1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na • Finansal Organizasyonu için Ulusal Ajans’a • Ofis destekleri için YÖK Uluslararası İlişkiler Birimi’ne teşekkür ederiz. BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ – 5. Dönem 12 Şubat 2010 Hacettepe Üniversitesi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Süheyda ATALAY Sultan GÜROL Hasan MANDAL Selda ÖNDEROĞLU Ahmet SELAMOĞLU Metin TOPRAK Fahri YAVUZ
(2010 yılına kadar) bilgi temelli bir Avrupa ekonomisi için: • öğrenci, öğretim elemanı ve idari kadro hareketliliği yüksek, • ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, • ulusötesi eğitim boyutlarını dikkate alan, • eğitim ve araştırma etkinliklerini birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş ve • tüm süreci iç ve dış paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı oluşturmak Yükseköğretim reformu
3 1. Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 2/3 aşamalı yükseköğretim sistemi (Lisans, Master ve Doktora) 2. Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS) 3. Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği 4. Kalite güvencesi konusunda işbirliği 5. Yükseköğrenimde Avrupa boyutu 6. Yaşam boyu öğrenim 7. Öğrencilerin süreçlere katılımı 8. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin arttırılması 9. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması 10. Bu çalışmaların 2010 yılına kadar tamamlanması ve EHEA ‘nın oluşturulması BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA KONULARI
44 BOLOGNA SÜRECİ NASIL İŞLEMEKTEDİR? • Uluslararası Düzey • Bakanlar Konferansı (iki yılda bir kez toplanır) • Bologna İzleme Grubu (BFUG) • BFUG Yürütme Kurulu • BFUG Çalışma Grupları • Bologna Durum Değerlendirmesi (Stocktaking) Çalışma Grubu • Bologna Yeterlilikler Çerçeveleri Çalışma Grubu • Sosyal Boyut Çalışma Grubu, vb. • Bologna Seminerleri • Ulusal Düzey: YÖK, Ulusal Ajans ve Bologna Uzmanları Türkiye Ulusal Takımı , , , , (5. Dönem) • Kurumsal Düzey: Yükseköğretim Kurumları
5 HEDEF GRUPLAR -Yükseköğretim kurumları (Yöneticiler, akademik personel ve öğrenciler) -İlgili Bakanlıklar ve kamu kuruluşları (MEB, Maliye Bakanlığı, DPT, vb.) -Mesleki Yeterlilikler Kurumu, -Diğer ilgili paydaşlar (sivil toplum kuruluşları, işçi, işveren ve sanayi sendikaları, meslek kuruluşları, iş dünyasından temsilciler, vb.) BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ
PROGRAM Çay/Kahve Açılış Konuşmaları 10:00-10:30 Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’nde Güncel Gelişmeler Prof. Dr. Miraç AKÇAY, Bologna Uzmanı ; Soru-Cevap-Katkı Çay/Kahve 11:00- 11:30 Bologna Süreci Değerlendirme Raporu: Türkiye Örneği Yasemin YAĞCI Diş Hekimliği, Eczacılık, Sağlık Bilimleri Yeterlilikleri ile İlgili Çalışmalar Prof. Dr. Selda ÖNDEROĞLU, Bologna Uzmanı Yükseköğretimde Alan Yeterliliklerinin Belirlenmesinde Dekanların Rolü: Mühendislik Dekanları Konseyi Örneği Prof. Dr. Hasan MANDAL, Bologna Uzmanı 6
PROGRAM Soru-Cevap-Katkı Toplu Fotoğraf Çekimi Öğle Yemeği- Çay/Kahve 14:00-15:30 Çalıştaylar: (3 Grup) 1.Grup: Diş Hekimliği 2. Grup: Sağlık Bilimleri Süheyda ATALAY Gönül AKÇAMETE Metin TOPRAK Miraç AKÇAYHasan MANDAL Fahri YAVUZ 3-Grup: Eczacılık Selda ÖNDEROĞLU Ömer AÇIKGÖZ Sonuç ve Değerlendirme 7