Yrd.Doç.Dr. İdil IŞIK İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
Advertisements

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TEMEL EĞİTİMİ
HAZIRLAYAN Zekiye AŞGIN
Motar Motorlu Araçlar Oto Bakım Servisi ve San. A.Ş. SOS Motar Motorlu Araçlar Oto Bakım Servisi ve San. A.Ş.1969 yılında sizlere hızlı, ekonomik ve güvenli.
1 DR. MEHMET ZEKİ AVCI TRAFİK KAZALARINI ÖNLEME DERNEĞİ DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
Ahmet bey, aracının muayene zamanının geldiğini fark etmişti
HAYATİ USLU Makine Müh. Baş İş Müfettişi
TANIMLAR KAZA NEDİR ? FELAKET NEDİR ? İLKYARDIM NEDİR ?
T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI KARA ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇALIŞAN SA Ğ LI Ğ I B İ R İ M İ Akdeniz Üniversitesi Hastanesi.
BASIN TOPLANTISI Lefkoşa, 22 Ekim 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
Gençler ve Yol Güvenliği
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Elektrik İşlerinde Güvenlik
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
İLK YARDIM. TANIM Ani olarak hastalanan veya kazaya uğrayan kimseye anında, olay yerinde ve çevre imkanlarından yararlanılarak yapılan, tıbbi olmayan.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Dünya Motorlu araç sayısı milyon milyar 250 milyon milyar 650 milyon.
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
TRAFİK GÜVENLİĞİ VE ÇOCUKLAR
GÜVENLİ ŞÜRÜŞ TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN FATİH CEYLAN BAŞPOLİS.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
GENEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
TRAFİK Ve İLK YARDIM DERSİ
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
ALKOLÜN SÜRÜCÜ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
MOTORLU ARAÇLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
MOTORLU ARAÇLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 1. Motorlu Araçlar 1.Yolcu Taşıma (Otobüs, minbüs vb..) 2.Yük Taşıma (Kamyon, tır, tanker vb…) 3.İş Makineleri.
1-) Otoyollara girerken hangi şeridi kullanmak zorunludur
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
Aksaray SRC Sanayi Mah. Şoförler odası Tel:
Murat KULOĞLU Öğretim Görevlisi Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı 1.
NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI.
AZAMİ UZUNLUKLAR -Otobüs dışındaki motorlu araçlarda: 12.00m -Römorklarda : m. -İki dingilli otobüslerde : m.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Güvenli Sürüş Teknikleri
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
GEREKSİZ YERE YAVAŞ SÜRME VE YAVAŞLAMA YASAĞI
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
KAZA YERİ İLKYARDIM ÖNLEMLERİ VE ARAÇ İLKYARDIM ÇANTASI.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. İdil IŞIK İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji Bölümü SORUMLU VATANDAŞ HAREKETİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMLERİ Yrd.Doç.Dr. İdil IŞIK İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji Bölümü

Paydaşlar T.C. Ulaştırma Bakanlığı T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı • Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü • Karayolları T.C. İçişleri Bakanlığı • Emniyet Genel Müdürlüğü • Jandarma Genel Komutanlığı T.C. Milli Eğitim Bakanlığı • Okul Öncesi Eğitimi • İlköğretim • Çıraklık veYaygın Eğitim T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı T.C. Sanayi veTicaret Bakanlığı Boğaziçi Üniversitesi Erzincan Üniversitesi Gazi Üniversitesi Ankara Büyükşehir Belediyesi İstanbul Büyükşehir Belediyesi Türk Akreditasyon Kurumu Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu TRT- Türkiye Radyo Televizyon Kurumu TÜVTURK- Kuzey Taşıt Muayene İstasyonları Yapım ve İşletim A.Ş.

