T.C. GÜMÜŞHANE VALİLİĞİ PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Mazıdağı Kaymakamlığı Proje Koordinasyon Birimi
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ Ulusal Kurum Projeleri Koordinatörlüğü
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
TAŞLARIN DİLE GELDİĞİ, İNANÇLARIN ŞİİRSELLEŞTİĞİ KENT…
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
İşsizlik Sigortası Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
YURT DIŞI B İ R İ M,MARKA VE TANITIM FAAL İ YETLER İ N İ N DESTEKLENMES İ Tebliğ no 2010/6 Hitaş ymm ltd.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
SOSYAL DESTEK PROGRAMI TANITIM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MALATYA VALİLİĞİ SODES PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ Aralık 2011
MALİ DESTEK PROGRAMLARI 2008 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRILARI
T.C. ŞANLIURFA VALİLİĞİ PROJE OFİSİ T.C. ŞANLIURFA VALİLİĞİ PROJE OFİSİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 12 NİSAN
MARDİN VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon birimi 15/08/2012 MARDİN.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KİLİS İL ÖZEL İDARESİ ( – ).
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
ÖZÜRLÜLER DESTEK PROGRAMI. ÖDES’İN AMACI Valiliklerin yetki ve sorumluluğunda gerçekleştirilecek olan ÖDES projeleri ile; Toplumsal özürlülük konusunda.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Bütçe Formunun Doldurulması
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
YERELDE AB SÜRECİ.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
GENEL ESASLAR AMAÇ Uygulandığı illerde, yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunları gidermek, değişen.
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
SANAYİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Uygulama Usul ve Esasları
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
MARDİN VALİLİĞİ Proje Koordinasyon Birimi MARDİN.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
İL DÜZEYİNDE SODES UYGULAMALARI VE BAŞVURU SÜRECİ
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
2013 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRISI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI TUNCELİ VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon Ofisi Tel: Fax:
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Yıllı SODES Uygulama Süreci
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
35 SODES Sosyal Destek Programı Sosyal Destek Programı (SODES): Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç.
2011 YILI SODES UYGULAMA USUL ve ESASLARI 5 Mayıs
KOP Bölgesi’nde Okuma Alışkanlığı ve Kültürünün Artırılması «KOP OKUYOR PROJESİ» Tanıtım Sunusu 1.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Haziran 2011.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
KURUM HİZMETLERİ VE İSTİHDAMA YÖNELİK UYGULAMALARI
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
… Sınıf Öğretmeni.
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bilgilendirme Toplantısı
Sunum transkripti:

T.C. GÜMÜŞHANE VALİLİĞİ PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ

S O D E S (Sosyal Destek Programı) TANITIM TOPLANTISI

SODES NEDİR ? SODES (Sosyal Destek Programı): Uygulandığı illerde, yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunları gidermek, değişen sosyal yapının ortaya çıkardığı ihtiyaçlara karşılık vermek, toplumsal dayanışma ve bütünleşmeyi güçlendirmek, toplumun dezavantajlı kesimlerinin ekonomik ve sosyal hayata daha aktif katılmalarını sağlamak amacıyla, istihdam, sosyal içerme ve kültür, sanat ve spor alanlarındaki projeleri destekleyen bir programdır. (Uygulama Usul ve Esasları)

Sosyal Destek Programı (SODES), istihdam, sosyal bütünleşme, kültür, sanat ve spor alanlarında göç, yoksulluk ve işsizlik gibi sorunların ve değişen sosyal yapının ortaya çıkardığı ihtiyaçlara kısa sürede karşılık vermeyi hedefleyen insan odaklı bir programdır. Program; Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından belirlenen illerdeki valiliklerin, il/ilçe özel idarelerinin, kamu kuruluşlarının, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının, belediyelerin, mahalli idare birliklerinin, üniversitelerin ve sivil toplum kuruluşlarının istihdam, sosyal içerme, kültür, sanat ve spor alanındaki projelerine tahsis edilecek ödeneğin harcanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve denetlenmesi sürecini içermektedir.

