Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
ULUSALYETERLİLİK SİSTEMİMİZ VE MESLEKİ BİLGİ, REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
AKREDİTASYON ve EĞİTİM STANDARTLARI
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Projenin Adı: Mesleki Eğitimde Kalite Güvencesi Konusunda Fakındalığın Geliştirilmesi Proje Ortaklarımız: 1- Teknik Eğitim Vakfı Adana Şubesi 2- Adana.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kalite güvencesi: Yüksek kaliteli MTE'nin desteklenmesi - AB perspektifi.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Mesleki Yeterlilik Kurumu
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşgücü Piyasası ve Eğitim sektörü arasında Karşılıklı Güvenin Oluşturulması.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ BEK RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI)
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ KONUSUNDA FAKINDALIĞIN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ

Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini incelenmesi, ilimizde mesleki eğitim kalite güvencesi ile ilgili gelecekte yapılacak eğitim, uygulamalar için daha öngörülü programlar hazırlanmasına ve işbirliği çalışmalarının geliştirilmesini hedeflemektedir. Projede; Mesleki eğitim ve yetişkin eğitiminde kalite güvencesi ile ilgili farkındalığın artırılması, Kalite yönetim model ve göstergelerinin ve Mesleki ve yetişkin eğitiminde kalite döngüsü süreçlerinin incelenmesi, ayrıca iş tabanlı öğrenmeye yönelik geliştirilen kalite güvencelerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Projemiz; Projemiz; Adana İlimizde Valiliği bağlı kamu kurumlarında görevli eğitimcileri, eğitim yöneticilerini, karar vericileri ve Teknik Eğitim Vakfı yönetici ve temsilcileri ile özel sektörü temsil eden ticaret Borsası ile İş Geliştirme Merkezi yönetici ve temsilcilerini kapsamaktadır.

Projemiz; Mesleki ve teknik eğitimde kalite güvencesinin önemi, hem politika hem de uygulama düzeyinde kullanımın artırılması amacı ile ilgili farkındalık ve bilinç oluşturulması çok büyük önem arz etmektedir. Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini incelenmesi içermektedir.

EQAVET 18 Haziran 2009 tarihli Mesleki Eğitim ve Öğretimde bir Avrupa Kalite Güvencesi Referans Çerçevesinin Kurulmasına ilişkin Tavsiye kararıdır. Ulusal mesleki eğitim ve öğretim sistemleri için EQAVET Çerçevesi kalite yönetim sistemlerinin daha yapılandırılmış bir şekilde uygulanması için katalizör rolü oynayabilir. EQAVET Avrupa seviyesinde ve ulusal seviyede mesleki eğitim ve öğretim sisteminin kalite güvencesine sistematik bir yaklaşım geliştirmeyi amaçlayan kalite iyileştirme ve kalite güvence döngüsü üzerine inşa edilmiştir.

EQAVET EQAVET Kalite Döngüsü

EQAVET EQAVET Kalite Döngüsü

Mesleki ve Teknik Eğitimde Kalite Güvencesi EQAVET Mesleki ve Teknik Eğitimde Kalite Güvencesi Eğitim Ortamlarının İyileştirilmesi Eğiticilerin Niteliğinin Arttırılması Yeni Bir Okul Yönetim Modeli Eğitim Müfredatlarının Ulusal Meslek Standartlarına göre güncellenmesi İş gücü piyasasına uygun insan gücü yetiştirilmesi Akredite Sınav Merkezi sayısının arttırılması Eğitim kurumlarının akreditasyonu

EQAVET

EQAVET Akreditasyon yetkili bir kuruluşun ya da kişinin gerçekleştirmekte olduğu faaliyetleri, herkes tarafından kabul edilen standartları belirli prosedürlere uygun olarak yapmakta olduğuna yeterlilik verilmesi işlemidir. Başka bir deyişle bir kuruluşun faaliyette bulunabilmesi için gerekli olan yeterliliğini onaylayan otoritenin uyguladığı prosedürdür.

AKREDİTASYONUN YARARLARI Özel sektöre nitelikli işgücü istihdamı yönünden kolaylık ve güven sağlar. Kaliteyi güvence altına alır

Mesleki Yeterlilik Sistemi Mesleki Yeterlilik Sistemi; ulusal meslek standartlarının oluşturulduğu, mesleki ve teknik eğitim ve öğretim programlarının bu standartlara göre hazırlandığı, formel eğitim almadan mesleği öğrenen kişilere becerilerini belgelendirme şansının verildiği ve iş dünyası temsilcilerinin sürece ilişkin tüm kararlara aktif olarak katıldığı adil, şeffaf ve güvenilir bir sistemdir.

Ulusal Mesleki Yeterlilikler Sistemi Düzey ISCED 97 Kredi ECVED Yeterlilik Örnekleri 8 --- Doktora 7 +90-120 Yüksek Lisans. Uzman profesyonel yeterlilikler 6 180-240 Lisans. Profesyonel yeterlilikler 5 120-180 Ön-Lisans Uzman veya ileri mesleki yeterlilikler 4 90-120 Lise diploması. Şef (yönetici) ve tam yetkinliği olan ara eleman yeterlilikleri 3 60-90 Tam ve bazı yarı-yetkin ara eleman yeterlilikleri 2 40-60 İlköğretim diploması. Temel mesleki yeterlilikler 1 20-40 Meslek öncesi yeterlilikler

8 Referans Seviye ve İş Piyasasındaki Unvanlar DOKTORALI YÜKSEK LİSANSLI UZMAN - 6.SEVİYE SERTİFİKALI - LİSANSLI USTABAŞI - 5.SEVİYE SERTİFİKALI – TEKNİKER USTA - 4.SEVİYE SERTİFİKALI – TEKNİSYEN KALFA – 3.SEVİYE SERTİFİKALI ÇIRAK – 2.SEVİYE SERTİFİKALI İLKÖĞRETİM

ISCED’ 97 INTERNATIONAL STANDARD CLASSIFICATION OF EDUCATION (ISCED 97)- Uluslararası Eğitim Standart Sınıflandırması UNESCO tarafından hem tek tek ülkelerde hem de uluslar arası alanda eğitim istatistiklerini bir araya getirmeye, derlemeye ve sunmaya uygun bir araç olarak tasarlanmıştır. Bu sistem 1997 yılında güncellenmiştir. 10 geniş alan, 26 dar alan ve 65 eğitim alanı ve 626 program çeşidi bulunmaktadır

İSCED’97 ALAN SINIFLANDIRMASI 9 Geniş Alan Broad Fields) 25 Eğitim Alanı (Field of education) 1. Eğitim 0. Genel 2. Beşeri Bilim ve Sanat 21. Sanat 99. Bölgesel, kültürel, vb. 9. Bilinmeyen 32. Gazetecilik ve Enformasyon 812. Seyahat DAL/MESLEK UZMANLAŞMA 626 Program 321.Gazetecilik 3. Sosyal Bilimler 8. Hizmetler 38. Hukuk 525. Motorlu Taşıtlar 542. Tekstil 8. Hizmetler 54. İmalat ve İşleme 52. Mühendislik İşleri 4. Bilim 7. Sağlık 6. Tarım 5. Mühendislik TÜM PROGRAMLAR 65 Öğretim Alanı (Field of training)

ISCED ’97 (International Standard Classification of Education) Genel Alanlar Öğretim Alanları Eğitim Alanları 0- Genel Programlar Temel Programlar Okuma yazma ve Hesap Kişisel Gelişim 1- Eğitim ve Öğretim Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri Öğretim ve eğitim, Eğitim bilimleri 2- Beşeri Bilimler ve Sanatlar Sanatlar Güzel sanatlar, Müzik ve gösteri sanatları, Görsel-işitsel teknikler ve medya , prodüksiyon, Tasarım, El sanatları becerileri Beşeri Bilimler Din ve Din Bilimi, Yabancı Dil ve Kültür, Ana Dil, Tarih, Felsefe ve ilgili konular 3- Sosyal Bilimler, İşletme ve Hukuk Sosyal ve Davranış Bilimleri Gazetecilik ve Enformasyon Gazetecilik ve Röportaj, Kütüphane, Bilgi, Arşiv İşletme ve Yönetim Toptan ve Perakende Satış, Pazarlama ve Reklam, Maliye, Bankacılık, Sigorta, Muhasebe ve Vergilendirme, İşletme ve Yönetim, Sekreterlik ve Ofis İşleri, İş Yaşamı Hukuk

ECVET NEDİR? Mesleki Eğitimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECVET) projesi, kişilerin öğrenme çıktılarının transfer edilmesini, biriktirilmesini ve tanınmasını kolaylaştırmak üzere tasarlanmıştır. Bu sistem, 12 Kasım 2002 tarihli Eğitim Konseyi İlke Kararı ve 30 Kasım 2002 tarihli Kopenhag Deklarasyonu ile uyumlu olarak Avrupa Komisyonu’nun himayesinde geliştirilmiştir. 2002 yılında alınan bu kararlar, 32 ülkenin mesleki ve teknik eğitimden sorumlu bakanları, Avrupalı sosyal ortaklar ve Avrupa Komisyonu tarafından kabul edilen 14 Aralık 2004 tarihli Maastricht Bildirgesi ile yenilenerek güçlendirilmiştir.

europass Avropas, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesiyle giderek artan şekilde bağlantı kuracak olan beş belgeden oluşan bir kittir. Şunlardan oluşur: Europass Özgeçmişi Europass Dil Pasaportu Europass Sertifika Eki Europass Diploma Eki Europass Dolaşım Birey tarafından doldurulur Yetkili makamlar tarafından doldurulup verilir

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) AYÇ, Bolonya ve Kopenhag sonuçlarına dayanır ve bunları bütünleştirir. Ülkelerin Ulusal Yeterlilik Sistemleri için bir ara çerçevedir YüksekÖğretimde İşbirliği (Bolonya) Meslekî Eğitim ve Öğretimde İşbirliği (Kopenhag)

Avrupa Yeterlilik Çerçevesi Ülke A Ülke B AYÇ Seviye 1 AYÇ Seviye 2 AYÇ Seviye 3 AYÇ Seviye 4 AYÇ Seviye 5 AYÇ Seviye 6 AYÇ Seviye 7 AYÇ Seviye 8 Y UYÇ/ UYS Y UYÇ/ UYS

Avrupa Yeterlilik Çerçevesi Ülke A Ülke B 4 3 İsveç İleri Eğitim = Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Seviye 4 = İrlanda ‘İleri sertifika’

İlginize teşekkür ederim. YILDIRAY TÜRKORAL TEKNİK EĞİTİM VAKFI ADANA ŞUBESİ YÜREĞİR MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