“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY Indusrtializer 1 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK – Herkesin Bir Hayali Var
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY TTO’lar için değişik modelller Lale Akarun Boğaziçi Üniversitesi.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
iFour Modeli (iFour Model) Dr. Suat Genç TÜBİTAK MAM Başkan Yrd. V.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY inventor 1 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013.
IFour Model/ iFour Modeli Dr. Suat GENÇ TÜBİTAK - BİLGEM.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Concluding Remarks (Kapanış Sözleri) Dr. Suat Genç TÜBİTAK.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
İnkübatör Perspektifi (Incubator Perspective)
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Collaboration with Universities Ms. İffet İyigün Meydanlı,
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY investor 1 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013.
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
IP Management in Industry & Their Expectations Murat Peksavaş Chairman, Intellectual Property Working Group TÜSİAD International Conference on “Managing.
İNOVASYON.
TANITIM SUNUMU. BİZ KİMİZ? İş geliştirme şirketi olarak Projes, kurumların yatırım ve Ar-Ge proje ihtiyaçlarını uygun hibe ve destek programlarıyla ilişkilendirir.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Toplam Kalite Yönetimi
HEMŞİRELİKTE GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN NURSING) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GONCA KAZANCI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İş için neden simültane çeviri önemlidir? Bir işin başarısı veya başarısızlığı büyük ölçüde iletişime dayanır. İletişim ne kadar etkiliyse, işinizin başarıya.
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
BÜMED Business Angels (BUBA
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
Pazarlama İletişimi
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY Indusrtializer 1 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY iFour Modeli: Endüstrileştirici Perspektifi (Industrializer Perspective) Mine Galip Koca

“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY Indusrtializer 2 iFour Office I nvestor I ncubator I nventor I ndustrializer Kendini Değerlendirme (Self Evaluation) • Bireyler • Girişimciler • Şirketler • Bireyler • Girişimciler • Şirketler

inventor investor industrializer incubator “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY 3 Indusrtializer Fikri Ticarileştirmede Bilgi, Deneyim ve Beceriler • Fayda ve Değer yaratma Odağı değer katacak atfedecek • Fayda ve Değer yaratma Odağı : Fikrin ticari bir başarıya dönüşebilmesi için, işe ve üretilene değer katacak ve atfedecek olan tüm iç ve dış müşterileri anlayacak, kucaklayacak • Ortak Vizyon : ortak vizyonda buluşturacak • Ortak Vizyon : Ekosistemde tüm paydaşları ortak vizyonda buluşturacak • Orkestrasyon: kazan- kazan ilişkiler • Orkestrasyon: Ticari başarıya giden dinamikleri çok iyi anlayarak, bu yolda kazan- kazan ilişkiler yaratacak • Fayda ve Değer yaratma Odağı değer katacak atfedecek • Fayda ve Değer yaratma Odağı : Fikrin ticari bir başarıya dönüşebilmesi için, işe ve üretilene değer katacak ve atfedecek olan tüm iç ve dış müşterileri anlayacak, kucaklayacak • Ortak Vizyon : ortak vizyonda buluşturacak • Ortak Vizyon : Ekosistemde tüm paydaşları ortak vizyonda buluşturacak • Orkestrasyon: kazan- kazan ilişkiler • Orkestrasyon: Ticari başarıya giden dinamikleri çok iyi anlayarak, bu yolda kazan- kazan ilişkiler yaratacak Vizyon Deneyim Bilgi İstekTutku Özveri Kararlılık ‘Gerçekleştirme Makinası’ ‘Endüstrileştirici’ Bir ‘Gerçekleştirme Makinası’ olarak ‘Endüstrileştirici’

inventor investor industrializer incubator “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY 4 Indusrtializer ‘Gerçekleştirme Makinası’ ‘Endüstrileştirici’ Bir ‘Gerçekleştirme Makinası’ olarak ‘Endüstrileştirici’ MarbleAngel ? • Mermerin içindeki heykeli gören Mikelangelo gibi bir dahi sanatçı • F1 Pilotu gibi bir hız ve optimizasyon ustası • Bir orkestra şefi gibi bütüne ve uyuma hakim • Usta bir jokey gibi atıyla yek vücut olabilen • Ve aynı zamanda usta bir uzlaştırıcı olmalı • Mermerin içindeki heykeli gören Mikelangelo gibi bir dahi sanatçı • F1 Pilotu gibi bir hız ve optimizasyon ustası • Bir orkestra şefi gibi bütüne ve uyuma hakim • Usta bir jokey gibi atıyla yek vücut olabilen • Ve aynı zamanda usta bir uzlaştırıcı olmalı Dinamik/Değişken Proje ve Şirket Yönetimi

inventor investor industrializer incubator “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY 5 Indusrtializer Stres, Motivasyon ve Risk Yönetimi Daha önce başka iş fikirlerini ticari başarıya dönüştürme deneyimi, bunu tekrar yapma isteği ve bunu tekrar yapmak için maddi ve manevi kazanımı olmalı (Maaş/Ortaklık/HisseOpsiyonu/Bonus/Komisyon). Daha önce başka iş fikirlerini ticari başarıya dönüştürme deneyimi, bunu tekrar yapma isteği ve bunu tekrar yapmak için maddi ve manevi kazanımı olmalı (Maaş/Ortaklık/HisseOpsiyonu/Bonus/Komisyon). Mezunlar Ekosistem Üyesi / Fikir Sahibi /Paydaş Network’ü Profesyonel Yetenek Avcılığı İstekTutkuDeneyimÖzveriAzimKazanç • Bir Endüstrileştiricinin teknik olarak bu özelliklere sahip olması yeterli değil. İşin başarıya ulaşması için endüstrileştiricinin gönülden, azimle işe bağlı olmasını sağlayacak ve kendisini işin sahibi olarak göreceği ortam ve dinamikler gerekiyor • Bir girişimin başarıya ulaşması için gerekli sihirli unsur ‘klasik profesyonel kariyer tariflerinden öte’ azim, kararlılık, adanmışlık gerektiriyor. Klasik iş tarifleri, yetenek avcılığı formların dışında bu ‘azim, kararlılık, adanmışlığı’ sağlayacak arama yöntemlerini gerektiriyor

inventor investor industrializer incubator “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY 6 Indusrtializer Ortak, Yatırımcı, İş Ağı ve Pazar Entegrasyonu Geliştirme Investor Industrializer • Bu bir ‘Ortak Vizyon, Motivasyon ve Takım’ oyunu. • Tüm paydaşlar ortak amaç, vizyon etrafında birleşebileceği ortamlarda tanışmalı • Birbirlerini tercih ederek ve takım olmayı taahüt edeceği bir anlayışla yola çıkmaları sağlanmalı • Birlikte tarif ettikleri ticari başarıya ulaşana dek her aşamada bu ortak vizyon, iklim ve takım ruhu hakim olmalı Incubator Inventor

“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY Indusrtializer 7 I nvestor I ncubator I nventor I ndustrializer Paydaş Değerlendirme (Partner Evaluation) iFour Office

inventor investor industrializer incubator “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY 8 Indusrtializer Fikirlere Ulaşmak, Değerlemek, Anlaşmak • Fikir (Ürün/Hizmet) gerçek bir ihtiyaca hitap ediyormu? Yarattığı FAYDA ve DEĞER net mi? Hangi ihtiyaçlara çözüm sunacağı net mi? • Bu ihtiyacın pazarı yeteri kadar büyük mü ve gelişmeye açık mı? • Fikir (Ürün/Hizmet) sahibi pazar ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda ürün/hizmeti geliştirilmeye ve çeşitlendirmeye açık ve esnek mi? • Fikir (Ürün/Hizmet) sahibi takım çalışmasına yatkın ve istekli mi? Belirsizlik toleransı yüksek mi? • Uzun soluklu ve esneklik gerektiren geliştirme, uyumlandırma süreçleri için yeterli donanımda ve istekte mi? • Fikir (Ürün/Hizmet) sahibi rekabetçi avantajları sürekli sunmaya devam edecek donanımda ve yapıda mı? • Fikir sahibi ürünün ticari başarıya ulaşmasına ve sonraki dönemde başarısını garantilemek için gerekli geliştirme ve çalışmaları yapmaya hazır mı?

inventor investor industrializer incubator “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY 9 Indusrtializer Yatırımcılara Ulaşmak, Pazarlamak, Anlaşmak • Fikir aşamasından ticari başarıya ulaşmış ve halen yaşayan girişim ve yatırımlarının sayısı ne kadar? • Yatırımcı gerektiğinde sözkonusu iş için daha derinlemesine yatırım yapabilecek ölçek ve vizyonda mı? • İşin ticari başarıya ulaşması için gerekli stratejik işbirlikleri ve kanalların aktive edilmesi için yeterli etkileşim ağına sahip mi? • Sözkonusu iş alanına vereceği öncelik ve ayıracağı kaynak büyüklüğü ve bunun oranı ne kadar? • İşin ticari başarıya ulaşması için tü paydaşlarla işbirliği ve takım halinde çalışmaya, motive etmeye yatkın mı? • İşin ticari başarıya ulaşmasında ilgili tüm paydaşlarla aynı vizyonda birleşme konusunda istekli, tecrubeli ve motive mi?

inventor investor industrializer incubator “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY 10 Indusrtializer Şirket Türü, Yeri, Yapısına Karar Vermek, Şirket Kurmak • Kurulacak ticari yapının şekli ve yapısı önemli olmakla birlikte, ‘Incubation’ aşamasında odaklanılması gereken diğer önemli unsurlar ; • Markası/İsmi ‘Başarı’ ile ne kadar özdeş? • İş fikrinin ticari başarıya dönüşmesini sağlayacak iş planı güncellenmesi, stratejik işbirlikleri ve her türlü teknik gereksinime uygun kaynaklara direk erişime elverişli ortam, olanak ve iklimin yaratılmasına ne kadar elverişli • Fikir ve girişimlerin ticari başarıya giden yolda gereksinim duyacaklaı işbirlikleri ve kaynaklar için uygun etkinliklerin sürekli sunulması ve uygun ortamların oluşturulması konusunda ne kadar yetkin ve aktif • Takım çalışmaları ve yaratıcı ortamın sürekliliği için teknik ve sosyal gelişim fırsatları, işbirliklerinin sağlanması konusunda aktiflik derecesi • Başarı öykülerinin gelişim ortamının doğal parçası olarak değerlendirileceği bir iklim yaratılması konusunda ne kadar etkili

“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY Indusrtializer 11 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY TEŞEKKÜRLER