YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
“SINIF ARKADAŞIM AİLEM”
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
HARiKA ÇOCUKLAR DÜNYASI ANAOKULU
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
Etkinlikler ve Örnek Formlar
İYİLİK HALİ YILDIZI MODELİ ve KENDİ YAŞAM KOÇUMUZ OLMAK
“Her öğretmenden bir oyun” ÖRNEK PROJE
1. ETKİNLİK/DRAMA Çocukların kullandıkları elleri bağlanarak kullanmadıkları elleri serbest bırakılır ve öğretmen tarafından kısa bir metin yazdırılır.
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
KONU : BEN DE KATILMAK İSTİYORUM KAZANIM :
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
ÖZEL ATABEK ANAOKULU KASIM YAŞ-KASIM HAFTA PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma evler Sanat-Türkçe etkinliği “L sesini tanıyalım” okuma.
ÖZEL ATABEK ANAOKULU KASIM YAŞ-KASIM HAFTA PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma “Sarım Ördek” Sanat-Türkçe- Matematik etkinliği “Ne Kayıp”
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
GÖRME ENGELLİLER.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Duyuşsal Alan.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar; Hedefler ve kazanılması beklenen davranışlar Tarih Eğitim durumu Değerlendirme Satırlar; Kavramlar Gezi-Gözlem Özel Gün ve Haftalar Aile Katılımı

GÜNLÜK PLAN ÖRNEKLERİ

XXXXX Okulu Günlük Planı 5-6 Yaş Tarih I. HEDEFLER VE BU HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR PSİKOMOTOR ALAN HEDEF 3: El ve göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 1.Küçük nesneleri toplama 8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirme  HEDEF 5: Büyük kaslarını kullanarak belli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 1.Çeşitli ağırlıktaki nesneleri kaldırma 2.Çeşitli ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belli bir mesafeye gitme.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN HEDEF 1: Duygularını fark edebilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 1.Duygularını söyleme 4.Duygularını müzik, dans ve benzeri yollarla ifade etme   HEDEF 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 1.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılma. 2.Grupta sorumluluk almaya istekli olma. BİLİŞSEL ALAN VE DİL ALANI HEDEF 1: Gözlem yapabilme 1.Değişik durumlarda gözlemlediklerini söyleme 2.Gözlenen durumlarla ilgili sonuçları söyleme

Kazanılması Beklenen Davranışlar: HEDEF 4: Verilen nesne, durum ve olayları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 6. Verilen nesneleri kullanım amaçlarına göre sınıflama HEDEF 16: Dili etkili bir şekilde kullanabilme 1. Nesne, durum ya da olayı anlaşılır şekilde açıklama   HEDEF 17: Sesleri ayırt edebilme 1.Verilen sesin kaynağını söyleme ÖZBAKIM BECERİLERİ HEDEF 3: Sağlıklı yaşayabilmek için gerekli temizlik kurallarını uygulayabilme 1.Gerektiğinde, el-yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkama 4.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanma

Etkinlik: Fen ve Doğa – Türkçe Dil- Sanat II. EĞİTİM DURUMU Etkinlik: Fen ve Doğa – Türkçe Dil- Sanat     Öğretmen, çocuklar okula geldiğinde onlarla, hangi köşede oynamak istedikleri ve neler yapmayı düşündükleri ile ilgili konuşur.Çocuklar tercih ettikleri köşelere giderek çalışmalarını sürdürürler. Çocuklar oyunlarını oynarken öğretmen de zaman zaman yanlarına giderek oyunlarına katılır ve sorularla çocukların çalışmalarında temel noktalara dikkatlerini çeker ve onları gözlemler. Serbest zaman çalışması sona erdikten sonra çocukların kullandıkları materyalleri yerlerine kaldırmalarını ve giyinerek bahçeye çıkmalarını söyler. Çocuklar bahçeye çıktığında herkes kendisi için bir yer seçer ve oturur. Öğretmen çocuklardan gözlerini kapatmalarını ve çevrelerindeki sesleri dikkatle dinlemelerini ister. Gözleri kapalı olan çocuklar çevrelerinde duydukları sesleri tanımaya çalışırlar, her sesle ilgili bir tahminde bulunurlar.

Daha sonra gözlerini açar ve duydukları seslerle ilgili olarak konuşurlar.   Çocuklarla okul bahçesi gözden geçirilir, onlara poşetler verilerek bitkilere zarar vermeden toplayabildikleri nesneleri bu poşetlere koymaları istenir. Toplama işlemi bittikten sonra sınıfa girilir ve sınıfta bütün materyaller masa üstüne konur. Çocuklarla birlikte her bir materyal; bitkiler, kağıtlar, tahta parçaları, taşlar vb. şekilde sınıflanarak farklı kutulara konur. Bu çalışma sürdürülürken çocuklarla toplanan nesnelerin neler olduğu, hangi özelliklere sahip oldukları hakkında konuşulur. Sınıf 3 yada 4 gruba ayrılır. Graft kağıdı alarak topladıkları nesnelerle bir kompozisyon oluşturarak çalışmalarını sürdürürler. Çalışmaları bittikten sonra her grup çalışmalarını anlatır. Çocuklar ellerini yıkayarak bireysel temizliklerini gerçekleştirirler.

