazabilir. Yazısını anlam ve biçim açısından değerlendirebilir. Yazılarında karşılaştırmalar yapabilir. Yazılarında sebep-sonuç ilişkileri kurabilir. Yazılarında uygun ifadeleri kullanarak destekleyici ve açıklayıcı örnekler verebilir. Duygu, düşünce ve hayallerini anlatan yazılar yazabilir. Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖRNEK-5: TÜRKLERDE DEVLET TEŞKİLATI İlk Türk devletlerinde devlet anlayışı ve teşkilatın temel unsurlarını açıklayabilme. İlk Türk devletlerinde hükümdarın özellikleri ve görevlerini ayırt edebilme. İslamiyetin kabulü ile Türk devletlerinde yönetim anlayışındaki değişimi yorumlayabilme.   Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

ÖRNEK-6: TÜRKLERDE TOPLUM YAPISI İlk Türk devletlerinde toplum yapısının temel özelliklerini sıralayabilme. Türk-İslam devletlerinde sosyal yapıyı özetleyebilme. Cumhuriyet Dönemi Türk toplum yapısının temel özelliklerini değerlendirebilme. Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

DERS ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM ÇIKTILARI İLE EŞLEŞTİRİLMESİ ÖÇ-1 x ÖÇ-2 X ÖÇ-3 ÖÇ-4 ÖÇ-5 ÖÇ-6 ÖÇ-7 ÖÇ-8 ÖÇ-9 ÖÇ-10 Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL

PROGRAM ÇIKTILARI İÇİN ÖRNEK Kimya Bölümü’nden mezun olan öğrenciler: Kimya programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun olarak gerekli verileri toplayabilir. Deney tasarlayabilir. Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlayabilir. İlgi alanında karşılaşılan problemlerin analizinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanabilir (Ulusal yeterlilikler-iletişim ve sosyal yetkinlik). Gerek ilgi alanındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir (Ulusal yeterlilikler-iletişim ve sosyal yetkinlik). Bir yabancı dil kullanarak alanına ilişkin konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir (Ulusal yeterlilikler- iletişim ve sosyal yetkinlik). Öğrenme Çıktısı Yazma Süreci / Dr. Melek Gül ŞAHİNEL