AMACA İLİŞKİN MESAJLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
SOSYAL BİLİMLER BÖLÜMÜ B KRİTERİ İÇİN İYİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
Resimlerin Kullanımı.
Simülasyon Teknikleri
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
SOSYAL ÖYKÜ TEKNİĞİNİN AKILLI OYUNCAKLAR İLE ÖĞRETİMİNİN OTİZMLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ Meryem Demirkaya Necdet Karasu 2014, Eylül.
ŞAHİN AKDAĞ.
6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
DİNLEME BECERİSİ.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
PISA (Programme for International Student Assessment)
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
1 Yönetimin temelleri
ETKİLİ OKUMA.
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
İPUCU TÜRLERİ VE KULLANIMI
Veri Madenciligi . Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları ( CART )
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
DİL GELİŞİMİ.
KESİR GÖSTERİMLERİ Kesirlerin somut modellerle gösteriminde dört değişik yol vardır. Bunlar, bölge, çizgi, küme ve alan gösterimleridir. BÖLGE MODELİ.
GÖZLEM FORMLARI Gözlem “Bir şeyi iyi anlamak için onun kendi kendine meydana gelen türlü belirtilerini gözden geçirmektir”
ANAHTAR KELİMELER Arama Robotları, günümüzde en çok kullanılan arama sistemleridir. Bu tip sistemlere girildiğinde, ilk önce, anahtar kelimeleri yazabileceğimiz.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖZLEM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
Planlama.
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Problem Çözme ve Algoritmalar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

AMACA İLİŞKİN MESAJLAR Öğrenciler, bilimsel bir konuyu kavramsal olarak anlayabilmek için bilimsel süreç becerilerini kullanırlar. Her yaştan öğrenci, tüm bilimsel süreç becerilerini kullanır. Her bilimsel süreç becerisi basit ve giderek daha karmaşık bir düzeyde kullanılabilir. Bilimsel süreç becerileri ayrı ayrı beceriler değil, iç içe geçmiş ve birbiriyle tutarlı olan beceri kümeleridir.

ÇALIŞTAY PLANI Zamanlama 5 dk 15 dk Etkinlikler Mum Sarkaç Menteşeli Aynalar Buz Bardağı Islak Kağıt Oyuncak Tartışma

İstasyon 3: Menteşeli aynalar Grup 1 Grup 2 Grup 3 İstasyon 2: Sarkaç İstasyon 1: Mum İstasyon 3: Menteşeli aynalar Grup 4 Grup 5 Grup 6 İstasyon 5: Islak kağıt İstasyon 4: Buz bardağı İstasyon 6: Oyuncak

Bilimsel Süreç Becerileri Gözlem Yapma Soru Sorma Hipotez Kurma Tahminde Bulunma Planlama ve Araştırma Yorum yapma İletişim Kurma

Süreç Becerilerini Tanımlama Süreç Becerisi Her etkinlikte yer alan yönergeleri tamamlamak için gereken temel süreç becerilerini tanımlayınız. 1. Mum 2. Cırt cırt 3. Menteşeli Aynalar 4. Buz Kutusu 5. Islak Kağıt 6. Farklı yüzeylerde oyun A B Gözlem Yapma Soru Sorma Hipotez Kurma Tahminde Bulunma Planlama ve Araştırma Yorumlama İletişim kurma

Bilimsel Süreç Becerileri Seviyelerinin Belirlenmesi KURMALI OYUNCAK ETKİNLİĞİ Kâğıtla kaplanmış yüzeyde, kurmalı bir oyuncak bir kez kurulduktan sonra 2 cm, 2 kez kurulduktan sonra 7 cm, 3 kez kurulduktan sonra 11 cm hareket etmektedir. Dört kez kurulduktan sonra ne kadar uzağa gidebileceğinin tahmin edilmesinde size yardımcı olacak bir form hazırlayarak sonuçları gösteriniz. Kurmalı oyuncak etkinliği aşağıdaki süreç becerilerini gerektirmektedir: a. Sonuçları gösteriniz kelimeleri iletişim becerisini gerektirmektedir. b. Oyuncağın ne kadar uzağa gideceğini tahmin ediniz sözcükleri ise tahminde bulunma becerisini işaret etmektedir. 2. Her görevi tamamlamak için hangi beceri seviyesine ihtiyaç duyulduğunu belirlemek için “Süreç Becerileri Gelişiminin Belirleyicileri” dinleyici notunu kullanınız. Aşağıya beceri seviyesinin numarasını yazınız. a. …………………………………………..(iletişim kurma) b. …………………………………………..(Tahminde bulunma)