mue PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum : Emre Eser

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
DERS : KAMU ÖLÇMELERİ ARAŞTIRMA KONUSU : Arazi Düzenlemesi Çalışmalarında Yaşanan Güçlükler(Öncesinde ve Sonrasında) Ödev NO:11 DERS SORUMLUSU :Doç.Dr.
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
TAŞINIR TAŞINMAZ MAL YÖNETMELİĞİ
ORMAN KADASTRO KOMİSYONLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ
OSB’LERİN BELEDİYE VERGİLERİ KARŞISINDAKİ DURUMU
ARAZİ DÜZENLEME ÇALIŞMALARINDA HARİTA MÜHENDİSİNİN GÖREVLERİ
MEKÂNSAL PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İmar Planlama Dairesi Başkanlığı
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2013 YILI ÇALIŞMALARI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AKSARAY ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
Yapılan Son Değişiklik ve Eklemeler (2013)
MEVZUAT DEĞERLENDİRMESİ
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
İMAR HUKUKU (Tek. Seç.III) , Slayt III
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
(18. madde ve 10/c maddesi uygulamaları)
KOCAELİ ARSLANBEY ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ 2013 YILI İŞ PROGRAMI.
olarak tanımlanmıştır.
ARAZİ TOPLULAŞTIRMADA ÖN ETÜD RAPORLARININ HAZIRLANMASI VE ÖNEMİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
KAMU ÖLÇMELERİ DERSİ ÖDEVİ MEHMET ÇAKMAK
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
ARAZİ DÜZENLEME ÇALIŞMALARINDA HARİTA MÜHENDİSLİĞİ MESLEĞİ
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
Bilişim Suçlarına Yönelik Mevzuat. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
İmar ve Planlama Şube Müdürlüğü
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
TABİAT VARLIKLARINI KORUMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İMAR UYGULAMALARI.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
TEMA VAKFI ORMAN BÖLÜM BAŞKANLIĞI ÖZEL AĞAÇLANDIRMA NEDİR NEDEN BUNA GEREKSİNME DUYULDU.
KADASTRO
TASFİYE HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle, sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunundan 4458 sayılı.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
TARIM ARAZİLERİNİN KAMULAŞTIRMA BEDELLERİNİN TESPİTİ
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
İMAR KANUNU'NUN 18. MADDESİ UYARINCA YAPILACAK ARAZİ VE ARSA DÜZENLEMESİ İLE İLGİLİ ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK.
İMAR KANUNUNDA PLANLAMA. Nazım İmar Planı; varsa bölge veya çevre düzeni planlarına uygun olarak halihazır haritalar üzerine, yine varsa kadastral durumu.
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA DERSİ Yrd. Doç. Dr. Nilüfer KART AKTAŞ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ EMLAK VE İSTİMLAK DAİRESİ BAŞKANLIĞI Taşınmazlar Şube Müdürlüğü 2011 – Brifing.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bütçenin Uygulanması.
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
Sunum transkripti:

mue PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum : Emre Eser Konu : “775 sayılı gecekondu yasası Gecekondu uygulama yönetmeliği 2981 sayılı imar affı yasası” İçerik : Gecekondu yasası (tarif ve kapsam) Belediyelere arsa sağlanması Gecekonduların Islah ve Tasfiyesi İmar affı yasası (amac ve kapsam) Kadastro çalışmaları Yararlanılan Kaynaklar : Yazılı kaynaklar Kitap,dergi İnternet siteleri mue

775 Sayılı Gecekondu Yasası KAPSAM: Mevcut gecekonduların ıslahı, tasfiyesi, yeniden gecekondu yapımının önlenmesi ve bu amaçlarla alınması gereken tedbirler hakkında bu kanun hükümleri uygulanır TARİF: İmar ve yapı işlerini düzenleyen mevzuata ve genel hükümlere bağlı kalınmaksızın, kendisine ait olmayan arazi veya arsalar üzerinde, sahibinin rızası alınmadan yapılan izinsiz yapılar kastedilmektedir

BELEDİYELERE ARSA SAĞLANMASI: Gecekonduların ıslah, tasfiye ve önleme bölgeleri içinde bulunan binalı ve binasız vakıf taşınmaz mallardan 3 üncü maddenin ikinci fıkrası kapsamı dışında kalanları, bu kanunda belirtilen amaçlarda kullanılmak üzere, aşağıdaki şartlarla ve genel hükümlere göre bedeli ödenmek suretiyle ilgili belediyelerin mülkiyetine geçer:     a) Arazi ve arsaların bedeli; bulunduğu şehir, kasaba ve bölgenin özellikleri, yapılmış ve yapılacak kamu hizmet ve tesislerinin durumu gibi hususlar da göz önünde bulundurularak, ilgili belediye ve Vakıflar İdaresi arasında anlaşma yolu ile tesbit edilir     b) Bu arazi ve arsalar üzerinde Vakıflar İdaresine ait herhangi bir yapı bulunduğu takdirde, bu yapının bedeli ayrıca hesaba katılır     c) Bedele ait anlaşmazlıklar mahalli asliye hukuk mahkemelerince basit muhakeme usulü ile halledilir. Bu anlaşmazlıklar tapu tesciline engel olamaz

