Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi 27 Haziran ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
PERSONEL HAREKETLİLİK TÜRLERİ Ders verme (Akademik Personel) - Yükseköğretim kurumlarında ders verme - İşletmelerden gelerek ders verme Eğitim alma (Akademik/İdari) -Yükseköğretim kurumlarında eğitim alma - İşletmelerde eğitim alma
a) Ders Verme Hareketliliği: İkili anlaşma zorunlu 1 akademik yılda en az 1, en fazla 6 hafta eğitim verme. Haftada en az 5 saat eğitim faaliyeti İşletme personelinin üniversitelerde ders vermesi (üniversiteden davetiye ile)
b) Personel Eğitim Hareketliliği: Akademik ve idari personelin üniversitelerde (İkili Anlaşma ile) eğitim alması Akademik ve idari personelin işletmelerde eğitim alması (İkili Anlaşma yok), öğretim programı/iş planı ile 5 iş günü olma zorunluluğu
Personel hareketliliği için Giden akademik/idari personel için: Üniversiteler arası ise; - İkili anlaşma - Öğretim programı/İş planı (her iki yükseköğretim kurumunun onayladığı, bkz. Uygulama el Kitabı Ek 1) Üniversiteden işletmeye ise; - Öğretim programı/İş planı İşletmeden üniversiteye ise; - Davetiye
BAŞVURU 1 Eylül 2008’de personel değişimi başvuru çağrısı Birimimizce yapılacak 15 – 30 Ekim 2008 tarihleri arasında başvuruların alınması Ders Verme hareketliliği için sadece şu an itibariyle ikili anlaşması bulunanlar değerlendirilecek Başvuru esnasında bilgi formu, eğitim alma için ikili anlaşma ya da davetiye, iş planı/öğretim programı birime teslim edilecek 15 Kasım 2008 itibariyle personel değişimi yerleştirmeleri birimimizce duyurulacak
Başvuruların Değerlendirilmesi DDDDaha önce hareketlilik faaliyetinden faydalanmamış personele, DDDDaha önce hareketlilik faaliyetine dahil olmayan bölüm ve birimlere, DDDDaha önce hareketlilik faaliyetlerinde yer almayan veya az sayıda yer alan ülke ve yükseköğretim kurumlarına öncelik verilmesi İİİİş planı / Öğretim programı
Erasmus Personel Hareketliliği Kapsamında Giden Personele Maaş kesintisi yapılamaz Yurt dışında geçirilen süreden ötürü ek hizmet yükümlülüğü getirilemez Personel kendi kurumundan yolluk/harcırah alamaz.
PERSONEL HAREKETLİLİĞİ HİBE TUTARLARI I Letonya, Litvanya, Polonya, Macaristan, Güney Kıbrıs Rum Kesimi, Estonya, Bulgaristan, Romanya ve Türkiye II Slovenya, Slovak Cumhuriyeti, Çek Cumhuriyeti, Portekiz, Yunanistan ve Malta III Hollanda, Lüksemburg, İtalya, İspanya, Belçika, Fransa, Almanya ve Avusturya IV Finlandiya, Danimarka, İsveç, İrlanda, Birleşik Krallık * Geçen yılın ülke kategorisine göre Macaristan ve Slovenya yer değiştirmiştir.
ÜlkeKategorisi12345 I II III IV
1 Hafta 2 Hafta 3Hafta 4 Hafta 5 Hafta 6 Hafta I II III IV
Personel değişimi için gerekli belgeler Yurt Dışına çıkmadan: İkili anlaşma / Davetiye Öğretim programı/iş planı (gönderen/gidilen kurum tarafından imzalı ve mühürlü) Gönderen kurum ile giden personel arasında “Personel Hareketliliği Sözleşmesi” (imzalı, mühürlü)
Değişimin Sonunda Personel Yurt dışından döndükten sonra: Gidilen kurumdan tarafından imzalı, mühürlü, eğitim alınan/verilen süreyi teyit eden bir “Katılım Sertifikası” getirmeli Faaliyetin tamamlanmasını takip eden 15 gün içerisinde “Faaliyet Raporu” sunmalıdır. Personelin uçuş masrafları (fatura ibraz edilerek) ve hibesinin %20lik kısmı belgeler tamamlandıktan sonra ödenir.
2007 – 2008 bütçe değerlendirmesi
2007 – 2008 akademik yılında Erasmus öğrenci (staj ve öğrenim) ve personel (akademik ve idari) değişimi için toplamda sağlanan hibe: Avro Öğrenci öğrenim hareketliği: Avro Öğrenci Staj Hareketliliği: Avro
Personel ders verme: Avro Personel eğitim: Avro Değişimin organizasyonu: Avro 5 ayrı kalemde toplam Avro Avro öğrenci değişiminden iade edilmek üzere Ulusal Ajansa bildirildi.
2007 – 2008 akademik yılı sonunda (30 Eylül 2008) 98 öğrencinin öğrenim değişiminden faydalanmış olması, 27 akademik personelimizin ders verme faaliyetinden yararlanmış olması, 11 personelimizin eğitim alma faaliyetinden faydalanmış olması, 24 öğrencinin konsorsiyum (staj), 53 öğrencinin Erasmus yerleştirme hareketliliği vasıtasıyla değişimden faydalanmış olması öngörülmektedir.
Öğrenci değişiminde hibenin iade edilmesinin sebepleri: 1- Varolan kontenjana öğrenci seçilmemesi, 2- Seçimin hemen ardından vazgeçilmesi 3- Öğrencinin keyfi vazgeçmesi 4- Değişim dönemi başladıktan sonra erken dönülmesi 5- Vize problemleri 6- Erasmus faaliyetinin sürdürülmemesi
2008 – 2009 bütçe değerlendirmesi
Öğrenci Öğrenim için talep edilen: 230 öğrenci ,45 € Sözleşme tutarı: 95 öğrenci € Seçilen Öğrenci: 138 öğrenci tahmini tutar €
Öğrenci Staj Talep edilen: 175 öğrenci için € Sözleşme tutarı: 39 öğrenci için €
PERSONEL HAREKETLİLİĞİ Ders verme: Talep edilen: 80 kişi için € Nihai performansımız %71 Geçerli talep ,20 € Sözleşme tutarı:8 kişi için € İşletmelerden gelerek ders verme: Talep edilen: 5 kişi için € Sözleşme tutarı: 1 kişi için €
Eğitim Alma Yükseköğretimde, Talep edilen: 40 kişi için € Sözleşme tutarı: 8 kişi için € İşletmelerde, Talep edilen: 20 kişi için € Sözleşme tutarı: 4 kişi için € Toplam € Hibe kalemleri arasında geçiş yapılamıyor.
KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… Tuba ALKANAT Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi