SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ MEMNUNİYETİ DURUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Dr.Sumur Gazezoğlu İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ PERFORMANS VE KALİTE BİRİMİ Dr.Sumur Gazezoğlu İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ PERFORMANS VE KALİTE BİRİMİ HEKİMDIŞI SAĞLIK.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE BİRİMİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
DİĞER TUTUMLAR.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sunum transkripti:

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ MEMNUNİYETİ DURUMU Ebru DUMAN İZLEME ÖLÇME DEĞERLENDİRME BAŞKAN YARDIMCILIĞI VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİMİ DAİRE BAŞKANLIĞI

AMAÇ Bu araştırma Kalite Yönetim Sistemi (KYS) çalışmalarının, Gölbaşı Hasvak Devlet Hastanesi çalışanlarının memnuniyeti üzerine etkilerini belirlemek ve elde edilen veriler doğrultusunda uygulanabilir ve gerçekçi sonuçlara ulaşılarak yeni öneriler geliştirmek için yapılmıştır.

HASTANEMİZİN KALİTE ANLAYIŞI Hastalarımızın hastanemizde kendilerini rahat, huzurlu ve güvende hissedebilmeleri için gerekli olan tıbbi şartları sağlamayı, insani ihtiyaçları gözetmeyi, sağlık hizmetini sağlığa uygun şartlarda sunmayı ve nihai olarak da hasta memnuniyetini sağlamayı ilke olarak kabul ediyoruz.

HASTANEMİZİN KALİTE ANLAYIŞI Hastalarımıza en iyi hizmeti işinin ehli, güler yüzlü, disiplin ve düzen anlayışına sahip çalışanlarımızla verebileceğimize inanıyoruz; bu nedenle çalışanlarımızın ihtiyaç duydukları her türlü eğitimi almalarını destekliyoruz.

HASTANEMİZİN KALİTE ANLAYIŞI Yalnızca yazılı kanun ve nizamlara değil, yazılı olmayan insani, ahlaki ve toplumsal kurallara da bağlı kalarak ve değer yargılarına saygı göstererek kaliteli ve memnuniyet verici bir sağlık hizmeti sunulabileceğine inanıyoruz.

SAĞLIKTA KALİTE Hizmet sunumunda hasta ve yakınlarının haklarına saygı gösterilmesidir. Sağlık kuruluşlarının çağdaş yönetim anlayışları doğrultusunda yönetilmesidir. Vatandaşımızın ihtiyaçları doğrultusunda sağlık hizmetlerine erişimi kolaylaştırmaktır.

SAĞLIKTA KALİTE Sağlık kuruluşunda hastanın doğru değerlendirilmesidir. Doğru hastaya, doğru zamanda, doğru tedavinin uygulanmasıdır. Hastaların bilgilendirilmesi ve eğitilmesidir. Çalışanlarımızın niteliklerinin geliştirilmesidir.

SAĞLIKTA KALİTE Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanmasıdır. Sağlık tesisinin doğru ve güvenli bir biçimde çalışmasının sağlanmasıdır. Hasta ve çalışan memnuniyetinin sağlanmasıdır. Hastane enfeksiyonlarının önlenmesi ve kontrol altına alınmasıdır. Sağlık kuruluşunun etkililiğin ve verimliliğinin sağlanmasıdır. Hizmet sunum sürecinde bilginin doğru yönetilmesidir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI HASTANE ÇALIŞANLARI AÇISINDAN Eğitim ve ilerlemeyi desteklemek, Kişisel yaklaşımlardan süreç yaklaşımlarına dönüşümü sağlamak, Güçlü destekleyici yöneticilik anlayışının yerleşmesi, İşini iyi yapmak için bilgili olmak.

AKREDİTASYONUN YARARLARI HASTANE ÇALIŞANLARI AÇISINDAN Çalışanların fikirlerine değer vermek, Çalışanların tatminkarlık düzeylerini ölçmek, arttırmak, Kalite faaliyetlerine ilgiyi arttırmak, Çalışanların güvenliğini ve emniyetini sağlamak, Yetki konusunda daha belirgin çizgiler oluşturmak, Ekip çalışmasını teşvik etmek.(ana konu bu)