SODES, 2008–2012 yılları arasında bölgesel kalkınma projelerinin büyük ölçüde tamamlanması amacıyla hazırlanan GAP Eylem Planının Sosyal Gelişmenin Sağlanması bileşeni altında oluşturulmuş ve 2008 yılında GAP illerinde uygulamaya konulmuştur. 2008 ve 2009 yıllarında Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) kapsamındaki illerde uygulanan programın verimliliği dikkate alınarak 2010 yılında uygulama alanı genişletilmiş; ilimizinde bulunduğu Doğu Anadolu Projesi (DAP) kapsamındaki iller uygulama alanına dahil edilmiştir.

SODES’in en önemli amacı bölgenin beşeri sermayesini güçlendirilmek ve toplumsal bütünleşme sürecine destek olmaktır. Valiliklerin koordinasyonunda yerel düzeyde hazırlanan ve uygulanan SODES projeleri, istihdam edilebilirliği artırmayı, toplumun dezavantajlı kesimlerinin ekonomik ve sosyal hayata daha fazla katılmalarını sağlamayı ve kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler yoluyla bölgedeki çocuk, genç ve kadınların kendilerini daha iyi ifade etmelerine katkı vermeyi hedeflemektedir.

SODES KAPSAMINDA NE TÜR PROJELER DESTEKLENİR? Sosyal içerme projeleri, İstihdam projeleri, Kültür, sanat ve spor projeleri (Uygulama Usul ve Esasları)

Sosyal içerme Projeleri: Yoksulluğun azaltılması, sosyal yardım alan yoksul kesimin kendi geçimini temin edecek duruma getirilmesine destek olunması, yaşlı, özürlü, kadın ve çocuklar gibi toplumun öncelikli kesimlerinin yaşam standartlarının yükseltilmesi ve bunlara götürülen hizmetlerin kalitesinin artırılması hedeflenmektedir.

İstihdam Projeleri: Bu bileşen kapsamında uygulanacak projeler ile istihdam edilebilirliğin artırılması, ildeki ve bölgedeki ihtiyaçlara uygun alanlarda nitelikli işgücünün ve mesleki bilgi ve birikimin geliştirilmesi, toplumun dezavantajlı kesimlerinin istihdama erişiminin kolaylaştırılması ve kendi işini kurabileceklere destek olunması hedeflenmektedir.

Kültür, sanat ve spor projeleri : Bu bileşen kapsamındaki projeler ile toplumun ihtiyaç duyduğu kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerin geliştirilmesi, özellikle çocukların ve gençlerin bu tür faaliyetlere yönlendirilerek yeteneklerinin açığa çıkartılması ve kendilerine ve topluma yararlı alışkanlıklar edinmelerine yardımcı olunması beklenmektedir.

KİMLER SODES PROGRAMINA BAŞVURU YAPABİLİR? Kamu kuruluşları, İl/ilçe özel idareleri, Belediyeler, Mahalli idare birlikleri, Üniversiteler, Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, Sivil toplum kuruluşları. (Uygulama Usul ve Esasları)

Okul, halk eğitim merkezi, kütüphane, gençlik merkezi, çocuk yuvası, huzurevi gibi kamu kuruluşlarının proje teklifleri bağlı bulundukları il ve ilçe müdürlükleri tarafından yapılır ve kabul edilmeleri halinde bunlar tarafından yürütülür. Valilikler tarafından Müsteşarlığa teklif edilecek projelerin toplam bütçesinin en az yüzde 25’i kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan projelerden oluşur.

SODES PROJELERİNİN UYGULAMA SÜRESİ VE BÜTÇE BÜYÜKLÜKLERİ NE KADARDIR? Desteklenecek projelerin süresi, sözleşme imza tarihinden itibaren en fazla bir yıldır. Bir defaya mahsus olmak üzere en fazla üç aya kadar ek süre verilebilir Program kapsamında teklif edilecek projelerin bütçe büyüklüğünün alt sınırı 10.000 TL olup herhangi bir üst sınırı bulunmamaktadır. Projeye tahsis edilen ödeneğin tamamının süresi içinde harcanamaması halinde harcanamayan kısım valilik SODES hesabında kalır. (Uygulama Usul ve Esasları)

SODES PROJELERİ NE TÜR HARCAMALARI KARŞILAMAKTADIR? Personel giderleri, mesleki eğitim kursiyerlerine yapılacak ödemeler, toplum yararına çalışma programlarında istihdam edilecek kişilere yapılacak ödemeler (Kamu görevlilerine yapılacak ödemeler 5944 sayılı 2010 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ve kamu personelinin tabi olduğu diğer mevzuatın ilgili hükümleri çerçevesinde olacaktır.) Yolculuk giderleri,

Gündelik giderler (Maliye Bakanlığı’nın her yıl için belirlediği “harcırah kanunu uyarınca verilecek gündelik ve tazminat tutarlarını gösterir cetvel” de yer alan memur ve hizmetliler başlığı altında, “aylık/kadro derecesi 1-4 olanlar” için öngörülen tutarın üç katını aşmayacak şekilde belirlenmelidir. Kamu görevlilerine yapılacak gündelik ödemeleri 5944 sayılı 2010 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde olacaktır.) Ekipman ve hizmet (eğitim, nakliye, kira vb.) satın alma maliyetleri, Sarf malzemeleri maliyetleri,

Taşeron maliyetleri (yayın basım, etkinlik organizasyonu vb.), Projenin uygulanması için mutlaka gerekli olan ancak yeni bina inşaatı ve inşaatı devam eden binanın tamamlanması hariç inşaat işleri (çocuk parkı, semt sahası, halı saha, tadilat giderleri vb.), Mali hizmet giderleri (özellikle havale, sigorta, banka, ihale ve ilan maliyetleri vb.), Elektrik, su, telefon vb. idari giderler, Mikro kredi projeleri kapsamında yapılacak ödemeler, Ayni sermaye desteği kapsamında karşılanan ödemeler.

Yalnızca 50.000 TL ve üzerinde bütçe büyüklüğü olan projelerde koordinatör olarak görev yapacak (en fazla bir personele) aylık en fazla 400 TL tutarında ödeme yapılabilir. Proje koordinatörünün dışında projelerde tam zamanlı (haftada en az 30 saat) olarak çalışacak personele ödenecek ücret brüt asgari ücretin iki katını, yarı zamanlı olarak (haftada 30 saatten az) çalışacak personele ödenecek ücret ise brüt asgari ücreti geçemez. Proje yürütücüsünün, proje dışındaki faaliyetlerini yürüttüğü mekanların kira, elektrik, su vb. giderleri SODES kapsamında ödenmez.

Gezici sinema ve gezici kütüphane faaliyetleri dışında taşıt alımı yapılamaz. Kişi başı en fazla 5.000 TL tutarında ayni sermaye desteği sağlanabilir. Söz konusu destek kadar eş finansman ilgili kişi tarafından sağlanır. Mikro kredi projelerinde, kredilerin geri ödemesi sonrasında, işlem maliyetleri düşüldükten sonra proje hesabında kalan tutar, sadece yeni mikro kredi dağıtımları için kullanılır. Mesleki eğitim kursiyerlerine yol ve yemek giderleri için günlük 15 TL’ye kadar harçlık ödenebilir.

Toplum yararına çalışma programları kapsamında istihdam edilecek kişilere program süresince asgari ücret üzerinden çalışma süresine göre hesap edilecek ücretten ödeme yapılır. Projeye ait banka hesabında oluşan faiz ve benzeri gelirler proje yürütücüsü tarafından kullanılamaz ve projenin tamamlanmasını müteakip Valilik hesabına aktarılır. Satın alma işlemleri proje yürütücüsünün tabi olduğu mevzuat hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilir. Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarınca yürütülecek projelerde doğrudan temin usulü uygulanır ve Ek IV’te yer alan hükümlere uyulur.

DESTEKLENECEK SODES PROJELERİ HANGİ KRİTERLERE GÖRE BELİRLENMEKTEDİR? Desteklenecek projelerin seçiminde; SODES programının temel amaçlarına uygunluk, Sürdürülebilirlik, Projenin amacı, faaliyetleri ile bütçesi arasındaki tutarlılık, Projeyi öneren kuruluşun proje yürütme kapasitesi, Projenin hedef gruplar üzerinde yaratacağı etkiler, Proje hedef kitlesinin genişliği ve İlin öncelikleri göz önünde bulundurulur.

Proje teklifleri kuruluşlarca SODES-BİS aracılığıyla Valiliklere sunulur. Valilikler, seçim kriterlerine göre değerlendirerek uygun gördükleri proje tekliflerini hem SODES-BİS hem resmi yazıyla Müsteşarlığa bildirir. Valiliklerden Müsteşarlığa gönderilecek tüm projelerin toplam azami tutarı 15 milyon TL’dir. Gönderilen proje tekliflerinin elektronik ve yazılı nüshaları arasında fark olması halinde ilgili teklifler değerlendirmeye alınmaz. Valiliklerden Müsteşarlığa bildirilen proje teklifleri, değerlendirildikten sonra desteklenecek projeler ve ödenek miktarları tespit edilir. Desteklenecek projeler Müsteşarlık tarafından hem SODES-BİS hem resmi yazıyla Valiliğe bildirilir ve Müsteşarlık internet sitesinden kamuoyuna duyurulur.

SODES PROJE ÖDENEKLERİ NASIL AKTARILMAKTADIR? Müsteşarlıkça desteklenmesi uygun görülen projelerin ödenekleri, Valiliklerce açılan SODES banka hesabına aktarılır. SODES Finansman Sözleşmesi çerçevesinde proje yürütücüsü ile valilik arasında yapılan sözleşme hükümleri çerçevesinde ödenek valinin onayıyla proje hesabına aktarılır. Bankaya aktarılan ödeneğin proje yürütücüleri tarafından kullanımı, 2010 yılı SODES Uygulama Usul ve Esasları hükümlerine göre yapılır. Proje amacı dışında kullanılamaz. SODES hesaplarındaki ödenek bakiyeleri Valiliklerce takip edilerek belirli dönemler halinde Müsteşarlığa bildirilir.

GAP BÖLGESİNDE UYGULANAN SODES PROJELERİNİN DAĞILIMI İLLER 2008 2009 Toplam Proje Sayısı Proje Tutarı ADIYAMAN 90 3.998.950 129 9.079.350 219 13.078.300 BATMAN 42 6.429.180 67 11.120.350 109 17.549.530 DİYARBAKIR 53 7.094.750 72 12.453.400 125 19.548.150 GAZİANTEP 37 2.940.820 86 8.770.700 123 11.711.520 KİLİS 31 2.519.570 80 6.035.550 111 8.555.120 MARDİN 34 3.074.600 9.776.200 145 12.850.800 SİİRT 2.916.250 88 11.013.800 122 13.930.050 ŞANLIURFA 8.000.000 12.870.150 190 20.870.150 ŞIRNAK 10 5.025.880 22 10.744.800 32 15.770.680 TOPLAM 398 42.000.000 778 91.864.300 1.176 133.864.300

GAP BÖLGESİNDE UYGULANAN SODES PROJELERİNİN DAĞILIMI Proje Türü 2008 2009 Toplam Proje Sayısı Proje Tutarı İstihdam 81 6.825.350 157 17.335.850 238 24.161.200 Sosyal İçerme 121 17.410.620 300 46.230.700 421 63.641.320 Kültür Sanat ve Spor 196 17.764.030 321 28.297.750 517 46.061.780 TOPLAM 398 42.000.000 778 91.864.300 1.176 133.864.300

SODES PROJELERİ UYGULAMA ve TAKİP SÜRECİ Proje Koordinasyon Birimi Valiliklerde, İlgili Vali Yardımcısının Koordinatörlüğünde Bir Proje Koordinasyon Birimi Kurulur Birim asgari 3 proje uzmanı, 1 mali işler personelinden oluşur. Bu birimlerde görevli personel sadece SODES’le ilgili iş ve işlemleri yürütmekle görevlendirilecek ve herhangi bir SODES projesinin yürütülmesinde de görev almayacaktır. Bu birimler, SODES projelerinin il düzeyinde tanıtımı, koordinasyonu, izlenmesi ve denetlenmesi işlemlerini yürüteceklerdir.

Kurumsal Kapasite Geliştirme Ödeneği Müsteşarlığı tarafından Valiliklere SODES proje ödenekleri dışında, illerdeki SODES uygulamalarının etkin bir şekilde yürütülebilmesi için ödenek tahsis edilebilir. Ödeneğin amacı, Valiliklerin SODES’e ilişkin il düzeyinde üstlendikleri tanıtım, koordinasyon, izleme ve denetleme sorumluluklarını daha etkin bir şekilde yerine getirmelerine ve bu sorumlulukların yerine getirilmesi için oluşturulacak olan SODES proje birimlerinin DPT Müsteşarlığı tarafından belirlenen asgari nitelikleri sağlar hale getirilmesine destek olunmasıdır.

Ödenek, proje koordinasyon birimlerinde aşağıda belirtilen faaliyetler için kullanılır: Personele ilişkin, sözleşmeli ise maaş, kamu görevlisi ise fazla mesai, ek ders ücreti vb. giderleri, Personelin SODES’le ilgili yurt içinde gerçekleştirecekleri yolculuklara ait yol, konaklama, harcırah vb. giderler, Eğitim giderleri, Taşıt kiralama, yakıt vb. giderleri, Ofis donanımı ve küçük çapta tadilat giderleri, İletişim, kırtasiye ve sarf malzemesi giderleri, Valiliklerin SODES’le ilgili olabilecek bankacılık, noter vb giderleri, SODES’le ilgili bilgilendirme yapmak üzere gerçekleştirilecek olan konferans, toplantı, çalıştay vb. faaliyetlere ilişkin giderler, SODES’e ilişkin duyuru ve tanıtımların yapılması için gerekli internet sitesi, broşür, afiş, reklam vb. giderler. Ödenek kapsamında Valilikteki SODES proje biriminde çalışan sözleşmeli personele ödenecek olan ücret aylık brüt 2000 TL’yi aşamaz. Ödenek kapsamında kamu personeline ödenecek fazla mesai ve/veya ek ders ücreti kişi başı aylık 400 TL’yi geçemez.

GAP BÖLGESİ KURUMSAL KAPASİTE GELİŞTİRME ÖDENEKLERİ İLLER TUTAR ADIYAMAN 196.200 BATMAN 263.250 DİYARBAKIR 293.200 GAZİANTEP 175.700 KİLİS 128.350 MARDİN 192.750 SİİRT 208.950 ŞANLIURFA 313.050 ŞIRNAK 236.550 TOPLAM 2.008.000

ÖRNEK PROJELER PROJE ADI BİLEŞEN KONUSU PROJE SAHİBİ KURULUŞ PROJE SÜRESİ PROJE BÜTÇESİ Silk Puşi Projesi İstihdam Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası 12 Ay 200.000 TL Hazır Giyim Sektörüne Ara Eleman Projesi Diyarbakır Esnaf Ve Sanatkarlar Odaları Birliği 8 Ay 202.000 TL Fotoğraf Atölyesi Projesi Kültür - Sanat - Spor Büyükşehir Belediye Başkanlığı 6 Ay 47.500 TL GAP Spor Okulları Diyarbakır Valiliği Proje Koordinasyon Merkezi 1.000.000 TL Haydi Kızlar Okula Devam Projesi Sosyal İçerme İl Millî Eğitim Müdürlüğü 7 Ay Artık Benim de Bir İşim Var Projesi 100.000 TL Sokak Çocuğu Kulübü Projesi Sosyal Hizmetler İl 26.170 TL Kırsalda Eğitim Gören Öğrencileri Seviye Belirleme Sınavına Hazırlama Projesi Çermik Kaymakamlığı 98.000 TL

ÖRNEK PROJELER PROJE ADI BİLEŞEN KONUSU PROJE SAHİBİ KURULUŞ PROJE SÜRESİ PROJE BÜTÇESİ CNC Operatörlüğü Meslek Kursu İstihdam Esnaf Ve Sanatkarlar Odası 6 Ay 60.000 TL Okul Öncesi Okullaşma Oranının Artırılması Müdürlüğü Sosyal İçerme İl Millî Eğitim 10 Ay 240.000 TL Bakımı Yapılmayan Yaşlı Ve Hasta Kalmasın GÜNFED 12 Ay 70.000 TL Kültür Atölyesi Kültür - Sanat - Spor Gaziantep Üniversitesi 110.000 TL Kadınlarla Buluşuyoruz KAMER 52.100 TL Sokaktan Okula Okuldan Hayata ÇINARDER 9 Ay 500.000 TL Genç Kız ve Kadınlara Meslek Öğretilerek Topluma Kazandırılması Kilis Kadınları Kalkındırma ve Geliştirme Derneği Başkanlığı 85.000 TL

