Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Advertisements

Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
TÜRK Eğitim Sistemi.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
İç Denetim.
EĞİTİMDE DENETLEME VE DEĞERLENDİRME Yrd. Doç
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
SON EKONOMİK GELİŞMELER
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
TEFBİSTE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER
LÜTFEN CEP TELEFONLARIMIZI KAPATMAYI UNUTMAYALIM
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
HALKEVLERİ HAZIRLAYAN: MÜRŞİDE ARI.

SİYASİ PARTİ NE DEMEKTİR?
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
100. YIL İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI GELİR-GİDER ANALİZİ.
TÜRK Eğitim Sistemi.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
TÜRK Eğitim Sistemi.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
1739 M İ LL İ E Ğİ T İ M TEMEL KANUNU SORU VE AÇIKLAMALI CEVAPLARI AAte ş AHMET ATEŞ AHİ EVRAN İLKOKULU+ORTAOKULU OKUL MÜDÜR.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
OKULUN GENEL GÖRÜNÜM RESMİ VE OKULUN AMBLEMİ KONULACAK.
ÜSKÜDAR İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI’NIN TARİHSEL GELİŞİMİNE GENEL BİR BAKIŞ
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi

Konular 1. Eğitim Sisteminin Genel Amaçları 2. Eğitim Sisteminin Temel İlkeleri 3. Eğitim Sisteminin Yapılandırılması 4. Okul Sisteminin Yapılandırılması 5. Okul Yönetimi, Seçim, Atama ve Yetiştirilmesi 6. Eğitim Finansmanı 7. Eğitim Denetimi 8. Öğretmen Yetiştirme

Türk Eğitim Sisteminin Temel İlkeleri Genellik ve Eşitlik Okul ve Ailenin İşbirliği Demokrasi Eğitimi Süreklilik Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları Her Yerde Eğitim Bilimsellik Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği Yöneltme Laiklik Planlılık Eğitim Hakkı Karma Eğitim Fırsat ve İmkan Eşitliği

Eğitim sisteminin yapılanması

TÜRK EĞITIM SISTEMININ ÖRGÜT YAPISI Tarihsel Süreç İçinde Milli Eğitim Bakanlığı 1. 1923'ten 27 Aralık 1935 tarihine kadar "Maarif Vekaleti", 2. 28 Aralık 1935'den 21 Eylül 1941 tarihîne kadar "Kültür Bakanlığı", 3. 22 Eylül 1941'den 9 Ekim 1946 tarihine kadar "Maarif Vekilliği", 4. 10 Ekim 1946'dan sonra "Millî Eğitim Bakanlığı", 5. 1950'den sonra "Maarif Vekaleti", 6. 27 Mayıs 1960 tarihinden sonra "Millî Eğitim Bakanlığı" adıyla çalışmalarını sürdürmüştür.

Okul sisteminin yapılanması Örgün Eğitim Türk milli eğitim sistemi 4+4+4 olmak üzere 12 yıllık zorunlu kademeli eğitim olarak üç kademeye ayrılmıştır. Birinci kademe 4 yıl süreli ilkokul (1. 2. 3. ve 4. sınıf), ikinci kademe 4 yıl süreli ortaokul (5. 6. 7. ve 8. sınıf) üçüncü kademe 4 yıl süreli lise (9. 10. 11. ve 12. sınıf) olarak düzenlenmiştir. ilköğretim çağı 6-13 yaş olarak değiştirilmiş ve Eylül ayı sonu itibarıyla 5 yaşını doldurmuş, 6 yaşına girmiş ço­cuklarımızın ilköğretime başlamalarına fırsat verilmiştir.  

Eğitimin finansmanı

Eğitimin finansman kaynakları şöyle özetlenebilir: • Konsolide bütçeden ayrılan kaynaklar, Genel bütçe + katma bütçe - hazine yardımları = konsolide bütçe • Öğrenci katkı payı (yüksek öğretim, 2547 sayılı Yasa gereğince), • Çıraklık ve Meslekî-Teknik Eğitimi Geliştirme ve Yaygınlaştırma Fonundan ayrılan kaynaklar (3308 sayılı Yasa gereğince), • Döner sermaye işletmelerinden sağlanan gelirler, • Birlik gelirleri (okul yaptırma, onarım ve öğrenci koruma dernekleri vb), • İl özel idareleri bütçesinden ayrılan kaynaklar, • Halk (kişi ve kuruluşlar) katkıları-bağışlar, • Dış ülke ve kuruluşlardan sağlanan krediler, burslar ve bağışlar.

Eğitimin denetimi İl Denetmeni Bakanlık Denetçisi

İl millî eğitim müdürlükleri bünyesinde, millî eğitim müdürüne bağlı olarak Eğitim Denetmenleri Başkanlığı oluşturulur. MADDE 41 – 

 İl millî eğitim müdürlükleri bünyesinde oluşturulan Eğitim Denetmenleri Başkanlığında İl Eğitim Denetmenleri ve İl Eğitim Denetmen Yardımcıları istihdam edilir. İl eğitim denetmen yardımcıları, en az dört yıllık yüksek öğrenimi ve öğretmenlikte sekiz yıl ve daha fazla hizmeti bulunan öğretmenler arasından yarışma sınavı ile mesleğe alınırlar. Bu görevde üç yıllık yetişme dönemini takiben yapılacak yeterlik sınavında başarılı olanlar il eğitim denetmeni kadrolarına atanır.

İl eğitim denetmenleri ve denetmen yardımcıları, ildeki her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumları ile il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinin rehberlik, işbaşında yetiştirme, denetim, değerlendirme, inceleme, araştırma ve soruşturma hizmetlerini yürütür

Yüksek Öğretimde Denetim

Öğretmen yetiştirme

3 yıllık İlköğretmen Okulları (1932–1933) 2 Yıllık Eğitim Enstitüleri (1974–1975) 3 Yıllık Eğitim Enstitüleri (1979–1980) 2 yıllık Eğitim Yüksekokulu (1983–1984) 4 yıllık Eğitim Yüksekokulu (1989–1990) Eğitim Fakültesi (1998–) 4 yıl