…emoto Sizin için inceledik... Seminer I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Doküman Kontrol İyi Dokümantasyonun Temelleri ve
Advertisements

DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ.
Yazıcı ve Çok Amaçlı Ofis Makineleri Yönetimi
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
NEDEN İNVERTERLİ KOMPRESÖR?
ANKARA 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2013
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2014
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
MECHSOFT YAZILIM ÇÖZÜMLERİ
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Copyright 2006 Thomson Corporation 1 Ulusal Akademik Site Lisansı (UASL) Projesi çerçevesinde THOMSON SCIENTIFIC – ISI WOK EĞITIM SEMİNERLERİ – 2007 TEKNİK.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
LEBİB YALKIN-MEVBANK Lebib Yalkın tarafından 1996 yılında geliştirilmiş olan Mevbank, güncel mevzuata elektronik ortamda ulaşılmasını sağlayan bir mevzuat.
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
 Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
Belgelendirme Süreç Yönetim Sistemi Cevizlidere Cad.No:134/A-B Balgat / ANKARA Tel: Fax:
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Muhtar Bilgi Sistemi.
Eğitim Kurumları Bilgilendirme Toplantısı Eğitim Kurumları Denetimi
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OPODER TİTUBB SİSTEMİNE (TÜRKİYE İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI) ISMARLAMA ORTOPEDİK PROTEZ ORTEZ KAYIT İŞLEMİ Aralık 2015.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Dokümantasyonun Önemi
AKENERJİ Elektrik Üretim A.Ş.,1989 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk özel elektrik üretim şirketlerinden birisidir. Çerkezköy, Bozüyük, İzmir-Kemalpaşa’da.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Uçuşa Elverişlilik Dairesi
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ. RAPOR YAZIM ESASLARI Raporun Biçimsel Düzeni  Times New Roman, 11 punto, 1,15 satır aralığı kullanılacaktır.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Boğaziçi Üniversitesi Bütçe Uygulaması Kullanım Kılavuzu
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Belge, Doküman ve İş Akışı Yönetim Sistemi
VBT Bilgi Teknolojileri
Entegre Yönetim Sistemi
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Yan Sanayi Kayıp Yönetimi
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ

KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
VBT Bilgi Teknolojileri
Sunum transkripti:

…emoto Sizin için inceledik... Seminer I  Stratejik İnsan Kaynakları, Kalite Yönetim Sistemleri, Laboratuvar Akreditasyonu, Eğitim ve Kurumsal Kaynakların Planlanması   B. Selim Paşa Cad. Şair Zati. Sok. No. 8/9 Üsküdar - İstanbul Tel. +90 (0216) 341 5943  -  Faks. +90 (0216) 334 8958  -  GSM. +90 (0535) 232 5408 Sizin için inceledik... Seminer I

Kalite Yönetim Sistemi Dökümantasyonu ” nu inceledik... Konu Sizin için “ ISO-9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi Dökümantasyonu ” nu inceledik...

Sistemin Gereklilikleri ISO 9001:2000 Standartı kullanıcıları... ISO-9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi kullanan kurum veya kuruluşlar; Sisteme dahil dokümanlarını (Kalite ve Organizasyon El Kitapları, Prosedürler, Talimatlar, Yönetmelikler, Formlar, vb.) Doküman hayat çevrimindeki tüm adımları (Hazırlama, görüş alma, onaylama, yürürlüğe sokma, dağıtım, saklama ve iptal) gerçekleştiren bir sistematik yapı oluşturmak zorundadır.

Doküman Sınıflarının Hiyerarşik Yapısı STRATEJİK Dokümanlar Şirket Kalite Politikası Şirket Çevre Politikası Şirket Ana Stratejileri İşletme Kalite Politikaları İşletme Çevre Politikaları TAKTİK Dokümanlar Yönetmelikler Süreç El Kitapları Kalite Prosedürleri Çevre Prosedürleri Organizasyon El Kitapları OPERASYONEL Dokümanlar Sistem Talimatları Kalite Kontrol Planları Kalite Kontrol Talimatları Ürün Talimatları Komponent Talimatları Malzeme Talimatları Deney Talimatları Kalibrasyon Talimatları Bakım Talimatları İş Güvenliği Talimatları vb.

Doküman Hayat Çevrimi

İncelenen Yazılım Support-IsoftDOC isimli Kalite Yönetim Sistem Dokümantasyon yazılımıdır.