ÖRNEK PROJELER PROJE ADI BİLEŞEN KONUSU PROJE SAHİBİ KURULUŞ PROJE SÜRESİ PROJE BÜTÇESİ Kırsal Kesime Spor Alanları Kültür - Sanat - Spor Kilis İl Özel İdaresi 7 Ay 100.000 TL Tekstil ve Makine Nakışı Üretim Atölyesi İstihdam 12 Ay 130.000 TL Mardin’de Atletizm Sporunu Sevdirme Ve Yaygınlaştırma Projesi Mardin Atletizm Spor Kulübü 175.000 TL Her Kadın Bir Girişimci Projesi Sosyal İçerme İl Özel İdaresi 250.000 TL Taş İşlemeciliğinin Geliştirilmesi Midyat Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliği Başkanlığı Bilgisayar Sınıfı Projesi Midyat Cumhuriyet Başsavcılığı Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezi Şube Müdürlüğü 4 Ay 35.000 TL

ÖRNEK PROJELER PROJE ADI BİLEŞEN KONUSU PROJE SAHİBİ KURULUŞ PROJE SÜRESİ PROJE BÜTÇESİ İstihdam Garantili Halı Dokumacılığı Eğitimi Projesi İstihdam Siirt’i Geliştirme ve Kalkındırma Derneği 12 Ay 125.540 TL Resim - Müzik Kursu Kültür - Sanat - Spor Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü 8 Ay 29.220 TL Yoksul ve Başarılı Öğrencilerin ÖSS Hazırlığı İçin Dershaneye Gönderilmesi Projesi Kurtalan Köylere Hizmet Götürme Birliği Bşk 6 Ay 112.500 TL KADIN SPOR KONDİSYON MERKEZİ KÜLTÜR, SANAT VE SPOR KOZLUK KAYMAKAMLIĞI 45.000 10 KIRSAL OKULA BASKETBOL VE VOLEYBOL SAHALARI 90.400 KOZLUK YİBO DİNLENME VE SPOR KOMPLEKSİ 10 Ay 63.400

ÖRNEK PROJELER PROJE ADI BİLEŞEN KONUSU PROJE SAHİBİ KURULUŞ PROJE SÜRESİ PROJE BÜTÇESİ ÖĞRENCİ BAŞARISINI ARTIRMA PROJESİ KÜLTÜR, SANAT VE SPOR GERCÜŞ HALK EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 12 Ay 57.150 ÖSS HAZIRLIK KURSU 58.700 KÜTÜPHANE KOŞULLARININ İYİLEŞTİRİLMESİ BATMAN ÜNİVERSİTESİ 50.000 ÇOCUK SANAT GENÇ KÜLTÜR DERNEĞİ 9 Ay 100.000 DAHA GÜZEL YARINLARA BATMAN SOSYAL HİZMETLER İL MÜDÜRLÜĞÜ 1.000.000 SOKAKTAN SPORA GENÇLİK SPOR İL 7 Ay 80.000 CNC İLE HEP BİR ADIM ÖNDE İSTİHDAM KİLİS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 180.000

ÖRNEK PROJELER PROJE ADI BİLEŞEN KONUSU PROJE SAHİBİ KURULUŞ PROJE SÜRESİ PROJE BÜTÇESİ OTO ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞİ İSTİHDAM KİLİS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 12 Ay 163.600 GELENEKSEL TEKSTİL ATÖLYESİNİN MODERN TEKSTİL ATÖLYESİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ MUSABEYLİ KAYMAKAMLIĞI 64.900 TAŞLI ARAZİLERİN ISLAHI İLE TARIMA ALAN KAZANDIRMA İL ÖZEL İDARESİ 320.400 CAM BOYAMA İŞLEME SANATINI ÖĞRETİM VE ÜRETİM ATÖLYESİ 4 Ay 180.000 TOPLUM YARARINA AĞAÇLANDIRMA KİLİS İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ 150.000 ASANSÖR TESİSATI USTA YETİŞTİRME PROGRAMI BAYINDIRLIK VE İSKÂN 8 Ay 35.000 OKULÖNCESİ EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ PERVARI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM 6 Ay 160.000 SİİRT GEÇ İLKÖĞRETİM OKULU VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERINE YÖNELİK KARİYER REHBERLİĞİ PROJESİ SİİRT TİCARET VE SANAYİ ODASI 100.000

T.C. GÜMÜŞHANE VALİLİĞİ PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ TEŞEKKÜR EDERİZ…