Farklılaştırma Nedir? Bu 5 slaydı ve odanın duvarlarına asılmış olan diğer slaytları dikkatle inceleyin. Notlar alın. Kendi kendinize şunları düşünün:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
Öğrenme Menüleri ÖĞRENME HEDEFLERİ AÇISINDAN bir yandan öğrencilerin konuya bağlılığını sağlarken bir yandan da SEÇİM yapmalarına olanak tanımak önemlidir.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
Zor insanla başa çıkma yolları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Ünite Portfolyo Sunumu
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM
HAYATI ANLAMLANDIRMAK
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ARCS Modeli.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Betimsel içerik Normatif içerik
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İŞİTME ENGELLİLERDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BE BEP NEDİR ?.
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Sunum transkripti:

Farklılaştırma Nedir? Bu 5 slaydı ve odanın duvarlarına asılmış olan diğer slaytları dikkatle inceleyin. Notlar alın. Kendi kendinize şunları düşünün: - Bu ifade doğruysa, sınıf içinde ne görmeliyim? - Bu ifadeler benim farklılaştırılmış eğitim (FE) tanımıma uyuyor mu? - Akla ne tür sorular geliyor? Saat 12 eşinizle buluşun ve aklınıza gelen fikirleri ve soruları paylaşın. Konuştuklarınızı etrafındaki diğer kişilerle de paylaşın.

Öğrenmeye giden çeşitli yollar Öğretme ve Öğrenme için Sorumluluğu Paylaşmak Farklılaştırmanın Temel Taşları Topluluk Oluşturmak Eğitim İçin Değerlendirme Esnek Sınıf Rutinleri İyi Öğretmenlik Öğrenmeye giden çeşitli yollar Bireysel Farklılıkları Gözeten Görevler Öğrenciyi Sahiplenme Tomlinson • 01 2

Uygun Şekilde Farklılaştırılmış Eğitim AŞAĞIDAKİ GİBİ DEĞİLDİR: Bireyselleştirme veya birine göre yapma Homojen gruplar sağlamanın bir başka şekli Öğrenmede güçlükler yaşayan öğrencilerden, normal öğrencilere göre daha az şey beklemek Uzman hizmet yerine geçebilecek bir şey Kaotik Yeni Uygun Şekilde Farklılaştırılmış Eğitim AŞAĞIDAKİ GİBİDİR: İçerik, süreç ve ürüne giden çeşitli yollardır Tüm öğrencilere saygılı olmaktır Proaktif Öğrenci merkezli Tüm grup, küçük grup ve bireysel eğitimin bir karışımıdır Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgileri ve/veya öğrenme profillerine dayalıdır 3

Farklılaştırma Heterojen bir sınıfta öğretmenin farklı öğrenenlere ulaşabilmek için kullandığı yöntemlerdir. Genellikle tüm öğrenenler aynı zamanda aynı öğrenme noktasında olmazlar. Farklılaştırma, farklı öğrencilere, farklı zamanlarda, farklı şeylerin olmasını teşvik eder.

Bir FE sınıfında o kadar çok şey olur ki, hiçbir ödev “normal” tanımına uymaz, hiç bir öğrenci de “öne çıkmaz”. Öğretmen farklı ihtiyaçlar için öğrenmeye giden bir çok farklı yolu kullanarak düşünür ve planlama yapar, sadece “normali” ve “farklıyı” göz önünde bulundurarak değil. -Carol Ann Tomlinson

Farklılaştırılmış Eğitim “Farklılaştırılmış eğitim, öğretmenlerin öğrencilerin farklılıklarına göre eğitimi uyarlamaları gerektiği üzerine kurulmuş bir eğitim felsefesidir. Öğretmenler, öğrencileri ders programı kortejinde yürütmek yerine, onların hazır bulunuşluk, öğrenme tercihleri ve ilgilerine göre kendi öğretme biçimlerini modifiye etmelidir. Bu yüzden öğretmen öğrenmeye ‘erişmek’ için proaktif olarak çeşitli yollar planlar.” Carol Ann Tomlinson

Etkin Öğretme Etkin öğretmen zorlukları bilir. Etkin öğretmen açık iletişim kurar. Etkin öğretmen özenle hizmet verir. Qualities of Effective Teachers by James H. Stronge

Farklılaştırılmış Eğitim Nedir? Öğrencilerin farklılıklarını gözeterek ders vermektir. Öğrencilerin seviyesine göre başlamaktır, aynı yaştaki ya da seviyedeki tüm öğrencilerin benzer olduğu varsayımdan yola çıkılarak oluşturulan standart yaklaşımlarla ders vermek değildir. Herkese uyan, tek beden eğitim değil, herkesin ihtiyaçlarına cevap veren eğitimdir.

Farklılaştırılmış Eğitim Nedir? Bir yandan sağlam bir öğrenen topluluğu oluştururken, diğer yandan da her öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve gene her öğrencinin kapasitesini en üst seviyeye getirmek gibi hedeflere ulaşmak için kullanılan bir düşünce biçimidir.

Farklılaştırılmış Eğitim Nedir? FE öğretmenin, her öğrenenin ihtiyaçlarına duyarlı bir şekilde karşılık verebilmesidir. FE, sınıfı yeniden düzenleyerek öğrencilerin bilgiyi kavrama, düşünceleri anlama ve öğrendiklerini ifade etme konularında bir çok seçeneği olmasını sağlamaktır.

Bir Felsefe Olarak Farklılaştırılmış Eğitim Zeka Çeşitlidir. Beynin “Anlam”a İhtiyacı vardır. İnsanlar En İyi Orta Zorluk Derecesinde Öğrenir.

Öğretmenler diyor ki . . . . “Farklılaştırma bir yolculuktur . . . . benim bir öğretmen olarak düşünceli, duyarlı ve öngörülü olmamı sağlayan bir yolculuk. Öğrencilerim zorluklarla baş edebilen, yetkin bireyler, kendi seçimlerini yapabiliyorlar ve gittikçe öz-düşünümün gücünü daha iyi anlıyorlar. Dersim anlamlı, cazip, odaklı ve sürekli gelişiyor.” Liz Goodstone Farklılaştırma sınıfımdaki her öğrencinin kar tatili OLMASIN diye dua etmesini sağlayan şey! Darlene Skaee

“Sınıfımdaki öğrenciler kim olduklarını biliyorlar “Sınıfımdaki öğrenciler kim olduklarını biliyorlar. Birbirlerine güveniyor, saygı duyuyor ve birbirlerinden öğreniyorlar. Her zaman kendi yapabileceklerinin en iyisini yapmayı istiyorlar. FE, bu düşünce biçimi, onların her bireyin ne gibi farklı ihtiyaçları olduğunu ve bunlardan kendilerine uyanları kavramanın ne kadar önemli olduğunu öğrenmelerini sağlıyor.” Brian Kline Bana göre Farklılaştırılmış Eğitimi tanımlayan sadece bir ifade var, “ Bireylerin Farklılıklarını Gözeten İlişkiler”. JoAnn Miller

Farklılaştırma bir sınıfta öngörülemez şeylere göre planlama yapmaktır.

FE, net hedefler koyarak, öğrencinin bu hedeflerle karşılaştırıldığında nerede olduğunu görmek için sürekli değerlendirme yaparak ve eğitimi bu değerlendirme sonuçlarına göre düzenleyerek her öğrencinin ne öğrenmesi gerekiyorsa öğrendiğinden emin olmaktır. Böylece öğrenci mümkün olduğunca çok şeyi mümkün olduğunca verimli bir şekilde öğrenebilecektir.

FE,“tipik” öğrenciler, üstün yetenekli öğrenciler ve farklı etnik, kültürel ve dil gruplarından gelmiş öğrencilerin bir arada, iyi öğrenmelerini sağlayan bir öğretme biçimidir. Sadece dahil eden değil, aynı zamanda kapsayan bir eğitimdir.

Farklılaştırma ile ilgili bir başka düşünme biçimi Farklılaştırma, çocukların farklı olduğu gerçeğinin gözünün içine bakan bir sınıf uygulamasıdır ve en etkin öğretmenler de bir çok farklı öğrenciyi derse bağlamak ve öğrenmelerini sağlamak için ne gerekiyorsa yapan öğretmenlerdir.

Farklılaştırılmış Eğitim En temel seviyede, Sınıf içerisinde “değişiklik yaparak” Öğrencilerin bilgi alabilmek, Düşünceleri anlayabilmek ve Öğrendiklerini ifade edebilmek için Bir çok imkana sahip olmasını sağlamaktır.

“Evrensel Tasarım” olarak Farklılaştırma Planlama sürecinin başlangıcında öğretmen, “Diğerlerine de yardım etmeye istekli olacak bazı öğrencilerimin öğrenme ihtiyaçlarını karşılayabilmek için derse ne tür destekleyici uygulamalar ve uyarlamalar katabilirim?” sorusunu sorar.

Farklılaştırılmış Eğitim Farklılaştırma, yapılan araştırmalar sonucu öğrencilerin en iyi nasıl öğrendiği ile onlara en iyi nasıl öğretilebileceğinin oluşturduğu bir sentezdir. Beyin Araştırması Eğitim Psikolojisi Motivasyon Özel Eğitim, Okuma, ELL, & Üstün yetenekli çocukların eğitimi ile ilgili en iyi uygulamalar Ders programı ve eğitim Farklılaştırılmış Eğitim Tomlinson 06

Garrick, 9 yaşında Eğer farklı ölçülerde öğrenmeseydik, bu sanki dünyadaki herkesin aynı işi yapıyor olmasına benzeyecekti. Bu sizce de çok sıkıcı olmaz mıydı?? 21 21

Hepimiz aynı şeyi, aynı zamanda, aynı şekilde öğrenmek zorunda olsaydık ne olurdu?? Çok korkunç olurdu, ve acayip sıkıcı olurdu. Bazı insanlar için çoook zor, bazıları için ise çoook kolay olurdu. Benim için daha iyi olan sadece kendim olmak ve BayanG.’nin bana uygun gördüğü seviyedeki çalışmaları yapmak. Örneğin; herkes her zaman D seviyesinde çalışsaydı çok kolay olurdu. DANK, yaş 9. Bu farklı ölçüde giyim, farklı ölçüde eğitim (hepimiz aynı yaşta olsak da…) 22 22

Daniel, 10 yaşında Tıpatıp aynı şeyleri öğrenmemiz gerekseydi o zaman özgün olmazdık ki. ..İnsanlar kendi özel niteliklerini geliştiremezlerdi. 23 23

Farklılaştırılmış Eğitim…. BUNLARDIR Farklılaştırılmış eğitimde nicelik değil, NİTELİK önemlidir. Farklılaştırılmış eğitim içerik, süreç ve ürüne BİRDEN ÇOK yaklaşım sunar. Farklılaştırılmış eğitim ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. Farklılaştırılmış eğitim tüm sınıfın, grubun ve bireyin eğitiminin harmanlanmasıdır. Farklılaştırılmış eğitim "ORGANİK”tir. BUNLAR DEĞİLDİR Bireysel eğitim değildir. Kaotik değildir Homojen bir eğitim sağlamanın bir başka yolu değildir (bunun yerine esnek gruplama kullanıyorsunuz) Sadece notlandırma sistemlerinin modifiye edilmesi ve iş yükünün azaltılması değildir. “İyi” öğrenciler için daha fazla iş, “zayıf” öğrenciler için daha az iş değildir. Yeni değildir!