T1 – T2 – TR BEYANLARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR VE RİSK YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

YAT MEVZUATI GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
TELAFİ EDİCİ VERGİ Üçüncü ülke menşeli bir eşyanın DİR kapsamında ithal edildikten sonra üretim sürecini müteakip ihraç ürünü olarak AB üyesi ülkelere,
TIR ve Taşıt Dairesi Başkan V.
GÜMRÜK, TIR VE KAÇAKÇILIK MEVZUATI
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
e-Fatura İşlemleri e-Fatura İşlemleri İçin Gerekli Adımlar
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
ERKİN FINDIK – Genel Müdür
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
2. AŞAMA BELGE KAYDI.
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
Tevfik BAYHAN Bakanlık
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
1- KİRALAMA İŞLEMLERİ 1.
Takibatlarda TIR Karne Hamilinin Sorumluluğu İhsan Afzeli TIR Takibatları Jean Acri Özel TIR Danışmanı Page 1 (c) International Road Transport Union (IRU)
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
Burcu Di ş isa ğ lam S.M.M.M.. YEN İ ARACILIK SÖZLEŞMES İ DÜZENLENEN MÜKELLEFLERE İ L İ ŞK İ N B İ LG İ G İ R İ ŞLER İ BU TEBL İĞİ N YÜRÜRLÜ Ğ E G İ RD.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
3. YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK DENETİM VE TASDİK SEMPOZYUMU
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
TIR-EPD Kullanımına İlişkin Pratik Öneriler
Hariçte İşleme Rejimi Nedir?
Dış Ticaret Mevzuatı 2 İthalat Şekil ve Esasları Dr. Dilek Seymen
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
KEFİL KURULUŞ YÖNÜYLE TIR SİSTEMİ /Ankara
TOBB UND Lojistik Yatırım A.Ş.
IRU TIR-EPD Temmuz 2013, Türkiye
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
GÜMRÜK İDARELERİNDEKİ TEMEL SÜREÇLERE İLİŞKİN
Lojistik ve Dış Ticaret İstanbul Ticaret Üniversitesi Meslek Yüksekokulu VI. Bölüm.
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İLAN VE REKLAM VERGİSİ MUHASEBE 1 DERSİ BELEDİYE İŞLEMLERİ MODÜLÜ İLAN VE REKLAM VERGİSİ İLE İLGİLİ DERS NOTLARI.
VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
OPODER TİTUBB SİSTEMİNE (TÜRKİYE İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI) ISMARLAMA ORTOPEDİK PROTEZ ORTEZ KAYIT İŞLEMİ Aralık 2015.
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ EDİNDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
TAŞIMA ŞİRKETİ BÜROSU/ GÜMRÜKTE AYRILAN BÖLÜM
TRANSİT REJİMİ.
Uluslararası Ticaret Bölümü
INCOTERMS 3. ) DELIVERED DUTY PAID ( DDP ) a
INCOTERMS 2.) CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO (CIP ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
INCOTERMS 3) FREE ALONGSIDE SHIP ( FAS ) Satıcının Yükümlülükleri
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
INCOTERMS 1. ) CARRIAGE PAID TO (CPT ) a. ) Satıcının Yükümlülükleri b
BİMER SİSTEMİ KULLANICI REHBERİ
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Muayene Gözetim Merkez Başkanlığı İthalat Denetimleri ve
T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Gümrük Müşavirleri Dış Ticaret Firmaları T.C. Ekonomi Bakanlığı ve Diğer İlgili Kurumlar GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ TARAFINDAN.
TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ YÖNÜNDEN BAKIŞ AÇISI
ORTAK TRANSİT VE ULUSAL TRANSİT İŞLEMLERİNDE NCTS SİSTEMİ
GÜMRÜK KANUNU 1. Bu Kanunun amacı, Türkiye Cumhuriyeti Gümrük Bölgesine giren ve çıkan eşyaya ve taşıt araçlarına uygulanacak gümrük kurallarını belirlemektir.
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
TASFİYE HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle, sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunundan 4458 sayılı.
SMMM SELAHATT İ N Ş AH İ N.  Katma De ğ er Vergisi yani KDV, yapılan mal ve hizmet teslimlerinde, mal veya hizmeti teslim alanın, teslim edene ödedi.
S İ VR İ KAYA SRC E Ğİ T İ M KURUMLARI İ Ş ORGAN İ ZASYONU.
SEÇİM KURULU ASİL ve YEDEK ÜYELERİ İLE GÖZLEMCİ TEMSİLCİLER
ÖNEMLİ Insert client name
ÜGD MEVZUATI ve TAREKS - II
TEV’İN OLUŞMASI İÇİN;. Ticaretin DİİB kapsamında gerçekleştirilmesi,
İŞYERLERİNDE İŞİN DURDURULMASINA DAİR YÖNETMELİK
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
MUHTASAR VE PRİM HİZMET BEYANNAMESİ 2019
Sunum transkripti:

T1 – T2 – TR BEYANLARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR VE RİSK YÖNETİMİ

NE ZAMAN T1, NE ZAMAN T2 KULLANACAĞIM? T1 ve T2 bir rejim kodudur. Her iki transit beyannamesi de şekil ve içerik olarak aynıdır. T1/T2 ayrımı, taşımaya konu olan eşyanın Avrupa Birliğinde serbest dolaşımda olup olmadığına göre yapılır. Küçük bazı istisnalar dışında, Avrupa Birliği’nin Türkiye’ye ihracatında T2, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne ihracatında T1 rejim kodu kullanılır.

NE ZAMAN T1, NE ZAMAN T2 KULLANACAĞIM?

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? T1 ve T2 işlemleri, bilgisayar sistemleri üzerinden hareket, varış ve transit gümrüklerinin birbiri ile elektronik mesajlar aracılığı iletişim sağladıkları, beyanla ilgili her türlü sürecin sistem üzerinde gerçekleştirildiği işlemlerdir. Bu nedenle tescil aşamasında, transit gümrüklerinde ve varış gümrüklerinde en az sorunla karşılaşmak için aşağıdaki noktalara özellikle dikkat edilmesi gerekir:

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Alıcının vergi numarası içerisine kesinlikle (*, ?, !) gibi semboller ya da (Ş, Ö, ı, Ğ) gibi Türkçe karakterler kullanmayınız. Türkiye’de beyanınız serbest bırakıldığı halde transit gümrüklerine ve varış gümrüğüne beyan bilgileriniz gitmez. MRN numaranız bu ülkelerin bilgisayar sistemlerinde görülmez.

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Emniyet & Güvenlik bilgileri alanında yükleme/boşaltma yeri alanlarını hep büyük harflerle ve kısa yazmaya dikkat edin. Örneğin “KÜÇÜKÇEKMECE” yerine hiç Türkçe karakter kullanmadan “ISTANBUL” yazmanız yeterlidir.

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Transit gümrüklerinizi, gideceğiniz güzergaha göre doğru seçin. Sonradan güzergah değiştirmenin mutlaka bazı maliyetleri olacaktır.

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Örneğin, BG-RO güzergahından Almanya’ya gideceksiniz. Transit gümrüğü olarak sadece C.Andreevo seçmeniz yeterlidir. Ancak sonradan herhangi bir nedenle fikir değiştirir ve Sırp güzergahından gitmeye karar verirseniz, şoförünüzün Bulgar çıkışında, Hırvat girişinde gümrükte transit idaresi değişikliği yapılmasını istemesi ve memurların da Türkiye’den MRN numarasını tekrar istemeleri, MRN’nin onların sistemine sorunsuz olarak Türkiye sisteminden gönderilmesi gerekecektir. Ama T1 üzerinde Sırp güzergahını seçmişken sonradan BG-RO güzergahına dönerseniz ve Bulgar giriş kapınızı da değiştirmiyorsanız bir sorunla karşılaşmazsınız. Beyanda yazılan diğer transit gümrüklerinden geçmenize gerek yoktur.

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Varış gümrüğünüzün NCTS’de varış gümrüğü yetkisi olup olmadığını kontrol edin. Aşağıdaki linkten veya arama motoruna “Customs Office List” yazarak varış gümrüğünün karayolu için varış gümrük idaresi yetkisi olup olmadığını kontrol edin. http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/col/col_search_home.jsp?Lang=en

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Varış gümrüğünüzün NCTS’de varış gümrüğü yetkisi olup olmadığını kontrol edin. Aşağıdaki linkten veya arama motoruna “Customs Office List” yazarak varış gümrüğünün karayolu için varış gümrük idaresi yetkisi olup olmadığını kontrol edin. http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/col/col_search_home.jsp?Lang=en

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Aracınızda farklı gümrüklerde boşaltılacak birden fazla T1 varsa, beyanı yazmadan veya yazdırmadan önce mutlaka her bir beyanın kap-kilo-ihracat beyannamesi-varış gümrüğü bilgilerini kontrol ediniz.

T1 beyanına doğru ihracat beyannamesini bağladığınızdan emin olunuz. TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? T1 beyanına doğru ihracat beyannamesini bağladığınızdan emin olunuz. Yanlış beyanname numarası yazılması halinde araç Türkiye’den çıkış yapmamışsa derhal hareket gümrüğünüze ve TOBB UND’ye bilgi veriniz. Araç Türkiye’den çıkış yapmışsa hareket gümrüğünce Bölge Müdürlüğü kanalıyla yanlışlığın düzeltilmesi için Risk Yönetimi ve Kontrol Genel Müdürlüğüne (Elektronik İşlemler Dairesi) konunun yazılı olarak intikal ettirilmesi gerekmektedir. Gümrük veritabanından ihracat beyannamesi numarası düzeltilmektedir. Bu işlem yaklaşık 7-15 gün sürmektedir.

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA T1 AÇTIĞINIZDA ZAMAN KAYBETMEMEK VE EN AZ HATA İLE KARŞILAŞMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Türkiye’den Avrupa’ya olan taşımalarınızda varış gümrüğüne kadar T1 beyanı açmışsanız Avrupa’ya girişte (Bulgaristan, İtalya, Fransa) yeniden T1 beyanı açmayınız. Yeni T1 beyanı açmanız durumunda Türkiye’den açılan T1 beyanı açık kalacak ve gümrük vergilerinin tahsilatı sürecine gidilecektir. Avrupa’dan Türkiye’ye T2 beyanı ile geldiğinizde özellikle Ro-Ro dorse taşımalarında Pendik, Mersin Yolcu Salonu, Haydarpaşa ve Çeşme gümrüklerinde yeniden TR beyanı açmayınız.

GÜMRÜK KANUNUN 235/5 İNCİ MADDESİ KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI 1 Nisan 2013 tarihinde yürürlüğe giren 6455 sayılı Kanun ile değişik Gümrük Kanununun 235 inci maddesinin 5 inci fıkrasında,  Türkiye Gümrük Bölgesine getirilen ve transit rejim beyanında bulunulan serbest dolaşımda olmayan eşyanın, beyan edilenden belirgin bir şekilde farklı cinste eşya olduğunun tespiti halinde, farklı çıkan eşyanın gümrüklenmiş değerinin iki katı idari para cezası verileceği hükme bağlanmıştır.

GÜMRÜK KANUNUN 235/5 İNCİ MADDESİ KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI Gümrük Yönetmeliğinin 278 inci maddesinde belirgin şekilde farklı çıkan eşya tanımlanmıştır.   “Türkiye Gümrük Bölgesine getirilerek transit rejimine konu edilen serbest dolaşımda olmayan eşyanın giriş gümrük idaresinde yapılan kontrolü neticesinde, beyan edilenden açıkça farklı olduğu tahlil, teknik inceleme ve araştırmaya gerek olmaksızın kolayca anlaşılabilen ve gümrük vergileri ve/veya ticaret politikası önlemleri açısından farklılık oluşturan eşya, belirgin bir şekilde farklı cinste eşya olarak kabul edilir.”

GÜMRÜK KANUNUN 235/5 İNCİ MADDESİ KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI Bu mevzuat düzenlemelerine göre aşağıdaki durumlarda 235/5 uyarınca farklı çıkan eşyanın gümrüklenmiş değerinin 2 katı idari para cezası uygulanmaktadır:   Türkiye’ye girişte açılan TR beyanında eşya tanımı ve 8’li GTİP numarasının yanlış beyan edilmesi ve aynı zamanda gümrük vergileri ve/veya ticaret politikası önlemleri açısından beyan sahibi lehine bir durum oluşturması. Ceza uygulanmaması için eşya tanımı veya GTİP numarasından en az birisinin doğru olması ya da bu ikisi yanlış beyan edilmişse de yanlış beyan edilen GTİP numarasının vergi oranının daha yüksek olması gerekmektedir. Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik açılan T1/T2 beyanlarında araçta beyan edilmemiş farklı cinste eşyanın Türkiye’ye giriş gümrüğünde transit giriş işlemi yapıldıktan sonra gümrükçe tespit edilmesi.

235/5 cezası riskini olabildiğince en aza indirmek için alınması gerekli önlemler Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik açılan T2 beyanlarında beyanı yazan spedisyonun mutlaka fatura numarasını T2 beyanındaki kalem alanında yazmasını sağlayınız. Araçta T1/T2 beyanına dahil edilmemiş EX1 kalmadığından emin olunuz. Bu amaçla, beyan yazılmadan önce araçtaki tüm eşyaya ilişkin EX1, fatura, ATR ve CMR’nin spedisyona verildiğinden emin olunuz. Türkiye’ye yalnızca dorse gönderildiği durumlarda, limanlardaki muameleleri adınıza yapan kişilerin aracın Türkiye’ye transit girişi yapılmadan önce dorsenin evrak çantasındaki tüm evrakları kontrol ederek beyanı yapılmamış eşya kalmadığından emin olunuz. (kap-kilo-kalem kontrolü)

235/5 cezası riskini olabildiğince en aza indirmek için alınması gerekli önlemler Türkiye’ye giriş kapısında TR beyanı açacaksanız fatura, CMR ve ATR de eşya tanımı ve GTİP numarasının uygunluğunu kontrol ediniz. Özellikle “oto aksam ve parçası”, “muhtelif mensucat”, “tekstil”, “kumaş” gibi genel tanımlarla düzenlenmiş faturalarda ceza riski çok yüksektir. Bu tür beyanların yazılmaya başlanmasından önce mutlaka TOBB UND operasyon personeli ile irtibata geçiniz. Beyanı sunmadan önce evraklarını mutlaka operasyon personeline eposta ile gönderiniz.

