ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”

Yönetim Kurulu Başkanı Güneş Enerjisi Sistemi
TÜBİTAK BİLİM FUARLARI
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
LİSANSSIZ ELEKTRİK ÜRETİMİ
ULV Makineleri Uçkun Mücadelesinde Kullanılan Sırt ve Araç Üstü ULV Makineleri Tanıtımı ULV(Ultra Low Volume) Son derece ince püskürtme tekniğiyle oluşturulan.
NETSiS.
Gözde DÖVEN – Dokuz Eylül Üniversitesi
Sürdürülebilir Enerji
HALKBANK ENERJİ KREDİLERİ KOBİ Pazarlama Daire Başkanlığı
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
HAFIZALI KOLTUKLAR VE AYNALAR
1 Sınavlarla İlgili Genel Konular ÖSYS’deki Değişiklikler / Yenilikler  2010 ÖSYS’de önemli değişiklikler:   Haziran ayında yapılacak Lisans.
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
NETSiS.
GIDA TARIM ve HAYVANCILIK İL MÜDÜRLÜĞÜ OSMANİYE
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Her Sulamada Uygulanacak Sulama Suyu Miktarı ve Sulama Aralığı
Şahin BAYRAM (M.D) PEM DANIŞMANLIK LTD.ŞTİ
ULUSLARARASI BİYOYAKIT SEMPOZYUMU
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Mustafa Salman Pazarlama Müdürü 16 Eylül 2014 İstanbul
Alıştırma Eğitim Dokümanları
SANAYİDE ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ? 1
III- Deneysel Çalışmalar IV-Sonuçlar ve Değerlendirme
ÖRNEK FABRİKA RAPORU ENERJİ TASARRUFU ÇALIŞMASI RAPOR FORMATI
FOTOVOLTAİK PANELLE BESLENEN GSM 1800 BAZ İSTASYONU SİSTEMİ
YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ
SOLAREX GENSED-GÜNDER OTURUMU Türkiye’de PV Sektörü ve Geleceği
Öğretim Görevlisi Rıdvan yakut
ERK İSG&İK ERK –
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
Hastane Odaklı Enerji Verimliliği Uygulamaları
Uzunluk ölçüleri Uzunluğu ölçtüğümüz araç metredir.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
İŞLETME YÖNETİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA ÖĞRENCİ KABULÜ.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
PLANİMETRE İLE ALAN ÖLÇÜLMESİ
Teste Başla 4. SINIF MATEMATİK TESTİ Çıkış Teste Devam Et.
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
BİREYSEL YAĞMURLAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
1 Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Stratejı Şubesi: İstatistik Bürosu.
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
KUVVET SİSTEMLERİNİN İNDİRGENMESİ
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
PNÖMATİK KAS (FLUIDIC MUSCLE).
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Hazırlayanlar Hakan TUZ Ozan KALYONCU
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR HAZIRLAYANLAR Muhammed DO Ğ AN Muhammet AKSOY.
BAHAR ŞENLİKLERİ. 4x400 BAYRAK YARIŞLARI SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI SINIFLAR ARASI PENALTI ATIŞLARI MASA TENİSİ TURNUVASI HEMSBALL TURNUVASI SATRANÇ.
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
Aksaray SRC Sanayi Mah. Şoförler odası Tel:
Gökhan YILDIRIM*, Mustafa Cenk ERBİL*,
Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar FURKAN KIŞLAL
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
FOTOVOLTAİK GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ. GÜNEŞ ENERJİSİ Tükenmeyen tek enerji kaynağı güneştir. Güneş, hiçbir atığı olmayan temiz bir enerji kaynağıdır. İhtiyaç.
GÜNEŞ ENERJİSİ İLE BAHÇE SULAMA SİSTEMLERİ
MOBİL KAZIK ÇAKMA MAKİNESİ
PANELVAN-KAMYON-KAMYONET MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ VE GİDER NİTELİĞİ
27 nisan tüp doldurduğumuz tarih.
Sunum transkripti:

ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014 BİLİM ve TOPLUM DAİRE BAŞKANLIĞI Kasım 2013

ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI Program: 14:00 - 14:30 Formula G ve Hidromobil kategorileri hakkında bilgilendirme 14:30 - 15:00 Elektromobil kategorisi ve Raporlar 15:00 - 15:15 Ara 15:15 - 16:00 Soru ve Öneriler SUNUM: Tolgahan KAYA (TÜBİTAK MAM)

FORMULA – G –Teknik Kuralları Her araç, aynı anda, en fazla 50 dakikada 20 tur 20 turu 50 dakikada bitiremeyen diskalifiye Harcanan toplam enerji (Joulemetre değeri) Ön eleme/sıralama turu olmaksızın Cumartesi günü 2 grup halinde Verimlilik:

En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi FORMULA – G ARAÇ TEKNİK KURALLARI En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi Ana Parçalar Motor Motor sürücüsü Batarya yönetim sistemi (BMS) Maksimum güç takip ünitesi (MPPT) Enerji yönetim sistemi (EMS) Telemetri

FORMULA – G ARAÇ TEKNİK KURALLARI Başvuruyla birlikte ön değerlendirme formu ve teknik tasarım raporu. Pilot ağırlığı sınırlaması (yarış kıyafetli min. 65 kg veya ağırlık ekleme). Üç tekerlekli araçlarda: min 60 mm lastik.

