İNTERNETTE STRATEJİK PAZARLAMA
WEB SİTENİZ FİRMANIZIN “PAZARLAMA ROBOTU” Pazarlamanın firmanız için üstlendiği en önemli misyon “Satışları Arttırmak”tır, Satışları Arttırmak ise; 1 Güçlü Bir “Kurumsal Prezentasyon” Web Sitesi 2 Güçlü “Reklam ve Halkla İlişkiler” Arama Motoru Reklamcılığı 3 Başarılı “Müşteri İlişkileri Yönetimi” İnteraktif Uygulamalar ile mümkündür. Siteniz sanal ortamda her an şirketi için çalışan bir Pazarlama Robotudur. Strateji geliştirir, stratejilerini yerine getirmek için reklam, tanıtım, halkla ilişkiler ve kampanyalar düzenleyerek gerçekleştirmeye çalışır, ölçme ve değerlendirme ile sonuçları takip ederek sürekli stratejilerini günceller. Dolayısıyla; Satış Kotalarınızı gerçekleştirebilmek için Yeni Müşteri edinmenizi sağlar, Doğru Stratejiler Geliştirebilmeniz için size Ölçme ve Değerlendirme için kaynak sağlar Müşteriler ile firmanız arasında interaktif bir iletişim sağlayarak Müşteri İlişkileri Yönetimi süreçlerinize fayda sağlar.
GÜÇLÜ BİR KURUMSAL PREZENTASYON
GÜÇLÜ BİR KURUMSAL PREZENTASYON WWW. .COM Müşterileriniz firmanız hakkında ilk izlenimi ve bilgiyi web sitenizden edinir. Sözle bile anlatamayacağınız birçok şeyi yazı resim animasyon ve video yardımıyla en güçlü prezentasyona dönüştürme şansınız var. Müşterinizi etkilemek için çok kısa bir zamanınız var; İlk bakışta ne iş yaptığınızı ifade ettiyseniz biraz zaman kazandınız, Müşteriniz şimdi işiniz ile ilgili detaylara geçiyor, Ürün ve Hizmetlerinizi hiyerarşik olarak kaybolmadan incelemeye çalışıyor, Bahsettiğiniz şeyleri gerçekten dediğiniz gibi yapıp yapmadığınızı anlamaya çalışıyor, Sizinle iletişime geçmeden önce nihayi sonuca (fiyat, teslimat, sipariş) ulaşmaya çalışıyor, Mecburen sizinle iletişime geçmesi gerekiyor ise iletişime geçeceği firmaya karar vermek için sizi diğerlerinden ayıran farkları ve avantajlarını görmek istiyor,
GÜÇLÜ REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER
GÜÇLÜ REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER Ürün – Hizmetlerinizi arayan müşterilerinizin karşısına çıkarsınız. Bazen müşterinin aradığı değil ama alternatifi olan daha iyi bir çözüm sunarsınız. Bazen anonim bir markayı (selpak, pimapen, kalebodur) arayan müşteriye kendi markanızı sunarsınız. Zayıflama ilaçları arayan bir müşteriye spor aleti sunmak daha yapıcı ve etkin bir çözümdür. Anonim marka arayan müşteriye kendi markanızı daha büyük fırsatlarla birlikte sunarsınız. Kendinizi sınırlamayın hayal gücünüz “ne arayan” müşteriye ulaşmanızı söylüyorsa ulaşabilirsiniz. ARAMA KELİMESİ TOPLAM SİTE SIRALAMA SPONSOR BAĞLANTILAR SORGU SONUÇLARI
GÜÇLÜ REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER Arama Sonuçlarında Dilediğiniz Zaman Dilediğiniz Lokasyona Dilediğiniz Kadar Kişiye Dilediğiniz Dilde Dilediğiniz Mesaji Dilediğiniz Kampanyayı Dilediğinizde Belli Yaş Gruplarına Dilediğinizde Bir Cinsiyete Tamamen dinamik ve anlık planlayarak ulaşacaksınız…
GÜÇLÜ REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER ANAHTAR KELİMELER ARANINCA Tüm Dünya Firma Adı Sektörü Yalnızca Avrupa Lokasyonu Lokasyonu + Sektörü Yalnızca Türkiye Ürün Adları SEKTÖREL WEB SİTELERİ GEZİLİNCE Yalnızca Marmara Blg. Firma Hakkındaki Siteler Sektör Hakkında Yayın Yapan Siteler Yalnızca İstanbul Lokasyon Hakkında Yayın Yapan Siteler Lokasyonu + Sektörü Hk. Yayın Yapan Siteler Yalnızca X İlçenin 30 Km Çapı Sözkonusu Ürünler Hk. Yayın Yapan Siteler GAZETE VB. MEDYA MECRALARINDA Site Geneli Seçimi Yalnızca X Cadde/ler Belli Bir Kategori (Ekonomi, Siyaset, Spor…) Demografik Seçim (Kadın / Erkek / Yaş) SOSYAL NETWORKLERDE veya tam olarak belirleyeceğiniz birden fazla kıstastan oluşan tam olarak seçtiğiniz lokasyonlarda… Site Geneli Seçimi tam olarak seçtiğiniz reklam mesajı veya kampanya Belli Bir Kategori (Ekonomi, Siyaset, Spor…) Demografik Seçim (Kadın / Erkek / Yaş) Yalnızca Hedeflenen Konu / Kelimelerde
GÜÇLÜ REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER Yalnızca Arama Motorunda yapılan aramalarda çıkmak sizin için yeterli değil ise; Haber Sitelerinde Sosyal Network Sektörel Alışveriş Eğlence Video Paylaşım Spor Bilim ve Kültür Aynı zamanda özellikle Halkla İlişkiler (PR) niteliği taşıyan haber, duyuru ve iletilerinizi potansiyel müşterilerinizin ziyaret edeceği İçerik Ortaklarında yayınlayın. Yüzlerce Önemli Site Göreceksiniz ki sayısı 26 Milyonu geçen internet kullanıcıları Cironuz içerisinde önemli bir yer teşkil etmeye başlıyor…
BAŞARILI MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BAŞARILI MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Başarılı bir Müşteri İlişkileri Yönetimi firmanın müşteriyi tanımasından geçer ve firma tanıdığı müşteriye özel olduğunu hissettirir. Bunu sağlarken; müşteri seçiminden, kazanılan müşteriye çapraz satış yapılana kadar olan süreçte müşteri ile sürekli interaktif bir iletişimde olmak, bunun içinde web sitesini aktif olarak kullanmak ucuz ve etkili bir yöntemdir. Site üzerinde müşteriden alınacak bilgiler, anketler, müşterinin ürün hakkındaki görüşleri ve kişisel özellikleri her an kullanılabilir bir kaynaktır. Müşteri Seçimi * Segmentasyon ARAMA MOTORU REKLAMCILIĞI * Kampanya Planlari En karlı müşterimiz hangisidir? * Marka ve Müşteri Planlamaları Hazırlanan Segmentasyona göre Reklam ve Halkla İlişkiler işliyor. Kampanyalar planlanıyor, marka ve ürün lansmanları yapılıyor. Müşteri Firmayı buluyor… * Yeni Ürün Lansmanları Müşteri Edinme * “Lead” Yönetimi SİTEDEKİ İNTERAKTİVİTE Belirli bir müşteriye en etkili yoldan satışı nasıl gerçekleştirebiliriz? * İhtiyaç Analizleri * Teklif Oluşturma İndirim Kuponları, Promosyon Kodları, Testler, Üyelik… Müşteriye sunulacak fırsat ile Firmayı aramasını ve/veya veritabanına kaydolması sağlanıyor… * Kapanış Adımları Müşteri Koruma * Sipariş Yönetimi SİTEDEKİ İNTERAKTİVİTE Bir müşteriyi ne kadar süreyle elimizde tutabiliriz? * Teslim Müşteriye işletme detaylarında sunulan satış sonrası hizmetlere ek olarak sitede interaktif özellikler sunuluyor… * Taleplerin Organizasyonu Sipariş Formları, Üye İndirimleri, Ürün/Hizmet Geçmişi İzleme… * Problem Yönetimi, Refleks Sistemi Müşteri Derinleştirme * Müşteri İhtiyaç Analizleri MEVCUT MÜŞTERİYE KAMPANYALAR Kazanılmış bir müşterinin sadakat ve karlılığının uzun süre korunması ve müşteri harcamalarındaki payın yükseltilmesi için gereken adımlar? * Çapraz Satış Kampanyaları Süreç içerisinde sözkonusu müşteri ve/veya benzer müşteri gruplarının satınalma alışkanlıklarına göre alternatif ürün-hizmet sunuluyor…
BAŞARILI MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Anahtar Kelimeler İle Sektörel Web Sitelerinde Gazete vb. Mecralarda Sosyal Networklerde Reklam ve Halkla İlişkiler mesajınız dönüyor ve müşteriniz tıklıyor. Bu aşamada müşterinize ya en güçlü olduğunuz ürün/hizmetinizi bir fırsatla birlikte sunup satın aldıracak veya bilgilerini elde edip CRM’inizle takip edeceksiniz. FORM 1 FORM 2 FORM 3 FORM 4 “5343234” Promosyon Kodunuz ile gelin % 20 indirim kazanın! Online Sipariş verin % 10 indirim kazanın! Ücretsiz Danışmanlık – İhtiyaç Analizi… Biz Sizi Arayalım! ve daha fazlası… Bu kampanya satışa dönüşsün veya dönüşmesin Hem istatistiki hem kişi bazında müşterilerinizin en çok hangi ürün/hizmetinizi talep ettiğini, en çok hangi kampanyanızın etkileyici olduğunu, en iyi satışın hangi kombinasyonlarla elde edildiğini görecek. Satışa dönüşmeyen müşterileri tekrardan deneyecek. Satışa dönüşen müşterileri ise daha uzun süre elde tutup daha fazla ürün/hizmet satmak için hem sanal hem de gerçek ortamda çalışmaları sürdürebileceksiniz.
SONUÇ
1 2 3 SONUÇ ÇÖZÜM ORTAĞINIZ; Sonuç olarak sanal platformda sitenizin Pazarlama Robotunuz olarak faaliyet gösterebilmesi için sürekli etkin olarak kullanılması… Bunu da gerçekleştirebilmek için iyi bir “Çözüm Ortağınız” olması gerekir… ÇÖZÜM ORTAĞINIZ; Web sitenizin Dinamik, Aktif ve Etkin olarak Pazarlama yapabilmesi için; 1 Güçlü Bir “Kurumsal Prezentasyon” sağlamalı, 2 Güçlü “Reklam ve Halkla İlişkiler” çalışmaları planlamalı, 3 Başarılı “Müşteri İlişkileri Yönetimi” uygulamaları geliştirmeli, Firmanız ile sürekli etkileşim içinde olarak geliştirmeli, takip etmeli ve raporlamalıdır. GELİN ÇÖZÜM ORTAĞINIZ OLALIM! YENİ MÜŞTERİLER EDİNİN! MEVCUT MÜŞTERİNİZİ VE SATINALMA ALIŞKANLIKLARINI TANIYIN! BAŞARILARINIZI KOPYALAYIN, CİRONUZU ARTTIRIN…
SONUÇ TEŞEKKÜRLER…