Mevcut Sisteme göre IsoftDOC yazılımının Getirdikleri Giriş Mevcut Sisteme göre IsoftDOC yazılımının Getirdikleri ve Faydaları

Tanımlama Mevcut IsoftDOC Doküman sınıf ve tipine karar vermede yanlışlıklar olur. Belirtilen sınıf ve tipe göre doküman numarası vermede sorunlar oluşur. IsoftDOC Yetki dahilinde sınıf ve tip listeden seçilir. Sınıf ve tip hakkında açıklamalar izlenebilir. Seçilen sınıf ve tipe göre otomatik doküman numarası verilir.

Hazırlama Mevcut IsoftDOC Format seçmek gerekiyor. Sık sık format hatalarına rastlanıyor. Dökümanlar arasında bağlantı kurmak kolay değil. IsoftDOC Doküman sınıfına göre hazırlanmış format otomatik olarak ekrana geliyor. Dökümanlar arasında dinamik bağlantı sistemi var. Doküman numarası ve revizyon numarası hazır geliyor. Hazırlama aşamasında kontrol kademeleri var. Doküman hazırlama sürecinde görev ekranında kalır.

Görüş Alma Mevcut IsoftDOC Doküman sınıflarına göre görüş alınması gereken kişiler atlanıyor. Görüş istenilen kişinin haberi olmuyor. Görüş bildirenler diğer görüşlere ulaşamıyor. Uygulanmayan görüşlere cevap yazılmıyor. Görüş bildirme süresi genellikle aşılıyor ya da hiç görüş bildirilmiyor. IsoftDOC Görüş istenecek kişiler otomatik olarak belirlenir ve bu kişilerden zorunlu görüş alınır. Görüş bildirme süresi dolmadan onaya gidilemiyor. Görüş bildirenler tüm görüşlere ulaşabiliyor. Görüşlerin tamamı değerlendiriliyor. Görüş istenilen kişilerin görev ekranına görüş isteği gelir. İlgililer arasında paslaşma Görüş istemenin tekrarlanması

Onay ve Yürürlüğe Sokma Mevcut Onay ve yürürlüğe sokma her zaman doğru kişiler tarafından yapılmayabiliyor. Onay ve yürürlüğe sokmakla hükümlü kişiler dökümanda neleri kontrol edeceklerini bilmeyebiliyor. Dökümanların, onay ve yürürlüğe sokulması için Merkez ve İşletmeler arasındaki dolaşımı çok zaman alıyor. IsoftDOC Onay ve yürürlüğe sokma sorumluları dökümanın sınıfına ve tipine göre otomatik olarak belirleniyor. Onay ve yürürlüğe sokma ilgili kişinin görev ekranına geliyor. Onay ve yürürlüğe sokma sırasında doküman üzerinde nelere dikkat edilmesi gerektiğini tanımlayan kontrol listeleri var. Onay ve yürürlüğe sokma elektronik ortamda yapılır.

Dağıtım Mevcut IsoftDOC Bölüm bazında dağıtılıyor. Kağıda baskı alınarak dağıtılıyor. Aşırı zaman kaybı oluyor. Dökümanlar her zaman yerine ulaşmayabiliyor. Yayın/Değişiklik Bildirilerinin tamamı dağıtımı yapan bölüme geri gönderilmeyebiliyor ya da çok geç gönderiliyor. Doküman dağıtımının takibi için ayrıca zaman harcanıyor ve gerekirse Doküman Dağıtım Takip Formları kullanılıyor. IsoftDOC Doküman dağıtımı network’ e bağlı tüm PC’ lere elektronik ortamda yapılıyor. Dağıtımlar görev listesine geliyor, ilgili kişi okuduğunda görev listesinden siliniyor. Dökümanların Yard. Sanayi ve Servis ya da istasyonlarına da dağıtımı mümkün. Doküman dağıtımının takibi zaman almaz ve Yayın/Değişiklik Bildirileri kullanılmaz. İlgili süreçteki herkese dağıtım yapılır ve doküman izlenebilir.

Saklama Mevcut IsoftDOC Elektronik ortamda saklanır. Doküman saklama sorumluları olur. Kağıda baskı alınarak saklanır. Aşırı kağıt maliyeti olur. Dolap gerektirir. Herkes ulaşamaz. Güncel tutulması kişilere bağımlı. Dökümana ait görüşler dağınıktır. Revizyonlar dağınıktır. IsoftDOC Elektronik ortamda saklanır. Önemli ölçüde kağıt tasarrufu sağlanır. Devamlı güncel tutulur. Saklama Sorumluları gerekmiyor. İlgili dökümana ait tüm görüşler ve revizyonlar saklanıyor. Bilgi kaybı olmuyor.