FORMULA – G ARAÇ TEKNİK KURALLARI Rollbarın rollcage ile bağlandığı noktası ile rollbarın en yüksek noktası arasında 50 cm’den fazla mesafe var ise ön ve arka rollbar’lar arasına bir destek koyulmalıdır. Bağlantı noktalarında kullanılacak cıvatalar: min metrik 10 Kontrollerde aracın arkasından gösterilecek yazıyı, şoförün aynalar vasıtası ile görüp söylemesi beklenecektir.

H2 Tüketimi (Flowmetre değeri) HİDROMOBİL YARIŞ TEKNİK KURALLARI H2 Tüketimi (Flowmetre değeri) Her araç, aynı anda, en fazla 30 dakikada 10 tur 10 turu 30 dakikada bitiremeyen diskalifiye Verimlilik:

En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi HİDROMOBİL ARAÇ TEKNİK KURALLARI En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi Ana Parçalar: Motor Motor sürücüsü Batarya yönetim sistemi (BMS) Enerji yönetim sistemi (EMS) Telemetri DC-DC Converter (Örn: süperkapasitör için)

HİDROMOBİL YARIŞ TEKNİK KURALLARI Başvuruyla birlikte ön değerlendirme formu ve teknik tasarım raporu. Pilot ağırlığı sınırlaması (yarış kıyafetli min. 65 kg veya ağırlık ekleme). Üç tekerlekli araçlarda: min 60 mm lastik. Yakıt pili kullanımında üst sınır 3 kW.

HİDROMOBİL YARIŞ TEKNİK KURALLARI Rollbarın rollcage ile bağlandığı noktası ile rollbarın en yüksek noktası arasında 50 cm’den fazla mesafe var ise ön ve arka rollbar’lar arasına bir destek koyulmalıdır. Bağlantı noktalarında kullanılacak cıvatalar: min metrik 10 Kontrollerde aracın arkasından gösterilecek yazıyı, şoförün aynalar vasıtası ile görüp söylemesi beklenecektir. Flowmetre TÜBİTAK tarafından teslim edilecek (transponder gibi) ve araçta dışarıdan görünebilir olacak.(pille çalışacak)

HİDROMOBİL YARIŞ TEKNİK KURALLARI Tüplerin bağlantı noktası standart hale getirilmesi (1/4’’) Basıncın 18 barı aşmaması Ultrakapasitörün gerekli güvenlik önlemleri alınması şartıyla kullanılması (110 kJ max., akım sınırlama) Yakıt pilinin start up işlemi için 50 Wh’i aşmayacak bir batarya (tek batarya paketi/sistemi)

ELEKTROMOBİL YARIŞ KURALLARI

ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI Ticari olarak üretilen elektrikli araçlara benzer şekilde En az 2 yolcu koltuğu ve en az 4 tekere bulunmalı. Ticari olarak mevcut araçların dönüşümü kabul edilmeyecek Hazır ticari araçların kaporta parçaları kullanılamaz. Araç beslemesi için azami 3 kWh kapasiteli batarya kullanılabilir. Araçların kapısının olması ve rahatlıkla binilebilmesi istenecek: 50 X 80 cm çerçeve yere dik konumda geçebilecek. Pilot ağırlığı sınırlaması (yarış kıyafetli min. 65 kg veya ağırlık ekleme). Rollbar zorunlu, rollcage zorunlu değil.

En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi Ana Parçalar: Motor Motor sürücüsü Batarya yönetim sistemi (BMS) Enerji yönetim sistemi (EMS) Telemetri Elektronik diferansiyel  

ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI Uygun Değil 3 tekerlek tek kişi Uygun 4 tekerlek iki kişi Uygun Değil 3 tekerlek iki kişi Uygun Değil 4 tekerlek tek kişi

ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI

ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI

ELEKTROMOBİL YARIŞ KURALLARI Enerji Tüketimi (Joulemetre) Her araç, aynı anda, en fazla 60 dakikada 30 tur 30 turu 60 dakikada bitiremeyen diskalifiye Verimlilik:

Formula-G kural değişikliği! ÖNEMLİ Formula-G kural değişikliği! 2015 yılı için güneş ve elektromobil yarışları birleştirilecektir, elektromobil yarışı teknik kuralları her iki kategori için de geçerli olacaktır. İsteyen takım güneş paneli ekleyebilecektir.

Ön Değerlendirme Formu ve Tasarım Raporu Ön değerlendirme formu eksik başvuru, Araç özellikleri kurallara uygun olmayan, Doldurduğu değerler mantıksız olan takımlar elenecek. Kurallara uygun olmayan araçlara yarışlara kadar düzeltmeleri için fırsat verilecek.

TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları Teşekkürler! formula@tubitak.gov.tr