Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

SERBEST VETERİNER HEKİMLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Türkiye Permakültür Derneği ?
AB VETERİNER HEKİM PLATFORMU BASIN AÇIKLAMASI “ BU ZOONOZ HASTALIKLARLA AB’YE GİRMEMİZ HAYALDİR ! “
AB UYUM ÇALIŞMALARINDA KATEDİLEN MESAFE VE HEDEFLER
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
AB Sürecinde Türk Veteriner Hekimliği
SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM Dipl.-Ing. Architect Mesut TANYEL Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi University of Applied Sciences Dortmund Serbest Mimar.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
AB VETERİNER HEKİM PLATFORMU
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
SERBEST VETERİNER HEKİMLİĞİN SORUNLARI (PET SEKTÖRÜ)
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
GRUNDTVIG PROJECT BASIC SKILLS AT THE WORK PLACE (İŞ YERİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİ "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim.
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
KARABÜK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Comenius Regio Projesi Yerel Ortaklar Toplantısı.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
1 BİRİNCİ BASAMAKTA SPOR YAPACAK ÇOCUĞA YAKLAŞIM Dr. Ömer EŞKİ Toros Sağlık Ocağı ADANA-2007 Mevcut Durumun Saptanması.
14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
Aile Hekimliğinin Tarihçesi
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
Podoloji Eğitimi – Tanımlar
UZMANLIK EĞİTİMİ’nde ASİSTAN GÖRÜŞLERİ Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı 26 Ekim 2013 Adana.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
* AB UYUM SÜRECİNDE HAYVANCILIĞIN SORUNLARI ve MEVCUT TABLO *Bu sunu, sadece Tarım Bakanlığının açıklamalarının yer aldığı kaynakta gösterilen basın haberinin.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
TÜRKİYE’DE MEDİKAL FİZİK EĞİTİMİ
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA.
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Panel Enfeksiyon kontrol mevzuatında güncel durum
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Sağlıkta İnsangücü Çalışma Grubu Raporu Dr. İ. Serdar ARDA.
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI Konuk Konuşmacı Programı.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
23 Nisan töreni, 1932 (Prof. Dr. Mümtaz MAZICIOĞLU’na fotoğraf için teşekkürler)
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Klinik hizmetlerinde veteriner hekime yardımcı olan, yetkileri kapsamında veteriner hekim gözetiminde veya gözetim olmaksızın tedavi ve koruyucu tıp.
Turkish Veterinary Medical Association SU HAYVANLARI KONUSUNDA VETERİNER HEKİMLİK HİZMETLERİ TÜRK VETERİNER HEKİMLERİ BİRLİĞİ
Veterinerlik Bölümü Laborant ve Veteriner Sağlık Programı.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
Keşan Meslek Yüksekokulu Veterinerlik Bölümü Laborant ve Veteriner Sağlık Programı.
HIMSS EMRAM ile 2017de Bizi Neler Bekliyor
ULUSLARARASI ÖRGÜTLER
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE AKÜ Veteriner Fakültesi Öğretim Üyesi Afyonkarahisar Veteriner Hekimler Odası Başkanı Türk Veteriner Hekimliği’nin 156. Yıl Dönümü Afyonkarahisar, 23-10-2007

Veteriner Hekimliği Eğitim Sistemi Bütün dünyada tartışılmaktadır Eğitim programları Amerika dahil tüm ülkelerde farklı Özelleşme ve Belli Konularda Profesyonelleşme Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

2007 yılında yayınlanmış bir makalede (Current Perspectives on Distance Education in Veterinary Medicine Cheryl R. Dhein, J Vet Med Educ 2007; 34: 286-291) Avrupa Ülkeleri ve ABD'deki problemler: - Veteriner hekimlerin pratik yetersizlikleri - Fakültelerin eğitiminin kısalığı ? - Eğitim maliyetlerinin artışı - İnsan ve profesyonellik kabiliyetlerindeki dengesizlik Fakültelere getirilen büyük baş hayvan sayısında azalma Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Bu problemlerin hepsi bizim için de geçerlidir. Ayrıca; Fiziki yetersizlikler (Kapalı alan, ulaşım, ambulans hizmetleri vs) Fakülteye gelen öğrenciler ÖSYM sonuçlarında 1990 da en düşük % 9 iken 2007 yılında %40 lık dilimin altında Öğrenciler veteriner hekimlikle ilgili bir lise eğitimi almamaktadır. Veteriner hekim sayısı ? (FEV raporlarına göre ihtiyacın doluluğu % 70', Almanya en yüksek % 82 daha sonra İspanya % 65. Ancak bu hesaplar verimli hayvan ve işletme sayısı ile yeniden hesaplanmalı) Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Fakülte entegrasyonlarında eksiklik (Çiftçi, İşletme, Bakanlık, Mezunlar vs) Fakültelere gelen hasta sayısının azlığı Akreditasyon için yetersizlik Mezuniyet sonrası eğitim yetersizliği Belli konularda profesyonelleşmemek Klinik veya poliklinik uygulamalardan hastane uygulamalarına geçememek Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Mezuniyet sonrası eğitim Problem; Mezuniyet sonrası eğitim Neden Gerekli ? Kim düzenler ? Nasıl verilecek ? Amerika ve Avrupa’daki Durum? Biz neredeyiz ? Öneriler Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Neden Gerekli ? Ne kadar bilgisi var ? sorusu değişti; Ne kadar tecrübesi var ? Çok fazla alan ve konu Pratik yetersizlikler Eğitiminin kısalığı ? Yeni bilgi ve teknolojilerin hızlı artışı Ne kadar vaka görüyorlar ? İşletmelerin yapısı, gereklilikleri, beklentileri değişiyor Hayvancılık her alanda işletme veya sektör konumuna gelmekte İnsanlarımızın, işletmelerin ve devlet’in ihtiyaç, beklenti ve önem verdiği konular değişmekte Besin kontrolü ve gıda hijyeninde yeni yaklaşımların oluşması Ülkeler arası ticaretin artması Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Kim düzenler ? Amerika da eğitimin yönlendirilmesi, hangi eğitimlerin verilmesi gerektiği, hangi şartlarda hangi sertifikaların kabul edileceği, diploma denklikleri Amerikan Veteriner Hekimler Medikal Birliği'nin kontrolü altındadır. İstediği an eğitime müdahale eder Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Kim düzenler ? Avrupa da Amerikadaki kadar sert ve kesin olmasa da Veteriner Hekimler Birliği eğitimin yönlendiricisidir. Türkiye'de Eğitimin hiç bir yerinde birlik veya organizasyon yoktur. Yönlendirme yapabilecek kabiliyette birlik veya organizsayon da yoktur. Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Nasıl verilecek ? Yüzyüze, uygulamalı veya uzaktan eğitim; Konferans ve Seminerler Sertifikalı veya Sertifikasız Kurslar Eğitim Programları (Sınıf, Lab, Kahvaltı, Akşam Yemeği, Yazışma) Uzaktan Eğitim (E-Learning , E-Technology) (Web tabanlı Kurslar, animasyon, mikroskop görüntüleri, vaka takdimleri, videolar, DVD/CD) - Videokonferans (Kurs, toplantı, tartışma, resim-bilgi paylaşımı, seminer) Klup faaliyetleri Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Amerika ve Avrupa’daki Durum Avrupada İleri Düzey Veteriner Çalışmaları (ESAVS) Organizasyonu ve Avrupa Küçük Hayvan Veteriner Hekimleri Birlikleri Federasonu (FECAVA) destekleri ile ‘Avrupa Birliği Veteriner Uzmanlığı ’ (EAVS - European Association for Veterinary Specialisation) adlı bir oluşum oluşturmuş, Avrupa Birliğine 12 ülkenin dahil olduğu bir Pilot Proje yaparak (Leonardo Da Vinci) destek almış, 1991 yılından bu yana 14 ülkede 140 kursta 3.500 hekime kurs vermiş. Vet Contact adında bir internet sitesi oluşturmuş. Kursları ve siteyi 20 den fazla ilaç, yem-mama üreticisi ve medikal malzeme üreten firma da desteklemekte. Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Amerika ve Avrupa’daki Durum Fakülteler, Enstitüler, Bakanlıklar, Odalar (Veteriner Hekim, Ziraat, Gıda vs) Yetiştirici Birlikleri İlaç-Yem Firmaları Makina Teçhizat Üreticileri vs mezuniyet sonrası eğitimi organize edebilir. Ancak; Hepsi öncelikle veteriner hekimleri birliğinden izin almalı ve yapılan kursların akredite olmasını sağlamalıdır. Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Amerika ve Avrupa’daki Durum Amerika da Eğitim eyaletler arasında fark olsa da neredeyse tamamen Amerikan Veteriner Hekimler Medikal Birliği'nin kontrolü altındadır. Eyalet içinde düzenlenecek bazı kurs, sempozyum ve kongreleri kendi aralarında birleşmiş (klinik, çiftlik hayvanları, gıda vs) veteriner hekimleri birlikleri planlar. Planladıkları veya başkalarınca yapılan kurs ve etkinliklerin (kongre, sempozyum vs) kaç kredi (CE Credit: Continuing Credit) olduğunu belirler. Mezun olmuş tüm veteriner hekimler her sene birliklerinin belirlediği minimum CE kredisi kadar eğitime katılmak zorundadır. Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Amerika ve Avrupa’daki Durum Amerika da öğrenciler mezun olmadan mezuniyet sonrası eğitime hazırlanıyorlar: Bir üst sınıfa geçerken doldurmanız gereken formdan bazı sorular: Yıl içinde katıldığınız konferanslar, dergi ve kulüp etkinlikleri nelerdir ? Kaç tane haftalık fakülte seminer serisine katıldınız ? Katıldığınız araştırma projesi var mıdır ? Yaptığınız uygulamalarda hangi alet ve ekipmanlarla ilgili bilgi edindiniz ? Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Amerika ve Avrupa’daki Durum Amerika da Besin/Gıda sektöründe çalışan veteriner hekimlerin % 12 artması gerektiği, her sene %4-5 açık verildiğini 28 adet Veteriner Kolejine 2007 yılında ek olarak 1.5 MİLYAR dolar verilecek Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Amerika ve Avrupa’daki Durum Anatomi ve Patoloji Anestezi Su Hayvanları Hekimliği Kanatlı Hekimliği At Hekimliği Kuş Türleri Kedi-Köpek ve Türleri Davranış Hayvan Hakları ve Refahı Hasta Sahipleri ile Diyalog Klinik Hayvan Besleme Endoskopi Oftalmoloji İlaç Bilgisi Acil/Kritik Vaka Veteriner Hekimliği Yeni Doğan Hekimliği Yaşlı Hayvanlar ve Tedavisi Endokrinoloji Salgın Hastalıklar Enfeksiyöz Hastalıklar ve İmmunoloji İç Hastalıkları Kardiyoloji-Pulmoloji Nöroloji Onkoloji Parazitoloji Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Kanun ve Yönetmelikler Doğum ve Üreme Genetik Egzotik Hayvan Toksikoloji Yaban Hayatı Balık Arı Tavşan Manda İlaçlama Chiropractic Veteriner Diş Hekimliği Deri Hastalıkları Tanısal Görüntüleme (Ultrason, Röntgen vs) Biyokimya Biyoinformatik Hücre Biyolojisi İmmunoloji Moleküler Genetik Enfeksiyöz Hastalıklar Akupunktur Bitkisel Tedavi (Herbal) Yönetim (Management) Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Biz neredeyiz ? Öneriler Mezuniyet sonrası eğitim gerekli mi ? Kim evet diyor ? (Fakülteler, bakanlık, sektörler, işletmeler, firmalar, mezun olanlar, vatandaş) Veteriner Hekim veya çalıştığı kurum-işletme faydasına inanmıyor, Zaman kaybı ? Parasını kim verecek ? Mezuniyet sonu eğitimin maaşıma-kazancıma etkisi var mı? Birlik veya organizasyonlarda eksiklik, Kursları kimin akredite edeceği belli değil Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Biz neredeyiz ? Öneriler Bakanlık, fakülteler, odalar vs senelik kurs planlaması yapmaz Kongre, sempozyum ve kurslar sadece yakın çevreye duyurulur!!! Kongre ve sempozyumlar sadece bilimsel araştırma sunum yerleridir. (Uygulama, tartışma, eğitime yön verme, ülke problemleri vs) Öğrencilerimize verilecek eğitimin kalite ve yeterlilikleri için tüm fakülteler, bakanlık ve sektörler arasında tartışılmalı, görüşler alınmalı gerekirse bu konuda kongre-sempozyum düzenlenmeli. Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

Biz neredeyiz ? Öneriler Türk Veteriner Hekimler Birliği’nin yapısı ve işleyişi değiştirilmeli (Devlet desteklerinden faydalanabilmeli) Suni Tohumlama ve Akredite Veteriner Hekimlik kursu Bakanlığın sultasından çıkarılmalı 2004-2007 yıllarında sadece 5 fakülte, 7 veteriner hekimler odası ve 2 tane dernek mezuniyet sonrası eğitim faaliyeti kabul edilirse %80’i de suni tohumlama, akredite veteriner hekimlik ve HACCP kursları olan faaliyetler yapmıştır. Bunlar çeşitlendirilmeli ve gerçek manada mezuniyet sonrası eğitim yapılmalıdır. Mezuniyet sonrası eğitime fakülteler, bakanlık ve sektör destek vermelidir. Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

American Association of Veterinary State Boards KAYNAKLAR: http://www.aavsb.org/DLR/DLR.aspx American Association of Veterinary State Boards http://www.vetmed.wsu.edu/ce/ CE (Continuing Education) Programs for Veterinarians & Vet. Technicians College of Veterinary Medicine, Washington State University Cheryl R. Dhein,. Distance Education: Current Applications in Veterinary Medicine The Use of Web-Conferencing in the College of Veterinary Medicine at Washington State University. J Vet Med Educ 2007; 34: 292-298 Michael H. Sims, , Nancy Howell, and Babbet Harbison. Videoconferencing in a Veterinary Curriculum. J Vet Med Educ 2007; 34: 299-310 Peggy A Ertmer,. Abdelfattah Y.M Nour. Distance Education: Current Applications in Veterinary Medicine,. Teaching Basic Medical Sciences at a Distance: Strategies for Effective Teaching and Learning in Internet-Based Courses. Journal of Veterinary Medical Education, Vol 34, Issue 3, 316-324. http://www.fve.org/index.html http://www.fve.org/papers/pdf/educ/position_papers/011-Education-final.pdf http://www.avma.org/education/cvea/veterinarians.asp Afyonkarahisar Veteriner Hekimler Odası 2005 Yılı Klinik Çalışanları Anketi Fotoğraf:lar http://www.photo.net/photos/Wojtek%20Kwiatkowski Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007

TEŞEKKÜRLER Yrd. Doç. Dr. Fatih Mehmet BİRDANE, Veteriner Hekimlikte Mezuniyet Sonrası Eğitim, Afyonkarahisar, 23-10-2007