ÖZEL MARMARA İLKOKULU 1. SINIFLAR MESLEKLER ÜNİTESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
SOSYAL BİLİMLER BÖLÜMÜ B KRİTERİ İÇİN İYİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı KATILIMCILARA YÖNELİK MATERYALLER.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Newton’un Hareket Kanunları
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TAŞITLAR.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
6.Sınıf sosyal bilgiler olgu ve görüş
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7. SINIFLAR
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Kütüphane Oryantasyonu
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Oturum aç butonuna tıklayın.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
Tema : Rakamları Tanıyorum (Rakamları Oluşturan Çokluk Parçaları)
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
1. KUŞAK DÜZEN.
Kat Hizmetleri Organizasyonu
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Romen Rakamları Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi sunmak için başlangıç dosyası olarak kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ.
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Programlı Öğretim.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Mutluköy İlköğretim Okulu
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KONTROL SİSTEMLERİ DERSİ LABORATUVARI PROJE SUNUSU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

ÖZEL MARMARA İLKOKULU 1. SINIFLAR MESLEKLER ÜNİTESİ

BİLGİLENDİRME Meslekler ünitesi, okulumuzda birinci sınıflarda uygulama süreci içerisinde olduğu için; uygulanmış örnek çalışmalar, öğrenci fotoğrafları ünite bitiminde ilave edilecektir.

MESLKELER Alanlar Üstü Tema: Kendimizi Düzenleme Biçimimiz Ana Fikir: İnsanlar toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli meslekler edinirler.

ANAHTAR KAVRAMLAR: İşlev, sorumluluk, bakış açısı Bağlantılı Kavramlar: Görevler, ihtiyaçlarımız SORGULAMA HATLARI: Çevremizdeki meslekler Mesleklerin farklı yönleri Mesleklerin yaşantımıza katkısı  

ÜNİTE AKIŞIMIZ (İÇERİĞİ) Ünite Öncesi Değerlendirme Aktiviteler ve Değerlendirmeleri Sonuç Aktivitesi

Öğretmen Soruları Çevremizde hangi meslek grupları vardır? (Şekil) Mesleklerin farklı yönleri nelerdir? (işlev) Mesleklerin yaşantımıza ne gibi katkıları vardır? (Sebep- sonuç) Siz hangi mesleği seçmek istiyorsunuz? (dönüşümlü düşünce)

Ünite Öncesi Değerlendirme Aktivite: Bir Büyüğümüze Sorduk Çalışma örneklerinin resimleri konulacak tır.

2. Aktivite: Hangi Meslekleri Biliyoruz 2. Aktivite: Hangi Meslekleri Biliyoruz? Çalışma örneklerinin resimleri konulacak

3. Aktivite: Benim Mesleğim Çalışma örneklerinin resimleri konulacak

ÜNİTEDE YAPILAN AKTİVİTELER 1. Sorgulama Maddesi: Çevremizdeki Meslekler 1.A. Meslekler Slaydı 1.B. Birçok Meslek Var 1.c. Problem Çözüyorum

2. Sorgulama Maddesi: Mesleklerin Farklı Yönleri 2.A. Meslekler Öyküsü 2.B. Mesleklerin Farklılıkları 2.C. Bilinmeyen Meslekler 2.D. Eski Meslekleri Araştırıyorum

3. Sorgulama Maddesi: Mesleklerin Yaşantımıza Katkısı 3.A. Röportaj Yapıyorum 3.B. Meslekler Olmasaydı

1.A. Meslekler Slaydı Değerlendirme: Öğretmen ve öğrenci değerlendirmesi ile değerlendirilir. Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

Adı – Soyadı: Tarih: … /…/ 2013 Slaydı dikkatli izleyerek, aklınızda kalan meslek isimlerini yazın. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Slayda göre aşağıdaki soruları cevaplayalım. Meslek ne demektir? ............................................................................................……………………………………………………………………………………………............. İzlediğiniz slaytta en çok hangi meslek sizin ilginizi çekti? Neden? …………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………… İzlediğiniz slaytta hangi meslek sizin ilginizi hiç çekmedi? Neden? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… İzlediğiniz slaytta ileride olmayı düşündüğünüz meslek var mıydı? Varsa mesleğin adını yazalım. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Öğretmen Değerlendirmesi Değerlendirilecek Kriterler Evet Hayır Bazen Slaydı dikkatle izledi. Slaydı izlerken notlar aldı. Slayt ile ilgili soruları doğru olarak cevapladı. İletişim becerilerinden “okuma becerisini” kullandı. Araştırma becerilerinden “veri kaydetme becerisini” kullandı.

