KÖŞE YAZARLARIYLA TOPLANTI Lefkoşa, 21 Ekim 2010

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Kırsal Kalkınma Destek Ekibi EU Turkish Cypriot community support Doğu Mesarya Bölgesi Yerel Kalkınma Stratejisi Hazırlanma Süreci Serdarlı, 01 Nisan 2011.
BASIN VE TANITIM TOPLANTISI
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Kamuda İç Denetimin Gelecek Stratejisi
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Fahri Trafik Müfettişleri Derneği
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
BASIN TOPLANTISI Lefkoşa, 22 Ekim 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
AB’de ve Türkiye’de trafik güvenliği çalışmaları ve etkin çözümleri Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı 24 Mayıs 2011 Lefkoşa.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
“KWELE” Projesi (LdV 2007) “Kadınların İşgücü Piyasasına Kazandırılmaları ve Ekonomik Olarak Güçlendirilmeleri” (KWELE)
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
YAŞAMA DAİR VAKIF. Yaşama Dair Vakıf Yaşama Dair Vakıf (YADA), 'bilgi' ile 'toplum' arasında köprü olma vizyonu ile 2005 yılında kuruldu. YADA, toplumsal.
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Tanıtım Çalışma Grubu
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

KÖŞE YAZARLARIYLA TOPLANTI Lefkoşa, 21 Ekim 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ ve KAMPANYASI KÖŞE YAZARLARIYLA TOPLANTI Lefkoşa, 21 Ekim 2010

Mevcut Durum Yüksek Taşıt/Nüfus Oranı Yüksek Kaza Oranı Son sayıma göre nüfus 265 bin. Kamusal bir toplu taşımacılık olmadığı için, hemen her yetişkinin bir taşıt sahibi olduğu söylenebilir. Yüksek Kaza Oranı Kaza ortalaması AB’nin iki katı .

Yol Güvensizliğini Oluşturan Unsurlar İstatistik verilerin eksikliğine karşın, kamu otoritesi ve paydaşlar arasında yaptığımız araştırma sonuçlarına göre yol güvenliğini olumsuz biçimde etkileyen çok sayıda olgu ve etken arasında öne çıkanlar şunlar: Ehliyet eğitiminin yetersizliği, Etkin denetimin azlığı, Yol altyapısının bozukluğu, Sinyalizasyon eksikliği, Kamusal toplu taşımanın olmaması, Etkin ilkyardımın yetersizliği.

Başlıca Sürücü Hataları Yine görüşme ve araştırmalarımıza göre, kazalarda rol oynayan sürücü hatalarını şöyle: Ehliyet eğitiminin yetersizliği, Etkin denetimin azlığı, Yol altyapısının bozukluğu, Sinyalizasyon eksikliği, Kamusal toplu taşımanın olmaması, Etkin ilkyardımın yetersizliği

Çözüme Yardımcı Toplumsal Özellikler • Sorunları için örgütlenebilen duyarlı bir toplum: Sivil toplum örgütlenmesinin yaygınlığı ile medya mecralarının sayısal çokluğu dikkat çekici düzeyde. Toplumsal sorunlara duyarlılık ve bu sorunlar çevresinde örgütlenme alışkanlığı da yüksek. Kampanyamıza gönüllülük temelinde katkı yapacaklarını belirten çok sayıda kişi ve organizasyonun varlığı da bununla bağlantılı bir sonuç. • Küçük, karşılıklı etkileşim düzeyi yüksek ve eğitimli bir toplum: Toplumunda hemen hemen herkes birbirini tanıyor, biliyor. Eğitimli ve başkalarının yargılarına değer veren bir toplumsal yapı var. İnternet ve sosyal medya kullanımı yaygın...

Soruna İlişkin Başlıca Çıkarımlar -I- 1. Sürücülük Eğitimi Yetersiz Sürücü eğitiminin yetersizliği en ciddi sorunlardan biri. Sürücü adayları bu yetersizliği bilinen / kabul edilen eğitim ve sınavın ardından kolayca ehliyet alabiliyor. 2. Eğitimcilerin Eğitimi Öncelikli Sorun: Sürücü kurslarının eğitmenlerinin önemli bir bölümü, sürücü adaylarına yeterli bilgi sunamıyor. İletişim ve eğitim çalışmalarında öncelikli hedef gruplar içinde yer almaları gerekiyor.

