1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
, Prof. Dr. A.S.GÖKALP MESLEK YÜKSEK OKULLARI VE BOLOGNA SÜRECİNDE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
Bologna Sürecinde Enstitümüz
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Bologna Süreci Değerlendirme Raporu: Türkiye örneği
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Prof. Dr. Miraç AKÇAY Bologna Uzmanı. 19 Haziran 1999 : Bologna Deklerasyonu AMAÇ: Avrupa ülkelerindeki yükseköğretim sistemlerinin yeniden yapılanması.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
DÜŞÜNCE KALİTESİ ve KÜRESEL YÖNETİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na • Finansal Organizasyonu için Ulusal Ajans’a • Ofis destekleri için YÖK Uluslararası İlişkiler Birimi’ne teşekkür ederiz. BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ – 5. Dönem 12 Şubat 2010 Hacettepe Üniversitesi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Süheyda ATALAY Sultan GÜROL Hasan MANDAL Selda ÖNDEROĞLU Ahmet SELAMOĞLU Metin TOPRAK Fahri YAVUZ

(2010 yılına kadar) bilgi temelli bir Avrupa ekonomisi için: • öğrenci, öğretim elemanı ve idari kadro hareketliliği yüksek, • ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, • ulusötesi eğitim boyutlarını dikkate alan, • eğitim ve araştırma etkinliklerini birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş ve • tüm süreci iç ve dış paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı oluşturmak Yükseköğretim reformu

3 1. Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 2/3 aşamalı yükseköğretim sistemi (Lisans, Master ve Doktora) 2. Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS) 3. Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği 4. Kalite güvencesi konusunda işbirliği 5. Yükseköğrenimde Avrupa boyutu 6. Yaşam boyu öğrenim 7. Öğrencilerin süreçlere katılımı 8. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin arttırılması 9. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması 10. Bu çalışmaların 2010 yılına kadar tamamlanması ve EHEA ‘nın oluşturulması BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA KONULARI

44 BOLOGNA SÜRECİ NASIL İŞLEMEKTEDİR? • Uluslararası Düzey • Bakanlar Konferansı (iki yılda bir kez toplanır) • Bologna İzleme Grubu (BFUG) • BFUG Yürütme Kurulu • BFUG Çalışma Grupları • Bologna Durum Değerlendirmesi (Stocktaking) Çalışma Grubu • Bologna Yeterlilikler Çerçeveleri Çalışma Grubu • Sosyal Boyut Çalışma Grubu, vb. • Bologna Seminerleri • Ulusal Düzey: YÖK, Ulusal Ajans ve Bologna Uzmanları Türkiye Ulusal Takımı , , , , (5. Dönem) • Kurumsal Düzey: Yükseköğretim Kurumları

5 HEDEF GRUPLAR -Yükseköğretim kurumları (Yöneticiler, akademik personel ve öğrenciler) -İlgili Bakanlıklar ve kamu kuruluşları (MEB, Maliye Bakanlığı, DPT, vb.) -Mesleki Yeterlilikler Kurumu, -Diğer ilgili paydaşlar (sivil toplum kuruluşları, işçi, işveren ve sanayi sendikaları, meslek kuruluşları, iş dünyasından temsilciler, vb.) BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ

PROGRAM Çay/Kahve Açılış Konuşmaları 10:00-10:30 Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nde Güncel Gelişmeler Prof. Dr. Miraç AKÇAY, Bologna Uzmanı ; Soru-Cevap-Katkı Çay/Kahve 11:00- 11:30 Bologna Süreci Değerlendirme Raporu: Türkiye Örneği Yasemin YAĞCI Diş Hekimliği, Eczacılık, Sağlık Bilimleri Yeterlilikleri ile İlgili Çalışmalar Prof. Dr. Selda ÖNDEROĞLU, Bologna Uzmanı Yükseköğretimde Alan Yeterliliklerinin Belirlenmesinde Dekanların Rolü: Mühendislik Dekanları Konseyi Örneği Prof. Dr. Hasan MANDAL, Bologna Uzmanı 6

PROGRAM Soru-Cevap-Katkı Toplu Fotoğraf Çekimi Öğle Yemeği- Çay/Kahve 14:00-15:30 Çalıştaylar: (3 Grup) 1.Grup: Diş Hekimliği 2. Grup: Sağlık Bilimleri Süheyda ATALAY Gönül AKÇAMETE Metin TOPRAK Miraç AKÇAYHasan MANDAL Fahri YAVUZ 3-Grup: Eczacılık Selda ÖNDEROĞLU Ömer AÇIKGÖZ Sonuç ve Değerlendirme 7