SEMİNER PROGRAMI  TARİH: 23.09.2011 CUMA SAAT: 06:30 -8:30  Amaç: Türk Dilinin durumu ve öğretiminin gelişmesi için yapılacak çalışmalar.  Sunucu:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ey kahraman Türk kadını,
Advertisements

TÜRKÇEYE SAHİP OL!.
İLKÖĞRETİM HAFTASI Okulların Açıldığı İlk Hafta.
ATATÜRK’TEN BEŞ ALTIN SÖZ
TÜRKÇENİN GÜCÜ.
KÜTÜPHANE HAFTASINA HOŞGELDİNİZ
NE KADAR OKUYORUZ?.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Yıldız Teknik Üniversitesi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Kazanım 5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü değerlendirir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.  SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
OMUZLARINDA YÜKLERLE YA Ş IYORLAR ÇOCUKLUKLARINI.
MİM KEMAL ÖKE.
DEĞERLERİMİZ Ünite Ürün Dosyası Sunumu Ferhat YILDIRIM.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Konak Anadolu Lisesi.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
MEHMET TUZA PAKPEN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
NOKTALAMA İŞARETLERİ Tırnak İşareti (“ ”) Ünlem İşareti ( ! )
TÜRKÇENİN KONUŞULDUĞU ÜLKELER
GÜZEL DİLİMİZ TÜRKÇE aslı dinçman. GÜZEL DİLİMİZ TÜRKÇE aslı dinçman.
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
Öğretmenler Günü.
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
Aile Atölyeleri Projesi
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Atılım’da Bir Kitap - Bir Konu Programı Etkinliği 28 Mayıs 2013 Hasan U. Akay Provost.
Dersimiz.com BAŞARILAR DİLER.
Türkçe veya Türkiye Türkçesi, batıda Balkanlar’dan doğuda Hazar Denizi sahasına kadar konuşulan Altay dillerinden biridir. Yaşı, en eski hesaplara göre.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
Geçmişten geleceğe.
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
Milli Birlik, Vatan Sevgisi Ve Cumhuriyetin Önemi.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ATATÜRK’TEN BEŞ ALTIN SÖZ
Dersimiz.com BAŞARILAR DİLER.
Karşılaştırmalı Eğitim
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

SEMİNER PROGRAMI  TARİH: CUMA SAAT: 06:30 -8:30  Amaç: Türk Dilinin durumu ve öğretiminin gelişmesi için yapılacak çalışmalar.  Sunucu: Sn Ahmet Kırca  Açılış: Sn Mustafa Çakşak- VTOD Başkanı – Türkçe üzerine yapılan çalışmaların  özeti. 5 dk.  Sn Aydın Nurhan – TC Melburn Başkonsolosu – Türk Dilinin Önemi 5 dk  Sn Hasan Sayar – VSL Area Manager – Türkçenin VCE tarihçesi 5 dk  Saz ve Türküler: M.Ali Bademoğlu  Sn Esila Orak – ATUSA – Türkçe öğrenmenin yararları ve avantajları 5 dk  Sn Levent Özgürler – ATI Başkanı – Eyalet ve Federal dalda yapılan çalışmalar. 5 dk  Mrs Joy Elley - Türkçe Öğrenim Tecrübesi ve Dil bilmenin avantajları 5 dk  Saz ve Türküler M.Ali Bademoğlu  Sn Gökşan Sapmaztürk – İmza kampanyası ve Bakanlık Ziyaretleri 5 dk  Sn Figen Haşimoğlu- Devlet Okullarında Türk Dili Eğitimi ve Yapabileceklerimiz 5 dk  Sn Seher Çetinkıran - Türkiye Gezisinin gençler üzerinde bıraktığı etkiler 5 dk  Saz ve Türküler M. Ali Bademoğlu  Kapanış ve Duyurular - Sn Mustafa Çakşak 3 dk

