REALİZM Özge Keskin 11-C 1379.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

Empresyonizm Resimde İzlenimcilik Mert Özel 11-F 1385.
“Resimde İç Mekan” nedir?
SANAT KURAMLARI.
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Aşka Dair.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
İzler ve İnsanlar.
DİLİN İŞLEVLERİ.

GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
KEREM GUVENTURK CAN DIVITOGLU 11/C
Çağdaş Dünya Sanatı.
MERKANTİLİZM TANIM Orta çağın sonları ile sanayi devrimi arasında kalan dönem. Ticaret Ev-sanayi şeklinde başlayan sanayi Kapitalist sınıf: sanayiciler,
George Friedrich Bernhard Riemann (1826–1866)
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Etkin Çalışma Yöntemleri.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
ŞEREF AKDİK.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
Çağdaş Dünya Sanatı.
01 – Cihat ARAL Zehra ARAL.
Çağdaş Dünya Sanatı.
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
Ferdinand Victor Eugène Delacroix
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Her zaman sevgi ile kalın. Çabalarınız insanlık için abide olsun.
SANAT TARİHİ.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
SANAT AKIMLARI.
Değerli Meslektaşım Mustafa Yazoğluna Bu Çalışmada Yaptığı Katkılardan Dolayı Teşekkür Ediyorum…
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
Şiir: Duygu, hayal ve düşüncelerin bir düzene bağlı olarak, çekici/etkileyici bir dil ve ahenkli mısralar içinde aktarılmasıdır. EdebiyatEdebiyat türlerinin.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
Servet-İ fünun edebİyatI
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Jale YILMABAŞAR Hayatı ve Eserleri.
SANAT VE TEMSİL.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
Sanat Eseri İnceleme.
RENK BİLGİSİ.
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
BAROK RESİM SANATI.
Türk Edebiyatında Anı Ve Anı Türünde Yazılan Önemli Eser Ve Yazarları * * * *
RESİMLER VE SOSYOLOJİ.
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
Resimle İlgili Meslekler
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
DIŞAVURUMCULUK VE RENK
DOKU.
HOCA ALİ RIZA BEY HAKAN KOÇ. Üsküdar’da Kar, tuval üzerine yağlıboya, 52/81cm, Özel Koleksiyon.
Dünyaca ünlü Fransız bir ressamdır. 14 Kasım 1840 yılında Paris’te do ğ muş 5 Aralık 1926 tarihinde Fransa Giverny’de 86 yaşında iken hayata gözlerini.
Realizm Realizm Sanat yapıtını oluşturan betimlemelerin sanat dışı dünyada rastlanan gerçekliklere doğrudan gönderme yapmasını amaçlayan anlayış. Gustave.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

REALİZM Özge Keskin 11-C 1379

reALİZM NEDİR? 1839 yılında ortaya çıkan bu akım; akademilerdeki saygın resim yapıtlarına, saygın insanları, dini konuları, saray ve saray yaşantılarını, seçkin kişilerin portrelerini ve doğayı olduğundan daha güzel göstererek güzel manzaraların işlenmesi geleneğine karşı çıkar. Konu ve üslup bakımından yaşamı ve doğayı olduğu gibi yansıtma, biçimleme anlayışı ile toplumun yaşamını gerçek boyutlarıyla ortaya seren Realizm anlayışı içinde, doğadaki oranlar, plastik değerler, renk ve ışık değerleri aynen yansıtılmaya çalışılır.  Realist akımın izleyicileri, bir sanatçının zengin ve görkemli dünyasını tasvir etmek yerine dünya gerçeklerini gözler önüne sermişlerdir. Bu akımın öncüleri Courbert, Corot, Millet ve Honore Daumier’dir.

Realizm, resimcilikte gerçeği yansıtma durumudur Realizm, resimcilikte gerçeği yansıtma durumudur. Özellikle realist ressamlar, etkileyici ve gerçekçi resimler yapmaya çalışırlar. Realist ressamların amacı; kendi duygularını içine barındırabilecek, etkileyici ve gerçek resimler oluşturmaktır. Realizmde ki en zor nokta, gerçeğe yakın resim oluşturabilmektir. Çoğu kişi, realist resimler oluşturmak için özel bir yetenek olduğunu düşünür.

Arnolfini Portrait Jan van Eyck, 1434 82 cm x 60 cm

Realİzm unsurlarI Realizme konu edilebilecek birçok unsur vardır. En çok kullanılan, amatör realist ressamların en çok kullandığı unsur vazodur. Vazo, ışığın dengelenmesi ve yaratıcılığı için tam olarak bir kaynak unsurdur. Ayrıca, vazonun etrafındaki unsurlar da çok önemlidir. Çevredeki unsurlarda da ışık, gölgelendirme ve yaratıcılık konuşur. Örneğin; resimde bir vazo vardır. Vazonun üstünde türlü desenler bulunmaktadır. Bu desenler, göz alır. Vazonun altında da, bir masa örtüsü bulunsun. Masa örtüsü, vazonun hizasında dalgalanmış olsun. Bununla beraber, vazonun altında masa örtülü sehpa bulunsun. Genellikle, sehpaya çok önem verilmez. Bu resimde vazo ve masa örtüsü geliştirilmiştir. Bu sayede, resim daha etkili yapılmaya çalışılır.

Realİzmİn amacI Realist ressamlar, çevresindeki gördüğü olayları düşünceleriyle, kağıda dökerler. Çevrelerindeki üzücü, sevindirici, düşündürücü vs. olaylar karşısında bu sanat dalı ile cevap verirler. Realist bir ressam, kendi düşüncesini barındırmayan bir resim yapması halinde, o resim de o ressam da başarısız olacaktır. Bu nedenle, realizmde unsurlar ve düşünce öğeleri baş role sahiptir. Örneğin, Johannes Vermeer'in resimlerinde özendiği bir hayat yer almaktadır. Realizm, özellikle 19. yüzyıldan önce en önemli devrini yaşamıştır. Bu dönemde, tüm ressamlar realist idi. Bu dönemden sonra, sürrealist ressamlar da ortaya çıkmış ve realizm önem kaybetmiştir. Günümüzde de, realizm ile sürrealizm baş başa rekabet içerisindedir.

The Walk to Work (or Le Depart pour le Travail) Jean-Francois Millet Eni: 18.13 inch Boyu: 27.83 inch

Bir bölüm sanatçı 1848 devrimi sırasında ,Fransa’ da Barbizon Kasabasında , Constable’ nin öğretisini izlemek ve doğaya yeni bir gözle bakmak için bir araya geldi. Bunlardan birisi olan François Millet, bu öğretiyi manzaralardan figüre geçerek genişletmeyi kararlaştırdı. Köy yaşamından sahneleri gerçekte oldukları gibi yapmak , tarlada çalışan erkek ve kadınlar çizmek istedi. Bunun devrimsel bir şey sayılmasını düşünmek ilginçtir. Ama geçmişin sanatında, çiftçiler Bruegel’ in onları resmettiği biçimde gülünç köylüler olarak görürler genellikle.

Jean-Francois Millet Başak Toplayan Kadınlar

Millet’in ünlü tablosu ‘Başak toplayan Kadınlar’ ında dramatik veya öyküsel hiç bir şey yok. Güzel ve zarif olmayan 3 kişi hasat zamanında bir tarlada çetin işlerine dalmışlar yanlızca. Bu tabloda kırların saflığını anımsatan bir şey de yok. Bu çiftçi kadınlar, ağır ve yavaştan çalışıyorlar. Millet bu kadınların güneşli ovadaki basit çizgilerini kararlılıkla oylumlayarak onların kalın ve sağlam yapılı vücutlarıyla kararlı davranışlarını vurgulamak için hiç bir şey esirgememiştir. Böylece bu 3 köylü kadın akademi öğretisine uyan resimlerdeki figürlerden daha doğal ve inandırıcı bir saygınlığa bürünmüşlerdir. İlk bakışta rastlantısal gelen düzenleme, bu sakin denge ile izlenimini pekiştirmektedir. Gerek devinimde gerekse figürlerin dağılımında hesaplı bir ritim vardır. Bu ise bize; bütün çizime kararlılık vermekten başka, ressamın bu hasat olgusunu anıştırıcı ve törensel bir sahne saydığını gösteriyor.

Bu akımı en iyi şekilde tanımlayan ressam Gustave Courbet “Ben hiç melek resmi yapmadım, çünkü hiç melek görmedim.” demiştir. Nasıl ki romantizm klasizme bir başkaldırı niteliğinde ise gerçekçilik yani realizm ise, hem klasizme hem de romantizme bir başkaldırıdır. Romantizmin dramatik biçimlere, kalıplara karşı olan tutumu elbette realizmin yolunu açmıştır. Bu akım 19 yy. Avrupası’ nda görülen toplumsal, ekonomik değişimlerden oldukça etkilenmiştir Amaç, sanatı klasik ve romantik akımların yapaylığından kurtarmak, çağdaş eserler üretmek ve konularını öncelikle yüksek sınıflar ve temalarla ilgili değil, toplumsal sınıflar ve temalar arasından seçmekti. Realizmin amacı, günlük yaşamın önyargısız, bilimsel bir tutumla incelenmesi ve bir bilim adamının klinik bulgularına benzer nesnel bir bakış açısıyla ortaya konmasıdır.

Gustave Courbet

Bu akımın adını koyan kişi Gustave Courbet (1819-1877) olmuştur Bu akımın adını koyan kişi Gustave Courbet (1819-1877) olmuştur. 1855 yılında , bir barakada açtığı kişisel sergisine ‘Le Realisme, G.Courbet (gerçekcilik, G.Courbet ) adını verdi. Courbet’in gerçekciliği , sanatta bir devrimin başlangıcı olacaktı. Doğadan başka kimsenin öğrencisi olmak istemiyordu Courbet. Onun özniteliği ve programı, Caravaggio’ nunkine yakındı bir bakıma. Zarifliği değil gerçeği arıyordu .

Bir sanatçı olarak doğa manzaraları, deniz manzaraları ve mecazi kompozisyonlarla ilgilendi. Ayrıca, sosyal konuları işledi, fakirlerin zorlu çalışma şartlarına dikkat çekti. Eserleri ne romantizm ne de neoklasizm akımının içinde yer aldı. Courbet, gerçekçi bir ressamın görevinin sosyal aykırılıkları ve dengesizlikleri ortadan kaldırarak doğruyu açığa çıkarmak olduğuna inandı.

Günaydın Bay Courbet Gustave Courbet

Courbet; kendisini, sırtında resim araç gereçleri ile kırda yürüken resmetmiştir. (1854) Bir dostu ve koruyucusunun onu selamlamasını konu edinen tabloya Courbet ‘ Günaydın Bay Courbet’ adını vermiştir. Akademik sanatın, etkilemeye yönelik tablolarına alışkın birisine bu tablo çocukça görünmüştür mutlaka. Ne zarif duruşlar, ne gözü hemen etkileyen renkler var. Bu sade sıralanışıyla karşılaştırınca, Millet’in ‘’Başak Toplayan Kadınlar’ ı bile hesaplanmış izlenimi vermektedir. Bir ressamın kendini aylak gibi ceketsiz betimlemesi, saygı değer ressamlara ve onların tayfasına hakaret etmek gibi bir şeydi. Herhalde Courbet’in uyandırmak istediği izlenim de buydu. Tablolarının; zamanının geçerli alışkanlıklarına karşı bir protesto olmasını, kendini beğenmiş ‘kentsoyluları sarsmasını’ geleneksel kalıpların ustaca kullanımına karşı sanatsal kendiliğindenliğin ve uzlaşmazlığın değerini haykırmasını istiyordu.

Courbet’ nin tabloları kuşkusuz içtenliklidir Courbet’ nin tabloları kuşkusuz içtenliklidir. 1854’ te yazdığı bir mektupta şunları söylüyor; ‘ İlkelerimden kıl payı olsun sapmadan, vicdanıma bir an olsun yalan söylemeden, birisinin hoşuna gitmek veya kolay satabilmek için karış tuval olsun boyamadan, hep, yalnızca, kendi sanatımla yaşamımı kazanacağımı umut ediyorum..’’ Courbet’in kolay etkilenmeye bilinçle yüz çevirmesi ve dünyayı nasıl görüyorsa öyle tuvaline yansıtması kararı bir çoklarının, önyargıdan kurtulmasına ve yalnızca içlerinden gelen sanatsal sese kulak vermesine katkıda bulunmuştur.

The Wrestlers Gustave Courbet 199 x 252 cm

The End of the Working Day Jules Breton, 1886–87

A Norman Milkmaid at Gréville Jean-François Millet, 1871.

Breakfast in the Studio (the Black Jacket) Édouard Manet, 1868

Hubert von Herkomer, Hard Times 1885

Ilya Repin, Religious Procession in Kursk Province, 1880–83

Ilya Repin, Barge Haulers on the Volga, 1870–1873

Jean-Baptiste- Siméon Chardin Woman Cleaning Turnips, 1738

Jean-Baptiste-Siméon Chardin Still Life with Glass Flask and Fruit , 1728

kaynakça http://en.wikipedia.org/wiki/Realism_(arts) http://tr.wikibooks.org/wiki/Resimcilik/Realizm http://www.arsivfotoritim.com/yazi/sanat-akimlari-realizm/