Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Empresyonizm Resimde İzlenimcilik Mert Özel 11-F 1385.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Empresyonizm Resimde İzlenimcilik Mert Özel 11-F 1385."— Sunum transkripti:

1 Empresyonizm Resimde İzlenimcilik Mert Özel 11-F 1385

2 Empresyonizm, diğer adıyla izlenimcilik, 19
Empresyonizm, diğer adıyla izlenimcilik, 19. yüzyılda Fransa'da ortaya çıkan ve bütün sanat dallarını, özellikle resmi etkileyen akım. Doğadaki unsurların kişinin içinde yarattığı izlenimleri ve duygusal izleri yansıtmayı hedefler. Bu akımda yer alan sanatçılar, doğanın objektif gerçekliğini değil, kendilerinde yarattığı izlenimi eserlerine aktarırlar.

3 Empresyonistlere göre sanatçı doğrudan gerçeği değil, gördüklerinin kendisinde uyandırdığı duygu ve düşünceleri esas alarak kişisel yorumu ön plana çıkarmalı, gerçekçiliği ve nesnelliği ikinci plana atmalıdır. Resimde empresyonizm, özellikle ışık ve renkten kaynaklanan izlenimleri yansıtmayı amaçlar. Resmedilen nesneye veya günün belirli bir zamanına özgü ışığın sanatçının üzerinde yarattığı izlenime önem verilir. Akımın öncüleri Claude Monet ve Camille Pissarro'dur.

4 Claude Monet, İzlenim: Gün doğumu, 1872

5 Teknikleri Öznenin temelini yakalayabilmek için hızlı, kısa ve kalın fırça darbeleri kullanılır. Boya genelde impasto uygulanır. Canlı bir yüzey yaratmak için renkler yan yana, olabildiğince az karıştırılarak boyanır. Renklerin optik karışımı, resme bakan kişinin gözünde gerçekleşir. Grinin ve siyahın tonları, tamamlayıcı renkler karıştırılarak ortaya çıkarılır. Saf izlenimcilikte siyah boya kullanımından kaçınılır. Islak boya, ıslak boyanın üstüne yerleştirilir, kuruması beklenmez. Böylelikle daha yumuşak kenarlar ve güzel bir renk karışımı ortaya çıkar. Doğal ışığın hareketi vurgulanır. Renklerin objeden objeye yansımasına dikkat verilir. Açık havada yapılan resimlerde, gölgeler kalın bir şekilde gökyüzünün yüzeylere yansıyan mavisiyle boyanır, böylece resimde daha önce yakalanamayan ferahlık ve açıklık hissi yakalanır. (Bu teknik, kar üzerindeki mavi gölgelerden esinlenilmiştir.)

6 Édouard Manet 23 Ocak 1832 – 30 Nisan 1883
Édouard Manet, Fransız ressam. 19. yüzyılda modern hayatı konu alan resimler yapmaya başlamış ilk ressamlardandır. Manet, gerçekçilik akımından izlenimciliğe geçişte önemli bir rol oynadı. İlk dönem başyapıtlarından Kırda Öğle Yemeği ve Olympia, kendisinden genç ressamlara esin kaynağı oldu. Daha sonraki yıllarda ise o ressamlar izlenimciliğin en önemli isimleri oldular. Günümüzde, bu iki resim, modern sanatın başlangıcı kabul edilir.

7 Édouard Manet, Kırda Öğle Yemeği, 1863

8 Édouard Manet, Olympia, 1863

9 Claude Monet (14 Kasım 1840 – 5 Aralık 1926
Claude Monet, Fransız empresyonist ressam.  Monet, resimlerinde fırça darbeleriyle oluşturduğu değişik renklerde noktalarla istediği izlenimi uyandıracak renk ve ışık etkisini yaratmayı başarmıştır.

10 Claude Monet, Şemsiyeli Kadın, 1886

11 Claude Monet, Bahçede Kadınlar, 1866

12 Claude Monet, Bahçede Kadın, 1867

13 Claude Monet, La Grenouillère, 1869

14 Claude Monet, Nilüferler

15 Camille Pissarro 10 Temmuz 1830 – 13 Kasım 1903
Jacob-Abraham-Camille Pissarro, empresyonist Fransız ressam. İzlenimcilik ve Art izlenimcilik akımlarına yaptığı katkıların dışında meslektaşlarına özellikle de Paul Cézanne ve Paul Gauguin'e verdiği destekle tanınır. Akımın diğer önemli isimleri olan Claude Monet ve Alfred Sisley gibi isimlerin aksine su ve ışığın sudaki yansımalarının etkisi yerine kuru yerleri resmeden ressam renkten çok yapı ve biçim üzerinde durdu. Köy ve kırsal yaşam ise tablolarındaki ana temalardı.

