Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü PDÖ’ DE ÖĞRENCİ VE EĞİTİM YÖNLENDİRİCİSİ GERİBİLDİRİMLERİ; DÖNEMLERE GÖRE FARK VE ARALARINDA İLİŞKİ VAR MI? Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü UTEAK’10 AYDIN
Öğrenci geribildirimleri ile AMACIMIZ ? Öğrenci geribildirimleri ile eğitim yönlendiricisi geribildirimleri arasındaki ilişkiyi ve dönemlere göre farkı araştırmak
*Veriler anket formuyla gözlem altında YÖNTEM? *KESİTSEL,analitik *Dönem 1,2 ve 3 *Veriler anket formuyla gözlem altında
Öğrenci geribildirimleri; YÖNTEM? Öğrenci geribildirimleri; iletişim becerileri ekip çalışması öğrenmeye katkı eğitim sürecine katkı
YÖNTEM? Eğitim yönlendiricisi geribildirimleri; öğrenme süreci bağımsız öğrenme eleştirel düşünce iletişim becerileri motivasyona katkı ile ilgili tutum ve davranışlar
Beşli Likert derecelemesi YÖNTEM? Beşli Likert derecelemesi PASW Statistics 18 One Way ANOVA Bonferroni Pearson testi
Her dönem için ayrı ayrı olmak üzere.. BULGULAR Çalışmaya 174 (%34.1) Dönem 1, 260 (%50.9) Dönem 2 ve 77 (%15.1) Dönem 3 öğrencisi Her dönem için ayrı ayrı olmak üzere.. Eğitim yönlendiricileri ile öğrenci puanları arasında korelasyon saptanmamıştır (p>0.05).
Dönemlere göre öğrencilere verilen toplam puanlar için; BULGULAR Dönemlere göre öğrencilere verilen toplam puanlar için; p>0.05
Eğitim yönlendiricilerine verilen toplam puanlar için; p<0.05 BULGULAR Eğitim yönlendiricilerine verilen toplam puanlar için; p<0.05 en yüksek Dönem 1 (29.5±1.1), en düşük Dönem 2 (28.9±2.4)
Her dönem için alt puanlar karşılaştırıldığında; BULGULAR Her dönem için alt puanlar karşılaştırıldığında; Dönem 1 öğrencilerinin iletişim becerileri ve motivasyona katkı puanları diğer dönemlere göre anlamlı olarak daha yüksektir (p<0.05).
Bunun nedeni; Dönem 1’de hekim hasta iletişimi ve etik konularının işlendiği senaryoların kullanılması ?
Öğrenci geribildirimleri için dönemlere göre fark var.. “SONUÇ” Öğrenci geribildirimleri için dönemlere göre fark var.. Senaryoların işlenme sürecinde Dönem 2 ve 3 için iletişim becerileri, etik gibi konularda entegrasyonun/vurgunun sağlanması
İlginiz için teşekkür ederim.. esinkulac@med.sdu.edu.tr