Trafikte Sorumluluk Hareketi: AMAÇ Ulaştırma Bakanlığı’nın koordinasyonunda, “Trafikte Sorumluluk Bilinci” alanında çalışma yapan kurum ve kuruluşların işbirliğinde; “Trafikte Can Güvenliği” konusunda koruyucu önlemler alınması ve sorumluluk bilincinin geliştirilmesi konularında toplumu bilgilendirmek kamuoyunda farkındalık yaratmak

TRAFİKTE SORUMLULUK HAREKETİ PAYDAŞ TOPLANTILARI “SOSYAL PAYDAŞLAR” GÜVENLİ TAŞIT HAREKETİ CAN DOSTLARI HAREKETİ SORUMLU VATANDAŞ HAREKETİ TİCARİ VASITA SÜRÜCÜLERİ ÇOCUKLAR ÜNİVERSİTE HALK ÇALIŞANLAR HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMENLER VELİLER

Film otomatik olarak geliyor.

Dünyada Ölüm Nedenleri SORUMLU VATANDAŞ HAREKETİ Üniversite Eğitimleri: AMAÇ • Trafik güvenliği açısından en fazla tehdit altında olan üniversiteli yetişkinlerin bu konuda sorumluluk almasını sağlamak Dünyada Ölüm Nedenleri Dünya Sağlık Örgütü raporuna göre, ölüm nedenleri arasında trafik kazaları; 2004 yılında 9. sıradadır. 2030 yılında, 5. sıraya yerleşecektir. Kaynak: World Health Organization (2009). Global StatusReport on RoadSafety: Time forAction. Geneva: WHO Press. (www.who.int/violence_ injury_prevention/road_safety_status/2009)

Türkiye Genel Kaza İstatistikleri • Ölü sayısı sadece kaza yerinde ölenleri kapsadığı için bu tabloda gözükenden daha yüksektir.

• 1974-600 bin araç 2009- 14 milyon araç Türkiye Taşıt Sayıları • 1974-600 bin araç 2009- 14 milyon araç Taşıt Yaşları • 2000-2009 arası model 6 milyon araç

AMAÇ: Zihinsel Şema Oluşturmak • Trafik güvenliği konusunda öğrencilerin zihinsel bir şema geliştirmelerini sağlamak • Bu şemada kendi can güvenliği ve diğer insanların can güvenliğini korumanın önemini konumlandırmalarını sağlamak • Güvenlik olgusunun çeşitli gündelik kararlarda bir referans noktası ya da kriter olmasını sağlamak

Tehlike Risk

Hipopotamın Kulakları Tehlike hakkında ipucu Tehlikenin anlaşılması Risk hakkında kestirim

Trafikteki Tehlikeler BENİM KONTROLÜMDE • Kendi davranışlarım ve yaptığım hareketler • Aracımın güvenlik açısından özellikleri, bakımı BENİM KONTROLÜM DIŞINDA • Yayalar ve diğer yol kullanıcılarının davranışları • Diğer sürücülerin davranışları ve yaptıkları hareketler • Diğer sürücülerin araçlarının güvenliği ve bakımı • Yol koşulları • Hava koşulları

Neyi Kontrol Edebiliriz? • Kendi davranışlarımı • Aracımın güvenlik açısından özelliklerini, bakımını O halde; • Güvenlikteki kilit faktör “Ben” • Kendi kontrolümüz altındaki faktörleri yönetebiliriz.

YOL KULLANICININ KENDİ KONTROLÜ ALTINDAKİ UNSURLAR 1 Kendi Davranışlarım

Kazalardan Korunma İlkeleri 1 • Kazanın tanımını “Kıl payı atlatılan kazalara” indirge • Kritik davranışı analiz et • Tekrarlanmaması için önleyici tedbir al

Kazanın Tanımı

1 29 300 Ölümlü Kazalar Ciddi Yaralanmalar Sakatlıklar Ciddi Maddi Kayıplar 1 29 Hafif Yaralanmalar Önemsiz maddi Kayıplar Kayıp yaratmayan kazalar ve kıl payı atlatılanlar 300

Türk Kültürüne Uyarlama Patent: Psikoteknik Değerlendirme ve Sürücü Davranışı Geliştirme Eğitimlerine Katılan Profesyonel Sürücüler Allah Rahmet Eylesin Sadece bu vakalar dikkate alınacak olursa, vakaların %99.7’si ile ilgilenilmemiş demektir. Tehlikenin Fark Edilmesi : Kıl payı atlatılan kazaların altında binlerce tehlike kaynağı tanımlanabilir. Allah Beterinden Saklasın Allah Korudu Güvensiz koşullar, davranışlar ve uygulamalar hakkında veri sağlar

Kılpayı Atlatılan Olaylar

Kılpayı Atlatılamayan Olaylar !

Kılpayı Atlatılan Olaylar • Olayın kıl payı atlatılmasını sağlayan faktörler - Tehlikeyi geç de olsa kişi fark etmiştir. Kazanın ortaya çıkmaması için gereken doğru tepkiyi seçebilmiştir. Doğru tepkiyi göstermek için yine de zamanı vardır. Her zaman bu kadar şanslı olamıyoruz.

Kritik Olay & Davranış Kaza yaşanmadan önceki son tehlikeli durum • Hangi hareketi yapmasaydı kaza engellenebilirdi? • Kritik olay ya da davranış, genelde tehlikelerin fark edilememesi ile ilgilidir. • Kritik olay/davranış engellenirse kazalar da engellenebilir. • Kazalar analiz edilirken, kritik olay ve davranışlar tespit edilmelidir. Bu slaytta trafik müdürlüğünden kritik olayla ilgili film gösterimi link atılacak

Kazalardan Korunma İlkeleri 2 • Tehlikeyi fark et • Doğru karar ver • Doğru zamanda tepki ver

TRAFİK TANZİM İŞARETLERİ Trafik İşaretleri TRAFİK TANZİM İŞARETLERİ TEHLİKE UYARI İŞARETLERİ OTOYOL İŞARETLERİ BİLGİ İŞARETLERİ DURMA VE PARK ETME

Tehlike Uyarı İşaretleri

Can Güvenliğiniz için Temel Kurallar • Trafik işaretlerinin gösterdiği tehlikelere hazır olmak • Emniyet Kemeri takmak ve tüm yolcuların takmasını sağlamak • Araç sahibi olmanın getirdiği sorumlulukları yerine getirmek bakım muayene sigorta • Alkollü araç kullanmamak

BURADA NELER OLUYOR?

Resmin üstüne tıklayınca emniyet kemeri video kaydı çalışacak

BU ADAM NE YAPIYOR?

Resmin üstüne tıklayınca sarhoş gözlüğü video kaydı gösterilecek

Alkolün Etkisi FONKSİYONLAR Dürtüler Kavrama Genel Davranışlar Araç Kullanma Yetisi UYARICI ETKİSİ Korkunun azalması Kendine güvenin artması Alışkanlıklardan vazgeçme Kendini kontrol edememe Cesaret artışı Düzensizlik, dengesizlik Aşırı hız, tehlikeli manevra Acil durumda kontrol kaybı YATIŞTIRICI ETKİSİ Yorgunluk Dikkatte azalma Hafıza kaybı Tepkilerde yavaşlama Dikkatsizlik, uyuşukluk Tepki eksikliği,Yanlış karar Acil durumda kontrol kaybı

BU NEDİR?

YOL KULLANICININ KENDİ KONTROLÜ ALTINDAKİ UNSURLAR 2 Aracının güvenlik açısından özellikleri, bakımı, muayenesi

Aracının güvenlik açısından özellikleri, bakımı, muayenesi • Her birey kendi aracının güvenliğini sağlamaktan sorumludur. • Üzerinde bireysel kontrole sahip olduğu tek araç kendisininkidir. • Diğer kullanıcıların araçlarıyla ilgili eleştiriler yerine kendi aracının periyodik muayene ve bakımını temin etmek şarttır. • HEDEF: “GÜVENLİ TAŞIT”

Güvenli taşıt için önemli noktalar • Görüş ve görünme • Hareket ve duruş • Taşıma • Emniyet http://www.obitet.gazi.edu.tr/

Güvenli Taşıt Kullanmadan Önce Kişisel Sorumluluk Alanları Tüm lastiklerinizin havasını kontrol ediniz. Camlarınızı, aynalarınızı temizleyiniz. Cam yıkama sisteminizi, cam suyu seviyenizi kontrol ediniz. Sinyallerinizin ve far sistemlerinizin çalıştığından emin olunuz. http://www.obitet.gazi.edu.tr/ Ayna ayarlarınızın doğru olduğundan emin olunuz. Kesinlikle araç kapasitenizin üzerinde yolcu veya yük kabul etmeyiniz.

