Kurumlarda Teknolojiyle Bir Adım Sonra OYUNUN TARAFLARI KİMLER ? 13 Eylül 2012 Doğan Aral Bilgi ve İletişim Teknolojileri Md.
Çeyrek Yüzyıl Önce Irak’ta bir Çimento Fabrikası… Teknolojinin yoğun bir şekilde kullanıldığı, Yoğun bir şekilde teknik verinin üretildiği, Karlılık kaygısı olmadığı için verinin sadece teknik amaçlarla kullanıldığı, paylaşılmadığı, bilgiye dönüştürülmediği TEKNOLOJİNİN KULLANILDIĞI ANCAK BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİN PEK BAHSEDİLMEDİĞİ BİR DÖNEM
Ardından 1990 larda Akçimento / Çanakkale Çimento İşletmedeki operasyonlarla entegre olmayan, fonksiyonların sorumluluk alanlarıyla sınırlanmış iş süreçleri Maliyet verilerine, raporlarına mesafeli duran işletme birimleri Karlılık oranı yüksek bir işletmede, göreceli olarak rahat pazar koşulları nedeniyle zorlanmayan bir satış organizasyonu Bu iklim içinde esas olarak Stok takip, Muhasebe yazılımlarını işleten, etkinliği kısıtlı OPERASYONEL bir BT BİRİMİ
Ardından 1997 de Yaşanan Değişim : ENTEGRE SİSTEMLER ! Sabancı - HeidelbergCement işbirliği ve oluşumu Birleşen şirketlerin uygulama platformlarının konsolide edilmesi İş süreçlerinin yeniden tasarlanması Sonuç olarak: ›Süreçlerde bütünlüğün sağlanması ›Fonksiyonlar arası iletişimin güçlenmesi ›Mali defterler üzerinden raporlamanın sona ermesi, detayların fonksiyonlara ve ilgili uygulamalara kayması ›Analiz imkanların genişlemesi ›Süreç geliştirme projelerinin yoğun bir şekilde Bilgi Teknolojileri departmanından talep edilmeye başlanması; ŞİRKET İÇİNDE ETKİNLEŞEN, SÜREÇLER ÜZERİNDE HAKİMİYET KAZANAN BİR BT DEPARTMANI
2000’li yıllar Verimlilik ve Performansa Odaklanma Fonksiyonların iş süreçlerini sahiplenmesi İş zekası platformlarının etkin kullanılması Ekonomik koşulların, artan rekabetin verimlilik ve performans geliştirme arayışlarını zorlaması İletişim teknolojilerinin ve mobil çözümlerin yepyeni fırsatlar yaratması Proje taleplerinin artması Fonksiyonlar içinde de süreçlere hakim uzmanların oluşması ve projelerde etkin rol almaları BT birimlerinde performansın izlenmeye başlanması Artan talepler karşısında zorlanan, Proje Yönetimiyle Operasyonel sorumluluklar arasında sıkışan, Bu konularda çözümler arayan bir Bilgi Teknolojileri Departmanı. olabilir
Oyunu nasıl oynuyoruz, Yarın Nasıl Oynayacağız, Taraflar Kimler? BT Departmanları, Fonksiyonlara çok daha yakın durarak, hatta bütünleşerek Teknolojik gelişmelerin sunduğu imkanların şirket performanslarına daha etkin ve hızlı yansıtılmasını sağlayabilirler Fonksiyonlar ve BT Departmanı Rakipler, rekabetçi koşullar ve ekonomik zorluklar