Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi 27 Haziran 2008 2008-2009 ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS OFİSİ.
Advertisements

Avrupa Birliği.
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem TEMİZÖZ 15 Ekim ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ.
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Nedir?. Genel Şartlar 1. Ders verme hareketliliği gerçekleştirilecek iki ülkeden en az birinin AB üye ülkesi olması gerekir. 2. Ders verme hareketliliğinden.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem Temizöz 27 Haziran ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI Erasmus Öğrenim Hareketliliği.
ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Filiz Kavak 27 Haziran HAZİRAN 2008 ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI OFİSİ (DPO) STUDY ABROAD OFFICE (SAO)
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dış İlişkiler Koordinatörlüğü
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Ceyda Taşkıran 15 Ekim EKİM 2008 ERASMUS ÖĞRENCİ TOPLANTISI.
T.C. BOZOK ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI OFİS BAŞKANLIĞI
Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Birimi
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
Erasmus Staj Hareketliliği Programı Akademik Yılı Verileri Akademik Yılı Programı Uygulanışı.
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
PROGRAM İÇERİĞİ ERASMUS+ 1 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ 2 ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ 3 4 ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ.
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
KA1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Avrupa Birliği Ülkeleri
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ DIŞİLİŞKİLER OFİSİ. Erasmus Programı Neler Kazandırır? Öğrencilere Kazandırdıkları Yurtdışı deneyimi Çok kültürlü ortamda ders işleme.
Erasmus+ Öğrenim Görme Hareketliliği Öğrencilerinin Sorumlulukları Erasmus Kurum Koordinatörlüğü
Programa Dahil Ülkeler Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine (AB) üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ TOPLANTISI Genel Bilgilendirme
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
 Uluslararası İlişkiler Koordinatörü: Doç.Dr. Ülkü Özbey  Uluslararası İlişkiler Koordinatör.
AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ŞUBAT,
Erasmus+ Giden Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
Staj Hareketliliği Nedir?
ERASMUS+ PROJESİ GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Erasmus+ YERLEŞTİRMELER
DÖNEMİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Uluslararası İlişkiler Birimi
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
AETR KONVANSİYONU
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Birimi
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi 27 Haziran ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ

PERSONEL HAREKETLİLİK TÜRLERİ  Ders verme (Akademik Personel) - Yükseköğretim kurumlarında ders verme - İşletmelerden gelerek ders verme  Eğitim alma (Akademik/İdari) -Yükseköğretim kurumlarında eğitim alma - İşletmelerde eğitim alma

a) Ders Verme Hareketliliği:  İkili anlaşma zorunlu  1 akademik yılda en az 1, en fazla 6 hafta eğitim verme.  Haftada en az 5 saat eğitim faaliyeti  İşletme personelinin üniversitelerde ders vermesi (üniversiteden davetiye ile)

b) Personel Eğitim Hareketliliği:  Akademik ve idari personelin üniversitelerde (İkili Anlaşma ile) eğitim alması  Akademik ve idari personelin işletmelerde eğitim alması (İkili Anlaşma yok), öğretim programı/iş planı ile  5 iş günü olma zorunluluğu

Personel hareketliliği için Giden akademik/idari personel için:  Üniversiteler arası ise; - İkili anlaşma - Öğretim programı/İş planı (her iki yükseköğretim kurumunun onayladığı, bkz. Uygulama el Kitabı Ek 1)  Üniversiteden işletmeye ise; - Öğretim programı/İş planı  İşletmeden üniversiteye ise; - Davetiye

BAŞVURU  1 Eylül 2008’de personel değişimi başvuru çağrısı Birimimizce yapılacak  15 – 30 Ekim 2008 tarihleri arasında başvuruların alınması  Ders Verme hareketliliği için sadece şu an itibariyle ikili anlaşması bulunanlar değerlendirilecek  Başvuru esnasında bilgi formu, eğitim alma için ikili anlaşma ya da davetiye, iş planı/öğretim programı birime teslim edilecek  15 Kasım 2008 itibariyle personel değişimi yerleştirmeleri birimimizce duyurulacak

Başvuruların Değerlendirilmesi DDDDaha önce hareketlilik faaliyetinden faydalanmamış personele, DDDDaha önce hareketlilik faaliyetine dahil olmayan bölüm ve birimlere, DDDDaha önce hareketlilik faaliyetlerinde yer almayan veya az sayıda yer alan ülke ve yükseköğretim kurumlarına öncelik verilmesi İİİİş planı / Öğretim programı

Erasmus Personel Hareketliliği Kapsamında Giden Personele  Maaş kesintisi yapılamaz  Yurt dışında geçirilen süreden ötürü ek hizmet yükümlülüğü getirilemez  Personel kendi kurumundan yolluk/harcırah alamaz.

PERSONEL HAREKETLİLİĞİ HİBE TUTARLARI I Letonya, Litvanya, Polonya, Macaristan, Güney Kıbrıs Rum Kesimi, Estonya, Bulgaristan, Romanya ve Türkiye II Slovenya, Slovak Cumhuriyeti, Çek Cumhuriyeti, Portekiz, Yunanistan ve Malta III Hollanda, Lüksemburg, İtalya, İspanya, Belçika, Fransa, Almanya ve Avusturya IV Finlandiya, Danimarka, İsveç, İrlanda, Birleşik Krallık * Geçen yılın ülke kategorisine göre Macaristan ve Slovenya yer değiştirmiştir.

ÜlkeKategorisi12345 I II III IV

1 Hafta 2 Hafta 3Hafta 4 Hafta 5 Hafta 6 Hafta I II III IV

Personel değişimi için gerekli belgeler Yurt Dışına çıkmadan:  İkili anlaşma / Davetiye  Öğretim programı/iş planı (gönderen/gidilen kurum tarafından imzalı ve mühürlü)  Gönderen kurum ile giden personel arasında “Personel Hareketliliği Sözleşmesi” (imzalı, mühürlü)

Değişimin Sonunda Personel Yurt dışından döndükten sonra:  Gidilen kurumdan tarafından imzalı, mühürlü, eğitim alınan/verilen süreyi teyit eden bir “Katılım Sertifikası” getirmeli  Faaliyetin tamamlanmasını takip eden 15 gün içerisinde “Faaliyet Raporu” sunmalıdır.  Personelin uçuş masrafları (fatura ibraz edilerek) ve hibesinin %20lik kısmı belgeler tamamlandıktan sonra ödenir.

2007 – 2008 bütçe değerlendirmesi

2007 – 2008 akademik yılında  Erasmus öğrenci (staj ve öğrenim) ve personel (akademik ve idari) değişimi için toplamda sağlanan hibe: Avro  Öğrenci öğrenim hareketliği: Avro  Öğrenci Staj Hareketliliği: Avro

 Personel ders verme: Avro  Personel eğitim: Avro  Değişimin organizasyonu: Avro 5 ayrı kalemde toplam Avro Avro öğrenci değişiminden iade edilmek üzere Ulusal Ajansa bildirildi.

 2007 – 2008 akademik yılı sonunda (30 Eylül 2008) 98 öğrencinin öğrenim değişiminden faydalanmış olması,  27 akademik personelimizin ders verme faaliyetinden yararlanmış olması,  11 personelimizin eğitim alma faaliyetinden faydalanmış olması,  24 öğrencinin konsorsiyum (staj), 53 öğrencinin Erasmus yerleştirme hareketliliği vasıtasıyla değişimden faydalanmış olması öngörülmektedir.

 Öğrenci değişiminde hibenin iade edilmesinin sebepleri: 1- Varolan kontenjana öğrenci seçilmemesi, 2- Seçimin hemen ardından vazgeçilmesi 3- Öğrencinin keyfi vazgeçmesi 4- Değişim dönemi başladıktan sonra erken dönülmesi 5- Vize problemleri 6- Erasmus faaliyetinin sürdürülmemesi

2008 – 2009 bütçe değerlendirmesi

 Öğrenci Öğrenim için talep edilen:  230 öğrenci ,45 €  Sözleşme tutarı:  95 öğrenci €  Seçilen Öğrenci:  138 öğrenci tahmini tutar €

Öğrenci Staj  Talep edilen:  175 öğrenci için €  Sözleşme tutarı:  39 öğrenci için €

PERSONEL HAREKETLİLİĞİ  Ders verme:  Talep edilen: 80 kişi için €  Nihai performansımız %71  Geçerli talep ,20 €  Sözleşme tutarı:8 kişi için €  İşletmelerden gelerek ders verme:  Talep edilen:  5 kişi için €  Sözleşme tutarı:  1 kişi için €

Eğitim Alma  Yükseköğretimde,  Talep edilen:  40 kişi için €  Sözleşme tutarı: 8 kişi için €  İşletmelerde,  Talep edilen:  20 kişi için €  Sözleşme tutarı: 4 kişi için € Toplam €  Hibe kalemleri arasında geçiş yapılamıyor.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… Tuba ALKANAT Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi