İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir. 03.04.2017
SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Bu slayta ekleme yapılmayacaktır Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır. 03.04.2017
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 3 (50) 44 6 50 PACU 2 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. 8 Masa Sayısı Ameliyathane 3 5 Derlenme Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 7 1 Tetkik Birimi(EKG+Kan alma) Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 03.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 Servis 3 (50) 22 17 5 PACU Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane 9 8 Derlenme Poliklinik 2 Tetkik Birimi (EKG+Kan alma) TOPLAM 37 31 6 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir. 03.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 6 16,2 ÖNLİSANS LİSANS 29 78,4 YÜKSEKLİSANS 2 5,4 DOKTORA TOPLAM 37 100 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 0 03.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ 10,25 2013 ⇨ 0 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 5,16 2013 ⇨ 3,08 DEVİR HIZI ORANI 400 X 100 2012 Yıllık hemşire devir hızı= --------------------------- = 400/ 39 = 10,25 41+ 37/ 2 03.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı N=(30) UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 88,2 90,0 11,8 10,0 - Çalışma Ortamı 26,5 40,0 44,1 56,7 29,4 3,3 Yönetim 79,4 96,7 17,6 2,9 HHM Kurum Politikaları 58,8 50,0 43,3 14,7 6,7 İşin Kendisi 20,6 30,0 76,5 63,3 Başarı Duygusu 41,2 46,7 8,8 Saygı ve Kabul Görme 86,7 13,3 GENEL MEMNUNİYET 52,9 53,3 03.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı (N=29) KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 86,2 93,1 13,8 6,9 - İletişim 82,8 79,3 17,2 20,7 Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık Uygulama Ekip anlayışı 89,6 10,4 Hasta ve yakınını bilgilendirme 96,6 3,4 Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci 75,9 24,1 Vizyonerlik 72,4 27,6 Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek. 03.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 98,0 98,1 2,0 1,9 İletişim ve İlişkiler 97,9 2,1 Bakım ve Tedavi 99,0 99,5 1,0 0,5 GENEL MEMNUNİYET 98,9 98,8 1,1 1,2 03.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 1503 1256 83,6 86 6,8 Oral Mukozit 1264 84,1 49 3,8 Düşme 1349 89,8 1 0,07 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 3995 4 0,1 Flebit Giriş Yeri Enfeksiyonu 3955 Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir. 03.04.2017
2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı 9 Kişi Görevli CTF Hastanesine Bağlı= Yok KOMİTELER 2013 Acil Bakım Koordinasyon Kurulu 3* Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi 2 Hasta Çalışan Güvenliği Komitesi 2* Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi CPR Komitesi Sosyal Komite Konsültasyon – Liyezon Komitesi Toplam 7 03.04.2017
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yapılmadı. Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 26.04.2014’de HİE 37 Kişi katıldı. CPR Eğitimi ⇨ 0 Sempozyum ⇨ Dış katılım - Avrupa Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri 4 kişi katıldı. - 6.Ortopedi ve Travmatoloji Hemşirelik Kongresinde 3’ü konuşmacı 4 kişi katıldı. Öğrenci Eğitimleri ⇨ 4kişi Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir. 03.04.2017
araştırmanın anket çalışmalarına destek olduk. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI 2013 yılında araştırma yapılamadı. 2013 Yılında dışardan 18 ve hastane içinden 2 araştırmanın anket çalışmalarına destek olduk. 03.04.2017
4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Kahvaltı, Yılbaşı Kutlaması, iftar yemeği, doğum günü kutlamaları…. vb organizasyonlar yapılmıştır. Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -Mavi Kapak Toplama 03.04.2017
Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Ortopedi ve Travmatoloji AD. 5. FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Ortopedi ve Travmatoloji AD. Üst kat Servis Çalışma Tarihi: 24.03.2014-30.03.2014 Yatak Sayısı: 44 (3 servis) Yatan Hasta Sayısı: 41 hasta Hemşire Sayısı: 16 hemşire 03.04.2017
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 51 (16 SUT ) (35 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 7685 (1963 SUT ) (5722 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT :3 min;(monitörizasyon)* 434 max; (glukotest, IV İnfüzyon) SUT DIŞI: 2 min: * 681 max: (ateş takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 40.572 TL 39.132,1 TL ( 1667 İŞLEM) 1.439,9 TL ( 296 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 13.106 TL (5722 İŞLEM) 53. 678 TL (7685 İŞLEM) 03.04.2017
İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 7685: 7 gün = ( 1098 ;24 saat) 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 7685: 7 gün = ( 1098 ;24 saat) 1098 : 3 vardiya = 366 ( 8 saatlik işlem) 366 x 3 dk = 1098 dk 1098 / 60 = 18,3 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 18,3 (3) / 3 servis = 6,1 saat (bir serviste bir vardiya da işlemlere ayrılan ortalama süre) 03.04.2017
5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 40.572TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= 40.572x 52 hafta = 2.109.744 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 13.106 TL Ortalama Yıllık Gelir = 13.106 x 52 hafta = 681.512 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 39.132,1 TL Ortalama Yıllık Gelir= 39.132,1 x 52 hafta = 2.034.869,2 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir= 2.109.744 + 681.512 = 2.791.256TL FARK (2.791.256- 2.034.869 ) = 756.387 TL Artış Oranı :% 37,1 3,7 Kat Artış Oranı ( 756.387x100 / 2.034.869): % 37,1 03.04.2017
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ AD. SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ AD. SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 21 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 53.975 işlem FATURA EDİLEN TUTAR: 183.008,9 TL AD TOPLAM GELİR: 1.278.088,95 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: 183.008,9x100/ 1.278.088,95= % 14,31 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 51 ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 39132,1 x 52 hafta = 2.034.869,2 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 2.791.256,5 TL 2014 TAHMİNİ FATURA EDİLEN HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: 2.091.869,2x100 / 1.278.088,95 = % 159 (ameliyathane ve günübirlik hasta yatışı hariç) 2014 TAHMİNİ TÜMÜ GEÇERLİ OLSA HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: 2.791.256,5x100 / 1.278.088,95 = % 218,4 ameliyathane ve günübirlik hasta yatışı hariç) 03.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 03.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi SORUNLAR ÖNERİLER İş Gücü Kaybı (Şua İzinleri, Doğum Nedeniyle Alınan Ücretsiz İzinler. Ve Yaz Döneminde Senelik İzin Kullanma Durumları ) Denetimli alanda çalışan personellerin durumları öngörülerek işleyişin aksamaması için yeterli elemanın sağlanması Senelik izin dönemlerinde yatan hasta yatak sayısının azaltılması Hemşire sayısının hasta bakımı için uygun olan standart sayıya ulaştırılması Performans Ücretlerinin Yetersizliği Adil performans ücretlerinin dağıtılması 7/24 servis ulaşım hizmeti olmaması 7/24 servis imkanının sağlanması 7/24 Kreş Hizmeti olmaması 7/24 kreş hizmetinin sağlanması Güvenlik eleman sayısının azlığı ve kamera sisteminin olmaması Güvenlik eleman sayısının ve kamera kayıt sisteminin getirilmesi BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 03.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri SORUNLAR ÖNERİLER Çalışma Ortamı Fiziksel Koşullarının Yetersizliği Çalışma ortamlarının düzenlenmesi Tükenmişlik Motivasyonu artırıcı sosyal aktivitelerin artırılması Görev tanımı dışı yapılan işler Teknik hizmetlerin, biomedikalin, bilgi işlemle ilgili işlerin takibi ve tamirleri ile ilgilenecek personel istihdamı sağlanması BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ SORUNLAR ÖNERİLER Tedavi Ve Bakım İçin Kullanılan Malzemenin Yetersizliği Ve Kalitesizliği Satın Alma Komisyonlarında Tedavi Ve Bakım İçin Kullanılan Malzemelerin Temininde Bilirkişi Olarak Hemşirenin De Yetkin Rol Alması Yazılı kayıtlarda aynı verilerin birden çok yere kayıt edilmesi Otomasyon Sisteminin Geliştirilerek, Kayıtların Bilgisayar Ortamında Tutulması 03.04.2017
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ SORUNLAR ÖNERİLER Mesleki gelişim inde yetersizlik Hemşire Mesleki Gelişimi Ve Eğitimi İçin Katılması Gerektiği Kongre, Sempozyum, Panel…vs Gibi Yerlere katılmak çin Maddi Kaygılar Duymamalı Kurum Bunun için finansal destek sağlamalı. 5. FİNANSAL PERFORMANS SORUNLAR ÖNERİLER Ayaktan gelen hastalara yapılan tetkik ve tedavilerinin ücretlendirilememesi Ayaktan gelen hastalar için kurum içinde bir birim oluşturulması ve yapılan işlemlerin ücretlendirilmesi paket hastalara yapılan girişimlerin ücretlendirilememesi SGK ile paket hastaları ile ilgili şartlar gözönüne alınarak yeniden anlaşma yapılması SUT’ta yer alan hemşirelik işlemlerinin yetersizliği SUT’ta yer alan hemşirelik işlem çeşidinin artırılması BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 03.04.2017
TEŞEKKÜRLER… 03.04.2017