Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu"— Sunum transkripti:

1 Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu
ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu (UAİK) 27 Aralık 2012

2 KOORDİNASYON AB Komisyonu Ulusal Ajans
Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Erasmus Fakülte/Bölüm/Yüksekokul Koordinatörleri Öğrencilerimiz

3 TEMEL BİLGİLER Erasmus faaliyet süresi, aynı akademik yıl içerisinde tamamlanabilecek 3 ile 12 ay arasında bir süre olabilir.(Güz/Bahar/Güz-Bahar) Faaliyetin 1 Haziran 2012 – 30 Eylül 2013 tarihler arasında gerçekleşmesi zorunludur. Daha önce öğrenciler, öğrenim hayatları boyunca yalnızca 1 kez Erasmus öğrencisi olabilir, lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından herhangi birine ancak bir defa katılabilirlerdi. Fakat artık Erasmustan 1 kez faydalanmış öğrenci bir daha bu faaliyetinden faydalanabilir.*

4 Seçim aşamasında; Verilen öğrenci kontenjan sayısına göre Fakülte Koordinatörlüğü tarafından yerleştirme işlemi yapılır Yerleştirmeler sonucunda yapılan değişlikler belli bir tarihe kadar Uluslararası Akademik ilişkiler kuruluna üst yazı ile gönderilmeli ,öğrenciler düzenli olarak takip edilmeli,dönem değişikliği veya herhangi bir feragat durumunda UAİK mutlaka bilgilendirilmeli

5 Seçim tamamlandıktan sonra ilk aşama;
Erasmus (öğrenim) öğrencileri için; Bölüm/fakülte koordinatörü gidilecek kuruma öğrenci isimlerini bildirmiş, davetiye(kabul belgesi) istenmiş olmalı İlgili belgeleri doldurup karşı kuruma göndererek başvuru yapılmalı. Karşı kurumun son tarihlerine (deadline) dikkat edilmeli

6 Seçim tamamlandıktan sonra ikinci aşama;
Gidilecek kurumun web sayfasını ziyaret edilmeli (akademik takvim, üniversite, Erasmus öğrencilerine sunulan imkanlar, varsa özel koşullar) Pasaport harcı muafiyet (UAİK’dan)-Vergi Dairesi-Emniyet Md. Vize için davetiye (Gidilecek kurumdan kabul belgesi, bir nüshası UAİK’ya iletilmeli) Konsolosluğa verilecek “Vize Yazısı” (UAİK’dan) Halk Bankasından Euro hesabı açılmalı

7 Karşı kurumdan gelen kabul belgesi (Letter of Acceptanse)
Öğrencinin gitmeden önce (Hibeli-Hibesiz) teslim etmesi gereken belgeler Karşı kurumdan gelen kabul belgesi (Letter of Acceptanse) Learning Agreement (Öğrenim Anlaşması) Akademik Tanınma Belgesi Bilgi Formu Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesi Uçak Gidiş Bileti

8 BİLGİLENİN, BİHABER OLMAYIN!

9 Öğrenim Anlaşması Değişim süresince karşı kurumda alınacak dersleri belgeler. Erasmus fakülte/bölüm koordinatörü ile hazırlanmalı 3 orijinal (Uaik/fakülte, öğrenci ve gidilecek kurum için) LA ile öğrencinin gideceği yükseköğretim kurumunda alacağı dersler seçilir ve bu derslerin kaç ECTS kredisine karşılık geldiği karşı kurumdan öğrenilerek yazılır. 1 dönem 30 ECTS, 2 dönem 60 ECTS olmalı.

10 Bu belgenin tüm taraflarca imzalanmış hali öğrenci yurt dışına çıkmadan (faksla/taranmış olarak) UAİK’ya iletilmelidir. Belge faksla/taranmış olarak geldi ise, orijinali değişimin tamamlanmasından sonra mutlaka UAİK’ya iletilmelidir. Gerek duyulması halinde öğrencinin karşı kuruma gidişinden itibaren ilk 1 ay içerisinde Öğrenim Anlaşması'nda değişiklik yapılabilir. Bu durumda bölüm onayı alınmalı, değişiklik önce bölüm koordinatörüne gönderilmeli, onun imzasından sonra UAİK’ya iletilmelidir.

11 Tanınma Belgesi Öğrenim Anlaşması’nda yer alan derslerin İÜ’de denk sayılacak dersler ile eşleştirildiği belgedir. 3 orijinal (UAİK, fakülte ve öğrenci için) Fakülte/bölüm/YO koordinatörü ile hazırlanmalı Gitmeden önce Öğrenim Anlaşması ile eşzamanlı olarak yapılmalı ve UAİK’ya iletilmeli Öğrenim Anlaşması’nda değişiklik olması halinde, Tanınma belgesi de bu değişikliğe paralel olarak yenilenmeli

12 Öğrenim Anlaşması ve Tanınma
Değişim sonunda aşağıdaki belgeler birbiri ile uyumlu olmalı: Öğrenim Anlaşması Tanınma Belgesi Misafir olunan kurumdan alınan transkript Öğrenim Anlaşması’nda ders değişikliği 1 kez yapılmalı. Her bir ders için ayrı bir değişiklik sayfası olmamalı. Öğrenim Anlaşması ve Tanınma ile ilgili muhatap: Fakülte/Bölüm/YO/MYO koordinatörleridir. Notu olmayan ders seçilmesi halinde dönüşte denklikte sorun yaşanabilir. Dikkat edilmeli.

13 Öğrencinin döndükten sonra(hibeli-hibesiz) teslim etmesi gereken belgeler:
Katılım Sertifikası (gidilen kurumdan imzalı, mühürlü) Duratioan Sheet (Varış-ayrılış belgesi) Transkript (gidilen kurumdan imzalı, mühürlü) Başarısızlık takip formu ( dönemi yeni eklenen bir belgedir) Learning Agreement (orijinal ıslak imzalı) Öğrenci Faaliyet Raporu Formu Pasaport Giriş/Çıkış mühürlerinin fotokopisi Uçak dönüş bileti Misafir Kurumun Akademik Takvimi Öğrenci izlenimlerini içeren rapor

14 2012-2013 Hibe Ödeme % 80’i öğrenci yurt dışına çıkmadan,
Tüm belgelerin zamanında ve eksiksiz olarak tamamlanmasından sonra Erasmus hibesinin: % 80’i öğrenci yurt dışına çıkmadan, kalan % 20’si ise yurt dışından döndükten sonra öğrencinin hesabına yatırılır*. Toplam nihai hibe, değişim sonunda karşı kurumdan alınacak “Katılım Sertifikası”nda belirtilen süreye göre yeniden hesaplanır. Bu süre, iki kurum arasındaki İkili Anlaşma süresini aşamaz. *Yurt dışından döndükten sonra öğrenci derslerinin 2/3 ünden başarılı olamadığı taktirde % 20 lik hibesini alamaz.

15 Bilgi almak için Öncelikle:
sayfası ziyaret edilmeli Fakülte/bölüm koordinatörlüğüyle iletişime geçilmeli Sonrasında: UAİK ile telefon ya da ile bilgi edinilebilir. Ziyaret için (belge, bilgi, imza, mühür, soru) Günler :Pazartesi,Çarşamba,cuma Saat : 10:00-12:00 13:30-15:30

16 Katılımınız için teşekkürler… Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Naz GÖLÇEK


"Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları