Yükseköğretimde Son Gelişmeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Araştırma adresinde, Computer Science alanında ilk 10’da yer alan, üniversitelerin web siteleri incelenerek yapılmıştır.
Advertisements

Duke University Press Elektronik Koleksiyon ve Servisler.
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
ERASMUS KOORDİNATÖRLÜĞÜ FAALİYETLERİ yılında Erasmus Programı’na üye olarak başlangıç hibesi olan Euro alarak faaliyetlerimize.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Tarafından sağlanmaktadır ScienceDirect Veri Tabanı.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ Açıkarşiv Sistemi. Açıkerişim nedir?  Bilimsel içerikli çalışmalara internet ortamında serbest erişimin sağlanmasıdır.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Tarafından sağlanmaktadır ScienceDirect Veri Tabanı.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Massive Open Online Courses
CABI Bilgi Kaynaklarında Yenilikler; E-kitaplar, E-arşivler ve Referans kaynakları Clodagh Corcoran&Merve Okur.
Veritabanı Değerlendirme Grubu & Tıp ve Sağlık Bilimleri Veritabanları
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kullanım Kılavuzu Erişim Linki Bir üniversiteyi ilerleten, yükselten kitaplardır. WEL, o üniversitenin.
Türkiye Bilişim Derneği 1 TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Ankara 3 Mayıs 2012.
EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
Açık Ders Malzemeleri: Dünyadaki Gelişmeler
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi İlk 500 üniversitenin durumu Dünya nereye gidiyor 0.
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
İstanbul Medipol Üniversitesi
SAM SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
LOGO TÜBİTAK 1002 Hızlı Destek Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje Uzmanı.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
Türk Tıp Fakültesi yayınlarında kurallar ve dergiler Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu Kasım 2008, Ankara Öğr. Gör.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ANKOS Kullanım İstatistikleri Kullanım İstatistikleri Çalışma Grubu ANKOS 7.Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz Teknik Üniversitesi.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
1 REKABETÇİ BiR İŞGÜCÜ PİYASASINI HUKUK İÇİNDE SAĞLAMAK: OECD DENEYİMLERİ VE TÜRKİYE Turkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu Sosyal Politika Gündemi.
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
BTEC Nedir? BTEC = Business and Technology Education Council
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
2011 ÜNİVERSİTE YERLEŞME SONUÇLARIMIZ 2011 UNIVERSITY PLACEMENT RESULTS.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLERİNİN GÜNEŞ ENERJİSİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ Yrd.Doç.Dr. F.Görkem Üçtuğ Bahçeşehir Üni. Enerji Sis. Müh. Öğr. Üyesi Enerji Sis. Müh.
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ÇIKTILARI, PERFORMANS ANALİZİ, İŞ BİRLİĞİ FIRSATLARI (ÖN RAPORU)
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Disiplinlerarası belli başlı kaynaklar
SİYASET BİLİMİ LİSANS PROGRAMI
EKONOMİ LİSANS PROGRAMI
Disiplinlerarası belli başlı kaynaklar
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
 1950’den günümüze, eğitim hayatında bilgisayarın aktif olarak kullanılmasının sonuçlarından biri olarak hayatımıza giren ve ülkemizde “Kitlesel Açık.
Seçimlik ders / Elective Course
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
Bibliyometrik Analiz Örneği: Bilgi Dünyası Dergisi
Literatür Araştırması
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
AÇIK ERİŞİM SPARC-ANKOS Bülent Karasözen ODTÜ 41. Kütüphane Haftası
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Yükseköğretimde Son Gelişmeler Vehbi Aytekin Sanalan

Ernest L. Boyer Boyer, E. L. (1990) Scholarship Reconsidered: Priorities of Professorship, Special Report, The Carnegie Foundation. Üniversitenin dört okulu: Keşif Uygulama Öğretim Entegrasyon

Boyer Modeli Araştırma Entegrasyon Uygulama Öğretim Araştırma alanı Alanların kesişimi Araştırma Entegrasyon Nitelik İçerik Kaynak Farklılık Bilgi Yeni meslek Meslek eğitimi Girişimcilik Uygulama Öğretim

Keşif Araştırmalar yoluyla bilgi birikimine yeni bilgiler kazandırmak Üniversite atmosferini geliştiren temel uğraş Bilimsel ve teknik yayınlar

Ölçütler Makale sayısı: Araştırmacılar: Dünya: 115,6/m kişi Türkiye: 115.5/m kişi Dünya sıralaması: 18. Araştırmacılar: Dünya: 1269/m kişi Türkiye: 574/m kişi

Uygulama Yeni bilgileri insanların hizmetine sunma Üniversite – sanayi işbirliği Sürekli eğitim merkezi İki yönlü özellik – toplumun üniversiteye etkisi Patentler ve Ar-Ge harcamaları

Ölçütler Dünya patent başvuruları: 155/m kişi (on yıllık artış: %30) Türkiye’den patent başvuruları: 35/m kişi (on yıllık artış: %89) İlk on patent sahibi kurumlar: IBM, Samsung, Canon, Sony, Panasonic, Misrosoft, Toshiba, Hon Hai, GE, LG İlk 100’de Türkiye’den şirket yok Dünya ortalama Ar-Ge harcamaları: %2,14 Türkiye ortalama Ar-Ge harcamaları: %0,73

Entegrasyon Yeni araştırma ve öğretim alanları oluşturma «…move beyond traditional disciplinary boundaries…» Bir alanın ortaya çıkması: Doktora programı Araştırma, uygulama ve öğretim kesişimi

Ölçütler Doktora dereceleri: Türkiye: 3 (doktora, tıpta uzmanlık, sanatta yeterlik) İngiltere: 14 Almanya: 15 Finlandiya: 22 ABD: 74

Doctor of Applied Science (D.A.S.) Doctor of Medical Humanities (D.M.H.) Doctor of Architecture (D.Arch.) Doctor of Medical Science (D.M.Sc.) Doctor of Arts (D.A.) Doctor of Medicine (M.D.) Doctor of Audiology (Au.D) Doctor of Ministry (D.Min., D.M.) Doctor of Business Administration (D.B.A.) Doctor of Modern Languages (D.M.L.) Doctor of Canon Law (J.C.D.) Doctor of Music (D.Mus, Mus.Doc.) Doctor of Chemistry (D.Chem.) Doctor of Musical Arts (D.M.A., A.Mus.D.) Doctor of Chiropractic (D.C.) Doctor of Musical Education (D.M.E.) Doctor of Clinical Nutrition (D.C.N.) Doctor of Music Therapy (D.M.T.) Doctor of Comparative Law (D.C.L.) Doctor of Naprapathic Medicine (D.N.) Doctor of Civil Law (D.C.L.) Doctor of Nursing Practice (D.N.P.) Doctor of Computer Science (D.C.S.) Doctor of Occupational Therapy (O.T.D./D.O.T.) Doctor of Criminal Justice (D.C.J.) Doctor of Optometry (O.D.) Doctor of Criminology (D.Crim.) Doctor of Osteopathic Medicine (D.O.) Doctor of Divinity/Divinitatis Doctor (DD) Doctor of Pharmacy (Pharm.D.) Doctor of Dental Medicine (D.M.D.) Doctor of Philosophy (Ph.D) Doctor of Dental Surgery (D.D.S.) Doctor of Physical Education (D.P.E.) Doctor of Design (Dr.DES.) Doctor of Physical Therapy (D.P.T.) Doctor of Education (Ed.D.) Doctor of Podiatric Medicine (D.P.M.) Doctor of Engineering (D.Eng.) Doctor of Practical Theology (D.P.T., D.Th.P.) Doctor of Engineering Science (D.E.Sc., Sc.D E.) Doctor of Professional Studies (D.P.S.) Doctor of Environmental Science and Engineering (D.Env.) Doctor of Psychology (Psy.D) Doctor of Fine Arts (D.F.A.) Doctor of Public Administration (D.P.A.) Doctor of Forestry (D.F.) Doctor of Public Health (D.P.H.) Doctor of Geological Science (D.G.S.) Doctor of Recreation (D.Rec./D.R.) Doctor of Health and Safety (D.H.S.) Doctor of Rehabilitation (Rh.D.) Doctor of Health Education (D.H.Ed) Doctor of Science (D.Sc., Sc. D.) Doctor of Hebrew Literature/Letters (D.H.L.) Doctor of Science in Dentistry (D.Sc.D.) Doctor of Hebrew Studies (D.H.S.) Doctor of Science and Hygiene (D.Sc.H.) Doctor of Humane Letters (D.Hum.Litt.) Doctor of Science in Veterinary Medicine (D.Sc.V.M.) Doctor of Industrial Technology (D.I.T.) Doctor of the Science of Law (L.Sc.D.) Doctor of Information Technology (D.I.T.) Doctor of Social Science (D.S.Sc.) Doctor of Juridical Science (S.J.D., J.S.D.) Doctor of Social Work (D.S.W.) Doctor of Jurisprudence (J.D.) Doctor of Sacred Music (D.S.M.) Doctor of Law and Policy (L.P.D., D.L.P.) Doctor of Sacred Theology (S.T.D.) Doctor of Library Science (D.L.S.) Doctor of Theology (Th.D.) Doctor of Literature and Philosophy (D.Litt. et Phil.) Doctor of Veterinary Medicine (D.V.M.)

