TOBB Yönetim Kurulları Ortak Toplantısı 2 Aralık 2013

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
BÜYÜK YATIRIMLARIN TEŞVİKİ HAKKINDA KANUN TASARISI
PAZAR RAPORLARI_2013.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
Sporda; İstihdam, İşsizlik, İş Alanı
BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
2012/4 SAYILI DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
İZMİR SAĞLIK TURİZMİ DERNEĞİ (izsatu)
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
Lojistik ve Limanlar Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
TÜRK DIŞ TİCARETİ SCHENGEN ENGELİNE MAHKUM.
«Akıllı Şebeke: Tercih Değil; Zorunluluk»
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZMDE YENİ DESTİNASYONLAR
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
SAĞLIK SERBEST BÖLGESİ (SSB)
MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ 5. İzmir İktisat Kongresi,
TÜRKİYE – AZERBAYCAN TURİZM İŞBİRLİĞİ
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Bütünleşik Kıyı Yönetimi Çalışma Grubu Dr. Ersel Zafer ORAL
16/08/1962 yılında petrol ve petrol ürünleri ticareti yapmak amacıyla BEL-PET adıyla kurulan şirketimiz önce İGATAŞ daha sonra da İSTANBUL ENERJİ adını.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
Ulaşım Sorunları.
Türkiye Turizmi EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU 22 Temmuz 2009.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
Teknopark İstanbul Teknopark İstanbul, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın ana ortaklığında, yerli ve yabancı girişimcilerin.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Sunum transkripti:

TOBB Yönetim Kurulları Ortak Toplantısı 2 Aralık 2013 İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING TOBB Yönetim Kurulları Ortak Toplantısı 2 Aralık 2013 Kaptan SAVAŞ ERCAN İMEAK DENİZ TİCARET ODASI İZMİR ŞUBESİ YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI

Kruvaziyer Limanlarında Gemi ve Yolcu Sayılarının Arttırılması İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING 18. Gündem Maddesi Kruvaziyer Limanlarında Gemi ve Yolcu Sayılarının Arttırılması

TCDD İzmir Limanı Kruvaziyer Gemi ve Yolcu Sayıları İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING TCDD İzmir Limanı Kruvaziyer Gemi ve Yolcu Sayıları İzmir Limanı’na 2004 yılından itibaren gelen kruvaziyer gemi ve yolcu sayılarını incelediğimizde son 10 yılda gemi sayısında yaklaşık 9 ve yolcu sayısında da 7 kat artış sağlanmıştır. Kaynak: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı İstatistikleri

TCDD İzmir Limanı Ayakbastı Ücretleri İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING TCDD İzmir Limanı Ayakbastı Ücretleri İzmir Ticaret Odası’nın 2004 yılında kruvaziyer yolcuların ayakbastı ücretini ödemesiyle başlayan bu süreç, komu oyununda dikkatini ve desteğini çekmiş ardından İzmir halkının ve turizmle ilgili işletmelerin bilinçlendirilmesiyle İzmir, Türkiye ve Avrupa’nın sayılı kruvaziyer limanları arasına girmiştir.

Kruvaziyer Turizmi İş Birliği ve Koordinasyonu İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Turizmi İş Birliği ve Koordinasyonu Kruvaziyer turizmde karşılaşılan en büyük sorun, kruvaziyer turizmi ile ilgili 6 Bakanlığın (UDHB, Kültür Turizm, Sağlık, Gümrük, Maliye, İç İşleri Bakanlığı) iş birliği ve koordinasyon eksikliğidir. Bu sorun giderildiği takdirde seviyenin daha da yükseleceği aşikârdır.

Kruvaziyer Gemilerin Liman Masrafları İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Gemilerin Liman Masrafları Kruvaziyer işletmelerinin Türk limanlarına ilgisinin arttırılması için, limanlarımızın cazibe merkezi haline gelmesi yanında liman masraflarının da makul seviyelerde olması gerekmektedir Ülkemizde faaliyet gösteren kruvaziyer şirketleri için en önemli liman masraf kalemleri; • Pilotaj/romörkaj, • Sağlık Resmi (Rüsum), • Fener ve Tahsiliye, • Liman/rıhtım barınma, • Ayakbastı ücretleridir.

