AMACA İLİŞKİN MESAJLAR Öğrenciler, bilimsel bir konuyu kavramsal olarak anlayabilmek için bilimsel süreç becerilerini kullanırlar. Her yaştan öğrenci, tüm bilimsel süreç becerilerini kullanır. Her bilimsel süreç becerisi basit ve giderek daha karmaşık bir düzeyde kullanılabilir. Bilimsel süreç becerileri ayrı ayrı beceriler değil, iç içe geçmiş ve birbiriyle tutarlı olan beceri kümeleridir.
ÇALIŞTAY PLANI Zamanlama 5 dk 15 dk Etkinlikler Mum Sarkaç Menteşeli Aynalar Buz Bardağı Islak Kağıt Oyuncak Tartışma
İstasyon 3: Menteşeli aynalar Grup 1 Grup 2 Grup 3 İstasyon 2: Sarkaç İstasyon 1: Mum İstasyon 3: Menteşeli aynalar Grup 4 Grup 5 Grup 6 İstasyon 5: Islak kağıt İstasyon 4: Buz bardağı İstasyon 6: Oyuncak
Bilimsel Süreç Becerileri Gözlem Yapma Soru Sorma Hipotez Kurma Tahminde Bulunma Planlama ve Araştırma Yorum yapma İletişim Kurma
Süreç Becerilerini Tanımlama Süreç Becerisi Her etkinlikte yer alan yönergeleri tamamlamak için gereken temel süreç becerilerini tanımlayınız. 1. Mum 2. Cırt cırt 3. Menteşeli Aynalar 4. Buz Kutusu 5. Islak Kağıt 6. Farklı yüzeylerde oyun A B Gözlem Yapma Soru Sorma Hipotez Kurma Tahminde Bulunma Planlama ve Araştırma Yorumlama İletişim kurma
Bilimsel Süreç Becerileri Seviyelerinin Belirlenmesi KURMALI OYUNCAK ETKİNLİĞİ Kâğıtla kaplanmış yüzeyde, kurmalı bir oyuncak bir kez kurulduktan sonra 2 cm, 2 kez kurulduktan sonra 7 cm, 3 kez kurulduktan sonra 11 cm hareket etmektedir. Dört kez kurulduktan sonra ne kadar uzağa gidebileceğinin tahmin edilmesinde size yardımcı olacak bir form hazırlayarak sonuçları gösteriniz. Kurmalı oyuncak etkinliği aşağıdaki süreç becerilerini gerektirmektedir: a. Sonuçları gösteriniz kelimeleri iletişim becerisini gerektirmektedir. b. Oyuncağın ne kadar uzağa gideceğini tahmin ediniz sözcükleri ise tahminde bulunma becerisini işaret etmektedir. 2. Her görevi tamamlamak için hangi beceri seviyesine ihtiyaç duyulduğunu belirlemek için “Süreç Becerileri Gelişiminin Belirleyicileri” dinleyici notunu kullanınız. Aşağıya beceri seviyesinin numarasını yazınız. a. …………………………………………..(iletişim kurma) b. …………………………………………..(Tahminde bulunma)