Öğretim Mesleki eğitim Yeni bilgilerin paylaşılması - Araştırma Sektör ihtiyaçları – Uygulama Yeni alanlar ve girişimcilik – Entegrasyon Pedagoji Gerçek ihtiyaçlar

Geçen yüzyıl başında ihtiyaçlar ve öğretim Aynı sıralarda rutin işler yapan çalışanlar Bu işler için hazırlanan çocuklar

21. Yüzyılda İhtiyaçlar

21. Yüzyılda öğretim?

21. Yüzyılda öğretim Esnek programlar Sertifika programları «Farklı» alanlardan dersler Sektör entegrasyonu İhtiyaç olan kadar eğitim Rekabet ortamı

21. Yüzyıl ötesi Her şey internette Mobil uygulamalar Çevrimiçi öğrenme Uzaktan eğitim MOOC – Massive Open Online Courses

3.4 Mr $ Öğrencilerin %15’i MOOC ortamından derece aldı %72 geleceğin eğitim şekli olduğunu düşünüyor Üniversitelerin %89’u ç.i. ders açıyor Ç.i. Ders alanların sayısı son beş yılda üç kat arttı Ç.i. Öğrencilerin %63’ü bayan %18 ağırlıklı ç.i. Dersler alacak Coursera: 3,5 milyon öğrencisi var Khan: 216 ülkeden derse katılım sağlanıyor EdX: Harvard ve MIT kurdu Udacity: işveren bağlantısı sağlıyor

MOOC nedir? 2001: MIT OpenCourseWare programını ilan etti 2005: Connectivism makalesi yayınlandı 2008 İlk MOOC dersi açıldı 2008 Khan Academy kuruldu 2012 Udacity, Coursera ve EdX kuruldu

İyi de, MOOC nedir? Massive Open Online Course – Herkese Açık Çevrimiçi Ders Üniversitelerde açılan dersler Ders hocaları, materyaller ve ders videoları Öğrenciler – herkes Ücretli/ ücretsiz Derece programı / sertifika / kişisel ilgi

Avantajları Mesleğe yönelik programı öğrenci oluşturabilir Dersler farklı kaynaklardan olabilir Materyaller çok çeşitli ve zengin Öğrenci, kendi hızında ilerler Geri bildirim zamanında ve yerinde

Dezavantajları Öğrencilerde bazı nitelikler gerekli: Öz-düzenleme Öz-disiplin Kendi programını oluşturmak deneyim ister Değerlendirme sorunları var Hocalar doğrudan anlatımı bırakmalı Yönetim bu yönde fırsat oluşturmalı