3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

MS OFFICE 2013.
Mutluköy İlköğretim Okulu
PROJE SINIFI.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
UZAKTAN EĞİTİM.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.

(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
Bilgi İşlem Birimi (Bilişim Teknolojileri Birimi)
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
SEVCAN DEMİR ELEKTROY NEDİR? Öğrencilerin derse ne ölçüde katıldıklarını görmek; onların sorunlarını tespit etmek ve tüm sınıfın beraber ilerleme.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NENE HATUN İLK VE ORTA OKULU KASIM-ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Mutluköy İlköğretim Okulu
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI ÖZEL ATAŞEHİR DOĞA ORTAOKUL MATEMATİK ZÜMRESİ SHOW ME UYGULAMASI

MATEMATİK EĞİTİMİ VE TEKNOLOJİ Hızla gelişen teknoloji günlük hayatımızın her alanına girmişken eğitimciler olarak sorgulamamız gereken ilk şey,teknoloji-eğitim entegrasyonu olmalıdır. Peki öğretmenler olarak biz bu entegrasyonu benimseyip ne kadar uyguluyoruz?

Bizler öğretmenler olarak kendi öğrencilik yıllarımızdan bu zamana kadar geçen süreyi sık sık değerlendiriyor, yenilikleri takip ediyor ve eğitim öğretim sürecine uyarlıyor olmamız gerektiğini düşünmekteyiz. İşte bu süreç bizi teknolojinin tüm hayatımızı kapladığı gerçeğine götürmektedir. Cep telefonlarından bilgisayarlara,otomotivden sağlık hizmetlerine kadar günlük yaşamımızı düzenleyen teknolojik gelişim bir süredir eğitim sektöründe de kendini göstermeye başlamıştır.

ATAŞEHİR DOĞA ORTAOKULUNDA MATEMATİK EĞİTİMİ 2011-2012 eğitim öğretim yılının başından bu zamana kadar matematik derslerini ülkemizde bir ilk olarak I-PAD ile işlemekteyiz.Her öğrencimiz I-PAD ile derse katılmaktalar ve biz öğretmenler tüm ders içeriklerimizi sınıf ortamında onlarla paylaşmaktayız.

ANCAK BİZ BUNUNLA YETİNMEDİK… Matematik dersi için etkili öğrenme ne kadar çok soru örneğini öğrencilerimizle paylaşabildiğimizle orantılıdır.Ancak ders saati müfredat her zaman buna olanak vermemektedir.Teknoloji tabanlı verdiğimiz bu eğitim bize hız ve zaman kazandırmaktadır.Dersleri daha keyifli kılmaktadır ve öğrencilerimize daha fazla örnek göstermemizi sağlayarak konuların pekiştirilmesinde önemli rol oynamaktadır. ANCAK BİZ BUNUNLA YETİNMEDİK…

NEDEN SHOW ME? Önyargılara yenik düşen matematik dersi sıkıcı,zor,karmaşık gelmiştir hep nedense.Anlatım aşamasında böyle olduğu gibi,etkinlikler ya da ödevlerde de bu önyargıyı pek fazla aşamamıştır.I-PAD’i sadece sınıf içi materyal olarak kullanmak yeterli olmayacak,eğitimin içine tamamen entegre etmemiz gerekecekti.

Öğrencilerimize eğitim öğretim yılı içerisinde belli aralıklar ile farklı konularda pekiştireç olarak performans görevleri vermekteyiz.Verdiğimiz ödevler kendi öğrencilik yıllarımızı da düşünürsek yazma,kes-yapıştır ,katla-boya,artık materyal 3 boyutlu görseller şeklinde karşımıza çıkmaktadır.Ancak bu çalışmalar bir süre sonra ne yazık ki atılmaktan öteye geçememektedir.Hatta öğrenci gözünde sadece not için yapılan bir çalışma haline dönüşüyor.Öğrencinin ödev yapma motivasyonunu dahi düşürüyor. Madem bu kadar teknolojiden bahsediyoruz,neden ödev yöntemlerimizi buna göre belirlemiyoruz?

İşte bu yüzden show me uygulamasını bir performans görevi olarak kullanmaya karar verdik. Bir app store uygulaması olan show me I-PAD de ses kaydı ve yazı yazmaya olanak sağlayan bir uygulamadır.

NASIL UYGULADIK? 7.SINIF Öğrencilerimizin her birinden uygulamayı I-PAD lerine yüklemelerini istedik.Basit bir üyelik işleminden sonra uygulama öğrenciler tarafından kullanılır hale geldi.Aynı işlemi öğretmen olarak bizler de yaptık.Artık her birimizin bir show me hesabı oldu.Tıpkı bir sosyal paylaşım sitesi gibi birbirimizi takibe bile başladık.