Soruna İlişkin Başlıca Çıkarımlar -II- 3. Genç Sürücüler En Yüksek Risk Grubu Kazalarda özellikle genç sürücüler en yüksek risk grubu olarak öne çıkıyor. (Emniyet Müdürlüğü’nün verdiği bilgi ve medya taramalarına göre.) Bunda sürücü adaylarına yönelik eğitimin yetersizliğinin büyük payı olduğu vurgulanıyor. 4. Ticari Taşıt Sürücüleri ise bir diğer öncelikli grup. Trafikte en çok yer alan grup. Paydaşların büyük bölümü ve meslek örgütleri de ticari taşıt sürücüleriningereksinimi olduğunu düşünüyor.

Soruna İlişkin Başlıca Çıkarımlar -III- 5. Paydaşlara göre “Yol Güvensizliği = Saygı Eksikliği” • Kick off meeting’e katılan paydaşlar sorun tanımlamasında ilksırayı “saygısızlık” olgusuna veriyor • Bu olgu ilk bakışta toplumun görece yüksek eğitim düzeyi ve duyarlılığıyla bir çelişki yaratıyor gibi görünüyor. 6. Farkındalık ve Eğitim Eksikliği • Saygısızlık saptaması asıl olarak yol güvenliğinin genel toplum tarafından bir toplumsal (ilişki) sorunu olarak henüz problematize edilmediğine, bir saygı ve angajman alanı olarak görülmediğini ; • bu alanda gerekli duyarlık ve farkındalığın oluşmadığına işaret ediyor.

SWOT Analiz GÜÇLÜ YÖNLER Projenin ilk döneminde paydaşlar ve gönüllü kuruluşlarla ilişkilerde yaratılan işbirliği iradesi ve farkındalık. Potansiyel gönüllü sayısının yüksekliği. ZAYIFLIKLAR Genel kamuoyunda farkındalık ve duyarlık yetersizliği. Eğitimcilerin eğitiminin yetersizliği. Denetimde görece yetersizlikler. Saygısızlık. FIRSATLAR Kuzey Kıbrıs’ın genel olarak küçük, örgütlü ve duyarlı bir topluluk olması. İnternet kullanımı yaygın. Etkin AB projelerinin yürürlükte olması. TEHDİTLER Etkin denetimin ve ölçümün yetersizliği. Boşvermişlik. Kalıcılaşmaya yüz tutmuş grup davranışları. Saygısızlık maddesi zayıflıklar bölümüne girildi… 9

Hedef Gruplar Genel olarak toplumun tamamı, ancak öncelikle ve özellikle; – Genç Öğrenciler, – Genç Sürücüler (18-24 yaş aralığında) – Sürücü Kurs Eğitmenleri, – Profesyonel Sürücüler.

Hatırlatma: Projemizin Amaç ve Hedefleri Bu projenin spesifik amacı yol güvenliği konusunda genel olarak kamuoyunda ve özelde de tüm paydaşlarda soruna ilişkin farkındalığı artırmak ve eğitmek: Trafik kazalarının nedenleri konusunda bilgi yayımı. Trafik kazalarını azaltmak için önlemlerin anlaşılmasını sağlamak. Trafik güvenliğini iyileştirmeye yönelik hedefli ve etkin kampanyalar yapacak bilgi, deneyim, üretim bağlamında kapasiteyi geliştirmek. Hedefimiz Belli: Hayat Kurtarmak. Kıbrıs’ın kuzey kesiminin yollarında güvensiz sürüşü terketmek, kazaları önlemek, kazalardan ileri gelen ölüm ve yaralanmaları azaltmak.

Temel Stratejik Kaygı Proje uygulama süresi içinde, kamuoyunda davranış değişikliğini başlatacak ve sürekli kılacak en etkili odaklara ulaşmak ve onları harekete geçirebilmek; Yol güvenliğinin genel kamuoyunun gündemine gelmesini ve değişikliğe ilişkin bir istek, ilgi ve coşku yaratmasını sağlamak. Proje süresinde herkesi eğitmek mümkün olmadığına göre asıl olarak eğitimcileri, öncelikli grupları ve kamuoyu önderlerini (konuya ilgi duyan ve bu konuda gönüllü olmak isteyen siyasetçiler, sivil toplum liderleri v.d.) eğitmek. Eğitim ve farkındalık kampanyalarının proje sonrasında da devam etmesini, sürdürülebilir olmasını sağlamak. (Kalıcı sosyal medya araçları ve eğitim materyalleriyle yöntemleri sayesinde.) Stimulasyon kavramı çıkarıldı, yerine ilgi ve coşku kavramı girildi. 12

Değişim Stratejisi FARKINDALIK, BİLGİ VE BECERİLER YARAT GENEL FARKINDALIĞIN ARTIRILMASI EĞİT VE MOTİVE ET SÜRDÜRÜLE- BİLİRLİK SAĞLA Farkındalık ve katılımcılık konulu genel ana kampanya Farkındalığı artırmayı hedefleyecek, bununla birlikte özsaygı ve pekiştirme de getirecek. Gönüllülerin belirlenmesi, sevk ve idaresi. Sürücü Kursu Eğitmenleri Genç Sürücüler ve Öğrenciler Profesyonel Sürücüler Medya Mensupları Kalıcı ve uygun eğitim araçları yarat Kampanyaları katılımı ölçecek şekilde kurgula Paydaşlarla eğitim faaliyetleri için gelişim planı yarat ve katılımlarını sağla DEĞİŞİM İSTEĞİ, KATILIM VE PEKİŞTİRME YARAT

İletişim

Mesajların Yayılması

Paydaşlar 1 Ana Gruplar Resmi Kurumlar Trafik ve Ulaştırma Hizmetleri Komisyonu Trafik Eğitim ve Kampanyalar Komitesi Yönlendirme Komitesi (Steering Committee) Trafik Kazalarını Önleme Derneği AB Programı Destek Ofisi AB Koordinasyon Merkezi AB Bilgi Noktası Resmi Kurumlar Bayındırlık ve Ulaştırma İçişleri ve Yerel Yönetimler Maliye Milli Eğitim Gençlik ve Spor Başsavcılık Polis Genel Müdürlüğü Lefkoşa Polis Müdürlüğü Mağusa Polis Müdürlüğü Girne Polis Müdürlüğü Güzelyurt Polis Müdürlüğü Mehmet Avcı ve sizlerle yaptığımız görüşme ışığında şu değişiklik yapıldı: Trafik Güvenliği Komitesi yerine Trafik ve Ulaştırma Hizmetleri Komisyonu, Trafik Güvenliği Eğitim ve Kampanyalar Altkomitesi yerine de Trafik Eğitim ve Kampanyalar Komitesi girildi. Ayrıca Yönlendirme Komitesi (Steering Committee) eklendi. 16

Paydaşlar 2 Sivil Toplum Örgütleri Medya Kıbrıs Türk Sürücü Kursları Birliği Kıbrıs Türk Belediyeler Birliği Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası (KTÖS) Kıbrıs Türk Ortaöğretim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS) Kıbrıs Türk Mühendis ve Mimar Odası Kıbrıs Türk Eğitim Vakfı Kuzey Kıbrıs Sigorta ve Reasürans Derneği Kamyon Sürücüleri Derneği Toplumsal Riskleri Önleme Vakfı Medya Haber Ajansları Günlük gazeteler Haftalık ve aylık dergiler Televizyon kanalları Radyo istasyonları Sosyal medya araç ve alanları Gönüllüler diye bir slayt açtık bir sonraya… 17

Paydaşlar 3 GÖNÜLLÜLER Kampanya başarısına katkı koyacak olan gönüllü katılımının nasıl ve hangi düzeyde olabileceği, kampanya stratejisi ve kampanya uygulama planının ortaya çıkmasıyla birlikte netleşecektir. Bununla birlikte, çeşitli toplumsal kesimlerle görüşmelerimizde bazı kurumlar kampanyamıza gönüllülük temelinde katkı yapabileceklerini belirtti. Bunlar arasında projenin ana yararlanıcılarından Trafik Kazalarını Önleme Derneği, Sosyal Riskleri Önleme Vakfı, Adalı Gençlik gibi bazı kurumlar vardı. Bizler kampanyanın başlamasıyla birlikte hem bireysel, hem de kurumsal gönüllülük katılımlarının artacağına inanıyoruz. Gönüllü katılımına ilişkin ana görüşlerimiz bu slaytta toplandı. 18

Konsept, Başlangıç ve Araçlar Ana Kampanya Konsept, Başlangıç ve Araçlar

Kampanya Hedefleri 5 adet gazete / dergi ilanı yayınlanması (Makul bütçeyle tüm gazetelerde yer almasının yolları araştırılacak.) 40 adet gazete / dergi makale ve haber içeriğinin üretilmesi ve yayınlatılması. 1 adet tanıtım filmi hazırlanması ve CD formatında okullara dağıtılması. 3 Radyo / TV reklamı hazırlanması ve yayınlatılması. 5 farklı temalı poster basılması (Her biri 100 adet) 50 bin adet el ilanının, 50 bin adet araç stikerinin basım ve dağıtımı 10 broşür bastırılması (Toplam 10 bin adet) Eşantiyonlar dağıtılması… Kampanyanın bağımsız web sitesinin yayına geçmesi ve facebook sayfasının açılarak geniş katılım sağlanması. Not: Basılı ve görüntülü materyallerin tümü, kampanya web sitemizden de indirilebilecek… Okullarda etkin kullanım için sayılar Eğitim Bakanlığı ile biriikte saptanmalı ve bütçe çerçevesindeki imkanlar değerlendirilmelidir. Radyo ve TV reklamlarında fotoğrafı net görebilmek için, fiyat teklifleri alıyoruz. Sticker konusuna katılıyoruz. WEB sitesi bağımsız olacak. Aslında bu slayttaki bütün sorularınıza 15 Eylül’de yapacağımız toplantıda birlikte yanıt aramanın daha verimli olacağını düşünüyoruz. 20

Eğitim Hedefleri 6 farklı eğitim paketinin geliştirilmesi. 8-10 eğitimcinin geliştirilmiş eğitim paketlerini uygulaması. Farklı kategorilerde, 12 farklı etkinlikte ve en az 120 kişinin eğitilmesi. Proje yararlanıcılarının gelecekte de benzer eğitimlerde kullanabilecekleri bir eğitim rehberinin hazırlanması. Eğitim paketleri eğitim ihtiyaç analizinin bitirilmesinin ardından ortaya çıkacak ve sizinle paylaşılacaktır. 21

Yol Güvenliği ve Davranış Değişikliği Kampanyası konusunda Genel Dersler 1. Literatürde sürücü davranışını etkileyen sosyal stratejiler dörde ayrılıyor: Eğitim, iletişim, ehliyet verme sistemi, yasal düzenleme ve denetim. 2. Eğitim, sürücü davranışında çok etkili. 3. Tutumların alışkanlık haline geldiği, yaşama biçimiyle ilgili durumlarda iletişim kampanyasının gücü sınırlıdır. Tutum herhangi bir grup normuna dayanıyorsa, değişime karşı direnç söz konusudur. 4. Buradan hareketle yolları kullanan sürücü ve yayaların birbirlerini taklitettiklerini söyleyebiliriz. Herhangi bir sürücü hata yaptığında ya da bazı kuralları ihlal ettiğinde, diğer sürücülerin onu izlemesi çok görülen bir davranıştır. 5. Bu nedenle davranışlarda değişim için, değiştirilmesi istenen davranışa, diğer sürücüler tarafından da uyulduğunun bilinmesi gereklidir.

Ana Kampanya Konsepti Yaptığımız bire bir görüşmelerde ve toplantılarda yol güvenliği sorununun kaynağı olarak görülen en önemli unsur; ‘saygısızlık’ kavramıyla tanımlandı. İletişim kampanyamızın bu temel üzerinden gitmesi gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü; toplumda hemen hemen herkes birbirini tanıyor, biliyor. Eğitimli ve başkalarının yargılarına değer veren bir toplumsal yapı var. Pozitif gücü olan, saygı temelli bir kampanyaya toplumun sahip çıkma olasılığı çok yüksek. Yaptığımız görüşmelerden edindiğimiz izlenim; gönüllüler, medya ve tüm paydaşlar böyle bir temayı sahiplenebilir. Toplumun büyük kesimi “Önce başkası değil, ben saygı göstermeliyim” demeye başladığı anda, bu küçük toplulukta etkin bir değişim sağlamak mümkün olacaktır.

Ana Kampanya Araçlar ve Medya • Taşıt sticker’ları trendi: – Gazeteler, bankalar, kamu kuruluşlarında dağıtılır • Web’de fotoğraf yarışması: Web gönüllüleri – Sponsorlar tarafından ödüllü – En çok kampanya ile ilgili fotoğrafı yükleyen ödül kazanıyor • Toplu ve kurumsal kampanya – Kurumlarla yerel otorite arasında kontrat: Kurum içi eğitimler konusunda kurumların angajmanı. – Yapan kurumlara PR desteği. • Bilgilendirici broşür, afişler, tv filmi ve billboardlar • PR Aksiyonları – Kampanya sonuçlarının bildirilmesi ve tartışmalar.