Zararlı / Yararlı Cemiyetler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara’da açılacak olan meclis için seçimler yapıldı
Advertisements

Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
19 Mayıs 1919 Samsun 16 Mayıs 1919 İstanbul
KUVA-İ MİLLİYE Türk Orduları ’nın, Mondros Ateşkes Antlaşması ile dağıtılması sonrası Anadolu, savunmasız kalmıştı.Böylesi zor bir ortamda Anadolu ’yu.
KURTULUŞ SAVAŞI’NA HAZIRLIK DÖNEMİ
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
GENELGELER VE KONGRELER
KuvayIMİLLİYE Düşman işgalleri karşısında yurdun çeşitli yörelerinde ortaya çıkan milli direniş teşkilatlarına Kuvayı Milliye denir. İlk direnişler, güney.
MİSAK-I MİLLİ (28 OCAK 1920).
Mondros Ateşkes Antlaşması Sonrası Yapılan İşgal Hareketleri İstanbul’un İşgali Mondros’un imza edilmesinin ardından vakit geçir­meden işgallere başlayan.
Mondros Ateşkes Antlaşması (30 Ekim 1918)
CEMİYETLER MİLLİ VARLIĞA DÜŞMAN CEMİYETLER MİLLİ CEMİYETLER
Adı:Dilara ÖZKAHRAMAN Sınıf:4/C
MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVI
KAZANIMLAR 2 Mondros Ateşkes Antlaşması’nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin ,M. Kemal’in ve halkın tutumunu değerlendirir.
T.C İNKILAP TARİHİ ve ATATÜRKÇÜLÜK
I.Dünya Savaşı ve Mondros Ateşkes Antlaşması
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I
SANREMO KONFERANSI (18-26 NİSAN 1920)
LOZAN BARIŞ KONFERANSI VE ANTLAŞMASI
KURTULUŞ SAVAŞI ÖRGÜTLENME DÖNEMİ
MİLLİ VARLIĞA DÜŞMAN CEMİYETLER.
MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI
Mondros Ateşkesinden Sonra Kurulan Yararlı Cemiyetler
SİVAS KONGRESİ EYLÜL 1919 AMASYA GENELGESİ doğrultusunda YURT GENELİ’nde SEÇİMLER YAPILMIŞ ve her ilden 3 ‘er TEMSİLCİ ‘ nin,bu kongreye katılımı.
I.Dünya Savaşı Sonrası Osmanlı Mondros Ateşkes Antlaşması ve Sonuçları
Yunanistan temsilcisi Mazarakis, görüşmelere
Kurtuluş Savaşı’nda Cemiyetler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Cemiyetler
ERZURUM KONGRESİ 23 Temmuz 1919
HAZIRLAYAN:HEYBET KAPALIGÖZ
MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI
BAĞIMSIZLIK SAVAŞI.
PARİS BARIŞ KONFERANSI
MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI
ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ
MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI
İŞGAL SONRASI ANADOLU’DA KURULAN CEMİYETLER VE AMAÇLARI
Özgür GÜVERCİN. KISA KISA BAŞARI ANAHTARLARI - Konu eksiğiniz olmasın. - Mutlaka düzenli tekrar yapın. - Günlük 100 soru ile başlayıp toplamda 200 soruya.
KUVAYIMİLLİYE ?? Türk milletinin bağımsız yaşama isteğinin ve vatanseverlik duygusunun eseri olarak ortaya çıkan bu direniş azmine denir. Milletimizin.
TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
Çalışma soruları 9. hafta
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi GENELGELER/BİLDİRİLER/TAMİMLER 1  Havza Genelgesi(28 Mayıs1919):  Kararları:  Başta İzmir’in işgali.
ZARARLI CEMİYETLER 1-AZINLIK CEMİYETLERİ
TOPRAKLARIMIZIN PAYLAŞILMASI
MİLLİ UYANIŞ. YURDUMUZUN İŞGALİNE TEPKİLER
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I
MİLLİ UYANIŞ: YURDUMUZUN İŞGALİNE TEPKİLER / Birinci Dünya Savaşı’nın Sonu ve Mondros Ateşkes Antlaşması.
20-22 Ekim 1919 Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
CUMHURİYET DÖNEMİ ETNİK YAPI VE SİYASİ PARTİLER
MUSTAFA KEMAL’İN SAMSUN’A ÇIKIŞI (19 MAYIS 1919)
2.Ünite Milli uyanış: Yurdumuzun işgaline tepkiler
MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI VE YORUMLARI
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
19 Mayıs 1919 Samsun 16 Mayıs 1919 İstanbul
Azınlıkların Kurduğu Zararlı Cemiyetler – Milli Cemiyetler
Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
Kurtuluş Savaşı’nda Cemiyetler
MİLLİ UYANIŞ. YURDUMUZUN İŞGALİNE TEPKİLER
Milli UYANIŞ: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler
Engin DEMİRCİ Malatya 2016.
MİLLİ UYANIŞ: YURDUMUZUN İŞGALİNE TEPKİLER
MİLLÎ UYANIŞ: YURDUMUZUN İŞGALİNE TEPKİLER / BAĞIMSIZLIK DÜŞÜNCESİ VE CEMİYETLER / Kuvayımilliye Hareketi Paris Barış konferansına dayanarak yunanlılar.
YA İSTİKLAL YA ÖLÜM / DOĞU VE GÜNEY DÜŞMANA DİRENİYOR
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Kurtuluş Savaşı’nda Cemiyetler Zararlı cemiyetlerYararlı cemiyetler Türklerin kurduğu Azınlıkların kurduğu  Wilson Prensipleri Cemiyeti  İngiliz Muhipleri.
Sunum transkripti:

Zararlı / Yararlı Cemiyetler

ZARARLI CEMİYETLER YARARLI CEMİYETLER I. Bölüm – Azınlıkların Kurduğu Zararlı Cemiyetler Trakya Paşaeli Cemiyeti Trabzon Müdafa-i Hukuk-i Milliye Cemiyeti Alyans İsrail ve Maccabi Cemiyeti Milli Kongre Cemiyeti Mavr-i Mira Cemiyeti Rum-Pontus Cemiyeti Taşnak-Hınçak Cemiyeti Doğu Anadolu (Şark-ı Vilayeti) Müdafa-i Huku Cemiyeti Redd-i İlhak Cemiyeti Etnik-i Eterya Cemiyeti İzmir Müdafa-i Hukuk Cemiyeti Kürt-Teali Cemiyeti Kilikyalılar Cemiyeti TAŞNAK-HINÇAK CEMİYETİ Doğu Anadolu’da bir Ermeni Devleti’nin kurulması amacıyla faaliyet gösteren bir cemiyettir. KÜRT-TEALİ CEMİYETİ Doğu Anadolu ile G.Doğu Anadolu Bölgesi arasında bir Kürt Devleti’nin kurulması amacıyla faaliyet gösteren cemiyettir. DOĞU ANADOLU (Şark-ı Vilayeti) MÜDAFA-İ HUKUK CEMİYETİ Doğu Anadolu’da bir Ermeni ve Kürt devleti’nin kurulmaması için faaliyet gösteren cemiyettir.Bu doğrultuda Erzurum Kongresi’ni tertiplemiştir. ETNİK-İ ETERYA CEMİYETİ Mavri-Mira gibi Rum Cemiyetleri’ni destekleyen bu cemiyet,İzmir ve Çevresi’ni Yunanistan’a katarak,Büyük Yunanistan’ı meydana getirmek için faaliyet gösteren bir cemiyettir. İZMİR MÜDAFA-İ HUKUK CEMİYETİ İzmir ve Çevresi’nin Yunanistan’a verilmesini önlemek için faaliyet gösteren bir cemiyettir. REDD-İ İLHAK CEMİYETİ İzmir’in İşgali’nden önce kurulmuş olan bu cemiyet,bölgenin kurtuluşu adına Balıkesir ve Alaşehir Kongreleri’ni tertiplemiştir. ALYANS İSRAİL ve MACCABİ CEMİYETİ Museviler (Yahudiler) tarafından kurulan bu cemiyet,bir Yahudi Devleti’ni kurmak amacıyla kurulmuşlardır. Ancak,Osmanlı Toprakları’nda nüfusça az olduklarından faaliyetleri sınırlı kalmış ve etkili olamamışlardır.Dolayısıyla,bu zararlı cemiyetin karşısında bir yararlı cemiyet kurulmamıştır. MİLLİ KONGRE CEMİYETİ İstanbul Üniversitesi Öğretim Görevlilerince kurulmuş olan bir cemiyettir.Amacı, Anadolu’da yapılan tüm işgallerin haksız olduğu noktasında Basın-Yolu ile mücadele etmiştir.Bu cemiyet, diğer Yararlı Cemiyetler’den farklı olarak Milli Kurtuluşumuzu ortaya koymuştur.Kuva-i Milliye Ruhu ’nu ilk ortaya atan cemiyettir. KİLİKYALILAR CEMİYETİ Adana ve Hatay (Dörtyol) dolaylarında örgütlenmiş olan bu cemiyet,Fransız ve Ermeni İşgalleri’ne karşı kurulmuş olan bir cemiyettir. Bu cemiyet,cemiyetlerin içinde İlk Defa Silahlı Direnişe geçen cemiyettir. RUM-PONTUS CEMİYETİ Eski Rum-Pontus Devleti’nin yeniden kurulması amacıyla faaliyet gösteren bir cemiyettir. TRABZON MÜDAFA-İ HUKUK-İ MİLLİYE CEMİYETİ Trabzon ve Çevresinde Pontus-Rum Devleti’nin kurulmaması için mücadele eden bir cemiyettir. MAVR-İ MİRA CEMİYETİ Eski Bizans Devleti’nin yeniden kurulması amacıyla faaliyet gösteren bir cemiyettir. TRAKYA PAŞAELİ MÜDAFA-İ HUKUK CEMİYETİ Trakya’nın Yunanistan’a verilmemesi için mücadele eden bir cemiyettir.

ZARARLI CEMİYETLER II. Bölüm – Milli Varlığa Zararlı Cemiyetler KÜRT-TEALİ CEMİYETİ Doğu ve Güney Doğu Anadolu’da bağımsız bir Kürt Devleti kurması amaçlaması yönüyle “ÜLKE BÜTÜNLÜĞÜ” nü bozmayı amaçlamıştır. Bu özelliği nedeniyle diğer “MİLLİ VARLIĞA ZARARLI CEMİYETLER” den farklıdır. WİLSON İLKELERİ CEMİYETİ Osmanlı’nın Kurtuluşu’nu , Güçlü bir devletin (ABD) Manda ve Himayesi altına girmesi ile kurtulabileceğini savunan cemiyettir. Bu yönüyle,ABD ile geçinme politikasını izleyen bu cemiyet,Milli Mücadele’ye karşı olmuştur. Ayrıca,Wilson İlkeleri’nin 12.Maddesi’nden de güç almıştır. İNGİLİZ MUHİPLER (Dost Sevenler) CEMİYETİ Osmanlı’nın Kurtuluşu’nu , Güçlü bir devletin (İngiltere) Manda ve Himayesi altına girmesi ile kurtulabileceğini savunan cemiyettir. Bu yönüyle,İngiltere ile geçinme politikasını izleyen bu cemiyet,Milli Mücadele’ye karşı olmuştur. SULH ve SELAMETİ OSMANİYE CEMİYETİ (Fırkası) Osmanlı’nın Kurtuluşu’nu “PADİŞAH ve HALİFELİĞE BAĞLI KALMAKTA GÖREN” bir cemiyettir. HÜRRİYET ve İTİLAF CEMİYETİ (Fırkası) İttihat ve Terakki Partisi / Cemiyeti karşı olanlarca kurulmuştur.Milli Mücadele karşı olmuş ve TBMM ‘ye karşı çıkan isyanları desteklemiştir. İSLAM-TEALİ CEMİYETİ İstanbul’daki Medrese Hocaları tarafından kurulmuş bu cemiyet,Osmanlı’nın Kurtuluşu’nu “DİNİ KURALLARA ve HALİFELİĞE-HİLAFETE BAĞLI KALMAKTA GÖREN” bir cemiyettir.