TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Advertisements

SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON-3 “KATILIM YÖNTEMİ VE YÖNLENDİRİLMİŞ BULUŞ YÖNTEMİ” Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN 14 Nisan.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
Öğrenme Öğretme Süreci
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
PROJENİN ADI: MERAK KORİDORU PROJEYİ UYGULAYAN OKUL: ÇİĞDEMLİK İLKOKULU PROJENİN AMACI: Öğrencilere Merak Uyandırıcı Sorular Sorarak Bilgiye Çeşitli.
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretim Stilleri Spektrumu
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Teknoloji Nedir?.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Duyuşsal Alan.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
REAKSİYON ZAMANI VE ÖLÇÜLMESİ
KOMUT YÖNTEMİ.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
ÖĞRENME.
Spor hareketleri dönemi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ 13 Ocak 2014

Futbola özgü yetenek ve yetilerin kazandırılması olgusuna bakıldığında, özellikle teknik ve taktik davranışların öğrenilmesi ve üretilmesinde bir eğitim ve öğretim sürecinin söz konusu olduğu görülür. Futbolda, özellikle teknik ve taktik alanda eğitim ve öğretim sürecinin var olduğu göz önüne alındığında, elbette bu süreç içerisinde izlenmesi gereken bazı yolların olması kaçınılmazdır. Genel anlamda YÖNTEM; bir amaca ulaşmada tutulan en kısa, en güvenilir ve en doğru yol olarak tanımlanabilir.

Öğretim yönteminin seçimini belirleyen etkenler Amaçlar Maliyet Konunun özelliği Antrenörün kişiliği Grubun büyüklüğü Antrenörün yönteme yatkınlığı Sporcuların gelişim düzeyleri Zaman ve fiziksel olanaklar

Sporcunun görevi ise uygulamak takip etmek ve denileni yapmaktır. KOMUT STİLİ (A STİLİ) Öğretme öğrenme olayında karar veren iki kişi vardır. Yelpazenin ilk stili olan komut stilinin özelliği, stilin yapısındaki bütün kararları antrenörün vermesidir. Etkileşim öncesi, etkileşim ve etkileşim sonrası bütün kararları vermek antrenörün görevidir. Sporcunun görevi ise uygulamak takip etmek ve denileni yapmaktır.

Komut stilinde her hareketten önce,antrenör tarafından sağlanan bir uyarıcı (komut sinyali) vardır. Sporcu antrenör tarafından gösterilen model doğrultusunda hareket eder. Dolayısıyla da, mekan, duruş,başlama zamanı hız ve ritim, durma zamanı ve aralık ile ilgili bütün kararlar antrenör tarafından verilir.

Bu Stilin Hedefleri Uyma Anında Tepki Bir modelin taklit edilmesi Tepkinin açıklığı ve doğruluğu Zaman kullanımında verimlilik Grubun ortak ruhu ve düşüncenin geliştirilmesi Bir senfoni orkestrası, bir bale gösterisi, halk oyunları

Aşağıdaki adımlar komut stilinin yapısını açıklamaktadır Aşağıdaki adımlar komut stilinin yapısını açıklamaktadır. Bunlar uygulamanın önemli noktalarıdır. Bu işlem hazırlık, uygulama ve değerlendirme kararlarını içerir;

1)Hazırlık Evresi Destek bilgiler Konuyu belirle Sporcuların düzenlenmesi Araç-Gereç Düzenlemesi Çalışma Yaprakları Süre Yorumlar Konuyu belirle Antrenmanın genel hedefleri Bölüm numarası Belirli çalışmalar Hedefler Stil (A)

2)Uygulama Evresi; Görevlerin açıklanması Konunun açıklanması ve Destek bilgilerin açıklanmasından oluşur

a)Görevlerin Açıklanması Görevler açıklanırken; antrenör görevinin bütün kararları vermek ve sporcunun görevinin de her kararı takip etmek, uygulamak ve bunlara yanıt vermek olduğu bir program seçilmelidir.

b)Konunun Açıklanması Antrenör bütün çalışmayı, çalışmanın bölümlerini ve terminolojisini gösterir. Böylece, performans modelini ortaya koyar Çalışmanın gösterilmesi bir film, video gösterici, resimler veya modele bağlı kalarak çalışmayı uygulayan bir öğrenci yoluyla gerçekleştirilebilir. Farklı çalışmalar için gösterme/açıklama süresinde değişiklikler yapmak gerekebilir.

c)Destek Bilgilerin Açıklanması Antrenör,bölüme yönelik hazırlık ve komut sinyalleri belirler. Bunlar, konunun farklı yönlerini karşılamak amacıyla bölüm içinde değişebilir. Antrenör ve sporcular alıştırmaya başlamaya hazırdır. Bu da uygulama evresinin özüdür. Sporcular, antrenör tarafından yönetilen komut sinyallerine göre hareket eder.

3)Değerlendirme Evresi Değerlendirme evresi kararları, sporcunun çalışma performansını ve antrenörün kararlarını takip etme görevi ile bağlantılı olarak, sporcuya dönüt sunar. Her çalışmayı yaparken hareketi tekrar tekrar yapmak ve modeli tekrar etmek, bu stilin fiziksel gelişime katkıda bulunmasını sağlar. Her bölümde etkin katılım için sporcular en yüksek düzeyde zaman kullanır. Antrenör ise gösterme ve açıklama için en az düzeyde zaman tüketilir. Bu stilde çalışmaya ayrılan süre oldukça fazladır. Şematik olarak, zaman dağılımı şöyledir;

I-----------I--------------------I Hareket Süresi Konuşma Süresi I-----------I--------------------I Antrenör Sporcu

A Fiziksel Alan ----x-------------- Toplumsal Alan ----x-------------- Bağımsızlık En alt düzey En yüksek düzey Fiziksel Alan ----x-------------- Toplumsal Alan ----x-------------- Duygusal Alan ----x-------------- Bilişsel Alan -----x-------------

A Fiziksel Alan ---------------x--- Toplumsal Alan ---------------x--- Grup katılımı En alt düzey En yüksek düzey Fiziksel Alan ---------------x--- Toplumsal Alan ---------------x--- Duygusal Alan ---------------x--- Bilişsel Alan -----x-------------

A Stili Karşılaştırması Avantajları Dezavantajları Algılama süratinden kişisel farklılıklar olabilir , bütün sınıfın seviyesi aynı değildir. Antrenörün bölüm için belirlenen hız ve ritmi gözden geçirmesi gerekir. Antrenör verdiği komut sinyalini doğru seçmelidir. Rahatsız edici bir sinyal seçmişse sürekli tekrarlanması problem yaratabilir. Aynı çalışmanın tekrarı sıkıntıya ve bununla beraber motivasyon kaybına neden olabilir. Bireysel farklılıklar için durdurulan çalışma, çalışma akışını bozup diğer sporcuların motivasyonu kaybetmesine neden olabilir Konu sabittir tek bir standardı yansıtır. Konu anında anımsamalarla ve tekrar edilen performans yoluyla öğrenilir. Konu, uyarıcı-tepki işlemiyle taklit edilebilen ve kısa bir sürede öğrenebilen bölümlere ayrılabilir. Bireysel farklılıklar yoktur. Sık yapılan taklitler yoluyla, grup çalışmayı aynı şekilde yapabilir. Sporcu hızlı ilerleme gösterir. Temel performans hedefi, modeli uygulamada kişisel sapmaları ortadan kaldırmaktadır

TEŞEKKÜRLERRRR..