Öğrenci Öz Değerlendirme Rubriği Slayt ile ilgili bütün soruları cevapladım. Slayt ile ilgili soruların çoğunluğunu cevapladım. Slayt ile ilgili soruların bazılarını cevapladım. Meslek çeşitleri hakkında bilgi sahibi oldum. Meslek çeşitleri hakkında biraz bilgi sahibi oldum. Meslek çeşitleri hakkında az bilgi sahibi oldum. Slaydı çok dikkatli izledim. Slaydı dikkatli izledim. Slaydı dikkatli izlemekte zorlandım.

1.B. Birçok Meslek Var: Değerlendirme: Öğrenciler, öğretmen değerlendirme rubriği ile değerlendirilirler.

Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

Öğretmen Değerlendirme Rubriği Yapboz parçalarını doğru ayırmışlardır. Yapboz parçalarını kısmen doğru ayırmışlardır. Yapboz parçalarını ayırmakta desteğe ihtiyaçları vardır. Yapboz parçalarını doğru birleştirmişlerdir. Yapboz parçalarını kısmen doğru birleştirmişlerdir. Yapboz parçalarını birleştirmede desteğe ihtiyaçları vardır. Oluşan meslek ile ilgili doğru tanımlama yapmışlardır. Oluşan meslek ile ilgili kısmen doğru tanımlama yapmışlardır. Oluşan meslek ile ilgili doğru tanımlama yapmakta desteğe ihtiyaçları vardır. Zamanı etkin kullanmışlardır. Zamanı kısmen etkin kullanmışlardır. Zamanı etkin kullanmakta desteğe ihtiyaçları vardır.

Örnek çalışma resimleri konulacaktır. 1.C. Problem Çözüyorum Değerlendirme: Öğrenciler, kontrol listesi ile öğretmen tarafından değerlendirilir. Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

Problem Değerlendirme Formu Adı-Soyadı: Çok İyi İyi Gelişmesi Gerekiyor ŞEKİL YÖNÜNDEN Zamanını doğru kullanır. Problemlerin içinde geçen meslek isimlerini fark eder. Problemlerde geçen meslek isimlerini işaretler. İÇERİK AÇISINDAN Problemleri doğru çözer. Rakamları kurallarına uyarak yazar. Problemin birimini yazar.

2.A. Meslekler Öyküsü Değerlendirme: Öğretmen tarafından kontrol listesi ile değerlendirilir.

Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

2.B. Mesleklerin Farklılıkları Değerlendirme: Yapılan çalışma; akran değerlendirme formu ile öğrenciler tarafından ve öğretmen gözlemiyle değerlendirilir.

Grubumuzdaki Öğrenciler Akran Değerlendirmesi: Adı- Soyadı: 1. Arkadaşının Adı-Soyadı: 2. Arkadaşının Adı-Soyadı: 3. Arkadaşının Adı-Soyadı: Her Zaman Bazen Grubumuzdaki Öğrenciler Ben arkadaşım 1. 2. 3. Etkinliğe katılımda gönüllüdür. Görevini zamanında yerine getirir. Grup arkadaşlarının görüşlerine saygılıdır. Malzemeleri kullanırken dikkatli ve titizdir.

Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

Örnek çalışma resimleri konulacaktır. 2.C. Bilinmeyen Meslekler Değerlendirme: Öğrenciler grup değerlendirme rubriği ve öğretmen kontrol listesi ile değerlendirilir. Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

Grup Değerlendirme Rubriği Bütün görsellerin hangi mesleği anlattığını bulduk. Çoğu görsellerin hangi mesleği anlattığını bulduk. Bir kısım görsellerin hangi mesleği anlattığını bulduk. Bütün mesleklerin adını doğru yazdık. Çoğu mesleğin adını doğru yazdık. Mesleklerin adını doğru yazmakta zorlandık. Grup olarak süremizi çok iyi kullandık. Grup olarak süremizi iyi kullandık. Grup olarak süremizi iyi kullanmakta zorlandık. Grup içindeki uyumumuz çok iyi düzeydeydi. Grup içindeki uyumumuz iyi düzeydeydi. Grup içinde uyum sağlamada zorlandık.

Öğretmenim Değerlendiriyor Gözlenecek Davranışlar Dereceler Çok iyi İyi Gelişmesi Gerekiyor GRUBUN ÇALIŞMASI YÖNÜNDEN Görev almaya istekli olma Zamanı verimli kullanma Grup içinde uyumlu çalışma ÇALIŞMANIN İÇERİĞİ YÖNÜNDEN Verilen görselin ait olduğu mesleği bulma Mesleğin adını doğru yazma Mesleğin verdiği hizmeti doğru ifade etme Cümleleri harf atlamadan doğru yazma

Örnek çalışma resimleri konulacaktır. 2.D. Eski Meslekleri Araştırıyorum Değerlendirme: Yapılan çalışma öğretmen tarafından kontrol listesi ile değerlendirilir. Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

Nalburculuk Mesleğini Araşrtırmıştır. Sınıf Öğretmenin Görüşü: ……………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… Grup Adı: Nalburculuk Mesleğini Araşrtırmıştır. Nakkaşlık Mesleğini Araşrtırmıştır. Neyzenlik Mesleğini Araşrtırmıştır. Nalbantlık Mesleğini Araşrtırmıştır. Hattatlık Mesleğini Araşrtırmıştır. Kalaycılık Mesleğini Araşrtırmıştır. Meslekleri uygun cümlelerle ifade etmiştir. Zamanını iyi kullanmıştır.

Örnek çalışma resimleri konulacaktır. 3.A. Röportaj Yapıyorum Değerlendirme: Öğrenci değerlendirmesi ile değerlendirilir. Örnek çalışma resimleri konulacaktır.

3.B Meslekler Olmasaydı Değerlendirme: Öğrenciler, öğretmen tarafından kontrol listesi ile değerlendirilir.

SONUÇ DEĞERLENDİRME “Meslekleri Tanıtalım” Öğrenciler; beş gruba ayrılır. Her gruba bir meslek verilir. Öğrencilerden seçtikleri mesleğin broşürünü hazırlamaları istenir. Öğrenciler hazırladıkları broşürleri sınıfa dağıtarak sunarlar. Değerlendirme: Öğretmen kontrol listesi ve rubrik ile grupları değerlendirir.

Zamanı Etkili Kullanma Gözlenen Davranış Başarılı Normal Gelişmesi Gerekiyor İşbölümü ve Dayanışma Grup üyeleri arasında tam bir dayanışma ve iş bölümü vardı. Yardımlaşma eksiksizdi. Grup üyeleri arasında dayanışma ve iş bölümü vardı. Yardımlaşmada aksaklıklar görüldü. İş bölümü yapılmadan işe başlandı. Her üye bir şeyler yapmaya çalıştı. Dayanışma gözlenmedi. Zamanı Etkili Kullanma Grup zaman planlaması yaptı. İşler zamanında ve eksiksiz yapıldı. Yönergeleri aldıktan sonra çalışmaya başlandı ancak çalışmanın bir kısmında zaman sıkıntısı yaşandı. İşe başlamadan önce zaman kaybedildi. Görev zamanında yetiştirilmedi. Özgünlük İlginç öneriler bulundu ve uygulandı. İlginç fikirler bulunmakta zorlanıldı. İlginç fikirler bulunamadı. Sonuca Ulaşma Yapılan çalışmalarla hedeflenen sonuca zamanında varıldı. İstenilen sonuca kısmen ulaşıldı. Eksiklikler, grup üyeleri tarafından fark edildi. İstenilen sonuca beklenilen düzeyde ulaşılamadı. Öğretmenin Notları: ……………………………………………………………….

Öğrenci çalışmalarından örnek resimler eklenecektir.

berilsahin@ mek.k12.tr sehersözay@ mek.k12.tr handetoksoy@mek.k12.tr selinkaya@mek.k12.tr