Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KARMAŞIK SAYILAR.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
ÖRNEK OLAY.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Fatih Projesi Akademisyenler Çalıştayı Taslak Rapor ve Öneriler.
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine. Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Eğitimde FATİH Projesi,
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Betimsel içerik Normatif içerik
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖT ve MG’de Öğretmen Nitelikleri Bölüm 4 Bu Bölümün Konuları: 1.Materyal geliştirmede öğretmen nitelikleri 2.Teknoloji temelli öğrenmenin başarısı için.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Öğretimin Planlanması
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi

Modüler Öğrenme Belirlenmiş olan öğretim amaçları etrafında kendi içinde anlamlı bir bütün teşkil eden öğrenme birimlerine dayalı öğrenme. Farklı seviyelerde öğrenme özelliği gösteren bireylere farklı çalışma akışlarıyla sunulan bir dizi öğrenme modülü bu tür öğrenmenin temelini oluşturmaktadır.

Modüler Öğrenme Modüler öğrenme dijital teknoloji sayesinde etkin ve kolay uygulanabilir hale dönüştürülebilmektedir.

Gruplara ayrılarak aşağıdaki sorulara çözüm aradık Modüler öğrenme nasıl geliştirilebilir? Modüler öğrenme (Çevrimiçi, mobil, yoğun, yerel) nasıl yapılmalıdır? Fatih Projesinde bunun yeri nedir? Standart eğitim vermeye bir çözüm müdür? Öğretmenlerin buradaki rolü nasıl olacaktır?

Grup Liderleri ve Raportörler 1. Grup Lider:Elif Yılmaz Raportör: Serkan Güney 2. Grup Lider:Mehmet Göral Raportör: Başak Başman 3. Grup Lider: Vedat Çapan Raportör: Kemal Gültekin 4. Grup Lider: Adnan Dölekoğlu Raportör: Aslı Akı 5. Grup Lider: Özlem Uraz Raportör: Birgül Türkoğlu

Modüler öğrenme nasıl geliştirilebilir? Neden modüler sistem seçelim? Özellikleri ne olmalıdır? Sistem içinde yeri ne olmalıdır?

Modüler Öğrenme Nasıl Geliştirilebilir? Hedef davranışlar artık kazanım olarak adlandırılıyor, modüler eğitimdeki her modül alt kazanım olarak değerlendirilmelidir. Bu alt kazanımlar bir seri öğrenciye hitap ediyor, seviye farkları Parçala>Analiz>Sentez 4 duvarın ötesine geçiliyor

Bireyselleştirilmiş eğitim ya da genel eğitimin özelleştirilmesi Sadece bilişssel beceri değil duygusal özellikler de ölçülebilir hale getirilmelidir Sonuç ve süreç odaklı olup birden fazla değişik ölçüm programlarıyla öğrencilerin ilerlemesi gözlemlenmeli Fırsat eşitliği

Modüler öğrenme nasıl yapılmalıdır? Çevrimiçi, mobil, yoğun, Yerel nasıl olabilir? Standart içerik üzerine neler katılmalı? Oyunlar mı olsun? Değerlendirme nasıl olmalı?

Modüler öğrenme nasıl yapılmalıdır? Öğrenmenin kişiselleştirilmesi sağlanmalıdır Öğretmenin önderliği olmalı Öğrencilerin kendi uğraş ve ilgilerine yönelik olmalı Süreç değerlendirilmeli Oyun tasarlamak gibi etkinliklerle desteklenmeli Grup çalışmaları da modüler öğrenmeye örnek olabilir. Farklı öğrenmelere farklı değerlendirmeler yapılabilir.

Fatih Projesinde Modüler Öğrenmenin Yeri nasıl olmalıdır? Fatih projesi bireysel öğrenmeyi destekliyor mu? Esnek öğrenme sistemleri geliştirilebilir mi? Öğrenme seviyesine göre modüller nasıl organize edilebilir?

Mevcut sistemden çok farklı Uygulama ve belirtilen de farklı Uygulanabilirse bireysel öğrenmeyi destekliyor Esnek öğrenme sistemi geliştirilmeli Kitapların hepsi z kitap olmalı ama yeterli değil ek kaynaklar da olmalı Öğrenme seviyesine göre modüller zümreler arası eşgüdüm ile organize edilmiş bir sistemle mümkün

Modüler öğrenme standart eğitim vermeye bir çözüm müdür? Standart eğitimin özellikleri nelerdir? Modüler eğitim nasıl olmalıdır?

Standart Eğitim vermeye bir çözüm mü? Standart eğitim öğretmen merkezli ve öğrencilerin klasik olarak değerlendirildiği bir sistemdir. Öğrenci farklılaşması yok genel olarak başarıl/başarısız değerlendirmesi var Modülerin de kendi içinde her öğrencinin alması geken öğrenmelerin bir alt limiti olmalı Fakat bir üst limit kısıtlaması olmamalı Öğretmen yönlendirici olmalı ve öğretmenle birlikte ikili öğrenme olmalı Başlangıç çağı ilkokul olarak önerildi

Modüler Öğrenmede Öğretmenlerin Rolü Mentör? İzleyici? Danışman? Betimleyici?

Modüler Öğrenmede Öğretmenin rolü Öğretmen yol gösterici olmalı Öğretmenin genel olarak hiç bir konuda öğrencinin gerisinde kalması durumu olmamalı Sistemin gelişebilmesi için öğretmen eğitimi ve gelişimi esas alınmalı Sistemin benimsenebilmesi için gönüllülük şart İlk ölçme>Gruplama>Uygulama>Son ölçme şeklinde bir süreç izlenmeli Süreç içinde rubriklerle öğrenme ölçülebilir Öğretim portalleri geliştirmek önerilebilir Öğrencilerin çalışmaya alışması gerek

Teknolojiye gerçekten ihtiyaç var mı? Teknoloji amaç değil araç Fırsat eşitliği açısından evet

Teşekkürler gonca.telli@okan.edu.tr Facebook: Gonca Telli Twitter: @goncatelli