Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı 8000 2012 yılı üretim miktarı 4.250.000 Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PTA KORUNMA BİLGİLENDİRME SUNUMU
Advertisements

Dış Ticaret Politikasının Araçları
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
Türkiye Yapısal Çelik Sektörün Gelişimi 2010
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
BÜYÜK YATIRIMLARIN TEŞVİKİ HAKKINDA KANUN TASARISI
TÜRKİYE’DEKİ ENTEGRE DEMİR-ÇELİK TESİSLERİ
İKTİSAT FAKÜLTESİ İKTİSAT BÖLÜMÜ Para Teorisi ve Politikası
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
MESLEK KOMİTELERİ ORTAK TOPLANTISI
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
A.7-1 ÇİKOSAN A.Ş. Tek bir üretim bölümünde çeşitli mamuller üretmektedir. Genel üretim giderlerini üretilen mamul maliyetlerine götürü olarak yükleyen.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
M2M ve Yakınsama’nın Pazara Dolaylı Etkileri Öner Tekin, Operatörler ve Kurumlar Teknoloji Lideri Bilişim’12, 12 Eylül 2012.
Avrupa Birliği Hayvancılık Politikaları Dr.Mustafa ALTUNTAŞ Uzman Veteriner Hekim.
Türkiye’nin Ekonomik Güvenliği: Fırsatlar ve Tehditler
Türkiye Un Sektörü Vizyonunda Değer Zinciri Yaklaşımı
Bu Slayt Sosyal Bilgiler konularını daha iyi öğrenebilmek ve öğretebilmek için hazırlanmıştır Ülkemiz ve Dünya Ünitesi 2. Kazanıma (Ülkemizin diğer.
HÜRMAK Plastik Otomotiv Makina İmalat San. ve Tic. A.Ş
Gürsoy Yem Gıda Hayvancılık Sanayi tic. Ltd. şti.
ISO OHSAS ÇİN Dünya Çelik Sektörü Ham Çelik Üretimi (Milyon Ton)  Dünya çelik üretimi içindeki payı: % 49 (2013) (786 milyon ton)  Çelik.
Üretim-Tüketim-İhracat
Ekonomi Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
Müşteri-Sektör-Rekabet
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
ÜRETİME YÖNELİK TEŞVİKLER VE GÜMRÜK REJİMLERİ
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
Bosna Hersek’te Yatırım Fırsatı TERPENTİN BOYA FABRİKASI
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
Çelik Kapı Pazar Araştırması
SOFRALIK VE YAĞLIK ZEYTİNDE ÜRETİM MALİYETLERİ VE KARLILIK
Merhaba arkadaşlar konumuz ..ÜLKELER ARASI ALIŞVERİŞ
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi
2012 YILI YATIRIM TEŞVİK DESTEKLERİ. YENİ YATIRIM TEŞVİK DESTEKLERİ Genel Teşvik Destekleri Bölgesel Teşvik Destekleri Büyük Ölçekli Yatırım Teşvikleri.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER & BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition Bölüm 5: Tarifeler.
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
STATİK ETKİLER . Entegrasyon gerçekleştirildikten sonra üretimle tüketimin yer ve hacim olarak yeniden düzenlenmesini gerektirecek değişmeler statik etkilerin.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
1 of 31 PART VII The World Economy © 2012 Pearson Education Dış Ticaret Teorisi ve Dış Ticaret Politikası: Mutlak ve Mukayeseli Üstünlük teorileri.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 31/10/08. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
BATMAN İL EKONOMİK RAPORU. İÇİNDEKİLER 1.Türkiye Ekonomisi Genel Değerlendirme 1.1.Büyüme 1.2.İstihdam 1.3.İhracat 1.4.Enflasyon 2.Batman İli Ekonomik.
Yağlı Tohumlu Bitkiler ve Bitkisel Yağlar Konferansı
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
TEB Tarım Bankacılığı.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR.
HASAT SONRASI HUBUBAT PİYASALARI Ticaret Dairesi Başkanı
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
Tarım sektörünün önemi
TEB Tarım Bankacılığı.
SEPA Üye Envanter Araştırması Raporu
Sunum transkripti:

Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı yılı üretim miktarı Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi Ton Dikişli boru üretiminde; Avrupa 1.si Dünya 5.si Kapasite kullanım oranı %70

Rekabet için uygun fiyata hammadde temini gerekli. Yerli üreticiler dışındaki ham madde tedarikçisi ülkeler Ukrayna, Rusya ve Avrupa Birliği ülkeleri Ana ham madde yassı mamuller 2012 yılı yassı hammadde kullanımı yaklaşık Ton

İthal ürünlerde %9 - %10 ithalat vergisi uygulanmaktadır Yassı mamullerde fiyatlar sürekli dalgalı seyretmektedir

İç piyasanın darlığı ve dışarıda rekabet zorunluluğu göz ardı edilmektedir. Yerli üreticilerde hammadde fiyatları rakip ülkelerdekine göre yüksek.

RUSYA – 570 $ (CFR) ÇİN – 530 $ (FOB %9 İTH. VERGİSİ DAHİL) TÜRKİYE – 590 $ UKRAYNA – 550 $ (CFR) Çelik boru ihracatçısı ülkelerde sıcak haddelenmiş rulo sac fiyatları :

1. Alternatif : Çelik boru üretiminde kullanılan yassı ürünler için %9 gümrük vergisi kaldırılmaldır. Çelik boru üreticilerinin tam kapasite çalışmaları ve dünya çelik boru piyasasında daha rekabetçi bir pozisyon almaları için …

2. Alternatif : Ham madde üreticilerinin ham madde fiyatlarını çelik boru ihracatında rakip ülkelerin fiyatlarına göre belirlemesi gerekmektedir.

Sektörün gelişmesi ihracat kabiliyetinin artmasıyla mümkün. Ham madde fiyatlarının yanı sıra gümrük vergileri ve bazı ülkelerin politik tutumu ihracatın önünde büyük engel.

Bölgesel ve milli kalkınma için katma değerli ürünlerin üretim ve ihracatına yönelim şart. Yassı mamul üretim sektörü ile çelik boru arasında kazan – kazan ilkesiyle çalışan bir ortaklık gereklidir.