Güvenli Taşıt Seyir Halinde... Kişisel Sorumluluk alanları Aracınızın yol tutuşunda ya da frenlemesinde anormallik hissediyorsanız, hızınızı azaltarak en yakın hizmet noktasına gidiniz ya da bir çekici çağırınız. Aracınız yolda düz bir hatta gitmiyorsa lastikleri kontrol ediniz. Lastiklerinizde problem yok ise, bir servis noktasına intikal ediniz. http://www.obitet.gazi.edu.tr/

Güvenli Taşıt Düzenli Olarak... Kişisel Sorumluluk alanları Lastiklerinizi, fren sistemlerinizi ve diğer yürüyen aksamı mutlaka kontrol ettiriniz. Yangın söndürme cihazının ve ilk yardım setinin içeriğini ve kullanım tarihlerini kontrol ediniz. Aracınızın periyodik araç muayenesini ve egzoz gazı emisyon ölçümünü zamanında yaptırınız. http://www.obitet.gazi.edu.tr/

Tüm araçlar başlangıçta asgari güvenlik şartlarını sağlayarak üretilirler. Ancak periyodik bakımları yapılmadığı sürece güvenlikten kaybederler. En iyi tamir bakımdır YETKİLİ SERVİS eğitimli insanlar çalıştırılır. başlangıçta maliyetli görünse dahi uzun vadede ekonomiktir AMATÖR KİŞİLER bakımları veya onarımları kendilerinin yapmaları telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurur. http://www.obitet.gazi.edu.tr/

En iyi tamir bakımdır • Periyodik bakımları aksatılmadan yapılan araçlarda arıza ihtimali düşüktür. • Bu nedenle zaman ve para tasarrufu sağlanır. http://www.obitet.gazi.edu.tr/

ve pasif önlemlerin durumunu nasıl öğrenebilirim? Aracımın bakım ihtiyacını nasıl öğrenebilirim? Aracımdaki aktif ve pasif önlemlerin durumunu nasıl öğrenebilirim? http://www.obitet.gazi.edu.tr/

Araç muayenesi ne demektir? Trafiğe çıkan motorlu ve motorsuz araçların teknik yeterliliklerinin muayene edilerek tesbit edilmesidir. ARAÇ MUAYENESİ http://www.obitet.gazi.edu.tr/ TÜVTURK ÇAĞRI MERKEZİ 0212 444 80 08

Araç Muayenesinin Trafik Güvenliğine Katkısı Uluslarası standartlarda muayene hizmetinin başladığı tarih: 11 Ocak 2008 11 Ocak 2008-31 Ekim 2010: 10 milyon 645 bin aracın muayenesi yapılmıştır. Bu araçların; % 40’ı (4 milyon 285 bin) : Trafik ve taşıt güvenliği açısından tehlike arz edecek nitelikte kusur veya eksiklik nedeniyle ağır kusurlu” ya da “emniyetsiz” raporu almıştır. İlk muayenelerinde kalan araçlar bir ay içinde kusur ve eksikliklerini gidererek ikinci ücretsiz muayeneye gelmektedirler. İkinci muayenesine gelen yaklaşık 4 milyon araçtan %96.3’ü, eksiklik ve kusurlarını gidererek muayeneden başarı ile geçmişlerdir. Bu demektir ki; 4 milyonun üzerindeki araç var olan kusurlarını gidermiş daha önce güvensiz bir şekilde yollarda dolaşırken güvenli hale getirilmiştir.

Araç Muayenesinin Trafik Güvenliğine Katkısı Araç Parkı ve Muayeneye Gelme Oranı Hafif ticari ve ağır vasıtaların her yıl periyodik araç muayenesi yaptırma zorunluluğu bulunmaktadır. Zorunlu periyodik muayenesine gelmesi gereken araçlar içinde hafif ticari araçların %26’sı ve ağır vasıtaların %32’si periyodik araç muayenesine gelmemektedirler. Periyodik araç muayenesindeki muayeneden kalma oranları göz önüne alındığında trafikte kontrol dışında hareket eden, trafik ve taşıt güvenliği için tehlike arz eden önemli ölçüde aracın olduğu düşünülmektedir.