Etkinlikte Gerçekleşen Hedefler: Psikomotor Alan HEDEF 3: El ve göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 1.Küçük nesneleri toplama 8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirme Sosyal-Duygusal Alan HEDEF 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 1.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılma. 2.Grupta sorumluluk almaya istekli olma.  Bilişsel Alan Ve Dil Alanı HEDEF 1: Gözlem yapabilme 1.Değişik durumlarda gözlemlediklerini söyleme (boyut, renk, biçim işlev, koku, ses, tat vb.) 

HEDEF 4: Verilen nesne, durum ve olayları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 6. Verilen nesneleri kullanım amaçlarına göre sınıflama HEDEF 17: Sesleri ayırt edebilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 1.Verilen sesin kaynağını söyleme Özbakım Becerileri HEDEF 3: Sağlıklı yaşayabilmek için gerekli temizlik kurallarını uygulayabilme 1.Gerektiğinde, el-yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkama

Etkinlik : Drama- Müzik     Öğretmen “ Duygunu aynada göster” dramasını yapmak için çocukları daire şeklinde oturtur. Birinci çocuğa bir ayna verir. Çocuk aynaya bakarak, öğretmenin “Yumuşak güzel bir hediye aldın ve mutlu oldun” bunu göster şeklinde verdiği yönergelere göre duygularını yüz ifadeleri ile belirtmeye çalışır. Diğer çocuklarla devam edilir. Daha sonra çocuklar sınıf içindeki materyalleri kullanarak müzik aletleri oluştururlar ve ritim tutarak şarkı söylerler.

Bu Etkinlikte Gerçekleşen Hedefler:   Sosyal-Duygusal Alan HEDEF 1: Duygularını fark edebilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 1.Duygularını söyleme 4.Duygularını müzik, dans ve benzeri yollarla ifade etme

Etkinlik : Oyun –Dramatizasyon Sınıftaki minderler çocuklarla birlikte iki ayrı küme halinde farklı köşelerde üst üste konulur. Öğretmenin bir müzik aleti ile başla komutu vermesi üzerine her gruptaki çocuklar teker teker minderleri karşı tarafa götürüp üst üste koyarak birer kule oluştururlar. Kuleyi önce bitiren grup anlatılacak olan hikayeyi canlandıran ilk grup olur. Öğretmen, bir hikaye anlatır. Hikaye anlatımında sorular sorarak çocukların katılımını sağlar. Hikaye tamamlandıktan sonra hikayenin canlandırılmasında kullanılabilecek materyaller çocuklarla birlikte hazırlanır ve gruplar sıra ile hikayeyi canlandırırlar.

Bu Etkinlikte Gerçekleşen Hedefler: Psikomotor Alan  HEDEF 5: Büyük kaslarını kullanarak belli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 1.Çeşitli ağırlıktaki nesneleri kaldırma 2.Çeşitli ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belli bir mesafeye gitme.   Bilişsel Alan Ve Dil Alanı HEDEF 16: Dili etkili bir şekilde kullanabilme 1. Nesne, durum ya da olayı anlaşılır şekilde açıklama

   Etkinlik : Okuma –Yazmaya Hazırlık      Öğretmen, çocuklara farklı konular (makinalar, kapaklar, şişeler vb.) vererek kendi aralarında dörder kişilik gruplara ayrılmalarını ister. Öğretmen her proje grubunun çalışacağı konuyu seçmesini ister. Her grup seçtiği proje konusuna göre materyalleri alır ve çalışmaya başlar. Öğretmen, projeler bittikten sonra her grubun projesini anlatmasını ister. Anlatılanları not alarak her bir projenin altına yazar ve projeler okulda sergilenir.

Bu Etkinlikte Gerçekleşen Hedefler: Bilişsel Alan ve Dil Alanı   Bilişsel Alan ve Dil Alanı  HEDEF 16: Dili etkili bir şekilde kullanabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 1.Nesne, durum ya da olayı anlaşılır şekilde açıklama Sosyal-Duygusal Alan HEDEF 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 1.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılma. 2.Grupta sorumluluk almaya istekli olma.

Aile Katılımı Çocukla birlikte evdeki eşyalar hakkında, onlardan nasıl yararlandığınız?, nasıl olmasını isteriz? vb sorular sorarak ev çevresi incelenir. Daha sonra kendi odasının nasıl olmasını istiyor ise bunun bir resmini yapmasını ve anlatması sağlanır.

III. DEĞERLENDİRME:     Çocuk Açısından:    Çocuklar programdaki davranışları kazandılar mı?    Çocuklar etkinliklere katıldı mı?    Program çocukların gelişim düzeyine uygun mu?

  Öğretmen Açısından:    Etkinlikler çocukların ilgisini çekebilecek şekilde sunuldu mu?    Program kolay uygulanabildi mi?    Çocuklar etkinliklere kolay ilgi gösterdiler mi?    Öğretmen kendini yeterli hissedebildi mi?    Çocuklar ve öğretmen eğlenceli vakit geçirdi mi?    Etkinliklerin sıralaması doğru muydu?    Bir etkinlikten diğerine geçiş akıcı bir biçimde düzenlenebilir mi?

Program Açısından: Çocukları aktif kıldı mı?    Hedef ve davranışlar gerçekleşti mi?    Etkinliklerin gün içinde dağılımı aktif-pasif sırasına göre doğru muydu?    Etkinlik çeşitliliğine yer verildi mi?    Etkinlikler süre açısından yeterli miydi?    Hedef ve davranışlar yeterli miydi?