ARSALARIN HANGİ AMAÇLA KULLANILABİLECEĞİ:  Belediyelerin mülkiyetinde bulunan ve bundan sonra bu kanuna göre mülkiyetine geçecek olan arazi ve arsalardan, belediye meclisi kararı ile belli edilip, İmar ve İskan Bakanlığınca uygun görülenler, bu kanun hükümleri dairesinde konut yapımına ayrılır. Bu Kanun hükümlerine dayanılarak belediyelere devredilen arazi ve arsalardan yapılacak imar veya ıslah planlarına göre, yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi ve yeşil saha gibi genel hizmetlere ayrılması gerekenleri hakkında ayrıca tahsis kararı alınmaz.

GECEKONDULARIN TESBİTİ:         GECEKONDULARIN TESBİTİ: Gecekondu ıslah ve tasfiye bölgeleri ve bunların sınırları, belediyelerce bu kanunun yayımı tarihinden itibaren en geç 6 ay içinde, her türlü imkan ve araçtan faydalanılarak tesbit edilir. Belediye sınırları ve varsa mücavir sahalar dışındaki gecekondu bölgelerinde bu madde gereğince yapılması gereken işlemler, İmar ve İskan Bakanlığınca yürütülür. Gerek gecekondu bölgelerinin, gerekse ıslah veya tasfiye edilecek gecekonduların tesbit şekli ve esaları, mahalli özellikler ve teknik imkanlar da gözönünde tutularak, İmar ve İskan Bakanlığınca tayin edilir.

PLAN VE PROGRAMLAR: Islaha muhtaç veya tasfiyesi gereken gecekondu bölgeleri ile yeniden konut yapımına tahsis edilecek sahaların seçimi, haritalarının hazırlanması, İmar ve ıslah planlarının düzenlenmesi, İmar ve İskan Bakanlığının denetimi altında, ilgili belediyelerce yapılır veya yaptırılır. Onaylanarak kesinleşen planlar belediye dairesinde herkesin görebileceği bir yerde bir ay süre ile asılır ve halka duyurulur. Bakanlık bu çalışma programlarını değiştirmeye yetkilidir.

GECEKONDULARIN ISLAH VE TASFİYESİ : Belediyelere ait olan veya bu kanun uyarınca belediyelerin mülkiyetine geçmesi gereken arazi ve arsalar üzerinde, bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılıp, 16 ncı ve 17 nci maddelere göre tesbit edilmiş bulunan gecekondulardan konut olarak kullanılanları; içinde oturanlar 25 inci maddedeki şartlar gereğince ;     a) Gecekondunun sahibi ise, borçlanma suretiyle konut temin edilinceye veya konut yapmak üzere arsa tahsis edilip, lüzumu halinde kredisi sağlanmak suretiyle, 27 nci maddedeki süre ve şartlara uygun olarak konutunu yapıncaya kadar, yıktırılamaz.     b) Gecekondunun sahibi değil ise, ucuz kiralık konut temin edilinceye veya konut yapmak üzere arsa tahsis edilip, lüzumu halinde kredisi sağlanmak suretiyle 27 nci maddedeki süre ve şartlara uygun olarak konutunu yapıncaya kadar, yıktırılamaz.

775 sayılı Gecekondu Kanununa göre şahıslara yapılacak yardımlar şunlardır: a) Arsa tahsisi, b) Kredi tahsisi, c) Teknik yardım ve diğer kolaylıklar, d) Konut yardımı. Bu yardımlardan faydalanacak kimselerin; a) Yoksul ve dar gelirli olmaları, b) Kendisinin, eşinin veya ergin olmayan çocuğunun; (1) Herhangi bir belediye sınırı içinde ev yapmaya müsait arsa veya herhangi bir yerde bir ev veya apartmanının ayrı bir dairesine karşılık olan payına sahip olmaması, (2) Müracaat ve tahsis tarihinde başvuruda bulunulan konut yapı kooperatifi dışında herhangi bir yapı kooperatifine üye olmaması, c) Daha önce 775 sayılı Gecekondu Kanunu ile sosyal güvenlik kurum ve kuruluşlarının herhangi birinin arsa, konut ve konut kredisinden yararlanmamış olması şarttır

• 775 sayılı Kanuna göre sınır onamalarını sağlamak ve ilan etmek, • Kamulaştırma işlemlerini yürütmek, • Halihazır harita, jeolojik etüt, imar planları, imar uygulaması, her türlü proje vb. çalışmaları yapmak, yaptırmak, onaylanmak üzere Genel Müdürlük ve/veya Bakanlık Makamına sunmak, • Emsal bedelleri belirlemek, • Yaptırılan konutların cins değişikliği ve kat mülkiyeti çalışmalarını sonuçlandırmak, kuruluşlarıyla işbirliği yapmak, gerekli girişim ve işlemleri gerçekleştirmek, • Gecekondu önleme bölgesi vasfını kaldırmak veya belediyelere devrini sağlamak, • Bütçeden ayrılan ödeneğin kullanılmasını sağlamak, • Yatırım programı hazırlamak ve gerekli değişiklikleri yapmak, • 775 sayılı Yasa ve Uygulama Yönetmeliğine göre, arsa talep eden hak sahipliği onay işlemlerini yapmak,

2981 Sayılı İmar Affı Kanunu AMAÇ: Bu kanunun amacı, imar ve gecekondu mevzuatına aykırı inşa edilmiş veya inşa halindeki bütün yapılar hakkında yapılacak işlemleri düzenlemek, bu işlemlere dair tesbit ve değerlendirme, uygulama ve duyuru esaslarını ve ilgili diğer hususları belirlemektir. KAPSAM: a) Belediye ve mücavir alan sınırları içinde, 17 Ocak 1957 tarihinden sonra yapılan gecekondu ve imar mevzuatına, ruhsat ve eklerine aykırı yapılar ile bu tarihten sonra kurulmuş belediyeler ve yine bu tarihten sonra onaylanmış mücavir alan sınırları içinde yapılmış olan gecekondu ve imar mevzuatına, ruhsat ve eklerine aykırı yapılar.

b) 6785 Sayılı Kanunun ilgili maddeler kapsamına giren alanlardaki gecekondu, imar mevzuatına, ruhsat ve eklerine aykırı yapılar. c) (b) bendi dışında kalan sanayi yapıları, depo tesisleri, turistik ve tarımsal yapılar, d) İstanbul Boğazı Sahil şeridi ve ön görünüm bölgeleri ile Çanakkale Boğazı'nda 2 Haziran 1981 tarihinden önce yapılan gecekondular ile 1 Ekim 1983 tarihinden önce yapılan veya inşaasına başlanan imar mevzuatına, ruhsat ve eklerine aykırı yapılar, Bu Kanun kapsamında kalmaktadır.

KADASTRO ÇALIŞMALARI 1 - Kadastro Çalışmalarının Esasları Kanun kapsamına giren yapılaşma alanları, il ve ilçelerin merkez belediye sınırları içerisinde ise, 2613 sayılı Kadastro ve Tapu Tahriri Kanunu, bu alanlar dışında ise, 766 sayılı Tapulama Kanunu hükümleri uygulanacaktır. 2-Üzerinde Yapılaşma Bulunan Arsa ve Arazilerinin Tescili a) Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki taşınmaz mallardan üzerinde yapılaşma bulunanlar, valiliğin talebi üzerine 1278 sayılı genelgeye göre belediye veya il özel idaresi adına, Tescilleri yapılacaktır. b) Kadastrosu yapılmamış yerlerde üzerinde yapılaşma bulunan yerlerin ise, yine valiliğin talebi üzerine, 1251 sayılı genelgeye göre belediye veya il özel idaresi adına, Tescilleri yapılacaktır.

3 - Hisseli Arsa ve Araziler İle Özel Parselasyona Dayalı Araziler Üzerinde Kadastro Çalışmaları Kadastrosu henüz yapılmamış olupta valilik veya belediyelerce, kanun kapsamına girdiği belirlenerek kadastrosu talep edilen alanlarda, hisseli arsa ve araziler üzerindeki imar mevzuatına aykırı yapı sahiplerinin hisse miktarları ve fiili kullanma durumları esas alınıp hak sahipleri tesbit veya yeniden tayin edilerek müstakil parseller halinde adlarına tahdit ve tesbit edilecektir. 4 - Başkasının Arazisi Üzerine Yapılmış Gecekonduların Tahdit ve Tesbiti Başkasının arsa veya arazisi üzerinde inşa edilmiş gecekondulara bu kanuna göre yapılan çalışmalar sırasında rastlandığında arsa veya arazinin maliki veya maliklerinin muvafakatları aranmadan, varsa ıslah imar planındaki, yoksa gecekonduların zemindeki kullanım durumları esas alınıp sınırlandırılacaktır.

5 - Hazine - Belediye ve İl Özel İdarelerine Ait veya Vakıflar Genel Müdürlüğünün İdaresindeki Arsa ve Araziler Üzerinde Bulunan Gecekonduların Tesbiti Bu kanuna göre yapılacak kadastro çalışmaları sırasında mülkiyeti Hazine, belediye, il özel idarelerine ait veya Vakıflar Genel Müdürlüğünün idaresindeki arsa ve araziler üzerinde mevcut gecekondular, varsa ıslah imar planları, yoksa gecekonduların zemindeki kullanım durumları esas alınarak sınırlandırmaları yapılacaktır. 6 - Orman Sınırları İçerisinde Kalan Yapılar Buna göre, kadastro çalışmaları sırasında; orman sınırları içerisindeki şehir, kasaba ve köy yapılarının toplu olarak bulunduğu yerleşim alanlarında, 31 Aralık 1981 tarihinden önce yapılaşma meydana gelmiş ise, orman sınırları dışına çıkarılmış olduğu kabul edilerek, 2613 veya 766 sayılı Kanun ile bu Kanun hükümleri uygulanarak kadastro işlemleri sonuçlandırılacaktır.