Tarık Kaplan Bilgi İşlem Dairesi Başkanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. KAYSERİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SOSYAL HİZMETLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Advertisements

Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı ORBİS Altyapı Projesi Faaliyetler
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
GELECEĞİN ŞEHİRLERİ İÇİN AKILLI ÇÖZÜMLER
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Hazırlayan : Muharrem GÜLER
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde (CBS) Kocaeli Modeli
Türkiye KAMU Çağrı Merkezleri
Fizibilite Etüdü Danışmanlık Projesi
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
CBS BİRİMİ 03 EYLÜL SBB bünyesinde Bilgi İ şlem Daire Başkanlı ğ ı’na ba ğ lı olarak CBS birimi bulunmaktadır. Mart 2012 tarihinde kurulmuş olup,
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
KURUMUMUZCA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER;
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
HAVZA İLE İLGİLİ HEDEFLENEN ÇALIŞMA (YANSI 13) HAVZA TEŞKİLATLANMASI YOLUYLA YENİDEN YAPILANMA 1.1. HAVZA TEŞKİLATI 2.2. HAVZA YÖNETİM HUKUKU 3.3. HAVZA.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
İçişleri Bakanlığının 2008/55 Sayılı Genelgesi
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
ZEYTİNBURNU BELEDİYESİ AKILLI ŞEHİR UYGULAMALARI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Belediyelerin kentsel yönetim ve denetimine destek olmak üzere tasarlanmış, kentle birlikte yaşayan Coğrafi Bilgi Sistemidir. Kapsamında kentin tüm harita,
Mayıs 2012.
Universal Bilgi Teknolojileri
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
16/08/1962 yılında petrol ve petrol ürünleri ticareti yapmak amacıyla BEL-PET adıyla kurulan şirketimiz önce İGATAŞ daha sonra da İSTANBUL ENERJİ adını.
GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ORDU ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Şube Müdürlüğü FAALİYET ÖZETİ.
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı (UDSEP ) Prof. Dr. Levent Gülen Ofis: M-1 No:1303.
NORM KADRO UYGULAMALARI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
TEPEBAŞI BELEDİYESİ İlk Altın Puan Sertifika Kamu Binası / Türkiye
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Yrd. Doç. Dr. Hidayet Takcı. Ders Hakkında Bu ders; veritabanı tasarım ve uygulama işlevi bir yazılım geliştirme görevi olarak ele alınacaktır. Derste.
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ. Felaket Kurtarma (Disaster Recovery) Her kurum için, vermekte olduğu hizmeti herhangi bir nedenden dolayı veremez duruma.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
Temel Bilgi Teknolojileri
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
AYKOME Uygulaması 1.
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ Fatma tekin no:
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Active Directory.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü Türkiye Belediyeler Birliği Online Uzaktan Eğitim DUYURUSU.
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
Felaket Merkezi Berk Aydoğdu
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Yusuf Deniz İNAN. Tarım Toplumu Sanayi Toplumu Bilgi Toplumu Ağ Toplumu Toplum Gelişme Evreleri Fordism Cisco BİLGİ TOPLUMU KAMU ÖRGÜTLENME MODELİ: YALOVA.
Sunum transkripti:

Tarık Kaplan Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Mustafa Hakan Aslan Mali Hizmetler Dairesi Başkanı S. Mete Deniz Bilgi İşlem Sorumlusu

Server (Sunucu) Bilgisayar Sunucu Bilgileri Sunucular 2012 ( Adet ) Server (Sunucu) Bilgisayar 4 Dizin Sunucusu - Terminal Sunucusu Web Sunucusu Test Sunucusu Güvenlik Duvarı Log Cihazı

ADANA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SORUMLULUK ALANINDAKİ GÜNCEL HALİHAZIR HARİTA DURUMU Adana Büyükşehir Belediyesi sorumluluk sınırları içerisinde kalan, Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam ve Karaisalı olmak üzere 5 merkez ilçesinin güncel halihazır haritaları bulunmaktadır. Ayrıca Adana Büyükşehir Belediyesine orman köyü statüsünde bağlı bulunan 60 adet köyün de önümüzdeki faaliyet yılında halihazır haritalarının hazırlatılması öngörülmektedir.

FAALİYET VE PROJELER

FAALİYET VE PROJELER HEDEF: BİLGİ İŞLEM KOORDİNASYON MERKEZİ OLUŞTURMAK  Belediyemiz bina içi data ve UPS hatlarının kablo sisteminin fiziksel yapısı yenilenecek, sistem odası yapılandırılacaktır.  Belediyemiz ile dış birimleri arasındaki iletişimin fiber optik veya VPN altyapı ile sağlanması için gerekli çalışmalar yapılacaktır.   Belediyenin iç ve dış birimler ile gerektiğinde diğer ilgili kurumlar arasında veri iletişim altyapısını ve gerekli bağlantı hatlarını tesis ederek, bilgi alışverişinin sağlanması için çalışmalar yapılacaktır.   Fiziksel arşiv düzenlenmesi ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi’ne geçiş ile ilgili olarak çalışmalar yapılacaktır.  e-Devlet projelerindeki bilgi toplumu strateji ile entegrasyon sağlayabilmek için gerekli olan çalışmalara devam edilecektir.  Entegre Çağrı Merkezi Yönetimi Uygulaması ve Hizmet Masası kurulması için çalışmalar yapılacaktır.  Coğrafi ve Kent Bilgi Sisteminin kurulması için gerekli altyapı çalışmaları yapılacaktır.

Koordinasyon Merkezi Oluşturulması

Koordinasyon Merkezi Oluşturulması Bilginin doğru ve zamanında, ekonomik açıdan verimli kullanılabilmesi ve vatandaş odaklı sistemlere geçilmesi amacı ile Adana Büyükşehir Belediyesinde, Bilgi İşlem Koordinasyon Merkezi kurulması hedeflenmiştir. Büyükşehir Belediyelerinde hayatın devamını ve akışını sağlayan kentli yaşamı için alt yapı ve ulaşım konularında çeşitli hizmetler (su ve kanalizasyon, elektrik, doğal gaz, raylı sistem vs.) çeşitli kurumlar yolu ile sağlanmaktadır. (ASKİ, TEDAŞ vs.) Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığı bu oluşum ile devletin diğer tüm birimleri (TEDAŞ, EMNİYET, TAPU,SAĞLIK,EĞİTİM, DOĞAL GAZ VE İLÇE BELEDİYELERİ vs.) ile koordinasyonu sağlamış olacaktır. Aynı zamanda Başkanlığa bağlı tüm iç ve dış kurumlarını ASKİ, Şirketler vs.) elektronik ortamdan izleme ve denetleme, bilgi paylaşma imkanına sahip olacaktır.

KOORDİNASYON MERKEZİ ÇALIŞMA ŞEMASI

Koordinasyon Merkezi çerçevesinde Belediyemiz bina içi data ve UPS hatlarının kablo sisteminin fiziksel yapısı yenilenecek, sistem odası yapılandırılacaktır.

Kablolama Altyapısı Ve Sistem Odası

* 4/5/2007 tarihli 5651 sayılı Kanun. Belediyemiz ile dış birimleri arasındaki iletişimin fiber optik veya VPN altyapı ile sağlanması için gerekli çalışmalar yapılacaktır. Belediyenin iç ve dış birimler ile gerektiğinde diğer ilgili kurumlar arasında veri iletişim altyapısını ve gerekli bağlantı hatlarını tesis ederek, bilgi alışverişinin sağlanması için çalışmalar yapılacaktır * 4/5/2007 tarihli 5651 sayılı Kanun.

Yapılandırılan Network Yapısı

Belediyemiz Birimleri Ve Şirketleri Network Bağlantı Şeması. TEMİZLİK ŞUBE MÜD. PARK BAHÇELER MAKİNA İŞLETME BELEDİYE EVLERİ EKMEK VETERİNER MERKEZ OTOGAR DIŞ İLİŞKİLER OTOBÜS ŞUBE ZABITA YÜREĞİR EKMEK MAKİNA İKMAL ŞUBE MÜD. BAKIM ONARIM ASKİ ŞANTİYE MAKİNA İKMAL DAİRE BŞK. YOL ŞUBE TİCARET ve İŞT DAİRE BSK. ASFALT ÜRETİM İŞLETME ve İŞT DAİRE BSK. ASKİ KOZA A.Ş HAL ŞUBE BURUK MEZARLIĞI ULAŞIM EKMEK FABRİKALARI 4.EKMEK FABRİKASI MEZARLIK ŞUBE MÜD. HASAR TESPİT AKKAPI MEZARLIĞI KABASAKAL MEZARLIĞI BELEDİYE BANDOSU KÜÇÜKOBA MEZARLIĞI TRAFİK SİNYAL AYKOME İTFAİYE

Fiziksel Arşiv Düzenlemesi ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi’ne geçiş ile ilgili olarak çalışmalar yapılmaktadır.

FİZİKSEL ARŞİVİN DÜZENLENMESİ VE ELEKTRONİK ARŞİV   FİZİKSEL ARŞİVİN DÜZENLENMESİ VE ELEKTRONİK ARŞİV Mevcut Durum Hedeflenen

ELEKTRONİK BELGE YÖNETİM SİSTEMİ BEKLENTİLER Kamu harcamalarında tasarruf sağlama Kurum içi ve kurumlar arasında belge üretiminde standart uygulamalar sağlama Kamu kurumlarında hesap verilebilirliği sağlama Kurum içi ve kurumlar arasında hızlı ve etkili iletişim Belgenin üretimi, yeniden kullanımı, saklama, koruma ve imha işlemlerinin en doğru, sağlıklı, hızlı ve kolay yürütülmesini sağlama, İş ve hizmet akışının kontrolünü sağlayarak karar verme sürecine destek olma

RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM İÇİ VE KURUMLARARASI VERİ PAYLAŞIMI TKGM NVİ FEN İŞLERİ DAİ.BŞK. RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ ULAŞIM DAİ.BŞK. BELEDİYE E-İMZA REPLİKASYON BAKANLIKLAR

e-devlet Projelerindeki Bilgi Toplumu Stratejisi İle Entegrasyon Sağlayabilmek İçin Gerekli Olan Çalışmalara Devam Edilecektir.

 E-devlet Projelerindeki Bilgi Toplumu Stratejisi İle Entegrasyon Sağlayabilmek İçin MERKEZİ VERİ TABANIN OLUŞTURULMASI KENT REHBERİ E-BELEDİYE UYGULAMALARI KABUL MERKEZİ (BEYAZ MASA) KIOSK UYGULAMALARI ÇAĞRI MERKEZİ VATANDAŞ ODAKLI UYGULAMALAR VATANDAŞ YBS UYGULAMALARI HARİTA UYGULAMALARI KBS DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ OPERASYONEL UYGULAMALAR Mobil Tahsilat Saha Tespit Halkla İlişkiler YBS DEFTERDARLIK EMNİYET NVİ TKGM

Entegre Çağrı Merkezi Yönetimi Uygulaması ve Hizmet Masası kurulması için çalışmalar yapılacaktır.

Entegre Çağrı Merkezi Yönetimi Uygulaması için çalışmalar yapılacaktır. Vatandaştan gelen tüm şikayet ve isteklerin sesli, yazılı ve görsel alınabildiği, ilgili birimlere iş emri üretip iş ile ilgili sürecin adımlarını vatandaşın e-belediye sistemi üzerinden izleyebildiği çağrı merkezi uygulaması hayata geçirilecektir.

Hizmet Masası Kurulması İçin Çalışmalar Yapılacaktır. Vatandaşın tek noktadan kendi iş süreçlerini başlatabilmesi ve e-belediye sistemi üzerinden takip edebilmesi sağlanacaktır.

Coğrafi ve Kent Bilgi Sisteminin kurulması için gerekli altyapı çalışmaları yapılacaktır

bilgi bankası olacaktır HEDEF Yönetim Bilgi Sistemleri, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Vatandaş odaklı projeler konusunda yasalar, yönetmelikler ve standartlar baz alınarak, Kamu Kurumları ve Yerel Yönetimler hizmet alanlarına kurumsallaşmış bir iş anlayışı ile en ileri teknolojileri kullanarak, zamanında, güvenilir, paylaşımcı, katılımcı ve denetleyici yapıların oluşturulmasını sağlamaktır. “KENT BİLGİ SİSTEMİ’’, Adana Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Belediyelerinin mücavir alan sınırları içinde, diğer kamu kuruluşları ile koordineli olarak her türlü hizmetin (planlama, altyapı, ulaşım, sağlık vb) hızlı, ekonomik ve sağlıklı ve koordinasyona dayalı verilebilmesi için bilgi bankası olacaktır

COĞRAFİ VE KENT BİLGİ SİSTEMİNDEN BEKLENTİLER Vatandaş memnuniyetinin artırılması ve maliyetlerin azaltılması amacıyla hizmetlerin elektronik ortamdan verilmesi, Kayıp ve kaçakların en aza indirilmesi için gelirlerin zamanında ve tam olarak tahsilatını sağlayan sistemler oluşturulması, Performansa dayalı ölçümlemeyi ve iş akış süreçlerinin otomasyonunu sağlayan sistem altyapısının kurulması, E-Belediye dönüşüm sürecinde birlikte çalışılabilirlik prensipleri çerçevesinde kurum, kuruluşlar arası bilgi akışının ve paylaşımının esas alınması hedeflenmektedir.

BİLGİ İŞLEM KOORDİNASYON MERKEZİ OLUŞTURMAK İÇİN PLANLANAN İŞ AKIŞ TABLOSU

Vatandaş odaklı e-belediye sisteminin son haline getirilmesi. İlçe belediyeleri Diğer Kamu Kurumları  Takbis KBS Şehir Envanter Çalışmalarının Başlaması Harita Altlık Bilgilerinin (Ada, Parsel vs.) demografik yapıda çıkarılması İş Zekası, Süreç Yönetimi, Performans Yönetimi uygulamalarının doküman yönetimi ve YBS ile uyumlu çalışabilecek şekilde kurulması YBS, Çagrı Merkezi, Harita Programları ile entegre çalışabilecek doküman yönetim yazılımın oluşturulması Çağrı Merkezi e-imza Beyaz Masa Servis tabanlı YBS oluşturma esnek modüler yapıda olmalı, Birlikte Çalışabilirlik İlkelerine Uygun, Veri bütünlüğü veri Tutarlılığı sağlanması Gerekli Donanım Alımı ( Server, Çağrı Merkezi Ekipmanları vs.) Merkezi Veritabanı Sistemi Digital Arşiv Mevcut Arşivlerin taranarak sisteme atılması Birlikte Çalışabilirlik İlkelerine Uygun Fiziksel Arşiv Merkezi Arşiv odasının belirlenmesive standartlara uygun etiketleme Güvenlik Duvarı iyileştirme + Domain dizin yönetimini genişletme + Web serverin Belediye bünyesi içerisine getirilmesi + FTP Serverın hiyerarşik kullanıma açıması Yapısal Kablolama Sistem Odası

Teşekkürler.