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Personelin mesleki gelişimini sağlamak (eğitim), Mesleki güveni sağlamak (Etik ve malpractice), Kalite gelişimi ile “bilimi” birleştirmek için bir öngörü sağlamak.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Personelin çalıştığı kurumla gurur duymasının sağlanması, Personel arasında iletişimin geliştirilmesi, Personel katılımının desteklenmesi.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN TKY’ de müşteri kavramı, sadece organizasyonun ürettiği ürün ya da hizmeti satın alan dış müşterilerden ibaret değildir. TKY “İç Müşteri” kavramını da gündeme getirerek, müşterilere bir bütün olarak bakılmasını sağlamış, müşteri memnuniyetini organizasyon dışında olduğu kadar organizasyon içinde de (çalışanlarla) gerçekleştirmeyi amaçlamıştır.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Günümüzde çalışanlar, organizasyonların önemli aktiflerindendir. Çalışanların memnuniyet düzeyi verimliliklerini ve motivasyonlarını doğrudan etkilediği için önemlidir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Çalışanların kişisel gelişmelerine imkan yaratılmadan, motivasyonlarını artırıcı uygulamalara ağırlık verilmeden ve iş doyumunu artırıcı çalışmalar yapılmadan dış müşterilerin sürekli memnun edilmesi düşünülemez. Bu nedenle iş doyumu yüksek olan çalışanın, organizasyona katkısının yüksek olduğu, diğer bir ifade ile iş doyumunun çalışanın performansını yükselttiği görüşü hâkimdir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Kişilerin başarılı, mutlu, memnun ve üretken olabilmelerinin en önemli gereklerinden biri olan mesleki doyum, kişinin işi hakkındaki genel tutumu olarak da tanımlanmakta bu tanımlama doğrultusunda çalışanın işini değerlendirmesiyle oluşan hoşnutluk ve hoşnutsuzluk duygu ve hislerinin bütünü olarak ele alınmaktadır. İş doyumu , duygusal bir tepki ve davranışsal bir dışa vurum olup, bireyin yaptığı işi, çalışma ortamını ve çalışma yaşamını değerlendirmesi ile oluşur.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN İşe karşı pozitif tutum iş doyumuna eş değerdir. İşe karşı negatif tutum ise iş doyumsuzluğu olarak adlandırılabilir. Buradan hareketle bireyin iş yerinde yüksek iş doyumu hissetmesi, bu kişinin genelde işini sevdiği ve işine olumlu yönde değer verdiği sonucunu ortaya koymaktadır. İş doyumu, işin özellikleriyle çalışanların istekleri birbirine uyduğu zaman gerçekleşmektedir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN İş doyumu yaşam doyumu ile yakından ilintilidir. Yaşam doyumuna bağlı olarak iş doyumunda değişiklikler görülebilmektedir. İş doyumunu etkileyen unsurlar sıralandığında; işin niteliği, organizasyonun yönetim şekli, çalışma ortamı, çalışanın iş arkadaşı çevresi gibi etkenler dikkat çekicidir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Tüm çalışanlar, çalışma koşullarının iyileştirilmesini, çalışma yaşamına ilişkin ekonomik, psikolojik ve toplumsal gereksinimlerinin, özlem ve isteklerinin karşılanmasını istemektedirler. Çalışanlar gereksinimleri kurumlarınca karşılandığı sürece doyumlu olmaktadırlar

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Sağlık alanı; yoğun stresler yaşayan hasta bireye hizmet verme güçlüğünün yanı sıra, bu alanda görev yapanların günlük çalışmalarında sık sık stres yaratıcı olaylarla karşı karşıya kalmaları nedeniyle, diğer iş ortamlarından farklılık göstermektedir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Sağlık kurumlarında hizmet sunumunun temel belirleyicisi olan çalışanlar verilen hizmetin kalitesini de büyük ölçüde belirlemektedir. Sağlık kurumları gibi, verilen hizmetin kişisel olduğu ve yoğun çabayı gerektirdiği hizmet örgütlerinde etkililiğin sağlanabilmesi için çalışanlar arasında yüksek bir doyum düzeyi gereklidir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN Genel bir kural olarak ifade edilirse, işinde tatmin olmayan sağlık personeli hastasını tatmin edemez . Sağlık çalışanları üzerinde yapılan birçok araştırmada iş doyumunun, yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, medeni durum, meslek ve hizmet süresi gibi kişisel özelliklerinin yanı sıra, yapılan işin içeriği, ücret, yönetim politikası, kişiler arası ilişkiler, gelişme ve yükselme imkânları ve çalışma koşulları gibi örgütsel ve çevresel faktörlerden de etkilendiği belirtilmektedir.

AKREDİTASYONUN YARARLARI TIBBİ PERSONEL AÇISINDAN İş doyumu ile ilgili yapılan çalışmaların çokluğu, kavrama duyulan ilgilinin temelinde, çalışanların iş doyumunu sağlanmasında artık organizasyonun amaçlarından biri olarak görülmesi düşüncesinin önemli bir yeri olduğu söylenebilir.

GEREÇ VE YÖNTEM Araştırmada veri toplamak amacıyla anket uygulamasından faydalanıldı. Anket likert tarzı cevaplandırma sistemine göre uyarlanmıştır. Anketin iç tutarlılığı hesaplanmış (0.82) ve uygunluğu belirlenmiştir.

GEREÇ VE YÖNTEM Ankette çalışanların demografik ve mesleki özelliklerine ilişkin 5 adet soru; diğer bölümlerde ise çalışanların iş ve işyeri ile ilgili memnuniyet düzeylerini belirlemeye yönelik 45 adet soru farklı iki kategoriye ayrılarak yöneltilmiştir.

GEREÇ VE YÖNTEM Araştırma bulgularına ait yüzdelik dağılımı tanımlayıcı istatistik yöntemleri ile anlamlılık düzeyleri ise ANOVA testi ile SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.

BULGULAR Çalışmamıza katılan çalışanların çoğunluğunu Kadınlar(%80), Hemşireler (%37), 26-33 yaş grubundakiler(%44), yüksekokul mezunları (%34.7) , 0-5 yıl arası mesleki deneyimi olan(%88) kişilerden oluşmaktadır.

İŞ YERİ AÇISINDAN

PERSONEL AÇISINDAN

Araştırmada çalışanların kalite çalışmaları ile ilgili kalite yönetim sisteminin uygulandığı işyeri ve kendi yapmış oldukları iş ile ilgili memnuniyet düzeyleri, mesleki durumlarına göre anlamlılık göstermiştir. Çalışanların memnuniyet durumları yapılan değerlendirmeler sonrasında pozitif yönde olduğu belirlenmiştir.

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler