İtibar Endeksi Üzerine

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. Türkiye İtibar Zirvesi İtibarınız Kaç Karat? Elvan Oktar 26 Şubat 2011.
Advertisements

Teknoloji İş Yapma Şeklimizi Değiştiriyor Yeni Nesil Medya Takip Teknolojileri ile iş süreçlerindeki dönüşüm…
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
MARKALARIN TÜKETİCİ ALGILARINDAKİ YERİ
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Türkiye İtibar Endeksi
HAZIRLAYAN MAHMUT UYANIK
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
I. ULUSLAR ARASI ENTELEKTÜEL SERMAYENİN ÖLÇÜLMESİ VE RAPORLANMASI SEMPOZYUMU ENTELEKTÜEL SERMAYENİN ÖLÇÜLMESİ:İMKB'DE İŞLEM GÖREN SİGORTA ŞİRKETLERİ ARASINDA.
Akbank B Tipi %100 Anapara Koruma Amaçlı Birinci Yatırım Fonu
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
DOĞAN CÜCELOĞLU'NUN EĞİTİMİNDEKİ KATILIMCILARLA BİR KONUŞMASINDAN:
NİYE VARIZ? NELER YAPTIK? GELECEK PLANLARIMIZ?
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004.
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
Araştırma Künyesi RepMan Türkiye İtibar Endeks Puanları, 2011 senesinde,  Türkiye halk geneli Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesini temsilen 15 ilde yüz yüze.
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
ENTELEKTÜEL SERMAYENİN ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
İNSANLIĞIN İKİ ÖNEMLİ İHTİYACI. Yönetilmezse; Sel Erozyon Heyelan Kontrollü akış Toprağın su ile buluşması Enerji Yönetilirse; Baraj, Gölet ve Setlerle.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA YOKSULLUK ANALİZİ
STRATEJİK PLANLAMA.
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
Lezzet, Sağlık ve Güven..
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 20/06/2013.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Strategic Business Planning for Commercial Producers
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY 1. 2 FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR REEL SEKTÖR ÜRETİM YAPAN SANAYİ, TİCARET VE HİZMET.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Bankacılık Sistemi.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Prof. Dr. Arif YAVUZ İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
İletişim ve Algı Yönetimi
Türkiye Sermaye Piyasaları
Sunum transkripti:

İtibar Endeksi Üzerine İtibarı Ölçmek ve İtibar Endeksi Üzerine Günseli Özen OCAKOĞLU Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni

İtibar nedir?

TDK’da İtibar; Saygınlık; "Benim bir kuru itibardan başka neyim var bu dünyada kaybedecek?" Necati Cumalı Güvenilirlik…

Bakalım iletişim üstadları itibarı nasıl tanımlıyor? Salim Kadıbeşegil: Toplum tarafından, “beğenilen, takdir edilen, desteklenen” kısaca “güvenilen” olma… Ali Saydam’a göre: İtibar, bir kişinin değerli/seçkin kimseler veya çevreler (havass) nezdindeki değeridir. Her itibar, bir itibar edeni (mutebir) gerektirir. 'İtibar eden' yoksa, itibar da yoktur, muteber de. Yani muteber olanın itibarı sadece kendisine değil, başkalarına da bağlıdır. Başkalarının sağladığı itibar azalabilir de, çoğalabilir de. Kaybedilebilir de, tekrar kazanılabilir de…

Toplumsal anlayışa göre itibar; “Görünmeyeni Yönetme Sanatı”dır

İtibar yönetimi neden önemli?

Günümüzde endüstriyel üretime dayalı ekonomi modeli yerini giderek bilgiye dayalı üretime terk etmeye başladı.

Markaların piyasa değerlerinin belirlenmesinde artık fiziksel sermaye ya da finansal varlıkları yerine, elle tutulamayan varlıklar yani sektöründe ya da piyasada kuruma atfedilen değerler öne çıkmaya başladı.

Bu nedenle günümüzde piyasa veya bilanço değerlerinin 20-30 katı değere sahip olan markalar var. Otomotiv, kimya, tarım, gıda, medya, teknoloji ve ilaç sektörleri buna en iyi örnekleri barındırıyor…

Elle tutulamayan değerler, marka ya da kurumların piyasa değerlerinin belirlenmesinde o kadar öne çıktı ki; araştırmalara göre bilanço değerine göre etki oranı yüzde 80’lere ulaştı.

Örneğin; Coca Cola… Coca Cola’da bu oran % 95…

Demek ki; marka itibarlı olmak zorunda

İşte o elle tutulamayan varlıklara biz; itibar diyoruz. Çünkü itibar; bir kişiye, kuruma ya da markaya atfedilen tüm değerlerin toplamını temsil ediyor. İtibar kavramı ve elle tutulamayan varlıkların yönetilmesi konusu iş dünyasının gündemde artık en üst sıralarında yer bulmaya başladı. İtibar, elle tutulamıyor ama şirketlerin geleceğine yön veriyor. Peki itibar ölçülebilir, geliştirilebilir ya da yönetilebilir mi?

Evet mümkün!

İletişimin doğru stratejilerle yönetilmesiyle…

İtibarı nasıl yönetilir?

İşte 10 Altın Anahtar; 1- Proaktif olun, 2- Şeffaflaşın, 3- İletişim araçlarından faydalanın, 4- Kriz durumlarında panik havası yaratmayın, 5- Gerektiğinde özür dilemesini bilin,

İşte 10 Altın Anahtar; 6- Markanızı ya da kurumunuzun ismini değiştirmeden bir kez daha düşünün, 7- Zamanı doğru kullanın ve asla zamanlama hatası yapmayın, 8- İletişimden kopmayın, unutulmaktan kaçının, 9- Eylemlerinin yarattığı algıyı düzenli aralıklarla ölçün, 10- Değişime açık olun…

Ana Kural: İtibar; kurum ya da markanın hayatın farklı alanlarında yarattığı algılamaların bir toplamıdır. Bu yüzden de uzun ömürlüdür ve belli bir stratejik plan dahilinde yönetilmelidir. Bu nedenle belli dönem aralıklarında ölçümlenmeli, ölçümleme sonuçlarına göre üretilen stratejiler revize edilmeli ve tüm iletişim faaliyetleri yeniden planlanmalıdır.

İtibar nasıl ölçümlenir?

Dünyadaki Modeller: İtibar ölçümlemesi için dünya çapında tasarlanmış pek çok araştırma modeli var. Bu modellerin çoğu rakiplerle yapılan karşılaştırmalara yönelik modellere dayanıyor. Yani itibar mutlak bir değer olarak değil, göreceli bir değer olarak ölçümleniyor.

Dünyadan Örnekler: Reputation Instıtute Reputation Index and Pulse Fortune Dergisi Dünyanın En Beğenilen Şirketleri Financial Times Dünyanın En Saygın Şirketleri Dow Jones Sustainability Index vb gibi…

Özetle; rakiplerle karşılaştırmalı olarak itibar ölçümlemesi yapmak, bunu da bir endeskle ifade edip, zaman içindeki gelişimi izlemek mümkün. Ama bilinen manada kurum ve markaların geleceğini şekillendirmede navigasyon aracı görevi üstlenecek bir itibar endeksi çalışması ülkemizde mevcut değil!

Peki, buna ihtiyaç var mı?

Evet var! ARTIK İHTİYACI VAR! Çünkü; Yabancı yatırımcıların ilgisinin arttığı, Borsanın 70 binleri zorladığı, İhracatın 150 milyar dolara yaklaştığı, KOBİ’lerin palazlanmaya başlayarak “Rekabette ben de varım” dediği ülkemizde, Hem Türk iş dünyasının hem de yatırımcıların böyle bir endekse ARTIK İHTİYACI VAR!

ARTIK BİR YOL GÖSTERİCİYE İHTİYACI VAR! Çünkü; Türkiye ekonomisinin ve iş dünyasının ARTIK BİR YOL GÖSTERİCİYE İHTİYACI VAR!

Günseli Özen OCAKOĞLU Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Teşekkürler… Günseli Özen OCAKOĞLU Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni