Yeni Bir Eğitim Teknolojisi:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
Yıldız Teknik Üniversitesi
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2013
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2014
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
Uzaktan Eğitim ve e-Öğrenme İçin Açık Kaynak Kodlu Çözüm Önerileri
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
CMS ve LMS.
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Derya Duygu KARSLI
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
Yavuz Seyhan Adem Ertaş Mustafa Tanış Zekai Çalışkan.
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
Yağmur Kocakır & Merve Taşcı & Elif Akyol ©
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Bilişim İletişim Araçları
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
YAZILIM 2.Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları.
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Nazan Duran Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
Sunum transkripti:

Yeni Bir Eğitim Teknolojisi: Ders Yönetim Sistemleri

E-Öğretim Günümüzde teknolojinin eğitim alanında kullanımının bütününe “elektronik öğrenme” kısaca e-öğretim adı veriliyor. Genel olarak uzaktan eğitim çatısı altında yer alan ve birçok eğitim teknolojisi ya da ortamından yararlanılan e-öğrenme uygulamaları dünya genelinde hızla yaygınlaşmaktadır.

Internet/Intranet(yerel ağ) ya da bir bilgisayar ağı üzerinden, bireyin kendi kendine kendi öğrenme hızında öğrenmesi ile gerçekleşen, bilgiye ulaşmada zaman, mekân sınırı tanımayan, eş-zamanlı ya da eşzamansız olarak diğer öğrenenler ve öğretenler ile iletişim kurulan, bilgisayar teknolojisinin sağladığı görsel ve işitsel tepkiler ile etkileşim kurulabilinen, sosyo-ekonomik statü engellerini ortadan kaldıran, bireylere yaşam boyu eğitimin üstünlüğünden yararlanma olanağı sağlayan bir öğrenmedir.

Daha basit bir deyişle e-öğrenme her yerde her zaman her şey öğren yaklaşımıyla İnternet Intranet teknolojileri kullanılarak eğitmen ve öğrencinin farklı fiziksel ortamlarda olduğu bir eğitim tekniğidir.

E-Öğretimin Avantajları Daha fazla kitleye erişim sağlar, Öğretim sürecinden fiziksel uzaklık boyutunu ortadan kaldırır, Öğretim maliyetlerini düşürür, Öğretim verilmesi düşünülen hedef kitleye, daha hızlı erişebilinir, Öğretim sürecini çabuklaştırır, Klasik sınıf ortamının getirebileceği psikolojik baskıları yok ederek, öğrencilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlar, Öğrenme olayını hızlandırır, Öğrencileri, öğrenme sürecinde daha fazla aktif hale getirir, Öğrenme fırsatlarını ve alternatiflerini artırır, Farklı yerlerde bulunan konu uzmanlarına gerçek zamanda erişim sağlar, Öğretim ortam ve metotlarında esneklik sağlar,

E-Öğretimin Avantajları Öğrencinin çalıştığı yerde eğitilmesini sağlayarak üretkenliğinin artmasına yarımcı olur, Öğrencinin öğretim masraflarını azaltır, Öğrencilerin derslere erişimini kolaylaştırır, Öğrencilerin bilgiye erişimini hızlandırır ve kolaylaştırır, Öğretim materyallerinin dağıtımını hızlandırır, Eğitim zamanını kısaltır, Öğrenci merkezlidir. Herkes kendi hızında öğrenebilir, Kontrollü eğitim yapılır, Zaman ve mekândan bağımsızdır,

E-Öğretimin Avantajları Öğrenim materyalleri, hızlı değişen koşullara göre, kısa sürede güncellenebilir, Raporlama ve istatistiksel bilgilere ulaşmak mümkün kılınır, Standartlara uygun eğitim içerikleri aynı standartta eğitim bilgisi eşit düzeyde bilgi paylaşımı sunar.

E-Öğrenmeyi Değerli Kılan Etmenler: 1. Dönüt desteği ile pratik yapma 2. Bireysel çalışmada işbirliği 3. Öğrencilerin uzmanlık düzeyini arttırmak için benzetim programlarının kullanılması

İnternet ve buna bağlı olarak gelişen web teknolojileri, birçok alanda olduğu gibi eğitim içeriklerinin ve bilginin sunumunda, yayınlanmasında ve paylaşımında önemli çözümler sağlamaktadır. Web-tabanlı eğitimin uygulanabilmesi için Ders Yönetim Sistemi (DYS) adı verilen yazılımlara gereksinim vardır. Sanal Öğrenme Ortamı ise eğitimci ve öğrencilerin yüz yüze gelmediği, dersin internet üzerinden sanal bir sınıf ortamında eşzamanlı (senkron) ve/veya zamanuyumsuz (asenkron) olarak gerçekleşmesinin sağlandığı bir ortamdır.

Ders Yönetim Sistemleri (DYS) İngilizce literatürde Learning Management Systems (LMS) olarak isimlenmektedir. Bu tür yazılım paketleri bazen Uzaktan Eğitim Sistemleri (Distance Learning Systems) ya da Sanal Öğrenme Ortamları (Virtual Learning Environments-VLE) olarak da anılmaktadırlar.