16 Camille Pissarro, Pontoise’de Bahçe, 1877

17 Pissarro, Bir Kış Sabahı Montmartre Bulvarı, 1897

18 Pissarro, Bir İlkbahar Sabahı Montmartre Bulvarı, 1897

19 Camille Pissarro, Geceleyin Montmartre Bulvarı, 1898

20 Gustave Caillebotte 19 Ağustos 1848 – 21 Şubat 1894
Gustave Caillebotte, Fransız ressam. İzlenimcilik akımının hem üyesi hem de koruyucularından biridir. Gruptaki diğer sanatçılara göre gerçekçilik akımına daha yakın durmuştur. Caillebotte fotoğrafçılığa olan ilgisi ile de tanınmaktadır.

21 Gustave Caillebotte, Yağmurda Bir Paris Sokağı, 1877

22 Gustave Caillebotte, Parke Kazıyıcılar, 1875

23 Gustave Caillebotte, Le Pont de l’Europe, 1876

24 Pierre-Auguste Renoir 25 Şubat 1841 – 3 Aralık 1919
Pierre-Auguste Renoir, Fransız ressam. Empresyonist dönemi boyunca (1872 – 1882) Renoir; Monet, Berthe Morisot, Sisley gibi bir bahçe içerisine yerleştirdiği gerek nü’ler gerekse portreler ve gruplarda ışık etkilerinin şiirsellikle canlandırılması üzerinde çalıştı.

25 Renoir, La Grenouillère, 1869

26 Renoir, Loca, 1874

27 Diğer İsimler Edgar Degas Alfred Sisley Berthe Morisot

28 Morisot, Yaz Günü, 1879 Morisot, Beşik, 1872 Morisot, Buğday Tarlası, 1875

29 Edgar Degas, Absent, 1873 Edgar Degas, Siyah Eldivenli Kafe Şarkıcısı, 1878

30 Alfred Sisley, Pont Marly’de Su Baskını, 1876 Alfred Sisley, Molesey’de Kürek Yarışı, 1874

31 Vincent van Gogh 30 Mart 1853 – 29 Temmuz 1890
Vincent Willem van Gogh, Hollandalı ard izlenimci (post-empresyonist) ressam. Resim kariyerine 1880'den sonra başlamıştır. Başlangıçta koyu ve kasvetli renklerle çalışan Van Gogh, Paris'te tanıştığı izlenimcilik ve yeni izlenimcilik akımlarının etkisiyle canlı renklere geçmiş; Güney Fransa'da geçirdiği süre zarfında da bugün yaygın olarak tanınan kendine özgü resim tarzını geliştirmiştir. 20. yüzyıl sanatını ciddi şekilde etkilemiş olan Van Gogh, fovistlerin ilham kaynaklarından biridir ve Empresyonizmin öncülerinden kabul edilir. Van Gogh, Otoportre, 1887

32 Van Gogh, Kornfeld mit Zypressen, 1889

33 Van Gogh, Gece Kafesi, 1888

34 Van Gogh, Rhone Üzerinde Yıldızlı Bir Gece, 1888

35 Nazmi Ziya Güran Nazmi Ziya Güran, empresyonist Türk ressam ve sanat eğitimcisi. 1902 yılında Sanayi-i Nefise Mektebi’ne kaydoldu, fakat Osman Hamdi Bey, Warnia, Osgan Efendi gibi hocaların verdikleri eğitime uyum sağlamada sıkıntı yaşadı. Nitekim, eğitim kurallarına uymadığı gerekçesiyle hocası Valery tarafından şikayet edildi. 1905’te İstanbul’u ziyaret eden Fransız neo-empresyonist ressam Paul Signac ile tanışarak ondan etkilendi. 1908’de mezun olduktan sonra Paris’e gitti, Almanya ve Avusturya’yı ziyaret etti yılında yurda döndü, 1918 yılında Sanayi-i Nefise Mektebi’nde müdür oldu. Kişisel sergilerin son derece sınırlı olduğu bu dönemde sanatçı, ancak 1937 yılında Akademi'de düzenlenen kapsamlı sergi sayesinde bu imkânı bulabildi.

36 Resim, heykel, tezyini sanatlar, afiş ve tarihte Karagöz konulu beş ayrı bölümden oluşan serginin resim bölümü sadece sanatçıya ayrıldı. Büyük bir heyecanla çalışmaya koyuldu, resimlerini o sıcak yaz günlerinde kendi elleriyle taşıdı, 300'e yakın resmini yerleştirmek ve asmakla titiz bir şekilde uğraştı. Bu heyecan ve yorgunluk, 17 Ağustos 1937 günü açılan ve 35 yıllık sanat hayatını ortaya koyan büyük bir sergiyle sonuçlandı. Ancak, aynı zamanda sanatçının bitkin düşmesine yol açtı. Sergi henüz kapanmadan 11 Eylül 1937 tarihinde gelen bir kalp krizi ölümüne neden oldu. Nazmi Ziya Güran, 20. yüzyıl başlarında yaptığı bir tablo

37

38

39 KAYNAKÇA http://en.wikipedia.org http://www.google.com
ArtBook Empresyonizm, Dost Kitabevi Hazırlayan Mert ÖZEL 11-F 1385


"Empresyonizm Resimde İzlenimcilik Mert Özel 11-F 1385." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları