PROJE SINIFI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
KAZANIMLAR 6. Eğitimin meslek edindirme hedefini kavrayarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda mesleki tercihlerine yönelik planlama yapar.
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
HAZIRLAYAN MELTEM PİROĞLU
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
H.Ahmet Kanatlı Anadolu Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Hayat Biçimini Seçmektir
Karlıova YBO Rehberlik Servisi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
MEB Ortaö ğ retim Kurumları Yönetmeli ğ i Resmi Gazete De ğ i ş iklik Sayı Tarih
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Destek Eğitim Odaları.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

PROJE SINIFI

Bu projeyi; -Türkiye’de iş ve meslek bilgisini edinmeden işbaşı yapanları, -mesleğini sevmeden işe başlayıp iş işten geçtikten sonra bu iş bana göre değilmiş diyenleri, -Eğitim sisteminden dolayı yıllardır işbaşında oldukları halde alanlarında uzman olmaları gereken zamanda olamayan, en verimli zamanlarında daha yeni işi kavramaya çalışan bu sebeple toplumsal verimliliği düşüren insanları düşünerek hazırladım.

Sonra neden diye sordum kendi kendime Sonra neden diye sordum kendi kendime.Neden bizim ülkemizde alanlarında uzman genç mühendisler bilimsel buluşlara imza atmasın,neden alanlarında uzman genç doktorlar hastalarıyla yeterince ilgilenmesin, neden işçiler işbaşı yapar yapmaz mesai bitimini bekler olsun,neden dersten soğumuş isteksiz öğrencilerimiz olsun…

Neden mi? Bu durumu birçok nedenle açıklamak gerekirse, Öğrenciler alan meslek bilgilerini geç öğrenerek beyinlerini ve zamanlarını gereksiz bilgilerle doldurarak en verimli , enerjik çağlarını tüketiyorlar. Tanımadan aceleyle veya çevre etkisiyle karar verilmiş alan seçimleri , daha sonrasında ergenlikle birlikte kişinin kimlik bulma döneminde mesleki kimliğini de bulmasını sağlayarak bu alan bana göre değilmişe dönüşüyor.

Öğrencilerimize hep teorik bilgiler veriyor pratikte uygulayacakları bilgiler vermeyerek onları hayata hazırlamaya çalışıyoruz.Sonucunda da öğrencilerimiz kendi deneyimleriyle kendilerini keşfetmelerini sağlayacak ortamlar bulamıyorlar. Yanlış alanlar seçerek kendilerini gerçekleştiremiyorlar.

Üniversitede öğrenilen teorik bilgiler mezuniyetle işbaşına geçtiklerinde kişilerin ben bunları öğrenmedim diyerek işe başlar başlamaz umutsuzluğa, motivasyon azalmasına, mesleki bilgilerin baştan alınarak iş ortamında öğrenilmesine neden oluyor.Oysaki bizlerin bu bilgileri ve uygulamaları akademik kurumlarda çoktan öğrenmiş olmamız ve en verimli enerjik dönemlerimizi iş başında göstermeye başlamamız gerekirdi.

Sonuç olarak bu gibi sorunlar bu projeyi hazırlamamın nedenlerinden bazıları peki bizler bu olumsuz sonuçları ortadan kaldırmak için ne yapabiliriz? Proje sınıfı uygulaması.

PROJE SINIFI UYGULAMASI HEDEF VE AMACI NEDİR? Projenin Temel hedefi alanında uzman, mesleğini seven, mesleğe başladığında mesleki yeterliliği olan bireylerin yer aldığı bir toplum oluşturma. Amacım daha bilinçli ,sorgulayan, toplumsal sorunlara duyarlı ,donanımlı,gelecekle ilgili mesleki hedefini belirlemiş öğrenciler yetiştirmek.

PROJE SINIFI UYGULAMASI Proje sınıfı uygulama planım öğrencilere verdiğim performans görev uygulaması sırasında gelişti.Sınıfta yaptığımız uygulama sonrası ürünlerin okulumuzdaki boş bir sınıfa taşınması sonucu tüm 5,6,7 ve 8.sınıf performans görevleri ve öğrencilerimin araştırma ödevleri ile donanmış sosyal bilgiler sınıfına dönüştü.Bu sınıf ardından benim ve öğrencilerimin çalışmalarına kaynaklık ederek boş zamanlarımızda ve derslerimizde de kullandığımız sosyal bilimler proje sınıfı oldu.

Benim asıl hedeflediğim ve bu projeyle uygulamak istediğim her dersten 5,6,7 ve 8.sınıfların kullanımı için Sosyal Bilgiler,Fen ve Teknoloji,Matematik,Türkçe,Yabancı Diller proje sınıfı oluşturmak.Bu uygulama haftada 1 ders saati ile de sınırlı olmayıp öğrencinin okulda olduğu projesini geliştirmek istediği,kaynaklardan yararlanmak istediği her zaman kullanabileceği bir proje sınıfı olmalıdır.

Bu proje sınıfındaki uygulama şöyle gelişecektir: Öğrenciler dönem başında hangi proje sınıfını seçeceği belirler. Proje sınıfını öğrenci her dönem isteği ve yeteneği doğrultusunda değiştirebilir. Öğrencilere dönem başında o ders alanına giren tüm bilimler ve meslek alanları tanıtılır. Bu meslek gruplarından kişiler dönem içinde yerinde ziyaret edilir.İş ortamları gözlemlenir ve öğrenciler merak ettikleri mesleklerin gözlemlerini rapor haline getirir. Öğrenciler dönem başında oluşturulmuş proje listesinden proje seçimi yaparak araştırmaya projesini geliştirmeye bu sırada da seçtiği proje alanıyla ilgili gelişmeye başlar. Proje seçimi zorunludur.Öğrenci seçtiği proje sınıfında 1 dönem kalmak zorundadır.Yaptığı proje sınıfı seçiminin yanlış olduğunu daha sonra düşünürse bir sonraki dönem proje sınıfını değiştirebilir.

Öğretmen burada sorgulamayı başlatan rehber konumdadır Öğretmen burada sorgulamayı başlatan rehber konumdadır.Öğrenci projesini bitirdiğini düşündüğünde proje sonuç raporundan yola çıkılarak yeni bir sorgulama başlatmalıdır. Öğrencinin ilgisini,yeteneğini ve yeterliliğini keşfederek her dönem sonunda her öğrenci için rapor oluşturmalı okul rehberlik birimiyle ve öğrenci danışmanıyla paylaşılmalıdır. Öğrenciler her hazırladığı ürünü proje sınıfında sergilemeli ve bu projeler diğer projelere kaynaklık etmelidir.

ÖZETLE Projenin temeli proje tabanlı sınıf uygulamasına ve bu sınıfın materyallerinin öğrenciler tarafından hazırlanan proje örnekleriyle donatılması yoluyla zenginleştirilmesine bağlı.Sene başından itibaren öğrenciler tarafından yapılan performans, proje ve konu araştırma çalışmaları Sosyal Bilgiler proje sınıfında sergilenerek sonraki araştırmalara kaynaklık edecek öğrencilerin araştırmalarına yön verecektir. Öğrenciler bu ortamda çalışmalarını sürdürürken(bireysel yada grup çalışması) öğretmen olarak öğrencilere sadece gözlem yaparak gerekli yerlerde sorularla çalışmalarına yön vererek, konuları sorgulamalarını sağlayacağız.

Bu proje ile asıl amacım öğrencilerin mesleki alanları tanımadan ilgi ve yeteneklerini fark etmeden, çevrelerinden duydukları bilgiler yada istekler doğrultusunda meslek seçimlerinin önüne geçmektir. Alanlarında uzman ,bilinçli, mesleğini seven kişiler olmalarını sağlamaktır. Projenin hedefinde orta okulda öğrencilerin alanlaşmalarını sağlamak yer almaktadır. Proje sınıf uygulaması ile sene başında her branştan belirlenen projelerle öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçimleri ile gelişmelerini sağlamak yer alır.Böylece öğrencilerimiz ileriki yıllarda edinecekleri mesleklerde yeterlilik kazanacakları becerilere proje sınıfı uygulaması ile ulaşmış olacaklardır.

Proje Sınıfımız

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ EMİNE KAHRAMAN