Kusur Tipleri KUSUR TİPLERİ ARAÇ MUAYENESİ KUSURSUZ HAFİF KUSUR EMNİYETSİZ KUSURSUZ HAFİF KUSUR AĞIR 0212 444 80 08 TÜVTURK ÇAĞRI MERKEZİ http://www.obitet.gazi.edu.tr/ ARAÇ MUAYENESİ Araç muayenesi tüm taşıtların güvenlik seviyesinin topluca yükseltilmesini sağlar.

Hadi Sayalım

Araç Muayene Sıklığı a)  Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk 3 yaş sonunda ve devamında her 2 yılda bir, b)  Resmi ve ticari plakalı otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk 2 yaş sonunda ve devamında yılda bir, c)  Lastik tekerlekli traktörler ile bunların her türlü römorkları ilk 3 yaş sonunda ve devamında 3 yılda bir, d)  Diğer bütün motorlu araçlar ile bunların her türlü römorkları ilk 1 yaş sonunda ve devamında yılda bir, periyodik muayeneye tabi tutulur

Araç sahipliliği ve Sorumluluklar Trafik Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Egzoz Emisyonu Ölçümü Periyodik araç bakımı Periyodik Araç Muayenesi Araçlarda kullanılan lastiklerin diş yüzeyinin ana yivlerindeki (oluklar) diş derinlikleri, 4 den az lastikli araçlarda en az 1 mm , 4 ve daha fazla lastikli araçlarda en az 1,6 mm olacaktır.

Araçta bulundurulması zorunlu malzemeler İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 1 adet. Büyük sargı bezi (10 cm x 3-5 m), 2 Adet Hidrofil gaz steril (10x10 cm 50’lik kutu), 1 Kutu Üçgen sargı, 3 Adet Antiseptik solüsyon (50 ml), 1 Adet Flaster (2 cm x 5 m), 1 Adet Çengelli İğne, 10 Adet Küçük makas (paslanmaz çelik), 1 Adet Esmark bandajı, 1 Adet Turnike (En az 50 cm örgülü tekstil malzemeden), 1 Adet Yara bandı, 10 Adet Alüminyum yanık örtüsü, 1 Adet Tıbbı eldiven, 2 Çift El feneri, 1 Adet Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet. Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir. Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır. Runfled lastikleri olan, orjinalinde stepne bulunmayan ve lastik tamiri kiti bulunan araçlarda stepne bulundurma koşulu aranmamaktadır. Yangın tüpü: Binek araçlarda 1 adet 1 kg Yolcu sayısı 26 ya kadar olan otobüsler için 2 adet 2 kg Azami ağırlığı 12 tondan küçük olan kamyonlarda 1 adet 4 kg Araç tehlikeli madde taşıyor ise 2 adet 6 kg  

Sonuç Trafik ortamında, kendinize tehlikeleri fark edecek kadar zaman tanıyın. Bunun için; Hızınızın düşük olması gerekir. Her zaman uyanık ve dikkatli olmanız gerekir. Davranışlarınızın sorumluluğunu almanız gerekir. Kıl payı atlattığınız olayları önemseyin ve tekrarlanmaması için önlem alın. Aracınızın güvenlik koşullarını sağlayın, düzenli bakım ve muayene yaptırın.

Üniversitelilerden Beklentiler • Kendinizin ve çevrenizdeki kişilerin can güvenliğini sağlamak birincil sorumluluğunuzdur. • Güvenliği yükseltici örnek davranışlarınız çevrenizde fark yaratır. • Dünyada trafik güvenliği konusunda harekete geçirilmesi yönünde harekete geçen gençlik organizasyonları ve oluşumlar vardır. Katılım konusunda girişimci olmak gerekir.

Trafikte Sorumluluk Hareketi’ne sen de katıl! Teşekkürler.