DYS’leri sayesinde, eğitimcinin ve öğrencilerin aynı fiziksel ortamda bulunma zorunluluğu da tamamen ortadan kalkıyor. Evden, iş yerinden, internet kafeden yani bilgisayar ve internet bağlantısının sağlanabildiği her ortamdan eğitim gerçekleştirilebilir. Her birey kendi öğrenme hızına göre eğitim alma şansına sahip olur. Eğitim kurumuna gidebilmek için harcanan ulaşım ücreti veya farklı ülkede eğitim alınacaksa ev kirası vs. için bütçe gerekirken uzaktan eğitimde bu tür harcamaların tümü ortadan kalkmaktadır.

Ders Yönetim Sistemleri öğrenen, öğretim elemanı ve ders materyali arasında etkileşim sağlayan, bunları yöneten, izleyen ve raporlayan internet tabanlı yazılımlara verilen genel addır. Ders Yönetim Sistemleri öğrenme materyali sunma, sunulan öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma, kurs kataloglarını yönetme, ödevler alma, öğrenim yöneticisinin, kimin neye eriştiğini görebilmesini, sınavlara girme ve notların saklanması, ödev ve sınavlara ilişkin geribildirim sağlama,

öğrenme materyallerini düzenleme, öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma öğrencilerin derslere katılım raporlarının izlenmesi öğrencilerin da, kendi eğitim süreçlerini görmesini, öğrencinin puanlarına bakmasını, öğretmenin öğrencinin performansını değerlendirebilmesi vs. gibi işlevleri sağlar.

Ders Yönetim Sistemi Seçim Kriterleri DYS’nin işlevselliği Güçlü yönleri ve zaafları Çok dilde kullanım olanakları Uluslararası standartlara Sharable Content Object Reference Model (SCORM) uyum Öğrenim İçerik Yönetim Sistemleri ile entegrasyon Alternatif web tarayıcı desteği Diğer kurumsal uygulamalarla uyum Senkron-Asenkron-Karma eğitim mimarisi Versiyon kontrolü İletişim araçları Raporlama imkânları Özelleştirilebilirlik Arayüz açısından kullanışlılık

Veritabanı kapasitesi Teknik destek Kişiselleştirilebilirlik Sistem mimarisi Sistem performansı Network Görüntü iletimi için kullanılan network bileşenleri Networke yük getirmemek için çözüm seçenekleri Güvenlik sistemi Kullanıcı tanımlama, Kullanıcı doğrulama, Başka güvenlik sistemleri ile entegrasyon Sistem yöneticiliği Maliyet Kurulum kolaylığı Kulanım kolaylığı Veritabanı kapasitesi Teknik destek

Ders Yönetim Sistemleri Çeşitleri Piyasada kullanılan ücretli ve ücretsiz pek çok ders yönetim sistemleri bulunmaktadır: 1- Ticari Amaçlı Ders Yönetim Sistemleri Blackboard WebCT Desire2Learn ClassFronter FirstClass Lotus Learning Space LUVIT TopClass Tutor2000 vs.

2 - Açık Kaynak Kodlu Ders Yönetim Sistemleri MOODLE Interact Claroline ATutor Fle3 Learning Environment EXE dotLRN Jones e-education TinyLMS Dokeos Olat vs.

Yapılan bilimsel incelemeler neticesinde açık kaynak kodlu ders yönetim sistemleri içerisinde en verimli, etkin ve kullanışlı olanının MOODLE olduğu ortaya çıkmıştır.

MOODLE MOODLE herşeyden önce bir uzaktan eğitim sistemidir. MOODLE, eğitimcilerin tüm eğitimsel içeriğini internette paylaşmasını sağlayan bir ders yönetimi sistemidir (Course Management System- CMS). Ders yönetim sistemi, uzaktan eğitimcilerin çevrimiçi kurslar oluşturmalarına yardım etmek üzere tasarlanmış yazılım paketidir. MOODLE, öğretmenlerin ve internette herhangi bir şekilde eğitimsel içeriğini paylaşmak isteyen herkesin tek satır bilgisayar programlama bilmesine ihtiyaç kalmadan, eğitimsel içeriklerini internetin gücünden yararlanarak yönetmesine izin verir.

MOODLE ders yönetim sistemi kullanıcılarına yardımcı olabilmek için site içerisinde de dil seçeneği sunmaktadır. Sağ üst köşede bulunan dil menüsünden istenilen dil seçilebilmektedir. Ayrıcasite içerisinde daha detaylı araştırma yapmak istenilirse de sisteme üye olmak gerekmektedir. Üyelik de ücretsiz olmakla birlikte oldukça kolaydır. Yapılacak işlem, sayfa dil seçeneğinin alt kısmında bulunan üyelik bilgilerinin (kullanıcı adı ve şifre) girilmesi işlmidir. Anında sisteme kaydınız gerçekleşmekte ve aktif hale geçmektedir.

Dünyada MOODLE Kullanan Üniversitelerden Bazıları Açık Üniversite (Open University) 180,000 öğrenciye sahiptir. Athabasca Üniversitesi Alaska Pacific Üniversitesi California State Üniversitesi Dublin City Universitesi Glasgow Üniversitesi Lewis Üniversitesi Caribbean Üniversitesi Louisiana State Üniversitesi Concordia Üniversitesi DePauw Üniversitesi Christian Üniversitesi Humboldt Üniversitesi Newman Üniversitesi Texas Üniversitesi vs.

Türkiye’de MOODLE Türkiye’de kayıtlı 208 site bulunmaktadır (http://moodle.org/sites/). MOODLE kullanan üniversitelerden bazıları: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Bilkent Üniversitesi Ortadoğu Teknik Üniversitesi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Cumhuriyet Üniversitesi Dokuz Eylül Üniversitesi Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi Kocaeli Üniversitesi Selçuk Üniversitesi Süleyman Demirel Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Balıkesir Üniversitesi vs.

Kıbrıs’ta MOODLE Kıbrıs’ta kayıtlı 22 site bulunmaktadır (http://moodle.org/sites/). MOODLE kullanan üniversiteler: Yakın Doğu Üniversitesi Doğu Akdeniz Üniversitesi Girne Amerikan Üniversitesi Kıbrıs Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Kampusu Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi

MOODLE’ın En Güçlü Özellikleri Açık kaynak kodlu bir ders yönetim sistemidir. Kurulumu hem yerel hem de web üzerinde çok kolaydır. Eğitimcilerin kaliteli online dersler yaratmalarını sağlar. Geniş genişletici kitlesi vardır. Bu nedenle de kısa sürede yeni sürümleri çıkmaktadır. Günümüz itibariyle 75 farklı dil desteği mevcuttur. İstenilirse aynı ders yönetim sistemi içerisinde tüm diller aynı anda ya da sadece istenilen dil kullanılabilir. 193 ülkede kullanılmaktadır. MOODLE için hiçbir lisans ücreti ödenmiyor. GPL (General Public License) açık kod lisansı altında her zaman ücretsizdir. MOODLE kullanan birey veya kurum sadece ders içeriğini hazırlatmak için para harcayacaktır.

Pedagojik olarak sosyal oluşumcu (Social Constructionist Pedagogy) yaklaşımıyla tasarlanmıştır. Bu özellik de MOODLE’ı diğer ders yönetim sistemlerinden farklı kılmaktadır. Yalnızca kendi sitesinde 400,000 kayıtlı üyesi vardır. (www.moodle.org, www.moodle.com) Öğretmenler, SCORM, flash, MP3, RSS, powerpoint, PDF, word bazında hazırladıkları ders içeriklerini sisteme kolayca yükleyebilirler. Ticari paketlerle (Blackboard, WebCT) yarışmakta olup eğitim sektöründe büyük paya sahiptir. Pek çok ünlü firma tarafından kullanılmaktadır. Eğer bir web sunucusu çalıştırabiliyorsanız ya da bir web sunucu firmasında hesabınız varsa rahatlıkla MOODLE’ı çalıştırabilirsiniz. Kullanmak için tek satır programlama bilmeye gerek yoktur. Sürekli olarak çok miktarda yeni özellik (blok veya modül) geliştirilmekte ve ücretsiz olarak dağıtılmaktadır. Açık kaynak kodlu olduğundan güvenlik açıkları ticari olanlara göre daha kısa sürede kapatılmaktadır. Ücretsiz olduğundan test edici kitlesi çoktur. Kullanıcı yetki temelli bir ders yönetim sistemidir.

MOODLE Sisteminin eğitimciyi İlgilendiren Özellikleri Sosyal oluşturmacı pedagojiyi (social constructionist pedagogy) benimsemektedir. %100 online sınıflar için uygundur. Yüz yüze eğitimde (senkron eğitim) destek amacıyla da kullanılabilir. Arayüz olarak sadece basit, etkili, uyumlu, düşük teknoloji gerektiren bir internet tarayıcıya ihtiyaç duyar. Internet Explorer, Firefox veya başka bir tarayıcı. Ders listelerini sunucu üzerinden internete sunar. Google arama motoruna konuk rolüyle girip kurslar indekslenebilir.

Dersler, kategorilere ayrılıp üzerlerinde arama yapılabilir Dersler, kategorilere ayrılıp üzerlerinde arama yapılabilir. Bir MOODLE sitesi içerisinde binlerce ders yönetilebilinir. Çoğu metin alanı (kaynaklar, forum iletileri, journal (yazı) girişleri vs içerisindeki WYSIWYG HTML editör ile düzenlenebilir. Çoklu-ortam kaynakları (örneğin videolar, Flash, Powerpoint, Excel, belgeler vs) sistem üzerinde kolaylıkla yönetilebilir.

MOODLE DYS’inde Bulunan Öğrenme Aktiviteleri Modülleri Ders Sınav Ödev Anket Sözlük Veritabanı Not Çizelgesi vs.

MOODLE DYS’inde Bulunan İletişim Araçları Modülleri Forum Wiki E-mail Blog Sohbet