OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI Can Razbonyalı Prof. Dr. Bekir Tevfik Akgün Okan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Doktora Öğrencisi HUAWEI Teknoloji CRM & SI Takımı Yazılım Mühendisi
Sunum Kapsamı Johan Huizinga’ ya göre oyun. Takım Oyunu ve Kültür İlişkisi. Spor Müsabakası Olarak Basketbol. Basketbol Müsabakası ve Seyirci Etkileşimi. Bilgisayar Oyununun Basketbol Oyuncusu Üzerinde Etkileri. Bilgisayarda Basketbol Oyunu Tasarımı İçin Öneriler. Sonuç ve Öneriler.
Johan Huizinga’ ya Göre Oyun Oyun, kültürden daha eskidir. Bir köpeğin diğer köpeği oyuna çağırışı İnsanlar oyun kavramına temel özellik katmamışlardır.
Takım Oyunu ve Kültür İlişkisi Bireyin tek başına oynadığı oyun kültür için sınırlıdır. Müsabaka bir noktaya kadar amaçtan yoksundur. Oyun kazanmak, oyunun sonunda üstünlüğünü belli etmektir. İnsanların spor alanındaki başarısı toplum ve kültürün yaratıcı, devam ettirici ve egemen kılıcı gücünü yansıtmaktadır. Savaşların bedensel güce ve üstünlüğe dayandığı dönemlerde spor adeta savaşa hazırlık dönemini teşkil etmekteydi.
Spor Müsabakası Olarak Basketbol Takımlar on iki kişi sahaya çıkar, beş kişi ile mücadele ederler. Her takımın amacı rakip sepete daha fazla sayı yapmaktır. Oyun, hakemler, masa görevlileri ve varsa, teknik komiser tarafından kontrol edilir.
Basketbol Müsabakası ve Seyirci Etkileşimi Tribünden ve televizyondan izlenen basketbol müsabakasının farklarının olduğu tartışılmazdır. Sahadaki oyunculara yakın hissetme duygusu. Müsabakanın içinde hissetme. Örnek alınan favori oyuncuyu daha fazla takip etme.
Bilgisayar Oyununun Basketbol Oyuncusu Üzerinde Etkileri Eski zamanlarda oyun grafikleri şimdiki oyunlara göre kötüydü. Eski oyunların oynama zorluğu basitti. Şimdiki oyunlar daha gerçekçi yapılmakta. Karakterlerin gerçek hayattaki sahiplerine çok benzemekte.
Bilgisayarda Basketbol Oyunu Tasarımı İçin Öneriler Takım oyununu içeren müsabakalarda seyirci etkisi önemlidir. Tasarlanacak oyunun seyirci ve yarattığı atmosfer detaylandırılabilir. Karakterlerin gerçek hayattaki hareketleri ile ne kadar birbirlerine benzerse, oyunu oynayan kişi o kadar fazla oyundan zevk alır.
Sonuç ve Öneriler Tasarımcılar daha gerçekçi ve aktif seyirci tasarlama yolu bulmalıdırlar. Tasarlanan oyunların reklamı amaçlı Türkiye Basketbol Federasyonu’ nun desteği ile bu oyunların turnuvaları yapılmalı.
TEŞEKKÜRLER