235/5 cezası riskini olabildiğince en aza indirmek için alınması gerekli önlemler Aynı eşyanın farklı malzemelerden imal edilebildiği durumlar risklidir. (aynı eşyanın kağıttan ya da sentetikten mamul olduğu durumlar) T2 ile gelen aracınıza mahrecinden başka bir araca yüklenecek eşyanın yüklenmesi ve bu durumun Türkiye’ye girişte tespit edilmesinde 235 uygulanmaktadır. Bu tür yükleme yanlışlıklarını haberdar olduğunuz anda gümrüğe bildiriniz. Göndericiden ve spedisyondan yurtdışından düzenlenen evrakların olabildiğince doğru düzenlenmesini isteyiniz.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Öncelikle, hareket gümrüğünden aracın çıkış işlemlerini yaptırırken güzergahınız ve varış gümrüğünüze göre transit süresinin olabildiğince uzun belirlenmesini isteyiniz. Almanya için 5 gün risklidir. 10 günden az transit süresi veriliyorsa gümrüğe itiraz ediniz. Uzak mesafe ülkeler için (İngiltere, Finlandiya vb. ) 15 günden az transit süresi almayınız.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Aynı araçta birden fazla varış gümrüklü T1 veya T2 varsa ikinci ve sonraki T1/T2’ler için ilave 2 gün fazla transit süresi verilmesini isteyiniz. Transit süresi dolan beyanlarda birçok ülke işlem yapmamakta, yüksek cezalar uygulamaktadır. Mücbir sebep durumlarında (kaza, yol kapanması, grev, sel) en yakın gümrükten veya yetkili makamdan (polis, itfaiye, belediye vb. ) mücbir sebebe ilişkin kanıtlayıcı yazı alınız. Transit süresi dolan beyanlarda birçok ülke işlem yapmamakta, yüksek cezalar uygulamaktadır. Mücbir sebep durumlarında (kaza, yol kapanması, grev, sel) en yakın gümrükten veya yetkili makamdan (polis, itfaiye, belediye vb. ) mücbir sebebe ilişkin kanıtlayıcı yazı alınız.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Açılan T1 ve T2 beyanlarının sonlanmasını takip görevi öncelikle taşıyıcı firmadadır. Açılan beyanlarınızı MRN numarası üzerinden Avrupa Birliğinin sorulama sayfasından (http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/tra/transit_home.jsp?Lang=en) sorgulayınız.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Sorgulama sonuçları şu anlama gelir: Released at departure : Beyan hareket gümrüğünce transit için serbest bırakılmıştır. Notification crossing frontier: Araç transit idaresinden geçmiştir. Arrived at destination: Araç varış gümrüğüne varmış ve varış bildirimi yapılmıştır. Control results send by office of destination: Kontrol sonucu varış gümrüğünce girildi.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Kontrol sonucunun girilmiş olması beyanın kapandığı anlamına gelmez. Eğer varış gümrüğünce kontrol sonucu “uygun değildir” olarak girilmişse sistem otomatik olarak hareket gümrüğüne uyuşmazlık mesajı gönderir. Uyuşmazlık çözülmeden beyanınız kapanmaz. Varış gümrüğünce kontrol sonucunun girildiğini görüyor ve uyuşmazlık açılmadığından da eminseniz beyanınız %99 kapanmıştır. Eğer hala kapanmamışsa teknik bir hata vardır. MRN numarası ve plaka bilgisi ile birlikte TOBB UND personeline durumu bildiriniz.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Beyanınızın kapandığından emin olmak istiyorsanız T1 çıktısının bir nüshasının varış idaresi kontrol sonuçları bölümünü kaşe imza yaptırıp muhafaza ediniz.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Beyanınız açık kalmışsa yapılacaklar: Beyanın neden açık kaldığı önemlidir. AB’ye girişte yeni bir T1 açılmışsa veya Türkiye’ye girişte yeni TR beyanı açılmışsa açılan beyanı açtığınız gümrükten o ülkenin dilinde «ALTERNATİF KANIT» anlamına gelen ifade ile kaşe imza yaptırınız. Eğer hareket gümrüğünce araştırma başlatılmışsa ve henüz araştırmaya varış gümrüğü cevap vermemişse yeni açılan T1 veya TR beyanını gerekçe göstererek varış gümrüğünün araştırmaya «mükerrer MRN» seçeneği ile cevap vermesini sağlayınız.

BEYAN TAKİBİ VE AÇIK BEYANLARIN KAPATILMASI Beyanınız açık kalmışsa yapılacaklar: Beyan için araştırma başlatılmışsa eşyanın ilgili ülkede ithal edildiğine dair ithalat beyannamesinin gümrükçe «Alternatif Kanıt» yazılarak kaşe ve imza yapılması gerekir. ALTERNATIVE PROOF