İkinci aşamada öğrencilerimizden matematik dersinde işlediğimiz 3 konudan kendi seçtikleri soruları sınıfta nasıl öğretmen anlatıp çözüyorsa,onların da bunu show me de yapmalarını istedik.Uygulama yapılan çalışmaları kaydetmemize ve bu çalışmaları paylaşmamıza olanak sağlamakta idi.Bu sayede öğrencilerimiz yaptıkları çalışmaları birbirleri ve öğretmenleri ile paylaşmış,bir öğrenci diğer arkadaşının çalışmasını izleyebilmiş ve hatta bu paylaşımı sosyal paylaşım sitelerinde olduğu gibi beğenmiştir.Ve hatta uygulama tüm dünyada kullanıldığı için farklı kültürden eğitimcilerin paylaşımlarını dahi izleyebilmişlerdir.

Bununla da yetinmedik.Öğretmen olarak biz de her hangi bir konu ile ilgili can alıcı,hemen her kaynakta karşılarına çıkabilecek,temel bazdaki örnekleri show me de anlatarak çözdük.Çalışmalarımızı paylaştık.Böylece öğrencilerimiz evde çalışırken anlamadıkları bir sorunun nasıl çözülebileceğini adım adım kendi I –Pad lerinden show me uygulamasından izleyebildiler.

AMACIMIZ; Öğrencilerin kendi çözdükleri soruları bir yandan da anlatarak daha etkili bir öğrenme gerçekleştirmeleri,çözemedikleri soru tipleri ile ilgili öğretmen olarak uzaktan destek verebilmekti. Bunu yapabilmek için de teknolojiden faydalanarak öğrencilerin ilgi alanlarını branşımıza uyarlamaktı.

KAZANIMLAR Öncelikle kalıplaşmış ödev mantığının dışına çıkarak önyargıları kırdık. Teknolojiyi doğru kullanma açısından önemli bir adım attık.Öğrencilerimizde teknolojinin eğitim içeriği farkındalığı yarattık.Keza öğrenciler teknolojiyi oyun ve eğlence aracı olarak daha etkin kullanmaktalar. Anlatarak ve yazarak öğrenmenin olumlu etkisini gözlemledik ve yaşadık.Yaptıkları çalışma ile öğrencilerimiz akılda kalıcı bir performans sergilemiş oldular.

Yaptıkları çalışmaların kalıcılığı,yıl boyunca ve hatta önümüzdeki yıllarda dahi faydalanabileceği ve paylaşabileceği düşüncesi verilen emeğin karşılığını bulmuş olması adına olumlu bir motivasyon olmuştur.Ödevi yapsam ne olur ki nasıl olsa öğretmen bakıp sonra çöp olacak mantığı ortadan kalkmıştır.

ÖLÇME VE DEĞERENDİRME Yapılan çalışmanın elbette nota dönüşmesi gerekiyordu.Amacımız not vermek için bir görev tanımlamak değildi elbette ancak,eğitim sistemi içinde yapılan çalışmaların not ile değerlendirilmesi olumlu motivasyon olması için çok önemli.Çalışmayı yerine getiren öğrenci oranı %98 idi.Öğrencinin seçtiği soruların ve konuların zorluğuna,çözülen soru sayısına göre ölçme uygulayarak öğrencilerimizi değerlendirdik.

Aldığımız geri dönütler oldukça espirili oldu Aldığımız geri dönütler oldukça espirili oldu.Bir öğrenci velisi “artık okula gitmenize gerek yok”diyerek bizleri keyiflendirdi.

SON SÖZ Değişen dünyada teknoloji eğitim entegrasyonunu gerçekleştirebildiğimiz inancı ile yaptığımız çalışmanın amacına ulaştığını düşünmekteyiz. Uygulamanın her hangi bir maliyet içermemesi kolay uygulanabilir olması ve uygulama aşamalarında aldığımız olumlu dönütler bize doğru bir çalışma yaptığımızı hissettirmiştir.

Desteklerinden dolayı: Doğa Okulları eğitim teknolojileri birimine, Okul yöneticilerimize, Bölüm başkanımıza, Öğrencilerimize, Katılımınız ve bizi dinlediğiniz için sizlere Sonsuz teşekkürler…

ÖZEL ATAŞEHİR DOĞA ORTAOKULU MATEMATİK ZÜMRESİ BÖLÜM BAŞKANI:ELVİN ÖVEN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ ELİF TEMİZ NURDAN BULAT PEMRA TOPALOĞLU IŞILAY GÜNER