Kur’an- ı seri okuma, harflerin ve kelimelerin birbirine seri bağlanması ile elde edilir. Bu sebeple cezim ve şedde anahtar mesabesindedir. Şematik ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

KUR’AN ÖĞRETİMİNDE METOD HATALARI,EKSİKLİKLER VE ÇÖZÜM YOLLARI İbrahim TUNÇ / Başimam -Hatip Yenibosna Selçuk Hatun Camii.
SES BİLGİSİ (ÜNSÜZ BENZEŞMESİ)
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BaŞKENT ÜNİVERSİTESİ TİcARİ BİlİMler Fakültesİ
Resimlerin Kullanımı.
Mail açarken dikkat edilmesi gerekenler
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
KUR’AN-I KERİM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Tatilde Yapılacaklar.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
BÜYÜK ÜNLÜ UYUMU.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
EK ÖĞRETİM PROGRAMLARI UYGULAMA ESASLARI
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Hazırlayan;Allah c.c. Bir kulu.
 Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli,
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Savunma Sanayiinde Gelinen Aşama Sav-Tek 2008 Kongresi ODTÜ, 26 Haziran 2008.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Alfabemizde 29 harf vardır.Her harfin büyüğü ve küçüğü vardır.
KLAVYE TEKNİKLERİ SBY Hafta Öğr. Gör. Doygun DEMİROL.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
EĞLENELİM VE YARIŞALIM
Bilgisayarda Ofis Programları
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Bu sunumda yazım kuralları konusu içerisindeki sayıların yazımı ve satır sonundaki kelimelerin yazımını işleyeceğiz. ADI SOYADI : İmran Yücel BÖLÜMÜ :
Doğru Çalışma Yöntemleri
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
1- Site konuyu ince ayrıntılara ayırarak anlaşılmasını kolaylaştırmış. Örnekler üzerinden açıklayıcı şekilde yerleri gösterilmiş.
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
ELEMENT VE SEMBOLLERİ.
OKUMANIN İLKELERİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Nitelikli Kur’an Tilâveti
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ AHMET ATİLLA KONURALP REHBERLİK SERVİSİ.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Kur’an Okuma Kural Ve Kaideleri NurşenVe İdris YAVUZYİĞİT
TÜRKİYE’DE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ÖZCAN PALAVAN.
Hızlandırılmış hoca yetiştirme programı
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Pre-Service Turkish Teachers’ Opinions About Children’s Literature
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Abece, insanların eski çağlardan bugüne ağız ve dil yoluyla bir takım sesler çıkartılmasını keşfetmesiyle birlikte seslerin yazıdaki karşılığı olan işaretlerin.
TÜRKÇE Doğacan Özdemir.
UZUN AHMED ve AİLESİ MEDLER.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
MEDD-İ LÂZIM(المد اللازم)
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
HARF ( (الحرف Tecvîd ilminin en temel öğesi harflerdir.
MED VE HÜKÜMLERİ (المدُّ و أحكامهُ)
الوقف ولإبتداء Vakf (الوقف) durmak, durdurmak demektir.
HAZIRLAYAN : KUR’AN KURSU HOCASI HAFIZ MESUT ÇELEBİ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
YENİ YÖNTEM VE TEKNİKLER
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Kur’an- ı seri okuma, harflerin ve kelimelerin birbirine seri bağlanması ile elde edilir. Bu sebeple cezim ve şedde anahtar mesabesindedir. Şematik ve pratik izahlar ve beden dilinden yararlanma cezim öğretirken el hareketi ile avuç kapama, Şeddede ise avucu kapama sonra avucu açma. Cezim ve şedde 2.,3, ve 4.harflerde kullanılıp ayrıca şedde ve cezim bir arada kullanılan kelimeler seçildi. Tüm harfler ve temel harekeler öğretildikten sonra birleştirmeler başlamaktadır. Yazım kuralının dışına çıkılarak

Özel ifadelerin kullanımı: Harflerin birleştirilmesi: Konu resmi olarak vesikalık fotoğraf ile boy fotoğrafı örneği verilmektedir. Ayrıca ilk derste yazdırmanın bu derse büyük katkısı olmaktadır. Öğrenci kurşun kalemle harfi yazdıktan sonra son yazdığı yarım kısmı silgiyle sildirerek harfin başta ve ortadaki şeklini kendi kendine elde edebilmektedir. İlk örneklerde basit birleştirmeler ve aynı sayfadaki harflerden kombinasyon oluşturulmaya çalışılmıştır. Harflerin birden fazla birleştirme şekilleri de kullanılmıştır. Yazım benzerliği sebebiyle Ye ve Nun harfi Be,Te,Se den sonraya çekildi Özel ifadelerin kullanımı: Elif-bayı yeni öğrenenlerle birlikte Kur’an okuyanlarda bile Karıştırılan TE ve YE harflerinde “Te’nin noktası TEpesinde,Ye’nin noktası YErdedir”cümlesi ile bu karıştırmaya çözüm oluşturulmuştur

Öğrenimde yazı sitili de büyük önem taşır Öğrenimde yazı sitili de büyük önem taşır. El yazı karakteri ve bilgisayar fontunun her ikisi de kullanılmıştır.

Son on harfin birleştirilmesi 6.Ders: Son on harfin birleştirilmesi Ayn harfi mim ile Ğayn harfide Fe ile karıştırılabilmektedir. Ayn/Ğayn’ın yeni şekli mantar gibi yerden yukarıya doğru içi doludur. Kef harfinin yeni şekli türkçedeki K harfinin kolları gibidir. Lamelif’ede özel yer verilmiştir.

7.Ders: Uzatma harfleri Tüm harf ve harekeler öğretildikten sonra, uzatmadan okuma alışkanlığı yerleştirildikten sonraya konmuştur.Her derste olduğu gibi kalın ve ince harfler orantılı olarak kullanılmıştır. Lamelifteki Harfi med olan Elife dikkat çekilmiştir. Bir kelimede 1,2 ve 3 aynı veya farklı harfi med kullanılarak tüm uzatma halleri kullanılmıştır.

8.Ders:Diğer uzatmalar (âsar ve fer’i meddler) Az uzatma ve çok uzatma şekliyle med bahsi iki grupta gösterilmiştir. Özellikle Meddi lazımda Med ve şedde bir arada uygulamasında öğrenciler zorlanmaktadır bunun için beden dilindenyararlanılarak Cezim ve şedde öğretirken el hareketi ile avuç kapama, Hareketini eli uzaklaştırarak uzakta yakalama formulü uygulanmaktadır.

9.Ders: Lafzatullah ve Tenvinler Kur’anda tenvinli kelimelerin çoğun medli olduğundan uzatma konusundan sonraya konmuştur. Tenvinli kelimelerin kullanımında medli ve medsiz dağılım yapılmıştır. İkiüstünde Lamelif, ve destek elifi almayan Ta’yı merbuta ve kıvrık hemzeye dikkat çekilmiştir. Her derte Kalın, İnce ve özellik arzeden 6 harf başta okutularak Muhatabın kelimeleri okumaya başlamadan konunu kavranması kontrol edilmektedir.

zamir, mukattaa harflerinden en sık okunanları ve vakıf ile elif-bâ öğretimini tamamlıyoruz. Diğer Elif-Bâlarda olan El takısı konusu okuma becerisine önemli bir katkı sağlamadığı gözlemlendiği için bağımsız birkaç ders yerine diğer derslerin içinde örneklendirilmiştir. SON DERS

Başlarken Harflerin elif, ba, cim, sad gibi isimleri üzerinde fazla yoğunlaşmayıp harekelerle okunuşa ağırlık verililip artık elif ba yı okumayı tamamlarken Harflerin orijinal isimlerini metinle desteklenerek gösterilmesi harflerin doğru isimlendirilmesinde önemli katkı sağlayacaktır. 14 çeşit Huruf-u Mukattayı oluşturan 14 değişik harf vardır. Alfabenin harflerin yarısının orijinal İsmi öğretilmiş oluyor. Kalan 14 harfinde ismi aynı derste verildiğinde alfabe tamamlanıyor. Bizde son ders olarak öğretilen Mukatta’a,bir çok arap alfabesinde 2. ders olarak öğretilmektedir.

İkinci olarak öğretmen öğrencilerle birlikte koro halinde aynı harfleri tekrar etmelidir. Bu uygulama esnasında öğrencilerin çoğunluğu harfleri doğru telaffuz etmeye başlayacaktır. öğrencilerde dersi tekrar edecek kadar kendilerine bir güven gelinceye kadar devam etmelidir. Sonrada istekli öğrencilerden bazıları okutulup bütün öğrencilerin dikkatini onun üzerine çekmeli. Her konuda farklı öğrencilere azar azar okutularak her derste tüm öğrencileri derse katmalıyız. Bütün öğrenciler eşleştirilip eşleştirilen öğrencilerin birbirlerine okudukları esnada öğretmen aralarında gezmeli ve yapılan hataları tespit etmeli

TECVÎD: Öğrencilerin belli bir akıcılıkta Kur’an okumaya başladıkları görülünce harfler arası farklılıklar bazı tecvit kuralları anlatılmaya başlanmalıdır. Elif-Bâ eğitiminin mütemmim cüz’ü olan tecvid derslerinde de özel metodlar geliştirilmiştir. Her ders 1 sayfa olacak şekilde 10 Ders, 10 saat esas alınarak hızlı tecvid, Elif-Bâ tarzında hazırlanmıştır. Tecvit öğretiminde soyut olarak teoriyi anlatmak yerine misaller üzerinde somutlaşarak konunun anlatımı kolaylaştırmıştır.Misal için başka kaynağa ihtiyaç bırakılmamıştır. Bu yönüyle Tecvidin Elif-Basıdır. mesela 6 izhar harfi için dörder misalden toplam 24 misal verilmiştir. İhfa’ ya 15x3=45 misal verilmiştir. Karabaş tecvidinde Genel olarak her konuya üç’er misal verilerek geçilmiştir. Ayrıca sınırlı sayına örneği bulunan konuların tüm misalleri verilerek tecvid konuları daraltılmıştır. Meddi Muttasıl dik hemzeli 3 ad. Meddi Munfasıl kısa hemzeli 3 ad. Meddi lazım harfi medden ye ile hiç örneği yok. vav ile 2 ad. İdğamı Meal ğunne izharı 4 ad. İdğamı Mütecaniseynin iki kısmında 5 ad. İdğamı mütekaribeyn bir kısmında 1 ad. Bir çok yerde Kur’an Öğretme çalışmaları yapılmakta ,Ancak Kur’an’ın ayrılmaz esası olan Tecvid öğretimi için çalışmalar yok denecek kadar azdır. Sebep olarak ta Tecvid konularının çok geniş gösterilmesi ve zorluğu gösterilmektedir. Hızlı Tecvid Çalışmamızda bu açıdan önemlidir.

Eleştiri, görüş ve önerilerinizi lütfen bize iletiniz.

www.ibrahimtunc.com www.elif-ba.org www.diniposter.com www.plastikrahle.com