Dökümana Ulaşım Mevcut IsoftDOC Ulaşım güvenlik kademesi yoktur. Merkez ve İşletmeler birbirlerinin dökümanlarına ulaşmada zorluklar yaşarlar. Çalışanların mevcut dökümanlara ulaşımı her zaman kolay değildir. Süreç bazında doküman araştırma sistematiği yoktur. İptal dökümanlara ulaşım zordur. Güncel standart formlara her zaman ulaşılamaz. IsoftDOC Her dökümanın ulaşım kademesi vardır. Dökümana tek kaynaktan ulaşım mümkündür. Arama anahtar kelime (Doküman adı, amacı, numarası) yardımıyla yapılabilir. Dökümanlara süreç, görev, işletme, bölüm ve kişi bazında ulaşılabilir.

Baskı Alma Mevcut IsoftDOC Kontrollü dağıtımlar gerektiği gibi kontrol edilemiyor. Kimlerin baskı aldığı kontrol edilemiyor. Dökümanlar fotokopi yoluyla çoğaltılabiliyor. Kişilere geçici olarak verilen kopyalar işi bittiğinde imha edilmiyor. Baskı sorumlulukları tanımlı değil. IsoftDOC Bölümlerin baskı sorumluları tanımlı Dökümanların çoğaltılması sadece baskı sorumlularındadır. Dökümanın hangi noktadan, kim için alındığı belli olur. Baskı sorumlularının dışındakiler sadece “Kontrolsüz Baskı” alabilir. Dokümanın taslak halindeyken de baskısı mümkündür. İptal edilen dökümanlar takip edilir ve geri toplanabilir.

Master Listeler Mevcut IsoftDOC Tüm master listeler güncel Her dökümanın revizyonunda master listeyi güncelleyip yayınlamak zor. Master listeler güncel tutulamıyor. Çok amaçlı değil. IsoftDOC Tüm master listeler güncel Ulaşım çok kolay Master listeyi doküman durumuna göre izlemek mümkün.

Doküman Revizyonu Mevcut IsoftDOC Revizyon gerektiren dökümanların takibi zor. Revizyon için bildirilen görüşleri takip etmek zor. İlgili kişiler revizyon olduğunda kontrollü olarak uyarılmıyor. IsoftDOC Herkes revizyon talebinde bulunabilir. Revizyon isteklerine göre revizyon gerektiren dökümanlar otomatik listeleniyor. Revizyon istekleri geldikçe doküman sorumluları uyarılıyor. Her doküman için revizyon isteklerini izlemek mümkün. Revizyonlarda ilgililere kontrollü olarak uyarı yapılıyor.

Formlar Mevcut IsoftDOC Fonksiyonel olarak numara veriliyor. Fonksiyonlar değiştiğinde karışıklık oluyor. Kontrol mekanizması yoktur (Standart form yönetmeliğine uygunluğu kontrol edilemiyor). Tek başına form hazırlanıyor. Kullanıcıları belli değil. Ulaşımı zor. IsoftDOC Form hazırlama ve numara alma süreç bazlı yapılıyor. Talimatı olmayan form hazırlanmıyor. Form bankasından tüm güncel formlara ve hazırlık aşamasındaki formlara ulaşılabiliyor. Form bankasındaki formlar sorumluları tarafından kontrol altında tutulabiliyor. Süreç bazlı sınıflandırılabiliyor. Formu referans gösteren talimatlara direkt ulaşılabiliyor.

Diğer Mevcut IsoftDOC Görev listeleri e-mail ile bağlantılı. Görevlerin takibi yok. Sistemdeki dökümanlar hakkında raporlama yok. Yapılan değişiklikleri yaygınlaştırmak zor. IsoftDOC Görev listeleri e-mail ile bağlantılı. Sistem ile ilgili raporlar var. Kişiler dökümanları kendi istekleri doğrultusunda gurublayabiliyor. Herkesin güvenlik şifresi var. İşten ayrılmalarda görevler yeni kişilere devrediliyor. Yürürlükten kaldırma sistematiği var.

Daha ayrıntılı bilgi için; Önerimiz Daha ayrıntılı bilgi için; www.emoto.com.tr

…emoto Teşekkürler Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyonu konulu “Sizin için inceledik” seminerimize katıldığınız için teşekkürler. …emoto  Stratejik İnsan Kaynakları, Kalite Yönetim Sistemleri, Laboratuvar Akreditasyonu, Eğitim ve Kurumsal Kaynakların Planlanması  B. Selim Paşa Cad. Şair Zati. Sok. No. 8/9 Üsküdar - İstanbul Tel. +90 (0216) 341 5943  -  Faks. +90 (0216) 334 8958  -  GSM. +90 (0535) 232 5408 Görüş ve Önerileriniz için e-mail adresimiz... tayfung@emoto.com.tr