Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi
Modüler Öğrenme Belirlenmiş olan öğretim amaçları etrafında kendi içinde anlamlı bir bütün teşkil eden öğrenme birimlerine dayalı öğrenme. Farklı seviyelerde öğrenme özelliği gösteren bireylere farklı çalışma akışlarıyla sunulan bir dizi öğrenme modülü bu tür öğrenmenin temelini oluşturmaktadır.
Modüler Öğrenme Modüler öğrenme dijital teknoloji sayesinde etkin ve kolay uygulanabilir hale dönüştürülebilmektedir.
Gruplara ayrılarak aşağıdaki sorulara çözüm aradık Modüler öğrenme nasıl geliştirilebilir? Modüler öğrenme (Çevrimiçi, mobil, yoğun, yerel) nasıl yapılmalıdır? Fatih Projesinde bunun yeri nedir? Standart eğitim vermeye bir çözüm müdür? Öğretmenlerin buradaki rolü nasıl olacaktır?
Grup Liderleri ve Raportörler 1. Grup Lider:Elif Yılmaz Raportör: Serkan Güney 2. Grup Lider:Mehmet Göral Raportör: Başak Başman 3. Grup Lider: Vedat Çapan Raportör: Kemal Gültekin 4. Grup Lider: Adnan Dölekoğlu Raportör: Aslı Akı 5. Grup Lider: Özlem Uraz Raportör: Birgül Türkoğlu
Modüler öğrenme nasıl geliştirilebilir? Neden modüler sistem seçelim? Özellikleri ne olmalıdır? Sistem içinde yeri ne olmalıdır?
Modüler Öğrenme Nasıl Geliştirilebilir? Hedef davranışlar artık kazanım olarak adlandırılıyor, modüler eğitimdeki her modül alt kazanım olarak değerlendirilmelidir. Bu alt kazanımlar bir seri öğrenciye hitap ediyor, seviye farkları Parçala>Analiz>Sentez 4 duvarın ötesine geçiliyor
Bireyselleştirilmiş eğitim ya da genel eğitimin özelleştirilmesi Sadece bilişssel beceri değil duygusal özellikler de ölçülebilir hale getirilmelidir Sonuç ve süreç odaklı olup birden fazla değişik ölçüm programlarıyla öğrencilerin ilerlemesi gözlemlenmeli Fırsat eşitliği
Modüler öğrenme nasıl yapılmalıdır? Çevrimiçi, mobil, yoğun, Yerel nasıl olabilir? Standart içerik üzerine neler katılmalı? Oyunlar mı olsun? Değerlendirme nasıl olmalı?
Modüler öğrenme nasıl yapılmalıdır? Öğrenmenin kişiselleştirilmesi sağlanmalıdır Öğretmenin önderliği olmalı Öğrencilerin kendi uğraş ve ilgilerine yönelik olmalı Süreç değerlendirilmeli Oyun tasarlamak gibi etkinliklerle desteklenmeli Grup çalışmaları da modüler öğrenmeye örnek olabilir. Farklı öğrenmelere farklı değerlendirmeler yapılabilir.
Fatih Projesinde Modüler Öğrenmenin Yeri nasıl olmalıdır? Fatih projesi bireysel öğrenmeyi destekliyor mu? Esnek öğrenme sistemleri geliştirilebilir mi? Öğrenme seviyesine göre modüller nasıl organize edilebilir?
Mevcut sistemden çok farklı Uygulama ve belirtilen de farklı Uygulanabilirse bireysel öğrenmeyi destekliyor Esnek öğrenme sistemi geliştirilmeli Kitapların hepsi z kitap olmalı ama yeterli değil ek kaynaklar da olmalı Öğrenme seviyesine göre modüller zümreler arası eşgüdüm ile organize edilmiş bir sistemle mümkün
Modüler öğrenme standart eğitim vermeye bir çözüm müdür? Standart eğitimin özellikleri nelerdir? Modüler eğitim nasıl olmalıdır?
Standart Eğitim vermeye bir çözüm mü? Standart eğitim öğretmen merkezli ve öğrencilerin klasik olarak değerlendirildiği bir sistemdir. Öğrenci farklılaşması yok genel olarak başarıl/başarısız değerlendirmesi var Modülerin de kendi içinde her öğrencinin alması geken öğrenmelerin bir alt limiti olmalı Fakat bir üst limit kısıtlaması olmamalı Öğretmen yönlendirici olmalı ve öğretmenle birlikte ikili öğrenme olmalı Başlangıç çağı ilkokul olarak önerildi
Modüler Öğrenmede Öğretmenlerin Rolü Mentör? İzleyici? Danışman? Betimleyici?
Modüler Öğrenmede Öğretmenin rolü Öğretmen yol gösterici olmalı Öğretmenin genel olarak hiç bir konuda öğrencinin gerisinde kalması durumu olmamalı Sistemin gelişebilmesi için öğretmen eğitimi ve gelişimi esas alınmalı Sistemin benimsenebilmesi için gönüllülük şart İlk ölçme>Gruplama>Uygulama>Son ölçme şeklinde bir süreç izlenmeli Süreç içinde rubriklerle öğrenme ölçülebilir Öğretim portalleri geliştirmek önerilebilir Öğrencilerin çalışmaya alışması gerek
Teknolojiye gerçekten ihtiyaç var mı? Teknoloji amaç değil araç Fırsat eşitliği açısından evet
Teşekkürler gonca.telli@okan.edu.tr Facebook: Gonca Telli Twitter: @goncatelli