“Milliyetin çok bariz vasıflarından biri dildir. Türk milletindenim diyen insan, her ş eyden evvel ve mutlaka Türkçe konu ş malıdır. Türkçe konu ş mayan bir insan Türk kültürüne, toplulu ğ una ba ğ lılı ğ ını iddia ederse buna inanmak do ğ ru olmaz.” M. Kemal Atatürk

TÜRKÇE BİR DÜNYA DİLİDİR Prof Dr. Şükrü Haluk Akalın, TÜRK DİLİ: DÜNYA DİLİ  Türkçe bugün 12 milyon kilometrekarelik bir alana yayılmıştır.  Kuzey Buz Denizi’nden başlayıp Hindistan’ın kuzeyine, Çin Halk Cumhuriyeti’nin içlerinden Avrupa’nın en uç noktasına kadar Türkçe konuşulmaktadır.

Türkçe nerelerde konuşuluyor?  Türkiye Cumhuriyeti  Eski Sovyetler Birliği’nden bağımsızlaşmış  Azerbaycan  Türkmenistan  Özbekistan  Kazakistan  Kırgızistan gibi Türk Cumhuriyetleri

Türkçe nerelerde konuşuluyor  Balkan Ülkeleri  Rusya Federasyonu  İran  Irak  Afganistan  Çin Halk Cumhuriyeti gibi devletler içinde konuşma dili veya yazı dili olarak yaşayan yirmi yazı dili koluna ayrılmaktadır.

Çince Sekiz lehçesiyle birlikte İngilizce İspanyolca Hintçe Bütün lehçeleriyle ve Urduca ile birlikte Türk dili Bütün lehçeleriyle birlikte Arapça Bütün lehçeleriyle birlikte Portekizce Bengalce Rusça Japonca Almanca Fransızca TÜRKÇE KONUŞUR SAYISI BAKIMINDAN DÜNYA DİLLERİ ARASINDA BEŞİNCİ SIRADA

Türkiye Cumhuriyeti dışında otuz dört (34) ülkede Türkiye Türkçesi konuşuru bulunmaktadır.

Ülkelerdeki Türk nüfusun yoğunluğuna ve isteğe göre ortaoğretim kurumlarında Türkçenin öğretildiği seksen yedi (87) ülke bulunmaktadır.

Dokuz (9) ülkede Türkçe öğretimin yapıldığı üniversite bulunmaktadır.

Bünyesinde Türkçe öğretilen, Türk dili ve edebiyatı araştırmalarının yapıldığı, Türkoloji bölümlerinin bulunduğu yirmi sekiz (28) ülke vardır.

Türkçe, 600 bini aşkın söz varlığına sahip bir dünya dilidir.

“Dilini kaybeden bir millet, her şeyini kaybetmiş demektir.” Peyami Safa

 Türkçe dünyanın hemen hemen her yerinde öğretilmektedir.  Dünyanın birçok yerinde Türkçe ile ilgili bilimsel araştırmalar yapılmaktadır.  Türkçe gerek yapısı gerek söz varlığı ile dünya dilllerine katkıda bulunmaktadır. Türk dili en yaygın ve en köklü dünya dillerinden biridir.

“Dil düşünmedir, dil milletin en önemli kültürel varlığıdır, dil millettir!” Hüseyin Adıgüzel

AVUSTRALYA’DA TÜRKÇENİN DURUMU  1973’te Viktorya’da VSL tarafından başlatılan Türkçe öğretimi, günümüzde Etnik Okullar, Devlet Okulları ve Özel Okullarda ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde öğretilmeye devam etmektedir.

 Avustralya’da Türkçe öğretimi öğrencilerden ve velilerden gelen talebe bağlıdır.

“Kendi dilini tam olarak bilmeyen, başka dilleri de bilemez.” Bernard Show

Doç. Dr. Zeynep Beykont’un 2008 yılında Viktorya’da Türkçe ile ilgili yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre: ( Sonuçların bazıları özet şeklinde bazıları ise birebir verilmiştir.)  1995 yılında 3 devlet lisesinde ve 11 ilkokulda hafta arası Türkçe dersleri verilirken şimdi yanlız 1 lisede ve 4 ilkokulda Türkçe dersleri veriliyor.  2005 yılından beri 4 hafta sonu Türkçe okulu kapanmıştır.

 “Türkçe ders veren tüm hafta arası ve hafta sonu okul kayıtlarına göre, 2000 yılından beri ortalama 4500 öğrenci Türkçe derslerine devam etmiş, yılda 4000 öğrenci Türkçe derslerine devam etmemiş.  Kısaca okul çağında gençlerimizin neredeyse yarısı çeşitli sebeplerden dolayı ya Türkçe derslerine hiç katılmıyor veya bir süre katılıp ayrılıyor.” (Beykont: 2008)

“Sistemli bir bilgilendirme ile toplumumuzun her kesiminde duyarlılık ve söz birliği oluştuğu taktirde Viktorya’da Türkçe’nin öncelikli diller arasına alınması, Türk öğrencilerinin çoğunlukta olduğu devlet okullarında okutulması ve daha çok öğrencinin Türkçe derslerine devam edip VCE’de Türkçe’yi seçmesi mümkün olabilir.” (Beykont: 2008)

Çocuklarımızın dilimizi ve kültürümüzü öğrenmeleri konusunda neler yapabiliriz?

 Sizler, evde disiplinli bir şekilde Türkçe konuşabilir ve en azından çocuklarınızın kulak dolgunluğu oluşturmalarını sağlayabilirsiniz.  Unutmayın ki çocuklarınız günlük hayatta sürekli İngilizce ile iç içe. Eğer evde Türkçe konuşulmazsa Türkçe öğrenmenin gereksiz olduğu düşüncesine kapılabilirler.

 Çocuklarınızı Türkçe gazete, dergi ve kitap okumaya teşvik edebilirsiniz.

 Çocuklarınızın Türkçe derslerine aktif destek vererek takip edebilirsiniz.  Okul yönetimine yapacağınız talepler sayesinde çocuklarınız Türkçeyi hafta arası öğrenmelerini sağlayabilirsiniz. Çocuklarınız dersleri hafta içi aldıklarında Türkçenin de diğer dersleri kadar önemli olduğu mesajını alacaklardır.

 Çocuklarınızın VCE’de Türkçe almalarını destekleyip başarılı olacaklarına dair inancınızı dile getirebilirsiniz ve VCE’ye son bir yılda değil, daha önceden Türkçe derslerine kaydolmalarını sağlayabilirsiniz.

 Beykont’un araştırması gösteriyor ki Türkçe derslerini önceden almaya başlayan öğrenciler, VCE’ye son bir yılda hazırlanan öğrencilerlerden yedi (7) puan fazla almıştır.

 Unutmayın ki; “Okulda öğrenilen Türkçe, gençlerin kimlik gelişimini, aile ile iletişimini, zihinsel gelişimini, diğer derslerde başarısını arttırıyor ve üniversiteye giriş ve iş imkanlarını arttırma bakımından da önem taşıyor.” (Beykont;2008)

“Viktorya’da Türkçe’yi korumak, öğrenmek, ve ikinci nesilden üçüncü nesile aktarmak kişisel ve toplumsal bir karardır” (Beykont:2008).  Yani Türkçenin Avustralya’da yaşamaya devam etmesi Türk toplumu olarak yediden yetmişe herkesin üzerine düşen görevleri yerine getirmesine bağlıdır.

“Milli bilincin ayakta kalabilmesi ve uyanık bulunması için dil ve tarih uğrunda çalışmaya mecburuz.” M. Kemal Atatürk

“Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” M. Kemal Atatürk

Etkinliğimize katıldığınız ve Türkçe öğretimini desteklediğiniz için hepinize çok TEŞEKKÜR ederiz. TÜRK DİLİ ÇALIŞMA GRUBU