Kruvaziyer Gemilerin Liman Masrafları İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Gemilerin Liman Masrafları Bölgemizdeki ülke limanlarının, kruvaziyer şirketlerinden aldıkları sahil sağlık, fener ve liman ücretlerinin ülkemiz tarifelerinden daha az olduğundan hareketle, bu ücretli daha rekabetçide seviyelere getirmemiz gerektiği değerlendirilmektedir.

Kruvaziyer Gemilerin Liman Masrafları İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Gemilerin Liman Masrafları Örneğin 3.000 yolcu kapasiteli bir kruvaziyer gemisinin İzmir Limanı masrafının günlük 40.000 Dolar, İstanbul Liman masrafının 61.600 Dolar olduğu, 4.000 yolcu kapasiteli başka bir kruvaziyer gemisinin ise İzmir Limanı masrafının günlük 60.000 Dolar, İstanbul Liman masrafının 145.000 Dolar olduğunu görüyoruz. İzmir ve İstanbul limanları arasındaki bu fark, boğazlar geçişindeki pilotaj/romörkaj masraflarından kaynaklanmaktadır.

Kruvaziyer Turizmin Şehirlere Katkısı İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Turizmin Şehirlere Katkısı 2012 yılında İzmir Limanı’na gelen toplam 510.000 yolcunun % 40’ı bir tur satın alarak, % 60’ı ise bağımsız olarak şehri gezmiş ve İzmir Ticaret Odası’nın yaptığı bir araştırmaya göre günlük kişi başına ortalama 50-70 Euro arası harcama yapmıştır. Buna göre 3.000 yolculu bir gemi, liman ziyaretinde 150.000 Euro yani yaklaşık 200.000 Dolar civarında gelir bıraktığı hesaplanabilir. Bu deniz turizm geliri yanında ülke tanıtımının yapılması ve istihdam yaratılması da ilave girdilerdir.

Kruvaziyer Liman Tariflerinin Düzenlenmesi İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Liman Tariflerinin Düzenlenmesi Bir kruvaziyer geminin liman masrafları olarak günlük 40.000 Dolar, yolcuların ise 200.000 Dolar tutarında bir geliri bölgeye bıraktığı düşünüldüğünde, terazinin bölge turizm gelirleri açısından 5 misli ağır bastığını görmekteyiz. Diğer bir bakış açısıyla; bir kruvaziyer gemiden alınan resmi hizmet tarifelerinde yapılacak 1 birim iyileştirme ve teşviklerle gelen gemi sayısı arttırıldığında bunun karşılığında bölgenin turizm gelirinde 5 misli artış sağlanacaktır.

Kruvaziyer Turizminde Teşvikler İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Turizminde Teşvikler Kruvaziyer işletmelerinin limanlarımıza daha fazla gemi getirmesini sağlamanın bir yolu da; Liman Hizmet Tarifelerinde teşvik verilmesi ile olabilir. Teşvik nasıl sağlanır? Kruvaziyer gemi işletmelerine Türk limanlarına getirdikleri gemi sayısı arttıkça liman ücretlerinde indirim sağlayacak bir sistem getirilebilir. Örneğin; yıllık 30 ila 60 gemi getiren işletmeye liman pilotaj/romörkaj ve sağlık, fener ücretlerinde % 10, 60 gemiden sonra % 20’lik bir indirim uygulanarak gelen gemi sayısı arttırılabilir.

Home Port / Turn Around Port ve Rotasyon Liman İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Home Port / Turn Around Port ve Rotasyon Liman Kruvaziyer turizmde esas hedef; “Home Port / Turn Around Port Liman”, yani kruvaziyer gemilerin ilk kalkış ve son varış limanı olmaktır. Ancak bu hedefe varmadan önce, “Rotasyon Limanı” konumunda, kruvaziyer yolcuların gemilere biniş-iniş yaptığı uğrak limanı olma aşaması da önemlidir. Türk limanlarından 2012 yılında 50.000, 2013 yılında bu güne kadar 70.000 Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kruvaziyer gemilere bindiği dikkate alınırsa, bu aşamayı geliştirmekte olduğumuz görülebilir.

Doğu Akdeniz Kruvaziyer Limanları İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Doğu Akdeniz Kruvaziyer Limanları Kruvaziyer limanlarımıza mücavir limanlar; Mısır, Doğu Akdeniz ülkeleri (İsrail, Suriye, Lübnan, Kıbrıs), Yunanistan ve Yunan Adaları ile Karadeniz ülkeleri limanlarıdır. Bu ülkelerden özellikle Orta Doğu ve Karadeniz ülkeleri vatandaşlarının kruvaziyer gemilere ülkemiz limanlarından binmeleri sağlandığı takdirde rotasyon limanı olma aşamasını da tamamlanacak ve Home Port aşaması telaffuz edilebilecektir.

Rotasyon Liman ve Türk Hava Yolları İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Rotasyon Liman ve Türk Hava Yolları Kruvaziyer limanlarımızın rotasyon limanı olma noktasına gelinmesinde özellikle bir kuruma daha teşekkür etmemiz gerekecektir. Türkiye’nin coğrafi konumdaki avantajını, devlet imkânları ile dünyanın en büyük uçak filolarından birine sahip olmaya çeviren Türk Hava Yolları, yaptığı direkt uçuşlar ile bize bu gururu yaşatmaktadır.

Barselona ve Venedik Kruvaziyer Limanları İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Barselona ve Venedik Kruvaziyer Limanları Otellerimizin de yeterli seviyeye ulaşmasıyla, Mısır ve Yunanistan’ın kruvaziyer turizm potansiyelini ülkemiz limanlarına çekmek ve Venedik ve Barselona Limanları gibi dünyaca tanınan destinasyon merkezleri olmak mümkün olabilecektir. Venedik Limanı Barselona Limanı

Kruvaziyer Gemi ve Yolcu Sayısını Arttırmak İçin Yapılması Gerekenler İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Gemi ve Yolcu Sayısını Arttırmak İçin Yapılması Gerekenler • Özel ve devlet limanlarına rezervasyon sistemi getirilerek iki yıl öncesinden gün, saat ve rıhtım olarak kruvaziyer firmalarına rezervasyon yapılması, bu sayede uzun vadeli arz talep dengesi düşünülerek limanlarımıza gerekli alt ve üst yapı yatırımlarının yapılması, • Kruvaziyer limanlarımızda dünyanın önemli limanlarında olduğu gibi, yolcuların liman sahasından inmeden terminal giriş-çıkış kapılarına ulaştırıldığı “körük sisteminin” kurulması, • Kruvaziyer limanlarımızın biri birileri ile rakip olarak değil, gelen gemilerin boyutlarına göre limanlara dağılımının sağlandığı bir iş birliği ortamı oluşturulması,

Kruvaziyer Gemi ve Yolcu Sayısını Arttırmak İçin Yapılması Gerekenler İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Kruvaziyer Gemi ve Yolcu Sayısını Arttırmak İçin Yapılması Gerekenler • Kruvaziyer turizminde bugün yapılan hizmet/yatırımların ancak 2 yıl sonra geri dönüşünün sağlanabileceği prensibinden hareketle; limanlarımıza gelen gemi sayısı arttıkça, ilgili kruvaziyer işletmelerine liman hizmet tarifelerinde azalan bir ücret sistemi uygulanması ve bu konuda ısrarcı olunması, • Dünyanın büyük kruvaziyer operatörleri ziyaret edilecek liman programlarında birbirini takip ettiklerinden, büyük operatörlerle her seviyede koordine/işbirliği ortamı yaratılması, • Türkiye Kruvaziyer Platformu üyesi olan, İMEAK Deniz Ticaret Odası’nın aktif olarak yer alması, yurtdışında icra edilen kruvaziyer turizm fuarlarına katılarak, uluslararası alanda kruvaziyer turizminin geliştirilmesi için diğer ilgili Sivil Toplum Kuruluşlarıyla işbirliği yapılması gerekmektedir.

İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Öneri ve Görüşlerimiz • TCDD İzmir Limanının modernizasyonu kapsamında yeni parmak iskelelerin eklenmesi ve yolcu salonun yenilenmesi, • İstanbul ile birlikte ülkemizin en önemli 3 kruvaziyer limanı arasında olan Kuşadası ve İzmir Limanlarının Barselona, Venedik, Napoli ve Pire gibi Home Port (ilk kalkış ve son varış limanı) olabilecek nitelikleri kazanması için özel sektör ve ilgili kamu kurumları ile koordinasyon/işbirliği çalışmalarına hız verilmesi, • Kruvaziyer turizminin önemli bir kısmında merkez olarak kabul edilen kente uçakla gidilip, gemiyle tatile devam edilmesidir. Geminin gezi rotasını tamamlamasının ardından tekrar aynı merkezden uçakla geri dönülmektedir. Örneğin; Karayipler turuna katılan tatilci önce Miami’ye uçakla gidip, orada gemiye binmekte, gezinin sonunda tekrar uçağa binip geri dönmektedir. Bu paralelde bölgemizin ulaşım ve konaklama imkanlarının iyileştirilmesi,

İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Öneri ve Görüşlerimiz • Odamız bünyesindeki Gemi Tekne Bakım Onarımı, Gemi Tedarikçileri, Gemi Akaryakıt ve İkmal Sağlayıcıları gibi Meslek Komitelerinde yer alan üyelerimizin Kruvaziyer şirketleri ile buluşturulması, bu kapsamda İzmir ve Kuşadası Limanlarının Home Port olması için zemin hazırlanması, • İzmir Limanı ile Yeni Kale arasında taranması planlanan Derin Suyolu Projesi; 250 m. eni, -14 m. derinliği olan, yaklaşık 7,5 km. uzunluğunda bir suyolunu içermektedir. Derin su kanal taraması tamamlandığında yeni nesil gemilerin limana girmesinin sağlanması (Bu projenin hayata geçirilmesi ile aynı zamanda körfez içi su sirkülasyonu arttırılarak, İzmir Körfezi’nin alüvyonlarla dolması önlenecektir), • 2012 yılında kruvaziyer seferlerine başlayan Çeşme Limanının Kruvaziyer Turizmi için etkinliğinin ve tanınırlığının arttırılması,

İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING Öneri ve Görüşlerimiz • 8.333 km kıyı uzunluğuna sahip olan ülkemizin, turizm gelirinin 2012 yılında yaklaşık 30 Milyar dolar olduğundan hareketle, bu gelirin yaklaşık yüzde 20’sine karşılık gelen 4,7 Milyar Dolarlık deniz turizmi payının arttırılması için resmi ve sivil kurum/kuruluşların işbirliği yapması, • Kruvaziyer turizminin deniz ve kara faaliyetleri olmak üzere iki bileşenden oluştuğundan hareketle; İMEAK Deniz Ticaret Odası olarak odaklandığımız deniz faaliyetlerine, diğer Odalarımızın bilgi ve tecrübeleriyle destek vermesi ve işbirliği ortamı yaratılması, • Bölgemiz limanlarına hat düzenlemeyen/uğramayan kruvaziyer firmalarının, özellikle İzmir, Çeşme, Kuşadası ve Dikili Limanlarına uğraması için gereken ticari ve resmi girişimlerin yapılması, • Bölgemize gelen turistlerin sadece din, sağlık/termal ve alışveriş turları tercih etmemeleri ve şehir merkezinde daha fazla zaman ayırmaları için gereken ortak çalışmaların yapılması ve bu paralelde İzmir’in 5.000 yıllık bir Liman Kenti olduğu vurgusu ile körfez içi gemi turu, İzmir’e yakın noktalarda (Çeşme, Foça, Özdere vb.) su sporları (yelken, sörf, dalış) gibi kruvaziyer turizmle birlikte pazarlanabilecek tematik faaliyetlerin oluşturulması, • Uzun vadede bölgemiz kruvaziyer limanlarının karayolu ve hızlı tren bağlantıları ile altyapı ve üstyapıların geliştirilmesidir.

İMEAK DENİZ TİCARET ODASI TURKISH CHAMBER OF SHIPPING TEŞEKKÜR EDERİZ İMEAK DENİZ TİCARET ODASI İZMİR ŞUBESİ