Sağlık Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ile görüşme 25 Şubat 2013-İstanbul Üniversitesi Balta Limanı Tesisleri Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAK ÇALIŞMA GRUBU Başkan, Galip Akhan, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Rektörü İlyas Çapoğlu, Erzincan Üniversitesi Rektörü Osman Genç, Dumlupınar Üniversitesi.
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
“ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SORUNLARI” DR. M. ORHUN ÇAMURDAN
Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMININ TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİNE ETKİLERİ
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
Onkoloji Destek Paketi
Tıp Fakültelerinin Misyonları ve Mesai Dışı Çalışma Prof. Dr
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
Klinik Çalışmaların Üniversitelere Katkıları
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Dr.A.Özdemir AKTAN İstanbul Tabip Odası Başkanı
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
SAĞLIK TURİZMİ VE ÜNİVERSİTELER
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Üniversite hastaneleri
Türk yükseköğretim sisteminin Bologna karnesinde yaşam boyu öğrenim Sorunlar ve çözüm önerileri Ayşe Soysal Boğaziçi Üniversitesi.
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
Döner sermayeler, sorunları ve çözüm önerileri
GARANTİ EMEKLİLİK BES ÜRÜNLERİ.
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
TKHK - FİNANSAL PLANLAMA
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
Üniversite Hastanelerinin Yeniden Yapılandırılması
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
1 Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ 18 yaşın üstündeki her gönüllü sisteme dahil olabilir. Katılımcı.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
Op.Dr. Hicabi GÖKDERELİ Tümsad Genel Başkanı. Sayılarla tıp merkezleri Faal tıp merkezi : Cerrahi tıp merkezi(%36) : Dahili tıp merkezi(%64)
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
Üniversite Hastanelerinde Global Bütçe ve Etkileri Üniversite Hastaneleri Birliği XIX. Toplantısı Erciyes Üniversitesi, Kayseri 16 Ekim 2017 Prof. Dr.
SUT fiyatlarının her yıl , ÜFE veya TÜFE oranında güncellenmesi,
Proje Tabanlı Uluslararası Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı 10 Ocak 2018 Doç. Dr. Ülkü ÖZBEY Kurum Koordinatörü.
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GERİ ÖDEME
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TMS-19 ÇALIŞANLARA SAĞLANAN FAYDALAR
Proje Tabanlı Uluslararası Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
Sunum transkripti:

Sağlık Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ile görüşme 25 Şubat 2013-İstanbul Üniversitesi Balta Limanı Tesisleri Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı

Tam Gün Yasası ve sonrasındaki dönemin tıp fakülteleri üzerine etkileri • Mali disiplinin sağlanması ve SGK sistemi ile bütünleşme-Olumlu • Öğretim üyesi muayene farkının kaldırılması- Olumsuz • Farklı statüde çalışan öğretim üyelerinin oluşması- Olumsuz • İşlem puanlarına dayalı ek ödeme sistemine geçilmesi- Kısmen olumlu/Büyük ölçüde olumsuz • Tıp Fakültelerinin eğitim ve araştırma misyonlarının geri planda kalması-Olumsuz

Öğretim üyesi muayene farkının kaldırılması • Öngörüldüğü gibi hastaların fark ödemeden hocalara muayene olması sağlanamadı. Çünkü Bir muayene ile öğretim üyesine kalan miktar: ~6 TL !!! Günde 10 “özel” hasta ile aylık ek gelir: ~1200 TL !!! Bu potansiyelin %20’si ile muayenehane aylık net geliri: ~ TL Öğretim üyesine muayene olma ihtiyacı gerçek ve telafisi başka türlü mümkün olmayan bir ihtiyaç olduğu için daha önce üniversite hastanelerine gelen hastalar ya özel sağlık kurumlarına ya da muayenehane açan hocalara yöneldi. Bu hastalar üniversite vaka serilerinde çıktılar.

“ÖZEL” HASTA TEDAVİLERİNİN KALDIRILMASININ DOĞURDUĞU SONUÇLAR Potansiyeli yüksek olan öğretim üyeleri, mevcut potansiyelleri ile birlikte hastane dışına kaydı ( Gazi Tıp 100/380) Ciro düştü  Kalan öğretim üyelerine ayrılabilir ek ödeme miktarı azaldı Performans sistemi ile motivasyon olasılığı kalmadı Motivasyonsuzluk cironun daha da düşmesine neden olacak Daha önce üniversitelerde bakılan hastalar daha yüksek ücretler ile özel sağlık kurumlarında sağlık hizmeti alır duruma geldiler. Hem hastaların ceplerinden ödedikleri miktar hem de SGK’nın özel hastanelere olan ödemeleri arttı

Bir üniversite hastanesinin gelirlerindeki azalma

Sonuç: Kaybet/Kaybet • Öğretim üyelerine muayene olma ihtiyacı duyan hastalar cepten daha çok para ödeyerek ve daha çok zorluk çekerek sağlık hizmetine ulaşabildi • Üniversite hastaneleri gelirlerinin % 10-15’ini kaybetti • Hastaların tercih ettiği öğretim üyeleri başta olmak üzere bir çok öğretim üyesi gelir kaybına uğradı ve bunların önemli kısmı muayenehane açtı veya ücretsiz izin aldı • SGK’nın özel sağlık kurumlarına ödediği miktarlar arttı • Önemli sayıdaki hasta grubu üniversite hastanelerinin vaka serilerinden çıktı

Öneri: Kazan/Kazan • Tam gün çalışan öğretim üyelerine kesin olarak saat 16.00’dan sonra olmak koşulu ile kendilerini tercih eden öğretim üyelerine fark ödeyerek muayene ve tedavi olma imkanı getirilmelidir. • Öğretim üyelerinin mesai dışında bizzat yaptıkları poliklinik hizmeti için günde en fazla 10 hasta için SGK normal muayene ücretinin 3 katı kadar ödeme yapar. Bu miktarın maksimum 2 katına kadar katkı payı hasta dan öğretim üyesi farkı olarak alınır (Bu oranı belirlemek üniversitelere bırakılır). • Öğretim üyelerinin mesai dışı bizzat yapacakları işlem ve operasyonlar için SUT fiyatlarının maksimum iki katına kadar fark ücreti alınabilir (Bu oranı belirlemek üniversitelere bırakılır).

Öneri: Kazan/Kazan • Öğretim üyeleri ile mesai dışında çalışan araştırma görevlileri ve diğer çalışanlara döner sermayeden mesai ücreti ödenmelidir • Bu sistemin rutine olumsuz etkisini önlemek için (öğretim üyelerine muayene olanların gündüz ameliyathane/girişimsel işlem randevularını doldurması, ayrıcalık vs) gereken önlemler alınmalıdır • Bu ücretin en az % 65' inin öğretim üyesine dönmesine izin verilmelidir

Tam Gün Çalışma-1 • Üniversitelerde tam gün çalışmak esas olarak benimsenmeli mevcut durumda tam gün-yarı zamanlı çalışmada, tam gün çalışan öğretim üyeleri aleyhine işleyen etik, moral ve maddi sorunlara son verilmelidir. • Üniversiteden istifa eden, ücretsiz izin alan ve yarım gün çalışmayı tercih eden öğretim üyelerine düzeltilecek yeni şartlarda üniversiteye dönmeye davet edilmelidir.

Tam Gün Çalışma-2 • Üniversiteyi dönmeyi tercih etmeyen ancak eğitim veya belli konularda özellik arz eden becerilere sahip öğretim üyeleri ile sözleşmeli çalışabilir. Bu sözleşme yetkisi tıp fakültesi yetkili kurullarına bırakılmalı sözleşmelerde öğretim üyesi ile neden sözleşme yapıldığı (ders verme, özellikli operasyon veya işlem yapma, özellikli hasta bakma vb), sözleşmenin süresi ve sözleşme gereği yapacağı işler açıkça tarif edilmelidir. • Sözleşme imzalanan öğretim üyesinin alacağı ücret hiçbir şekilde aynı bilim dalında benzer kadroda tam gün çalışan öğretim üyesinin mesai içi aldığı ücretin üzerinde olmamalıdır.

Puan toplamaya dayalı ek ödeme • Mesai içinde büyük ölçüde asistanların yaptıkları işlemlerin öğretim üyelerine puan olarak girilmesine dayalı bir hesaplamaya dayanmaktadır • Hizmet miktarı ve niteliğinde bir artış sağlamamaktadır • Öğretim üyelerinin hizmetle ilgili çalışmalarında kesin olarak bir motivasyon sağlamamaktadır • Sistemin en önemli hatası öğretim üyelerinin emeğini ölçmek yerine şu veya bu şekilde girilen puanları baz almasıdır • Aynı kıdemdeki ve aynı emeği harcayan öğretim üyeleri arasında yalnızca çalıştıkları anabilim dalının puan toplama kapasitesi ve öğretim üyesi sayısı gibi emekle ilgili olmayan faktörlerden kaynaklana büyük farklar olmaktadır

Şubat ayı net ek ödeme miktarları: Bir örnek... bölümünde kıdemli bir profesörün ek ödemesi bölümünde benzer kıdemde ve emek yoğunluğunda bir profesörün ek ödemesi bölümünde tek öğretim üyesi olan bir yrd.doç ek ödemesi bölümünde aynı kıdemde ve aynı emek yoğunluğunda bir yrd.doç ek ödemesi 5,135

Ek ödeme sistemi: Öneri • Mevcut uygulanan girişimşel işlem puanlarına dayalı ek ödeme sistemi terk edilerek, tam gün çalışan öğretim üyeleri için Üniversitelerin insiyatifine bırakılarak gerçekçi performans kriterleri belirlenmelidir (anabilim dalı ve bireysel olarak minimum ders, pratik, yıllık plk operasyon, işlem,yatan hasta sayısı, yatak doluluk oranları vb). • Döner sermaye gelirleri bu belirlenen performans kriterlerine göre öğretim üyeleri ve diğer sağlık çalışanları arasında hakkaniyet ile dağıtılmalıdır • Toplam ek ödemenin % 30’luk dilimi puana dayalı olarak değişkenlik göstermelidir

Üniversite Hastanelerinin/Tıp Fakültelerinin eğitim ve araştırma misyonlarının desteklenmesi • SUT fiyatları üniversite hastaneleri için % 20 oranında artırılmalıdır. • Her yıl döner sermaye gelirlerinin % 15 i kadar bir oran eğitim faaliyet giderleri olarak genel bütçeden Tıp Fakültesi bütçesine aktarılmalıdır. •

Üniversite Hastanelerinin/Tıp Fakültelerinin eğitim ve araştırma misyonlarının desteklenmesi • Araştırma fonu (BAP) kesintilerinin fakülteler arasında döner sermayeye katkıları oranında kullanılmasına izin verilmeli, bu konuda dezavantajlı duruma düşecek bölümleri korumak için her yıl Üniversite toplam bütçesinin %5 i kadar bir miktar ayrıca Araştırma bütçesi olarak genel bütçeden rektörlük insiyatifi ile kullandırılmak üzere üniversitelere aktarılmalıdır. • 4B ve 4C bünyesinde çalışanların maaşları genel bütçeden ödenmelidir.